Op deze 25 plekken werd je vorig jaar het vaakst geflitst

Auteur: , 60 Reacties

Voor de snelwegtijgers met een abonnement op post uit Leeuwarden ongetwijfeld niks nieuws, maar voor een ieder ander toch fijn om te weten waar je het beste het gas even kunt lichten.

Lol. flitser

Kregen we vorig jaar nog een lijstje met meest gefotografeerde snelwegen voorgeschoteld van de helden van Flitsmeister, dit jaar is het lijstje een stuk specifieker. Handig, want dat op de A2 van Amsterdam naar Maastricht (216 km) het meest geflitst wordt, da’s geen verrassing. Vaak staan de fotografen van de Politie op vaste plekken. Ergens waar een parallelweggetje ligt bijvoorbeeld, zodat je niet met je onopvallende flitsbus vast komt te zitten en je rustig en ongestoord uit het zicht een broodje kunt nuttigen of even je facebook kunt checken, terwijl een verdekt opgesteld statiefje geld aan het verdienen is. Zo’n >kek Fries kantoor moet ergens van betaald, toch? Oh wacht, daar zijn alleen de juist weer verhoogde administratiekosten voor bedoeld natuurlijk.

Anyway, leer de volgende 25 plekken even uit het hoofd of installeer gewoon even Flitsmeister op je telefoon.

#1 A29 – HMP 14.9 – Rotterdam richting Dinteloord – bij Heinenoord – 127 keer
#2 A16 – HMP 31.3 – Rotterdam richting Breda – bij Zwijndrecht – 116 keer
#3 A7 – HMP 143.5 – Zaanstad richting Groningen – bij Heerenveen – 97 keer
#4 N7 – HMP 119.0 – Beide richtingen – bij Sneek – 88 keer
#5 A13 – HMP 15.0 – Rotterdam richting Rijswijk – bij Rotterdam – 81 keer
#6 N322 – HMP 8.3 – Ewijk richting Nieuwendijk – bij Almkerk – 79 keer
#7 N33 – HMP 11.2 – Assen(A28) richting Eemshaven – bij Nijlande – 79 keer
#8 A50 – HMP 150.8 – Emmeloord richting Eindhoven – bij Ewijk – 66 keer
#9 A50 – HMP 152.1 – Eindhoven richting Emmeloord – bij Herveld – 66 keer
#10 A2 – HMP 37.6 – Maastricht richting Amsterdam – bij Abcoude – 66
#11 A28 – HMP 93.8 – Utrecht richting Groningen – bij Zwolle – 60 keer
#12 N11 – HMP 15.8 – Leiden richting Reeuwijk – bij Alphen Aan Den Rijn – 56 keer
#13 A50 – HMP 150.6 – Eindhoven richting Emmeloord – bij Ewijk – 54 keer
#14 N370 – HMP 3.4 – Ring Groningen noord-west richting de N46 – bij Groningen – 51 keer
#15 N702 – HMP 12.0 – s106 Almere richting s101 – bij Almere – 50 keer
#16 A15 – HMP 56.0 – Rotterdam richting Tiel – bij Rotterdam – 49 keer
#17 N230 – HMP 4.8 – (A27) richting Ring Utrecht (A2) – bij Utrecht – 49 keer
#18 N11 – HMP 9.7 – Reeuwijk richting Leiden – bij Alphen Aan Den Rijn – 49 keer
#19 N702 – HMP 5.3 – s106 richting Almere s101 – bij Almere – 46 keer
#20 A4 – HMP 20.9 – Halsteren richting Amsterdam – bij Nieuw-vennep – 44 keer
#21 A12 – HMP 65.2 – Den Haag richting Arnhem – bij Bunnik – 44 keer
#22 A28 – HMP 92.5 – Utrecht richting Groningen – bij Zwolle – 44 keer
#23 A8 – HMP 4.4 – Amsterdam richting Beverwijk – bij Oostzaan – 43 keer
#24 N302 – HMP 82.8 – Beide richtingen – bij Lelystad 43 keer
#25 N202 – HMP 4.2 – IJmuiden richting Amsterdam – bij Velsen-zuid – 42 keer

Foto: bermkassa op zijn kant langs de A15, uit dit artikel.



