• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Opel Ampera-E komt naar autoshow Parijs

Auteur: jaapiyo, gepost 24 augustus 2016 om 10:23 – 20 Reacties

Afbeelding Nieuwe Opel Ampera-E komt naar autoshow ParijsAfbeelding Nieuwe Opel Ampera-E komt naar autoshow ParijsAfbeelding Nieuwe Opel Ampera-E komt naar autoshow ParijsAfbeelding Nieuwe Opel Ampera-E komt naar autoshow ParijsAfbeelding Nieuwe Opel Ampera-E komt naar autoshow ParijsAfbeelding Nieuwe Opel Ampera-E komt naar autoshow ParijsAfbeelding Nieuwe Opel Ampera-E komt naar autoshow ParijsAfbeelding Nieuwe Opel Ampera-E komt naar autoshow Parijs

Ampere
Maar, als je wilt praat het navigatiesysteem daar waarschijnlijk nog steeds wel Nederlands met je.

Even was het de vraag of er van de Usain Chevrolet Bolt wel een Opel Variant zou komen zoals dat ook gebeurde met het vorige elektro-gebakje van GM, de Volt. Eerder dit jaar ging de kogel door de kerk en meldden we je dat dit tóch wel zou gebeuren. De Volt werd omgedoopt tot de Ampera en de Bolt wordt de… Ampera-E. In tegenstelling tot bij Yolanthe en Wesley was de naamgeef-inspiratie kennelijk een beetje op bij de paarse broeken uit Rüsselheim.

Eerst was het nog de bedoeling dat de Ampera-E naar de autoshow van Genève zou komen (maart 2016), maar Opel bevestigt ons zojuist dat de kleine elektrische mobiel in plaats daarvan zijn officiële debuut zal maken in Parijs (oktober dit jaar).

De Ampera-e heeft een aggregaat met een maximumkoppel van 360 Nm en een vermogen van 150 kW (204 pk). Daarmee sprint de kleine Opel in 3,2 seconden van nul naar…vijftig. Dat is desalniettemin best snel, getuige deze video die Opel gemaakt heeft waarin de Ampera-E het opneemt een aantal andere sportievelingen uit het Opel-gamma. De Bolt-kloon schiet als de bliksem uit de startblokken. De volledig elektrische variant heeft een topsnelheid van 150 km/u en Opel belooft dat deze een beduidend grotere actieradius biedt dan de meeste andere volledig elektrische auto’s. Desondanks mag je qua ruimte hetzelfde verwachten als bij de gemiddelde C-segmenter.

Of de andere badge een positieve uitwerking op de aerodynamica heeft weten we niet zeker.

UPDATE: De Ampera-E heeft een theoretische actieradius van 400 kilometer. Volgens Opel komt dit in de praktijk neer op zo’n 300 kilometer. De hatchback komt in 2017 op de markt. Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Einde voor Opel Karl
    Einde voor Opel Karl nu eindelijk daar
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model
  • EV faal: Álle Chevrolets Bolt en Opels Ampera-e teruggeroepen
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

ampera-e, bolt, Chevrolet, Elektrisch, hatchback, Opel, parijs-2016

Vorig bericht: « Jumbo Eindbaas: Max doet zijn neus niet omhoog
Volgend bericht: Dit zijn de eerste schetsen van de nieuwe Kia Rio »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    24 augustus 2016 om 10:25

    Elektrisch rijden is de toekomst gelukkig hebben ze dat bij GM bijtijds gezien.
    De Volt en Bolt van GM kan ik best wel waarderen, ondanks het Opel logo.

    Login om te reageren
    • ruudbmw zegt

      24 augustus 2016 om 11:07

      @martinus: jou toekomst misschien

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        24 augustus 2016 om 12:05

        @ruudbmw: niet jouw toekomst dan. BMW zonder ‘w’ betekent ook weinig ook al klinkt het bijna hetzelfde.
        EDIT: thx is gefixt

        Login om te reageren
  2. str8six zegt

    24 augustus 2016 om 10:32

    Uhm, hoera?

