Officieel: dit is de nieuwe Audi A6!

Auteur: , 104 Reacties

Deze nieuwe generatie (C8) moet de G30 en W213 het leven zuur maken.

Het was natuurlijk een beetje raar. Vorig jaar lanceerde Audi de nieuwe A7, maar op het iets minder opvallende broertje van die auto moesten we nog even wachten. We hadden de auto al zien rijden met een flinke laag camouflage eroverheen, maar het echte uiterlijk bleef geheim. Tot gisterenochtend dan, want toen lekten er op de valreep toch nog voortijdig wat naaktfoto’s van de A6 het web op.

Looks
Inmiddels zie we hier de officiële foto’s en hebben we de nodige info over de nieuwe A6. De auto is op de pica’s vanuit iets meer hoeken te begluren en daarbij is ook het interieur te zien. Over het uiterlijk hebben we het al gehad, dit is in lijn met andere recente Audi’s zoals de nieuwe A7 en nieuwe A8. Een opvallend detail zijn de lijnen op de flank die zowel voor als achter de breedte van de wielkasten benadrukken. Voor de rest zal het design niemand voor de kop stoten die de vorige A6 een mooie auto vindt.

In het interieur heeft Audi wellicht een grotere stap gezet. Je vindt hier het MMI touch response-Display met black panel optiek. Als het systeem is uitgeschakeld, is het vrijwel onzichtbaar geïntegreerd in een aluminium frame. De lol begint pas echt als je het systeem aanzet en met de virtuele knopjes gaat spelen. Het systeem is door de bestuurder naar eigen smaak aan te passen. Maximaal zeven rijders kunnen hun favoriete instellingen tot maximaal 400 parameters opslaan in individuele gebruikersprofielen. Klinkt als een goede voedingsbodem om de Paradox of Choice-theorie te testen, maar volgens Audi is het allemaal ontzettend intuïtief.

Wouter mocht de auto al bewonderen en maakte onderstaande video, inclusief een interview met de designer:

Motoren
Alle A6-en die op markt verschijnen zullen zogeheten ‘mild hybrids’ zijn, wat zorgt voor een verbruiksreductie van maximaal 0,7 liter brandstof per honderd kilometer. Bij de introductie zal de nadruk aanvankelijk echter niet op het laagst mogelijke verbruik liggen, want de A6 zal alleen geleverd worden met een tweetal lekkere zespitters. Benzinerijders moeten gaan voor de A6 55 TFSI (uitleg nieuwe badges hier), met een 340 pk sterke 3.0 liter V6 onder de kap. Klanten die nog durven dieselen in deze tijden kunnen opteren voor de A6 50 TDI, met een 286 pk sterke V6 onder de kap die eveneens 3.0 liter inhoud heeft. Later volgen er meer motoriseringen.

Scherp stuurgedrag
Dan een puntje waar de A6 in het verleden niet altijd kon overtuigen ten opzichte van zijn achterwielaangedreven concurrenten: het stuurgedrag. Audi claimt dat de nieuwe A6 sportiever is en directer stuurt dan zijn voorgangers. Dit is onder andere toe te schrijven aan dynamische vierwielbesturing, die de A6 ‘een sportieve stuurrespons met onwrikbare stabiele rijeigenschappen’ moet verschaffen.

Update: rijbeelden van de nieuwe Audi A6 check je HIER.



