• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel houdt het voor gezien in Rusland

Auteur: Author, gepost 18 maart 2015 om 17:00 – 29 Reacties

Opel houdt het grotendeels voor gezien in Rusland


De Russische economie zit ondanks een onophoudelijke stroom aan dashcamfilmpjes niet bepaald in de lift, wat voor steeds meer fabrikanten reden is om zich van de markt aldaar terug te trekken.

General Motors wijzigt de koers en richt zich met Cadillac en enkel de duurdere Chevrolets op de premiummarkt. Verstandig, er lopen in Moskou vast nog wat oligarchen rond met wat stapeltjes roebels/dollars in hun binnenzak. Opel daarentegen trekt zich in z’n geheel terug van de markt.

Daarnaast worden de werkzaamheden in de fabriek te Sint-Petersburg medio 2015 stilgelegd. Opel benadrukt dat de beslissingen te maken hebben met de huidige staat van de Russische economie en dat er knopen moesten worden doorgehakt om de doelstellingen van 2022 (marktaandeel van 8% in Europa) te halen.

Van Chevrolet was overigens al langere tijd bekend dat het merk per 2016 stopt op de Europese markt.

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, fabriek, GM, Opel, rusland

Vorig bericht: « Nieuwe dieselmotoren voor Volvo S60, V60 en XC60
Volgend bericht: Sauber komt met verklaring, gooit met modder #Giedogate »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    18 maart 2015 om 17:06

    Ja je kunt ook beter pantservoertuigen gaan verkopen daar……Liefst met een kromme loop..

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    18 maart 2015 om 17:12

    Had dit niet wat te maken met de koers van de Russische roebel?

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    18 maart 2015 om 17:13

    Gelijk hebben ze, eigenlijk zou geen zichzelf respecterende fabrikant iets met die mafketels te maken willen hebben..
    Dat ijzerengordijn was zo gek nog niet….

    Login om te reageren
    • pesu zegt

      18 maart 2015 om 21:44

      @jrk68: Als iedereen zo denkt zou er geen internationale handel meer bestaan. Elk land doet wel iets, of heeft iets gedaan, wat het een “mafketel-land” maakt.

      Net alsof jij principieel niet in een Volkswagen rijd of in Engeland komt vanwege de Falklands.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        19 maart 2015 om 09:13

        @pesu: nou dat van die Volkswagen klopt wel hoor.. Ken je hem niet? Haha

        Login om te reageren
  4. bmwalpina zegt

    18 maart 2015 om 17:13

    Want de auto’s zijn niet stevig/veilig genoeg voor de bestuurders aldaar?

    Login om te reageren
  5. gop1 zegt

    18 maart 2015 om 17:18

    Uit Nederland mogen ze ook vertrekken.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      18 maart 2015 om 17:25

      @gop1: Leg eens uit waarom? Niet premium genoeg voor je?

      Login om te reageren
      • bmwalpina zegt

        18 maart 2015 om 17:45

        @sydney: Premium. Bleggh. Die term wordt hede ten dagen wat te vaak gebruikt en misbruikt wat mij betreft..

        Login om te reageren
      • sr20det zegt

        18 maart 2015 om 17:51

        @sydney: dat is nou juist het hele probleem van slopel… Ze denken dat ze juist premium zijn bij opel maar het zijn gewoon plastic scheit hokken van chevy.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          18 maart 2015 om 17:56

          @sr20det:
          Slopel?

          Origineel man, helemaal zelf verzonnen of op AW gelezen…?

          Login om te reageren
          • sr20det zegt

            18 maart 2015 om 23:27

            @jrk68: nee van een collega van mij met een Doorgerotte corsa

            Login om te reageren
            • 406_v6 zegt

              19 maart 2015 om 10:32

              @sr20det: Tsja, ik had een collega met een doorgerotte Polo, een vriend met een BMW die weg is gegaan omdat de frustratie over de elektronische problemen hem na 3 jaar de keel uit kwam…. je ziet het komt in de “beste” families voor…. daarentegen rijd m’n buurman al jaren probleemloos met veel plezier in z’n Zafira OPC.