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    24 augustus 2016 om 10:33

    Het is niet een droomwagen, maar wel een toekomst gerichte auto voor de massa.

    Login om te reageren
  4. mercedesclk350 zegt

    24 augustus 2016 om 10:47

    Moeten nou al die dingen op een mislukt ei lijken? Ik zag vanmorgen weer een BMW i3, afzichtelijk ding is het. Kunnen ze niet die elektrische shizzle mixen met een “conventioneel” uiterlijk? Alles wat elektrisch is, behalve de Tesla Model 3 en S zijn op het moment vreselijke treurige dingen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 augustus 2016 om 11:28

      @mercedesclk350: Volkswagen heeft een e-Golf en een e-Up! die er precies zo uitzien als een normale Golf en Up! Die vallen je ofwel niet eens op als electrische auto of ze worden niet verkocht omdat mensen die een electrische auto willen juist ook wat aparts willen.

      Login om te reageren
  5. pinut187 zegt

    24 augustus 2016 om 10:49

    Ik las die 3.2 seconden en dacht heel even.. You got me there.

    Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    24 augustus 2016 om 10:51

    Ziet er leuk uit, beter dan de i3. Benieuwd hoe ver hij kan. Maar uhh Opel, wanneer komt de nieuwe insignia?

    Login om te reageren
    • breentjuh zegt

      24 augustus 2016 om 11:04

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
    • arjontje zegt

      24 augustus 2016 om 15:53

      @henkhupelschoten: Genève volgend jaar. Op de weg eind 2017.

      Login om te reageren
    • alexandertimothy zegt

      25 augustus 2016 om 21:06

      @henkhupelschoten: begin 2017

      Login om te reageren
  7. cupsport zegt

    24 augustus 2016 om 11:11

    Waarom staat het belangrijkste aspect (de range) niet genoemd?! De overige info is niet zo interessant namelijk.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      24 augustus 2016 om 12:32

      @cupsport:
      Volledig met je eens, dit is het belangrijkste waar het bij een EV om draait, de rest is bijzaak. Je zou bijna denken, dat de verwachte range niks byzonders is, anders had GM die vast al geopenbaard.

      Login om te reageren
      • kingjoop zegt

        24 augustus 2016 om 13:02

        @amghans: de range is ongeveer 200 mijl (http://m.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html), dus iets van 320km.
        Volgens velen is dit de magische grens waarmee de consument om zou gaan naar EV’s.

        Login om te reageren
  8. hollandsemarokkaan zegt

    24 augustus 2016 om 11:33

    Ik zag een stuk over Opel. Voordat ik drukte om te lezen, schrok ik behoorlijk van een zacht gefluister wat uit de diepste krochten van mijn ziel kwam: elektrisch rijden is de toekomst.

    Login om te reageren
  9. E550 zegt

    24 augustus 2016 om 11:47

    Nu alweer een nieuwe? Het voelt als een jaar geleden dat de 2011 Ampera uitkwam.

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    24 augustus 2016 om 13:10

    Ik vind het best een leuk ding om te zien. Denk dat de stap naar zoiets, voor bijv. een Meriva of Zafira rijder, niet heel groot is. En je hoeft geen Model X bedragen neer te tellen voor een ruime EV. Bovendien maakt het merk Opel zoiets wat toegankelijker denk ik. Je rijdt uiteindelijk ‘gewoon’ een Opel. Voor sommige mensen kan dat een voordeel zijn. Niet te opvallend enz.

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    24 augustus 2016 om 13:45

    Hopelijk wordt het een succes en stappen steeds meer mensen over op dit soort autootjes. Voor de korte afstanden in de stad is dit zeer geschikt. Het lijkt me ook heerlijk rijden.

    Login om te reageren
  12. freezzr zegt

    24 augustus 2016 om 23:06

    Al zou je hem hier voor de deur parkeren dan keek ik er nog niet naar…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North