• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Esteban Ocon naar Renault, naast Ricciardo

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 29 augustus 2019 om 14:08 – 43 Reacties

Officieel: Esteban Ocon naar Renault, naast Ricciardo


Het gaat lekker met al die Formule 1-gerelateerde aankondigingen.

En ineens heeft het fabrieksteam van Renault een van de heetste rijdersduo’s van 2020. De Franse equipe heeft zojuist bekendgemaakt dat Esteban Ocon volgend jaar zoals verwacht plaatsneemt in het team naast Daniel Ricciardo.

Volgens het Franse Formule 1-team heeft Ocon een meerjarige deal in de zak, maar om hoeveel seizoen het precies gaat, dat wil de formatie vooralsnog niet mededelen. Naar verluidt zijn het er twee. Hoe dan ook: met deze zet kan hij voorlopig een stoel bij Mercedes wel vergeten.

Esteban Ocon is dit seizoen reserverijder bij de renstal van de autofabrikant uit Stuttgart, maar heeft hier vooral aan de zijlijn gestaan. Ocon had uiteraard zijn zinnen gezet op een contract bij de regerend wereldkampioenen, maar die hadden klaarblijkelijk nog geen trek in de komst van hun pupil. Hierom is hij maar geparkeerd bij Renault, waar hij het team de komende jaren zal proberen te helpen de aansluiting te vinden met de top.

Eerder vandaag kwam overigens het bericht binnen dat Mercedes komend seizoen verder gaat met Valtteri Bottas. De Fin mag het voor tenminste nog een jaar proberen bij zijn huidige werkgever.

De komst van Esteban Ocon betekent het vertrek van Nico Hulkenberg. De 32-jarige Duitser, die inmiddels bezig is aan zijn negende seizoen in de Formule 1, werd destijds door Renault aangetrokken om de weg naar boven te vinden, maar moet nu zijn heil gaan zoeken bij een ander team. Vermoedelijk komt hij terecht bij het Formule 1-team van Haas, alwaar hij Romain Grosjean zal vervangen.

Officieel: Esteban Ocon naar Renault, naast Ricciardo

Ook interessant!

  • Esteban Ocon
    Esteban Ocon blijft tot en met 2024 bij Alpine
  • Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
    Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
  • Video: eerste uitvaller van de race is een feit
  • Mercedes EQT
    Mercedes EQT voorbode elektrische T-Klasse

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Esteban Ocon, Formule 1, Mercedes, Nico Hulkenberg, Racing, Renault

Vorig bericht: « Lewis Hamilton opent plantaardige fastfoodketen
Volgend bericht: Dubbel zoveel EV’s verkocht in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. tonino zegt

    29 augustus 2019 om 14:20

    Daar zit ie goed! Vals ventje die Ocon… ?

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      29 augustus 2019 om 14:29

      @tonino: past wel bij Abitebul (of hoe je dat ook schrijft) en ’t Franse volk idd.

      Login om te reageren
      • technofreak zegt

        29 augustus 2019 om 15:07

        @str8six: Can’tBeatRedBull, da’s de juiste spelling (geloof ik…)

        Login om te reageren
        • ab1963 zegt

          29 augustus 2019 om 17:00

          @technofreak: da’s een goeie

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 augustus 2019 om 14:49

      @tonino: nu Leclerc er nog heen en het stokbroodteam is compleet. Lijkt mij sowieso een goeie deal. Ricciardo naar Ferrari.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        29 augustus 2019 om 23:15

        @dutchdriftking: Je weet toch wel dat Leclerc een Monegask is hè en geen Fransman…

        Login om te reageren
  2. lambowambo zegt

    29 augustus 2019 om 14:22

    Dat zal wel wat vuurwerk opleveren. Max & Red Bull vs Ocon & Renault. Allemaal dikke maatjes van elkaar.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      29 augustus 2019 om 14:29

      @lambowambo: als je daarmee ploffende Renault motoren bedoeld hoop ik dat je gelijk hebt.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 augustus 2019 om 14:50

      @lambowambo: Dan moet die Renault eerst maar in de buurt zien te komen van de Red Bull. Of anders zorgen dat ze niet gelapt worden.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        29 augustus 2019 om 14:54

        @berlinetta: Maar ze hebben duizend pk hoor!!1!

        Login om te reageren
        • gms76 zegt

          30 augustus 2019 om 08:54

          @Edge: als je het vermogen van beide Renaults optelt zeker. French rubbish ??