104 reacties

Die 2e foto is leuk! Jammer van de auto.
@daihatsucuore: foto 21 is mijn favoriet. Flinke spoiler!
Tsja, zelfde als vanmorgen. Je gaat niet een mooiere auto maken dan de C7 want dat is heel lastig. En de voorkant is bijzonder erg A8. Voor de rest: beste proporties, hij kan het sportieve randje hebben en het interieur is geweldig, gelukkig dat ze niet dat achterlijke A8 stuur hierin hebben gezet. Al met al mooi en gaaf, maar vooral qua exterieur zou ik opteren voor een C7 Avant. Nu hopen dat de RS6 gaaf wordt ;)
@720s: deze is erg goed geworden, ook interessant is dat dit als ik zo inschat de eerste is met s-line, zowel de A7 als A8 nog niet gezien met s-line. Dit belooft best wel wat leuks voor de A7 en A8, want die muesli trim werkt niet echt goed voor het netvlies.
@bitd: de A7 kun je ook met S Line krijgen, slinger hem maar eens door de configurator. Ik weet wel dat er dan relatief weinig verandert t.o.v. de niet-S Line en dat er een kans is dat de A6 hetzelfde heeft.
@720s: net ff gedaan, ziet er redelijk behouden uit bij de A7, denk dat de A6 een mooiere en sportievere uitstraling zal hebben deze keer als de A7.
via Android app
@720s: de C6 is anders nog steeds een stuk mooier dan de c7. Vind ik.
@autodrop: Qua exterieur, vooral na de facelift, is die inderdaad goed door simpel te zijn. Het interieur is, vind ik, nogal gedateerd.
mini A8😁
Wel grappig dat het vanmiddag misschien nog wel de nieuwe A6 kon zijn, en dat het nu officieel is. Lang leve embargo’s
Schitterend interieur!
Wat mij betreft nu al de winnaar van de duitse 3, mercedes vind ik eruit zien als een rijdend bordeel en de BMW biedt niks extra’s t.o.v. de concurrentie (“sportiviteit” vind ik niet van toepassing in dit segment).
@slipstreamer: rijdend bordeel? Door de ambient verlichting? Dat kan in een Audi exact hetzelfde…
@pordon: Het hele interieur vind ik er een beetje “zigeunerig” uitzien, dit is mijn mening, je mag best een andere mening hebben ;)
@slipstreamer: Inderdaad, cognac interieur gaat nog wel bij mercedes maar beige of wat dan ook schreeuwt gewoon kitsch.
@slipstreamer: Ik vond het altijd lastig om mijn ‘gevoel’ bij Mercedes te omschrijven.. ‘Rijden bordeel’ is denk ik toch wel de beste samenvatting. Die houden we er in.
@slipstreamer: Huh? Een auto als rijdend bordeel ervaren en dan toch een andere hoger aanslaan? Mannen…
@slipstreamer: dit dus, merc maakt mooie wagens maar elke keer als je die dikke lelijke stuurwielen en schreeuwerige ventilatieroosters, pardon metalen schreeuwkokers ziet dan is merc toch nog steeds tokkie en dat waren ze 30 jaar geleden ook al; vaute bazenbakken, hier en daar uitzonderingen daargelaten
Een lastig geval. De auto klopt wel gewoon, zal vast ook bovengemiddeld mooi oud worden. En toch.. ik kan er niet warm van worden.
@mundus: Ik geef de schuld gewoon weer aan het toevoegen van meer vouwtjes en LED’jes. Dat wordt met de generatie erger, helaas geldt dit ook voor vrijwel alle andere merken.
@mundus: blijkbaar is dat wat de markt wil…
@mundus: ik denk dat de auto ook in dit geval steeds mooier wordt naarmate je m vaker hebt gezien. Dat heb ik wel met meer modellen van Audi de laatste tijd. Bijvoorbeeld de nieuwe R8: toen die uitkwam viel hij me een klein beetje tegen ten opzichte van het 1e model. Maar hoe vaker ik m zag, des te meer begon het ontwerp tot leven te komen en nu vind ik de nieuwe R8 misschien wel 1 van de mooiste ontwerpen ooit.
Aiiiii. Wat jammer dit! Waar is Audi in godsnaam mee bezig?
@exotic: met het maken van prima wagens 👌🏼
@misterdrogba: dat is de laatste jaren behoorlijk tegengevallen👌🏻
@rufctr01: Wat is er mis met Audi’s de laatste jaren? Met name de dikke station-awd-diesels zijn briljant :-).
@willeme: ze zijn met allerlei kwalen in het nieuws gekomen. Dit is hier op autoblog ook aan bod gekomen.
@rufctr01: Ja, en? Audi is een populair merk, dat betekent automatisch dat er meerdere gebreken te verzamelen zijn.