60 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Mooi, lekker wegblijven uit het oosten👌🏻
@87sandyd: op de A35 staan ze redelijk vaak. In de richting van Enschede bij die 2 afslagen/opritten met 2 banen.
Wat zou zo’n troosteloos figuur dan eigenlijk de hele dag doen in z’n achterlijke busje….youporn checken?
@cpp1: Hetzelfde als andere troosteloze figuren: Autoblog checken…
@cpp1: Zij doen ook maar hun werk..
@singer911: onzin, deze mensen hebben er bewust voor gekozen om dit “werk” te gaan doen en zodoende mensen te naaien. En jij noemt dit werk…laat me niet lachen man.
@cpp1: ze kiezen de functie, niet de taak…
@ozan: is dat een excuus? Ik snap werkelijk niet hoe mensen het over hun hart kunnen krijgen om langs een snelweg te staan en mensen een buitensporig hoge boete te bezorgen die de verkeersveiligheid niet eens bevordert in 9 van de 10 gevallen. Ik zou er slapeloze nachten van hebben en mezelf met mensen vergelijken die een 3letterige afkorting hebben…
@lekbak: hetzelfde geldt voor barkeepers.
Mensen vol gieten met drank, een buitensporige rekening voorschotelen en gewoon weer de straat op sturen wat de verkeersveiligheid in 9 van de 10 gevallen niet bevordert.
Ik zou er slapeloze nachten van krijgen.

Er zijn nu eenmaal mensen die werken om te kunnen leven.
Zoals al aangegeven accepteer je een functie. Dat men daarna de inhoud van die functie aan past, betekent niet voor iedereen dat je die functie dan maar niet langer uit gaat voeren…

Mijn werkgever vraagt ook wel eens iets dat ik niet leuk vind om uit te voeren. Maar he, de kachel brand hier wel…
@awesome: ik ben schipper van beroep, bij de politie heeft me altijd een erg interessant beroep geleken omdat ik dan goede dingen kan doen. Echter is er één reden dat ik er toch niet voor heb gekozen. Ik kan het niet tegenover mezelf verantwoorden dat ik iemand anders een boete zou moeten geven terwijl ik daar niet achter sta. Of dat ik iemand zou moeten bekeuren voor een kleinigheid terwijl het boetebedrag geen kleinigheidje meer is.

Als mijn werkgever van mij vraagt een andere schipper te verklikken omdat die andere zich niet aan de vaartijd of diepgang beperkingen houdt neem ik ontslag, en wel per direct. Het is een keuze, altijd!
@lekbak: Als politieagent heb je alleen de verplichting om in te grijpen bij misdrijven. Bij overtredingen, waar jij waarschijnlijk op doelt, is er altijd de discretionaire bevoegdheid van de agent om niet in te grijpen of slechts af te doen met een waarschuwing. Uiteraard heb ik het hier dan niet over de man in de flitswagen, maar over de ”standaard” agent op straat of op de weg.
@ruzzz: iets in me geeft me een naar gevoel over jou. Het zal ongetwijfeld onterecht zijn maar ik moet denken aan een aantal jaar geleden toen ik eventjes stil stond op een bijna lege parkeerstrook. Daar heb ik toen een parkeer boete gekregen omdat ik eventjes aan het bellen was, daar had ik dus voor moeten betalen volgens meneer de parkeerwacht. Ik had maar beter moeten weten dan de wet te overtreden.

Een politieagent die alleen bij misdrijven ingrijpt is geen goede agent, noch houdt die het werk vol omdat zijn collega’s zo anders zijn. Maar ga jij lekker de letter van de wet volgen, dan leef ik wel volgens de geest van de wet.

Wij zullen het waarschijnlijk nooit eens worden. Jij zult mensen zoals ik waarschijnlijk nooit snappen, en vice versa.
@lekbak: Zwaar overtrokken reactie. Iedereen die te hard rijdt neemt bewust het risico dat hij af en toe een berichtje uit Leeuwarden kan verwachten. Als je dat niet wilt hebben is het heel simpel; houd je lekker aan de maximale snelheid. Als ik er een op de mat krijg betaal ik hem en ben ik kwaad op mijzelf en ga ik mij niet primitief af zitten geven op een politieagent die simpelweg zijn werk doet.
@ruzzz: je mist volledig mijn punt. Ik zeik niet over boetes. Die betaal ik vloekend omdat ik zo stom ben geweest de flitser niet op te merken, al ben ik al een twee jaar boete vrij.