          Login om te reageren
      • sirprize zegt

        29 augustus 2019 om 16:44

        @berlinetta: Ocon kan zichzelf heel goed “un-lappen” ?

        Login om te reageren
  3. janstehouwer1954 zegt

    29 augustus 2019 om 14:41

    Als die GEK maar uit de buurt van Max blijft?

    Login om te reageren
    • peugpower1000cc zegt

      29 augustus 2019 om 15:32

      @janstehouwer1954: dat wordt oppassen met lappen

      Login om te reageren
  4. dappers zegt

    29 augustus 2019 om 14:42

    Dit is toch prachtig?
    Als Renault met hun miljardenbudget nu ook nog even mee gaat doen aan de top krijg je straks LEC met ferrari, tegen VES met RB en OCO met Renault. wat een mooie gevechten moeten dat worden

    Login om te reageren
    • dappers zegt

      29 augustus 2019 om 14:42

      @dappers: en natuurlijk hamilton die tot het einde der tijden kampioem blijft worden

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        29 augustus 2019 om 14:52

        @dappers: uiteraard gestimuleerd door het beste publiek van de wereld.

        Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          29 augustus 2019 om 15:30

          @dutchdriftking: gehehehe

          Login om te reageren
      • Alex_79 zegt

        29 augustus 2019 om 15:05

        @dappers: Er hangt veel af van die regelwijzigingen in 2021. Als Merc overal voor gaat liggen en dreigt met een vertrek (wat ze zeker gaan doen als ze niet 100% zeker zijn van winst) dan is het aan de instanties om af te wegen wat belangrijker is: één kampioen tot in het einde der tijden, of een gelijker speelveld.

        Login om te reageren
        • sirprize zegt

          29 augustus 2019 om 16:45

          @Alex_79: it’s all about the money

          Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          29 augustus 2019 om 17:50

          @Alex_79: dat doet Ferrari altijd

          Login om te reageren
  5. retetikker zegt

    29 augustus 2019 om 15:04

    Doet hij alleen maar om Max te pesten!!1!

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    29 augustus 2019 om 15:08

    Jammer voor de Hulk. Al moet gezegd worden dat met een auto als de Renault dit jaar er wellicht betere opties beschikbaar zijn. Op de lange(re) termijn kan Renault misschien de weg naar de top vinden. Hoop wel dat Ricciardo die gozer het hele seizoen de achterkant van de andere Renault last bestuderen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 augustus 2019 om 15:09

      last laat

      Login om te reageren
  7. RazorHead zegt

    29 augustus 2019 om 15:10

    Snap niet goed dat ze Hulkenberg aan de kant zetten voor deze. Zijn FI jaren waren toch ook niet van het type dat hij Perez omver blies. Denk dat dit eerder een marketing keuze is dan een strategische keuze.
    Jammer voor Hulk, prima rijder & hopelijk komt hij ergens goed terecht (al is er weinig open..)

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      29 augustus 2019 om 16:47

      @RazorHead: Renault wilde graag een Fransoos achter ’t stuur. Chauvinisten gonna chauvinist ?

      Login om te reageren
  8. Robert zegt

    29 augustus 2019 om 15:12

    Een Fransman bij een Frans team. Da’s dan mooi balen voor Ricciardo, want dan is-tie vanaf 2020 wéér de tweede rijder van het team. Want chauvinisme.

    Login om te reageren
  9. fmgarcia zegt

    29 augustus 2019 om 15:14

    Benieuwd wanneer de eerste verstappen dildo op de markt gebracht wordt gezien de reacties. Ocon is gewoon de toekomst, samen met Max en de rest van de nieuwe boys. Hoop dat ze elkaar veel zullen tegenkomen en het Ves moeilijk kunnen maken!

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      29 augustus 2019 om 16:10

      @fmgarcia: verstappen dildo? Dat is je wens?

      Login om te reageren
    • sirprize zegt

      29 augustus 2019 om 16:47

      @fmgarcia: wie is VES?