Jazeker, die TFSI motoren met de schraapveren zijn dramatisch geweest. Het overgrote gedeelte rijdt gewoon probleemloos rond in een keurig afgewerkte, ietwat saai sturende maar prettige automobiel. Het uiterlijk is niet altijd mijn ding, maar om nu zo constant de plaat te laten hangen en constant te zeuren om die ‘kwalen’.

Newsflash: ALLE merken hebben dat. De mate kan verschillen, maar wel degelijk dat er veel merken zijn met issues, kwalen, terugroepacties en storingen. Zeker op het internet kan dat nieuws zich lekker snel verspreiden en kunnen er vele ‘internetwaarheden’ verkondigd worden. Als auto’s ergens een gebrek kunnen vertonen, wil dat niet zeggen dat ze dat daadwerkelijk gaan doen. Mijn moeder heeft een A5 2.0 TFSI met ABT chip gehad. 275 pk, relatief zuinig en nauwelijks olieverbruik. Sterker nog, de hele familie en veel kennissen rijden vrij probleemloos rond in Audi’s (van A2 tot A8). Dat de RS3 een duidelijk remmenprobleem heeft (en vooral opmerkelijke service qua garantie) is onverkoopbaar (en wordt ook op de site vermeld).

Die ‘internetwaarheden’ zorgen dat er een kromme kijk op de dingen wordt gegeven. Zo zijn Subaru’s superbetrouwbaar. Het is mijn favoriete merk, maar er valt echt veel op af te dingen. Kwaliteit is echt niet zo hoog als wij Subaru-liefhebbers willen laten geloven. Issues met koeling, afwerking, verbruik, slijtage. Met name de modernere Subaru’s zijn niet perfect. Juist als je tuning-plannen hebt.

Daarbij is het ook kortzichtig om enkel een fabrikant of compleet concern constant af te kraken. Ze hebben allemaal betere en minder goede auto’s in de aanbieding. Ook qua betrouwbaarheid kan het enorm schelen. Check onze aankoopadviezen, daar zie je waar je per model op moet letten. De Renault Laguna III is een behoorlijke goede auto, in tegenstelling tot de dramatische Laguna ervoor.

Dus het constant zeuren om het zeuren begint een beetje oud te worden. Temeer de betrouwbaarheidsstatistieken van dit model nog niet bekend zijn ;-). Leven en laten leven. Sommige Audi’s zijn best aardig, net zoals sommige Renaults dat kunnen zijn.
@willeme: je hebt gelijk dat elk merk wel wat heeft dat kan maar het gaat ervooral om hoe dealers cq importeurs hier mee omgaan en bij de vag groep is dat regelmatig op zn minst discutabel. Mijn ervaringen zijn dat ze zelfs bekende problemen het liefst door de klant laten betalen en pas na heel lang gezeik gezeur dreigen met rechtszaken enz dat ze mischien iets gaan doen. Verder is mijn mening dat als je premiumprijzen wul vragen dat je kwaliteit minstens zo premium is en zeker je service en daar wil het nog wel eens spaak lopen.
@wernerv8: Waar zijn die uitspraken op gebaseerd? Dat is een beetje het punt. Je kan zoals @rufctr01 op elk VAG artikel waanzinnig negatief reageren (of VAG-producten ergens bij betrekken in het negatieve terwijl het ergens anders over gaat). Dus als één persoon het heel erg hard roept, is dat niet representatief voor het grote plaatje.

Dat de aftersales goed voor elkaar moet zijn, klopt helemaal. Maar ook daarbij: om hoeveel gevallen gaat het? Van de duizenden auto’s die per jaar verkocht worden, hoeveel hebben daarmee gedonder? Dus is het eerst zaak dat eens even goed uit te zoeken.

