• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oettinger blaast Golf GTI op tot 350 pk [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 juli 2013 om 13:12 – 38 Reacties

Afbeelding Oettinger blaast Golf GTI op tot 350 pk [updated]Afbeelding Oettinger blaast Golf GTI op tot 350 pk [updated]Afbeelding Oettinger blaast Golf GTI op tot 350 pk [updated]Afbeelding Oettinger blaast Golf GTI op tot 350 pk [updated]Afbeelding Oettinger blaast Golf GTI op tot 350 pk [updated]Afbeelding Oettinger blaast Golf GTI op tot 350 pk [updated]

VW Golf GTI Oettinger
Dat je (dik) 350 pk uit een 2 liter viercilinder kunt halen bewees AMG al, en Oettinger gaat hetzelfde doen voor Golf VII GTI-eigenaren. Ook het uiterlijk werd niet vergeten.

In een tijd waarin menig C-segment hot hatch richting de 300 paarden kruipt doet VW het op zijn eigen manier. De nieuwe Golf GTI heeft 220 pk, of 230 als je de Performancevariant neemt, en de meeste reviews zijn lovend. Wil je meer, dan staan de tuners voor je klaar.

Oettinger gaf ons al een voorproefje op stylingfrutsels voor de nieuwe Golf, nu komen ze met details. De wielen meten 8.5 x 19″ met een offset (de afstand van je velghart tot het bevestigingspunt) van 50 mm. Ook wordt er een lichtgewicht set tienspakers in het vooruitzicht gesteld.

Ga je voor prestatieverbeteringen, dan stelt de tuner de eerdergenoemde motortuning in het vooruitzicht, maar ook sportuitlaten, verstelbare veringen, intercoolers, luchtinlaten met sportfilters, sperdifferentiëlen, en betere koppelingen en remmen.

Goed nieuws voor Epke Zonderland: de bodykit past ook op een Golf GTD.

Update 06-08: Inmiddels hebben we antwoord van Oettinger. Het concern gaat eerst aan de slag met een stage 1 tuning, waarbij bij benadering 280 – 300 pk gehaald kan worden. Deze kit komt een dezer dagen op de markt.

Wil je de volle 350 pk, dan moet je geduld hebben: aan deze modificaties wordt vanaf september gewerkt, een einddatum is er (nog) niet.

Ook interessant!

  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-7, gtd, gti, oettinger, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « CDA: belast auto’s met buitenlands kenteken, en snel graag
Volgend bericht: Gespot in Zwitserland: Michael Schumachers Ferrari FXX »

Lees Interacties

Reacties

  1. roemeen013 zegt

    30 juli 2013 om 13:17

    Zo, als de GTI al 350 paardjes heeft wil ik wel eens weten wat voor een monster de R gaat worden als Oettinger die aanpakt!

    Login om te reageren
    • tuning zegt

      30 juli 2013 om 13:35

      @roemeen013: Als de golf R ook de 2 liter viercilinder krijgt, (wat wel te verwachten is) zullen de pks wel hetzelfde blijven met deze GTI wanneer Oettinger hem aanpakt.
      Sinds de R wel 4 Motion heeft zal die wel sneller zijn naar de 100.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        30 juli 2013 om 15:21

        @tuning: het zal dan wel rond de 380 tot 400 pk worden. Ook de tuners houden de pikorde graag in stand. Daarnaast heeft (bij de Golf 6 in ieder geval) de GTI een andere motor dan de R. Dat zal bij deze 7 vast niet anders zijn.

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          30 juli 2013 om 18:30

          @ej20g: Die R had een andere motor omdat de GTI een nieuwer type motor had die (misschien) niet zoveel vermogen aankon… De R heeft de TSI met distributieriem (EA113) en de GTI had de EA888

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            30 juli 2013 om 20:59

            @autobart: exact. Zal dat bij de nieuwe ook niet zo zijn? Motorcodes ben ik bij VAG niet zo bekend mee, die vind ik zo verschrikkelijk onduidelijk.

            Login om te reageren
  2. slipstreamer zegt

    30 juli 2013 om 13:23

    Kom maar op met die motortuning, weet iemand hoeveel nm het blok nu trekt?

    Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    30 juli 2013 om 13:32

    Dat zijn veel peekaa’s. Vervolgens als je dit hebt gedaan kun je de auto nergens parkeren. Volgens mij ben je hem zo kwijt en verdwijnt de auto naar oost europa.

    Login om te reageren
    • natos zegt

      30 juli 2013 om 14:24

      @rufctr01: Is de tijd dat alles naar Noord-Afrika werd gebracht voorbij? Zijn de Oost-Europeanen nu aan de beurt?

      Login om te reageren
  4. EB zegt

    30 juli 2013 om 13:34

    Eerst vond ik de golf 6 nog mooier maar nu ik er aan gewend ben is de 7 toch een stuk mooier geworden. Ze rijden allebij saai. En ja ik heb er in gereden. Maar als GTI een leuke auto.

    Login om te reageren
    • EB zegt

      30 juli 2013 om 14:20

      @EB: ik begin Vag trouwens wel een klein beetje te waarderen. Al dat fanboy gedoe met de duitse 3 enzo slaat nergens op en in gewoon kinderachtig!

      Login om te reageren
  5. Bo1972 zegt

    30 juli 2013 om 13:44

    Als je de eerste foto ziet wat is de golf dan best wel lelijk. 350 pk kan niet de spuuglelijke looks verbloemen!