Ik merk slechts op dat ik niet snap hoe mensen het tegenover zichzelf kunnen verdragen andere mensen met zulke boetes op te zadelen. Dat is geen zwaar overtrokken reactie maar hoe ik er over denk. En met mij waarschijnlijk vele anderen…
@lekbak: Dan verschillen wij erg van standpunt. Ik zie niet in waarom het je zo enorm aan je hart zou gaan om mensen met een bekeuring op te zadelen wanneer zij zelf *bewust* de keuze hebben gemaakt om dat risico te lopen.
@lekbak: Ik snap dat wel. Is revanche omdat ze vroeger veel gepest zijn :p
@cpp1: jij bent echt kansloos….
@cpp1: Stel je niet zo aan man,

Je bent zelf degene die het gas intrapt en te hard rijdt. Niet piepen of een ander de schuld geven, gewoon dokken en je verlies dragen als een vent.
@singer911: “Ik doe ook maar mijn werk” vind ik een vreselijke opmerking. Daarmee schuif je alle verantwoordelijkheid van je af en doe je alsof je er zelf niks mee te maken hebt.

Dat bedoel ik over het algemeen overigens. Niet alleen voor politie, hoewel dat die zich er vaak achter verschuilen.
@reistje: een ambulancebroeder die roept: ik doe ook maar gewoon mijn werk is een stuk toffer.
Waarschijnlijk zou die het slachtoffer het liefst links laten liggen omdat zijn hele familie om de ambulance heen ‘emotioneel’ staat te doen.
@cpp1: De boetes uitschrijven natuurlijk, kan die ze onderweg naar huis meteen op de post doen.
@robert110: ja precies dat zal het zijn ;). Maar ik mag niet klagen, heb er in 2015 geen binnen gehad.
@cpp1: dan heb je niet hard genoeg gereden. Of je auto kan dat gewoon niet….
@rvds15: flitsmeister help, maar ik hou me tegenwoordig ook best goed aan de snelheid moet ik zeggen.
@robert110: gezien de belachelijk hoge ‘administratiekosten’ zou je dat haast denken..
Ik had Flitsmeister op mijn telefoon, die zei dat je op de A2 na 19:00 richting Amsterdam gewoon lekker 130 kon rijden, ook bij Baambrugge. Heb ik gedaan en toch een boete kregen. Het was daar namelijk op een klein stukje van 2,9km 100. 2 weken later hebben ze het foutje op Flitsmeister veranderd in 100. Heeft mij toch lekker een boete van €148 opgeleverd. Thanks Flitsmeister. Tip: neem dus niet klakkeloos alles van Flitsmeister over.
@e550: Anders eens uit het raam van de auto kijken, er staan ook borden.
@e550: en wiens fout was het dus..?
hier geldt t zelfde als bij gebruik van navigatie; allemaal mooie techniek, maar tegelijkertijd ook wel f zelf blijven kijken én vooral nadenken!
@ukbob: het was donker. Niet op elke meter wordt aangegeven dat het100 is. Het ‘stuk’ is slechts 2,9 km. Als je constant op de borden ziet “130 na19:00” en je flitsmeister geeft dat ook nog eens aan, dan is de fout snel gemaakt.
@e550: ik snap nog steeds niet waarom er een duitse term voor is Meister…BAH klinkt als een slechte Duitste krimi of P film
@nicolette: jawohl da is der Flitsmeister mit der grosse S……………
@nicolette: ‘selfiestick’
@e550: mensen die blindelings vertrouwen op de techniek en hun gbv niet gebruiken. Ware pareltjes
Zijn werk doen, dat doet een agent niet voor zijn genot (neem ik aan)
@dieselaer: Zijn veelal geen echte agenten maar van die halve tamme debielen die een LOI cursus tot BOA gevolgd hebben.
@tmenges: Nou nou er zullen best vriendelijke flitsagenten tussen zitten.
@tmenges: Dit zegt meer over jou dat jij ze “tamme debielen” noemt.
@dieselaer: ik.denk ook gewoon voor z’n boterham.
@dieselaer: als reactie op @ccp1 ….
Telt dit ook mee voor de bepaling van ‘belastingdruk’?
Ik vertrouw gewoon mijn ogen. Als ik maar iets in de berm zie staan wat ik niet vertrouw stamp ik VOL op de remmen. Uiteraard ongeacht waar en met welke snelheid.
@clarkson: en zo wordt het door die controles dus een heel stuk veiliger op de weg.. Not!
@clarkson: Gelukkig helpen ze zelf ook door verhoogde VW transporters te gebruiken. Lekker makkelijk herkenbaar.