Dat gedaan, DAN kan gekeken worden in hoeveel gevallen de dealer c.q. de importeur een slechte service heeft geleverd. Niet alleen bij Volkswagen of Audi, maar alle andere merken. Ik heb bij een Franse importeur gewerkt en de auto’s die verkocht werden hadden een dramatische reputatie met extreem veel probleem gevallen. Dat 97% van de gevallen probleemloos rondrijdt, en van die 3% bijna 99% goed wordt geholpen hoor je minder mensen over. De tientallen gevallen waarin het niet naar wens verloopt, die kun je overal lezen en worden breed uitgemeten. Uiteraard horen ook die auto’s fatsoenlijk te functioneren.

Het gaat meer om de waarheid en de beeldvorming, die mijn inziens niet op een lijn liggen.
@willeme: ik spreek puur uit eigen ervaringen enof van vrienden kennissen en werkgevers. Hierbij valt gewoon op dat elke keer de zelfde problemen terug keren mbt dealers en importeur. Elke keer zeer starre of zeer arrogante houding tov de klant. Mijn punt is dat een gemiddeld produkt uit de vag groep toch redelijk aan de prijs is zeker als je niet het absolute basismodel wilt. Dit vind ik helemaal prima zolang je die prijs kan rechtvaardigen. Tuurlijk kan er iets stuk gaan maar zorg er dan voor dat je de problemen netjes oplost en daar wringt hem de schoen. Heb regelmatig meegemaakt dat ze probeerden om mij of mn werkgever met een kluitje het riet in te sturen . En als het ons niet beviel moesten we maar bij een ander merk gaan kijken want ze verkochten toch genoeg. Dit soort verhalen hoor ik dus regelmatig om mij heen en heb ik niet van het internet. Daar zitten verschillende mensen bij die echt al jaren volkswagen reden zonder problemen.
@wernerv8: Ik begrijp je stelling, maar ik neem aan dat jij ook begrijpt dat dat niet representatief is. Het gaat om enkele meningen. Sowieso: slechte ervaringen worden 10 keer sneller gedeeld dan goede.

Dat wil niet zeggen dat er VW dealers zijn die hun service moeten verbeteren, maar vergeet niet dat er van die tientallen mensen die slechte ervaringen hebben er dus heel veel zijn die gewoon probleemloos rondrijden.
@willeme: daar heb jij dan weer gelijk in 😁
@willeme: ik ben het volledig maar dan ook volledig met je eens Willem. ik heb zelf ook al heel wat reacties hier op Autoblog geplaatst de afgelopen jaren, waarin ik hetzelfde zeg als wat jij nu doet in je bovenstaande reactie. Ik ben blij dat iemand met kennis van zaken mij nu ondersteunt in mijn beweringen. Zeuren om het zeuren en het klakkeloos geloven, overnemen en overdrijven van ‘internetwaarheden’. Helaas hebben de reacties hier op Autoblog er jaren lang vol van gestaan. Je hoorde er niet bij als je de producten van VAG niet eindeloos afkraakte. Gelukkig merk ik de laatste tijd dat de mensen hier positiever beginnen te worden en er weer een betere sfeer ontstaat. Een en ander heeft ook te maken met een paar extreem negatieve mensen die gelukkig zich niet meer op Autoblog laten zien. Het gaat de goede kant dus weer op en daar ben ik erg blij om. We kunnen weer gezellig praten over datgene wat ons allen zo interesseert: auto’s
@rufctr01: jij begint ook een kwaal,te worden
@rufctr01: sinds zo’n beetje 2000 rij ik Audi, heb dus aardig wat modellen gereden. Diesel en benzine. Nooit noemenswaardige dingen gehad. Evenmin oliegebruik of zo gehad, behalve bij de ‘italiaanse’ motor een beetje. Dus al die cowboyverhalen zijn echt …. cowboyverhalen. Van ‘horen zeggen’, of zo.
@willeme: laat hem maar, hij is ooit vernederd door een Audi…
@87sandyd: tsja we hebben allemaal wel eens slechte ervaringen, ikzelf ook met BMW , ALFA, VAG maar nooit een reden om steeds het vervelende riedeltje te herhalen en na te papegaaien. Soms kan het merk er niets aan doen maar is het de dealer of importeur die je zwaar teleusteld.
Ik begrijp best dat auto’s emoties oproepen, ook bij mij maar het is een beetje in herhaling vallen met meer van hetzelfde.
@87sandyd: briljante reactie haha :)
Ik zou behoorlijk moeite hebben met de keuze tussen Mercedes, BMW of Audi. Het zijn allemaal fantastische wagens en ik denk dat men ze vooral kiest op basis van merk affiniteit. Er zit in kwaliteit, technologie en performance niet extreem veel tussen.
@timobac: Rijbeleving: BMW
Comfort: Mercedes en die 3 derde merk hoort niet tussen deze rij.
@mk7r: dat derde merk
Het is inderdaad zoals eerder aangegeven, een mooie evolutie geworden op het C7 model. Audi heeft het weer netjes voor elkaar gekregen.