              Login om te reageren
        • sydney zegt

          18 maart 2015 om 18:50

          @sr20det: Scheit ?

          Login om te reageren
        • sydney zegt

          18 maart 2015 om 18:52

          @sr20det: Gelukkig staan Primera’s bekend om hun vooruitstervende materialen ;))

          Login om te reageren
      • gop1 zegt

        18 maart 2015 om 18:08

        @sydney: Je vraagt me om het uit te leggen, maar je geeft toch zelf antwoord?

        Dan toch mijn mening: Waardeloze en hopeloos verouderde motoren en versnellingsbakken, waardeloos rijdende auto’s. Op de (extern ingekochte) 1.3 diesel na.
        Ze doen geen investeringen in techniek, zijn niet innoverend.

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          18 maart 2015 om 18:53

          @gop1: Lichtelijk overdreven en gefrusteerde mening als je het mij vraagt,maar wel duidelijk.

          Login om te reageren
          • gop1 zegt

            18 maart 2015 om 20:31

            @sydney: Oké, ”waardeloos” is misschien overdreven, maar verouderd is hun techniek zeker wel.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              18 maart 2015 om 21:27

              @gop1: ik ben ook niet een bijzonder grote Opel fan maar die oude techniek van ze blijft tenminste wel heel. In tegenstelling van die andere grote Duitse fabrikant…

              Login om te reageren
            • FB_100002168127182 zegt

              19 maart 2015 om 07:51

              @gop1: ik rij zelf in een 2012 Astra gtc en ben enorm verbaasd hoe goed mijn auto in elkaar zit. Kan niet voor alle opels spreken, maar over mijn auto ben onder de indruk. Motorisch, comfort, wegligging, kwaliteit en interieur zijn naar mijn mening beter dan menig concurrenten. Misschien moet je een proef rit maken ;)

              Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          19 maart 2015 om 10:28

          @gop1: Leg die “verouderde”techniek dan eens uit??

          Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    18 maart 2015 om 17:19

    Goedzo, laat ze maar weer lekker in Lada’s en andere achterhaalde troep rijden. Nu nog even onze olie en gas ergens vandaan halen en dan hebben we binnenkort helemaal geen last meer van ze.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      18 maart 2015 om 19:45

      @trustmeiamanengineer:
      IS zal ons dat bere graag leveren !

      Login om te reageren
  7. 4apaev zegt

    18 maart 2015 om 17:28

    Economie heeft er volgens mij niet zo gek veel mee te make. Ze kunnen eerder de concurrentie met koreanen en chineesen gewoon niet aan.

    Login om te reageren
    • 4apaev zegt

      18 maart 2015 om 17:31

      @4apaev: ook in de rest van de wereld dus

      Login om te reageren
  8. luxaeterna zegt

    18 maart 2015 om 19:33

    Ze gaan er een fabriek van 7 jaar oud sluiten… Ooit trekt de economie in dat gigantische land wel weer aan, en dan wrijft Renault in zijn handjes.

    Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    18 maart 2015 om 20:10

    Komt waarschijnlijk door gm, america.

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    18 maart 2015 om 20:29

    Binnenkort wordt GM uit de top 3 van autogrootmachten verdreven door Renault-Nissan. Dankzij Lada en Datsun…

    Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    19 maart 2015 om 11:02

    “en dat er knopen moesten worden doorgehakt om de doelstellingen van 2022 (marktaandeel van 8% in Europa) te halen”
    Prachtig. GM management zegt: jullie motten MS 8% halen. Conclusie Opel: kappen we met landen waar we dat niet halen, omdat we alleen verkopen van landen waar we actief zijn moeten meetellen.

    Maar goed, 1 ding weet je zeker met dit soort mededelingen van het bedrijf. Er bestaat totaal geen relatie tussen de inhoud van de persberichten en wat er echt aan de hand is.
    Waarschijnlijk is Rusland gewoon niet winstgevend genoeg. Als het wel winstgevend genoeg was, hadden ze er altijd voor kunnen kiezen om geen roebels meer aan te nemen, maar Eur&Usd; of directe betaling te eisen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North