Hoewel je ogen natuurlijk weinig helpen als ze ergens achter verstopt staan.
Een boete krijgen is uiteraard kut, maar zie een hoop trieste reacties van in mijn ogen slechte verliezers. Wouter een keer een dagje mee sturen? ben wel benieuwd wat een agent (of inspecteur want dat zijn ze volgens mij) de hele dag doet. Daarnaast zijn veel “flitsers” op flitsmeister ANPR opstellingen die niets met je snelheid doen.
Je moet het maar kunnen…zeg ik altijd maar.
De wat slimmere mensen onder ons, dus de mensen met een hoger IQ dan een straatklinker, willen dit werk niet doen!
A29, nooit geweten. Altijd veel te hard maar nog nooit een boete gehad
Emmeloord naar Eindhoven? Nooit gesnapt waarom ze dit altijd zo vermelden. Zo onlogisch eigenlijk
Persoonlijk vind ik flitsen nogal flauw. Vaak in 100 gebieden waar de snelheid laag is omdat het een bewoond gebied is. Nog flauwer vind ik het als ze zich verdekt opstellen.
Bovendien is er naar mijn mening weinig leerzaams aan 120 euro betalen omdat je twee weken terug wat te hard reed.

Snelheid is gewoon makkelijk te controleren als het echt ging om verkeersveiligheid deden ze wel wat nuttigs. En bij het gros van de boetes gaat het om een kleine snelheidsovertreding waar de woorden “gevaar” niet eens te pas komen.

En als je het wilt weten, nee ik had nog nooit een flitsboete.
@reistje: Je vind het flauw dat ze verdekt opgesteld staan? Ik vind het net zo flauw dat je afremt als je ze ziet staan om vervolgens weer gas bij te geven.
Ik vind helemaal mooie dingen
#1 A29 – HMP 14.9 – Rotterdam richting Dinteloord – bij Heinenoord – 127 keer

Dat klopt niet. Ik zie ze daar inderdaad regelmatig staan. Het is gewoon een normaal politiebusje of auto zonder lasergun. Volgens mij controleren ze daar op niet handsfree bellen etc..
@maurits123: klopt. Ze staan daar meestal om de ‘foute figuren’ op te vangen.
Ik woon precies tussen nr.1 en nr.2 in en ben het afgelopen jaar alleen door andere nummers geflitst.
Ik had er slechts een afgelopen jaar. A50 bij Nijmegen.
A4 ri Amsterdam thv 10.4, onder het viaduct.

Staat die niet in de lijst omdat het een bijna permanente controle is die als 1 telt?
‘#25 N202 – HMP 4.2 – IJmuiden richting Amsterdam – bij Velsen-zuid – 42 keer’

Ja, ik snap dat je na Westpoort heerlijk kan rijden daar zo. Zonder ‘veel verkeer’, los van een enkele bus die er 2x per uur rijdt. Maar: die flitspaal staat er toch wel duidelijk daar… Laat toch t pedaal los, zet m op de cruise en geniet gewoon van t stukkie. T is tenminste hoe ik het zou doen als ik een keertje daar zou cruisen in mijn (dakloze) Amerikaan/Japanner, richting IJmuiden/Amsterdam.
Niemand opgevallen dat nr 8 en 13 hetzelfde zijn?
@christianjanssen: ze staan niet in de middenberm beide kanten op te laseren ;)
Meest*
Nummers 11 en 22 liggen 1300 meter uit elkaar. Als je die bij elkaar telt kom je op 104 keer, en dus plaats 3.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).