En het interieur… Gewoon de beste van wat de Duitsers momenteel aanbieden. Akkoord de concurrenten zijn ietsje ouder maar Audi’s interieurdesign is gewoon next level vind ik, heerlijk vertoeven lijkt me.
Ik vind hem zeer geslaagd. Enige punt is dat ze de lijn op de zijkant gewoon door hadden mogen trekken. Voor alsnog verkies ik deze A6 zonder twijfel boven de E en de 5.
Zijn dat nu weer van die nep uitlaten zoals bij de SQ5 het zal toch niet….
@thomasthomas: jawell, de auto komt inclusief inlaten-die-geen-inlaten-zijn en uitlaten-die-geen-uitlaten-zijn. Unfassbar…
Kan iemand mij uitleggen waarom zoveel fabrikanten tegenwoordig hiervoor kiezen? Aangezien het bij merken van verschillende concerns toegepast wordt denk ik zelf aan een nieuwe regelgeving. Ik kan me overigens ook geen andere reden voorstellen, waarom zou een weldenkend mens dit verkiezen boven een ‘echte’ uitlaat?@intimrasiert:
@bastikaal: Misschien willen ze zo ons klaarstomen voor toekomstige (elektrische) auto’s waar je zelfs geen neppe uitlaten zal zien. Is maar een gedacht natuurlijk.
@bastikaal: het schijnt te maken te hebben met het feit dat ze de achterkant volledig symmetrisch willen maken. Dat is de reden dat ze aan beide kanten een (nep)uitlaat monteren.
die grill is vreselijk en het digitale airco paneel trekt op niets , voor de rest en 6,7 op 10 oja die onnozel stuur mogen ze ook bijhouden
@mk7r: wat probeer je te zeggen?
@nautique206: ik heb inderdaad ook geen idee :)
Volgens mij zijn de uitlaatsierstukken nieuw. En verder eh…
Jammer dat bij het beige interieur de raamstijlen en hemelbekleding lichtgrijs zijn:

https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2018/Audi-A6-2018-05.jpg

