Beter laat dan nooit: de Toyota Supra krijgt alsnog een handbak.
Wie had dat gedacht? Toyota is tegenwoordig een van de merken die nog het meest aan de behoeften van de petrolhead denken. Waar andere mainstream merken geen brood meer zien in hot hatches, komt Toyota in kort na elkaar met twee serieuze hot hatches. En waar veel andere merken niet één sportwagen hebben, heeft Toyota er gewoon twee.
Om het de liefhebber helemaal naar de zin te maken moeten ze de Supra eigenlijk ook nog met handbak leveren. Die is er nu namelijk alleen met een 8-traps ZF-automaat. Er gingen al geruchten dat Toyota van plan was de Supra ook een handbak te geven, maar dit was nog niet officieel.
Voorafgaand aan het Paasweekend maakt Toyota nu het goede nieuws bekend: de Supra krijgt eindelijk een handbak. Als bewijsmateriaal laten ze alvast een plaatje van de pedalen zien. De Supra is inmiddels al drie jaar op de markt, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Volgens Toyota krijgt de Supra een volledig nieuwe handbak. Het is nog niet bekend in combinatie met welke motor de handbak te krijgen zal zijn. BMW levert een handbak in de Z4 in combinatie met de 2.0, maar die kunnen wij hier in Nederland niet bestellen.
De Supra met handbak zal in Europa worden geleverd, maar het is nog niet bekend of deze versie ook in ons land verkrijgbaar wordt. We hebben de Toyota-importeur even aan hun jasje getrokken, maar die treedt nog niet in detail hierover. In de komende weken krijgen we meer te horen. Hopelijk kan de Supra binnenkort toegevoegd worden aan het lijstje van nieuwe sportauto’s met een handbak. Dit lijstje kan namelijk wel wat uitbreiding gebruiken.
911targa zegt
Goed nieuws! Jammer dat niemand die koopt. Maar fijn dat ze die maken.
hotze zegt
In de VS kan dit wel een succes worden. Daar zijn ze gek op handbakken in sportauto’s. Raar maar waar. Een vroegere versie van de M5 werd speciaal voor de VS met handbak uitgerust (die met de V10). En terecht…
Zou er zonder meer voor kiezen indien mogelijk. M3 of GT3 en lekker zelf roeren.
remylahaye zegt
@hotze: Sterker nog, de F10 generatie M5 werd zelfs nog met handbak geleverd in de VS.
Ram-G-maN zegt
Waarschijnlijk niet verkrijgbaar i.c.m. met de B58 zes-in-lijn maar ik laat me graag verrassen. De M140i was de laatste B58 die met een manuele transmissie te verkrijgen was. Dat was al een hele tijd geleden. Die kostte bovendien in Nederland meer dan 80k. Dus de Zupr4 zal nog wel veel meer dan dat gaan kosten…
kennone zegt
De oude had in de F&F wel 20 versnellingen, ben benieuwd of deze dat ook krijgt
lexis zegt
Idd heb de indruk dat ook niemand de supra koopt uberhaupt. Wat wel jammer is, in een mooi kleurtje niet eens verkeerd. MAAR tijden zijn veranderd , gemiddelde toyota koper ligt al lang niet meer wakker van een sportwagen. Neen de toyota koper wil een product dat kwa prijs,functinaliteit en kwaliteit een goede verhouding heeft. De “die” hard supra fans lopen ook AL niet hoog op met het BMW hart onder de motorkap das al eerder een reden om niet te kopen, totaal niets te maken meg het origineel. Daar zal de costdown versie, dus met handbak niet veel aan veranderen vrees ik. Ben er vrij zeker van dit is de laatste Supra.
hotze zegt
Weet niet hoe het met de fans in de USA zit, maar de prijzen zijn iig een stuk vriendelijker.
Iets meer dan $ 43.000 voor de 4-cyl en 51.000 voor de 6 cyl, de laatste is ongeveer de helft van hier.
Dylan De Taeye zegt
@hotze: hier in België kost de 6 cilinder met wat opties zo’n dikke 70.000
hotze zegt
Kijk, dat scheelt toch een 30.000 € met Nederland.
Met sommige auto’s is het nog erger – de 8 cylinder Mustang bijvoorbeeld, ook de helft in de USA, hier € 120.000.
En het is ook onterecht in mijn ogen – liever dat ze de brandstof wat meer accijns op zetten, dan wordt het verbruik belast waar het in feite om gaat. Maar dat is met de huidige benzineprijs moeilijk te verantwoorden.
lexis zegt
Wel in de USA zijn “japan cars” wel een stuk populairder dat klopt, het moet daar niet percé “duits” zijn. Kan je ondermeer ook nog de face lifted Lexus is 350 en 500 kopen. Zonde dat we die facelift in Europa nooit meer gehad hebben maarja verkoopcijfers dan ook bar slecht. Lag niet aan de auto an sich die was gewoon goed.