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        29 augustus 2019 om 16:55

        @sirprize: De dief van jev

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 augustus 2019 om 17:41

      @fmgarcia: Ocon moet zich eerst nog maar eens bewijzen. Red Bull gooide Verstappen op 17 jarige leeftijd voor de leeuwen en haalde hem een jaar en een handvol races later al naar het grote RBR. Ferrari was dermate onder de indruk van Leclerc dat hij na één seizoen bij zusterteam Alfa Sauber al naar het grote Ferrari. En Ocon? Die was in twee jaar tijd bij Racing Point niet beduidend beter dan Perez, moest een jaar toekijken omdat Williams liever George Russell had en mag nu instappen bij een fabrikant die de afgelopen jaren keer op keer door het ijs zakt. Er werd in het verleden vaker geroepen dat Verstappen, Leclerc, Russell, Ocon en Norris de supersterren van de toekomst zijn, maar bij Ocon vrees ik toch dat we hooguit met een goede subtopper te maken hebben.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        29 augustus 2019 om 18:23

        @Edge: Eensch, we zullen zien. Altijd goed om wat extea big balls op de grid te zien. Net als Magnussen en Perez toch!

        Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      29 augustus 2019 om 20:00

      @fmgarcia: Dan denk ik eerder aan een artificiële Verstappen-anus, waarmee de èchte fan zijn toewijding kan laten zien door er minstens tot aan de elleboog in te geraken. Coronel heeft al laten weten dat hij er zeker weten tot aan de schouder in kan en misschien ook nog met zijn hoofd er bij. Het ‘Limited Pole Position’-model van deze anus laat ook van die vieze stille scheetjes waar die de echte fans heerlijk vinden ruiken.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        30 augustus 2019 om 01:51

        @vaakbenjetebang: Hahahaha lekker deze! Tnx

        Login om te reageren
  10. supertjeduc zegt

    29 augustus 2019 om 15:25

    Enigste keer dat max ocon ziet is als hij hem lapt
    Zit daar bij Renault mooi uit de weg
    Was veel erger geweest als hij naar Mercedes was gegaan
    Hamilton zag blijkbaar die eikel ook niet zitten
    Heel het seizoen in de pits bij Mercedes en dan die rotkop in beeld als botas een foutje maakte
    Goeie beslissing van Mercedes
    Vraag me af of Ricardo er blij mee is
    Je zou maar een leuk promotie filmpje moeten maken brrrrr

    Login om te reageren
  11. gertjan2012 zegt

    29 augustus 2019 om 15:26

    Nu nog de aankondiging dat Grosjean naar de Formule Duracell vertrekt en Hulkenberg plaats mag gaan nemen in de Haas. Dan is het “silly season” weer voorbij.

    Login om te reageren
  12. cloverleaf zegt

    29 augustus 2019 om 15:31

    Krijgt de Hulk eindelijk kans op een podium?

    Login om te reageren
  13. poes zegt

    29 augustus 2019 om 15:44

    Grappig om te lezen wat hier het imago van Ocon is. Ook ik kan ‘em niet uitstaan. Past zo gezien prima bij het Renault team.

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      29 augustus 2019 om 16:04

      @poes: zo is Ocon ook altijd geweest, zelfs in de F3 al toen hij hij tegen Max racete, vooral tégen want hij ramde hem er in Pau gewoon af. In de kletsnatte races in Nürnberg waar Max zijn promotie naar Red Bull verdiende kon je mooi zien wat zijn karakter was: hij werd 2e in de eerste race, stond als de Boer met Tandpijn naast Max op het podium. Hij werd 14e in race 2 en gooide met zijn stuur, maakte heel veel misbaar. In race3 stond hij kwaad op het podium naast max, want hij wist dat hoewel hij, de grote Ocon (zo zag hij zich ook), met de beste auto in het veld (Prema team, Mercedes motor) kampioen zou gaan worden, nie-mand zou het de rest van het jaar over hem hebben, alleen over een NL’s talent dat door RBR gecontracteerd was. Daarbij is Ocon niet alleen Fransman, maar ook een Breton. Dat zijn trotse mensen die er helemaal niet tegenkunnen dat de rest van Frankrijk naar hen kijkt alsof ze met achterlijke boeren van buut’n te maken hebben. #minderwaardigheidscomplex. Worden leuke rondjes volgend jaar met Max in de buurt vrees ik

      Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    29 augustus 2019 om 15:44

    Eigenlijk is het nieuwste nieuws dat Hulkenberg naar Haas gaat. Toen ik las dat Bottas bij MB blijft was dit wel een hele logische.

    Login om te reageren
  15. MaartenD zegt

    29 augustus 2019 om 17:43

    Ook leuk voor Ricciardo, deja-vu, weer 2e rijder! ;) Als Frans coureur bij een Frans team snap je natuurlijk wel hoe dat gaat lopen.

    Login om te reageren
  16. sanderz28 zegt

    29 augustus 2019 om 22:02

    Ik wist niet dat dit ocon?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North