Was dat ook in beige uitgevoerd dan had dat zoveel meer uitstraling gehad en zou dit echt één van de mooiste interieurs in deze klasse zijn.
@moveyourmind: eens, maar ben wel positief gestemd over het feit dat Audi eindelijk eens lijkt af te gaan stappen van die depressieve zwarte interieurs.
@moveyourmind: zal wel een kwestie van aanvinken zijn…
@moveyourmind: de kleuren kun je zelf kiezen, dus lijkt me geen probleem en geen belemmering om dan toch het mooiste interieur te zijn :)
Leuk en aardig maar de 5 Serie is en blijft absoluut de grote vedette van deze klasse!
@iniesta: Komop, ik heb vorige week gereden met een G30 520d en ik ben zelden zo teleurgesteld. Het is net zo als elke andere BMW: het rijdt goed maar daar is alles ook mee gezegd. Een meer beroerd interieur ga je gewoon niet vinden in een luxe auto. De E Klasse is op elk vlak een superieure auto imo. Het verschil is echt enorm, bijna lachwekkend.
Audi gaat echt achteruit. Het is de zelfde basis als de C7, dit is meer een facelift. Echt jammer, ik verheugde me er nog een beetje op dat die anders zou zijn, maar net zoals de A7 is de nieuwe A6 ook bijna het zelfde gebleven als zijn voorganger. Audi slaat de plank behoorlijk mis de laatste tijden. De enige dikke audi zijn de nieuwe A5 en RS3.
@c63bs: grappig. De A5 vind ik oninterssant, die oogt veel te zwaar, heeft van die gekke koplampen met dat randje in de motorkap, en het interieur is met de goedkope doorlopende ventikatie roosters en de dode knoppen Audi onwaardig. Dan is deze A6 zoveel beter die is gewoon strak.
Ja! Ja! Ik weet ‘t best wel! Heus! Iets positiefs melden over ‘n Audi -of over VAG in ’t algemeen- is voor velen hier op dit blogje erger dan, eh…. Nou! Vul zelf maar in!
Maar voordat ik m’n verhaaltje begin, eerst ’t volgende: Vanaf ’t begin heb ik echt nooit iets gehad met Audi’s. En in ’t begin waren ze in de verste verte ook niet vergelijkbaar met de Duitse “premiums” van toen. Niet voor niets vroeg in Duitsland menige autogekkige grapjas aan iemand, die uit ’n Audi stapte: “Sind Sie Lehrer?” Want dat was toen z’n imago! Gelukkig is dat anno nu veranderd! In ons Nederderland gaat m’n gedachte meer uit naar ’n andere versie. Iets van: “Leasesletje gescoort, jonguh?”.
Maar alle gekkies op ’n stokje! (voor de niet kenners: “stokje” is ’n Nederlands woord voor het houten handvatje van ’n diepgevroren waterijsje, zoals die van Ola en andere obscure, minder dure ijsmerken). En voor wat die uitdrukking betreft: Ik begrijp hem ook niet, maar de betekenis ervan is: Nu gaat ‘t dus serieus worden!
Komt’ie! : Ik, (9000cse dus) ;-), vind die nieuwste A6 echt ’n prachtige auto! Dat designerhoofd mag dan saai overkomen, maar ik vind dat’ie echt z’n best heeft gedaan. Ik zie in de video precies wat hij bedoelt met het lichteffect van de carrosserie en ik vind dat dat deze A6 inderdaad bijzonder mooi maakt. Zelfs die grote “bek”, die ’t merk zo herkenbaar heeft gemaakt en die als ’t ware voor de auto uitsteekt, vindt deze keer m’n waardering. En dan dat interieur! Prachtig toch? Zo’n dashboard spreekt mij echt veel meer aan dan dat van die andere twee. Voor wat dat betreft, vind ik dat BMW achter loopt en die digitale plank van MB met die tè nadrukkelijke ventilatieopeningen kan mij al helemaal niet bekoren!
Nee, jongens! Begin maar te schoppen en te slaan! Ik ben helemaal enthousiast over deze A6 en -kon ik hem betalen- dan kwam deze op de oprit! En ook nog eens in ’t zilvergrijs. For sure! Ik vind ’t in dit segment echt de mooiste auto, die er is! Of toch niet helemaal? Misschien ook maar eens gaan proefrijden met die Volvo S90……..
@9000cse: heb je al spijt dat je je ontbijt en twee kopjes koffie gemist hebt vanmorgen vanwege het uittypen van dit betoog? 😂
@9000cse: Goed verhaal… lekker kort ook.
@ardonjr:
Moeilijk hè, je concentratie houden na 140 tekens.
@9000cse: haha prachtige reactie :). Ik heb je een plusje gegeven. Je schrijfstijl is erg vermakelijk en luchtig. Bij deze draag ik je voor als nieuwe Autoblogger hier.
@autoriteit: Dank voor zoveel hulde! De blos op de wangen is van dien aard, dat het zelfs die nieuwe Audi niet zou misstaan ;-). Maar ik vrees, dat de gevestigde orde (waarmee ik dus de redactie bedoel) het niet met je eens zal zijn. Met enkelen van hen (nee! nee! namen noemen we niet!) zijn we elkaar al eens in de haren gevlogen en ik kan je verzekeren, dat die pruiken er daarna niet best uitzagen. En daarom zal een poging tot sollicitatie (zelfs o.v.v. jouw naam als referentie!) ook niet leiden tot het beoogde doel.
@9000cse: graag gedaan hoor, ik kan een creatieve manier van schrijven altijd wel waarderen :). Zo te horen is het er heftig aan toe gegaan met de redactie haha. Ik hoop dat je je kapsel weer wat hebt weten te fatsoeneren :). Tip: Anders probeer je onder een andere nickname alsnog poot tussen de autodeur te krijgen om je blogcarrière van de grond te krijgen.
Kijk je naar de ‘nieuwe’ drie van Audi A8,7&6 … dan is dit design het beste in balans. A6 altijd al de mooiste Audi gevonden in al z’n hoedanigheid.
Mooi hoor. Imho stuk mooier dan de A7 en A8.
Jeetje…nog geen reactie van @dijan??
@rufctr01: die is nog bezig op z’n PlayStation met een onderzoek in het kader van warenvergelijk. Ik gok hoe een S5 sneller is dan een 918 of SLR ofzo. Het is nu wachten op de filmpjes/screenshots.
@str8six: hahaha
Iedereen heeft het over de Duitse 3. Met BMW als de best rijdende. En wie won de test van de nieuwe 5 wat betreft rijbeleving? Juiste een Volvo V90. Met 4 pitter. Doe mij die maar. Ik heb niet zoveel met knopjes fetisjisten.
Lijkt wel op de auto 2 wratten heeft zo in de grill. Doe mij maar een E-klasse of V90…
Het enige interessante vind ik het extra schermpje. Weet alleen niet of dat fijn is in de praktijk.
Al lijken er onder dat scherm wel weer loze knoppen te zitten. Ik blijf dat opmerkelijk vinden bij VAG.
Fraaier dan de vorige maar nog steeds geen reet aan.
Gewoon een hele nette auto, niets meer en niets minder. Een hoop mensen vinden dat heerlijk (mezelf incluis).