    Login om te reageren
  6. fristie zegt

    30 juli 2013 om 13:49

    Veurwiel aangedreven? eehhh weet niet hoor

    Login om te reageren
    • bayernmunchen zegt

      30 juli 2013 om 21:56

      @fristie:

      Veurwiel = voorwiel.

      Veur is dialect voor ‘ voor ‘.

      Login om te reageren
      • fristie zegt

        30 juli 2013 om 22:29

        @bayernmunchen: OOH HAHAHAH WAT STOM VAN MIJ JOH

        Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    30 juli 2013 om 14:05

    De titel zou ook kunnen zijn: Oettinger blaast Golf GTI op.

    Login om te reageren
  8. pindakoning zegt

    30 juli 2013 om 14:09

    Petjes-alert!!

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    30 juli 2013 om 14:23

    Oettinger blaast Golf GTI op, tot zover was het leuk…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 juli 2013 om 17:37

      @norge:
      Daar heb je Oettinger niet voor nodig…, dat opblazen lukt zonder tuning vast ook prima….

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        30 juli 2013 om 18:43

        @jrk68: Mijn longen zijn niet groot genoeg om voor al jouw prietpraat te zuchten… Zucht.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          30 juli 2013 om 19:24

          @autobart:
          Blijven oefenen, ooit zal het je lukken….

          Login om te reageren
  10. amglover zegt

    30 juli 2013 om 14:32

    Ik vind em echt lekker behalve die velgen dan

    Login om te reageren
  11. r32turbo zegt

    30 juli 2013 om 15:34

    Ik zou deze gti best wel willen

    Login om te reageren
  12. Nyazzin zegt

    30 juli 2013 om 15:49

    Wat een lelijke tokkie velgen bah!

    Login om te reageren
  13. mrci zegt

    30 juli 2013 om 16:22

    Ben benieuwd Hoelang deze turbo het volhoudt met 140 pk duurt dat al niet lang

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      30 juli 2013 om 16:43

      @mrci: zou geen probleem moeten zijn.

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      30 juli 2013 om 21:27

      @mrci: zal wel niet de originele turbo zijn. Er zijn weinig turbomotoren waarbij de originele turbo(‘s) 140 pk extra kunnen verzorgen.

      Login om te reageren
  14. jeffreym3 zegt

    30 juli 2013 om 16:42

    Verkracht hok!

    Login om te reageren
  15. Mbaas zegt

    30 juli 2013 om 17:54

    Rijdt vast lekker met 350pk op de voorwielen..

    Login om te reageren
  16. lemans96 zegt

    30 juli 2013 om 19:03

    Gaaf karretje. Leuk, die rode details.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    30 juli 2013 om 19:18

    Ach ja iedereen die een beetje thuis is in Mitsubishi (Lancer) Evo’s weet dat 350pk niet zo gek moeilijk is…. Verschil is dat een Evo VII gehakt maakt van zo’n Golf met 350pk op ieder circuit en bij ieder weertype.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      30 juli 2013 om 21:29

      @w0o0dy: en zal waarschijnlijk nog langer heel blijven ook. Om maar bij lijnmotoren te blijven, Mitsubishi heeft meer ervaring met het bouwen van sterke motoren dan Volkswagen en Oettinger bij elkaar.

      Login om te reageren
      • bayernmunchen zegt

        31 juli 2013 om 09:27

        @ej20g:

        Daar heb je 100% gelijk in kerel,had integendeel van jou verwacht dat je de Subaru ook wel erbij had mogen vermelden.Maar goed,de boxer is geen lijnmotor,wel oersterk.Dus ik snap wel waarom je deze niet aanhaalde.Jappen,heb er nog altijd een zwak voor.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          31 juli 2013 om 11:36

          @bayernmunchen: precies. Ik kan Subaru wel aanhalen maar als die qua setup niks te maken hebben met deze Golf heeft dat ook geen nut. De Mitsubishi’s zijn qua motortype en plaatsing (dwars) tenminste gelijk.

          Login om te reageren
          • bayernmunchen zegt

            31 juli 2013 om 11:52

            @ej20g:

            Dat klopt,is dan ook begrijpelijk een betere vergelijkenis.

            Login om te reageren
  18. valley zegt

    30 juli 2013 om 23:29

    Even een reactie op een paar opmerkingen hierboven.

    Ik snap het probleem niet helemaal van 350pk uit een 2.0TSI. Zo spannend is dat toch ook niet. De meeste blokken van die makelij gaan met een simpele chip ook al makkelijk naar de 310pk. Een performance uitlaat, hoogwaardig filter en je zit al tegen de 350pk aan.

    Login om te reageren
  19. dakarbemo zegt

    30 juli 2013 om 23:33

    Krijg je bij 350 pk ook een gratis rolkooi? Want 350 pk in een voorwiel aangedreven Golf dat leidt ertoe dat een boom, sloot of ander object wat kusjes van je Golf kan verwachten.

    Login om te reageren
  20. deejoy79 zegt

    31 juli 2013 om 23:06

    Jammer…!

    Login om te reageren
  21. onlyjealouspeoplehatevag zegt

    1 augustus 2013 om 09:36

    Ik had liever een originele look met alleen motoraanpassingen, wolf in schaapskleren ftw.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North