Het profiel en de achterkant vind ik echt schitterend. De voorkant vind ik wat lastiger met die grote gaten op de hoeken, zijn net iets te agressief.
Die middenconsole achterin is volgens mij nog hoekiger dan het dashboard van mijn 190E :P
Kan geen enkele reden bedenken waarom ik voor een A6 zou kiezen ipv een E of 5-serie. Rij nu een al 30 jaar of een BMW of en Mercedes, ik kies op basis van rijkwaliteiten, looks, interieur en toe te betalen bedrag.
Rijdt dat nu echt zo prettig, een complete kaart in kleur voor je neus?

Zou het een kans moeten geven maar het grote scherm rechts zit simpelweg te laag om voor navigatie gebruikt te worden. En eerlijk gezegd vind ik de combinatie van groot scherm rechts, en schematische rijstrookindicatie voor m’n neus wel zo prettig.
@karhengst: de navigatie kun je volgens mij ook wel weergeven in het display die achter het stuur zit, dus mogelijkheden genoeg om je voorkeuren in te stellen.
Het is een mooiere auto geworden dan de vorige A6. De bek is wel gigantisch groot en heeft niet mijn voorkeur. Maar verder vind ik hem niet eens zo lelijk. De kont vind ik zelfs mooi. Het interieur met de beige lederen bekleding ziet er chic uit. Alleen ben ik niet zo’n fan van de schermen en dergelijke.

Vind hem mooier dan de 5-serie, for sure. De E-klasse is in mijn ogen dan wel nog steeds de benchmark in zijn klasse. Een strakke E350d met bruin lederen interieur en diep donkerblauwe lak heeft absoluut mijn voorkeur.
Goed gelukte facelift met een verschrikkelijk interieur. Die touchpanels werken voor geen meter. Combinatie van touch en draaiknop zou fijner zijn. In dit segment zou ik zonder twijfel voor de E-klasse gaan.
@pordon: heb je de touchscreens van de nieuw A6 al geprobeerd dan?
@autoriteit: Nee van de A6 niet. In de nieuwe A8 wel en dat werkt gewoon niet ideaal. Wil je tijdens het rijden iets doen op de schermen moet je langer dan je zou willen je ogen van de weg halen. Ook de Haptic-feedback is gewoon niet zo prettig als daadwerkelijk een knopje of draaiknop iets selecteren. De combinatie van touchscreen en draaiknop zou mijn voorkeur hebben.
Als leasemaatschappij zou ik me met een diesel toch wat zorgen gaan maken over de restwaarde. Ik ben benieuwd of dat nog van invloed op de leaseprijs zal zijn.
Hele mooie auto geworden zeg. Ik ben enorme bmw fan maar audi gaat nu toch echt de betere kant op wat mij betreft.

Wel jammer trouwens dat ze auto’s van dit kaliber nog een grijs / licht hemeltje geven. Zowel de grijze als de rode lijken me geen instapmodellen.
@isleofman: goed punt idd, viel me ook op.
@isleofman: je kan ook een zwarte bestellen hoor.
@isleofman: ik wil geen zwarte hemel bekleding, dat maakt het interieur donker en dat ziet er weer goedkoop uit. Nee, een lichte hemel bekleding maakt het interieur lichter en visueel ruimer. Ik zie ook niet in waarom sommige merken een donkere hemelbekleding als sportief positioneren. Dat slaat eigenlijk helemaal nergens op.
Ik vind het toch wel een hele nette wagen geworden hoor. De voorkant is iets minder, maar ik vind het zeker niet verkeerd. En qua interieur biedt Audi in deze klasse toch wel veruit het mooiste vind ik.
SAAI!!!
Ford Taurus achterkant!
Ik vind het een net ding. Niet overdreven spannend maar een nette auto.
Slaapverwekkend saai! Maar voor vernieuwend design moet je sowieso niet aankloppen bij Audi. Het is als de handschoen van een dokter, klinisch maar doet wat het moet doen zonder enige vorm van emotie of opwinding.
Doet me ergens denken aan de Citroen C6, mooie stijl, maar niet voor een Audi.
Deze tekst verdient het label ADVERTORIAL.

De video waarschijnlijk ook, maar ga daar geen tijd aan hangen…
@esprit_de_flandre: Deze reactie moet ik even ergens opslaan voor als er een boze guy van Pon aan de lijn hangt 😁.
Nieuw?
Toch altijd wel leuk hoe 70% van de comments negatief zijn, als het je zo weinig doet, waarom dan reageren? Oh ja wacht, het is antivagblog.nl ;-)
Het is goed te zien dat alle aandacht naar het interieur is gegaan.
Het is een kwestie van tijd tot de RS6 wordt gelanceerd en Autoblog er weer vol mee staat met 5000 posts😂
Heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij hoor ik niemand over het ‘ultra’ quattro systeem. Las ik in het persbericht. Dat nieuwe quattro systeem is alleen aanwezig bij de 3.0TFSI, de diesel krijgt een ‘ouderwets’ q systeem, met sportdiff indien gewenst. Bij de A7 is dat ook al, maar wist ik niet.
Help, geen sportdiff meer op de benzine! Ben benieuwd wat dat met de rijeigenschappen gaat doen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).