Opel Insignia OPC is ook gefacelift

Auteur: , 39 Reacties

Uiteraard heeft Opel niet alleen de reguliere Insignia een opfrisser gegeven, maar ook de 325 pk sterke OPC-variant. Helaas hebben de techneuten van Opel geen mogelijkheid gezien om extra pk's uit de geblazen V6 te peuteren.

De 2.8-liter V6 met turbo levert namelijk nog steeds 325 pk/435 Nm. En daarmee sprint je, dankzij all-wheel drive, in 6,0 seconden van 0 naar 100 km/u. Met de hier afgebeelde Sports Tourer doe je er overigens 6,3 seconden over.

Opel heeft wel het neusje en de kont van de Insignia opgefrist en nog eens goed gekeken naar het onderstel. Met name de achteras is onder handen genomen en er is nieuwe ESP software. Standaard is de topsnelheid begrensd op 250 km/u, maar tegen betaling kan je voor een ongelimiteerde versie kiezen die gaat tot 270 km/u (Sports Tourer: 265 km/u).

Uiteraard zal de gefacelifte Insignia OPC net zoals zijn minder potente broertjes en de Insignia Country Tourer te zien zijn in Frankfurt tijdens de IAA.



39 reacties

Stoer ding!
Leuk, maar sinds de autorai een aantal jaren geleden nooit een gezien. Verkoopt dit überhaupt wel? Kan me niet voorstellen wie dit koopt.
@gv93: ik zie er met enige regelmaat 1 maar dat is wel telkens dezelfde. Het totaal aantal is inderdaad erg klein, deze wagen is veel exclusiever dan een BMW M3.
@gv93: deze zijn echt zeldzaam. Net als de M5 E60 Touring: je moet gewoon het geluk hebben. Zelf heb ik tot nu toe ongev. 3x een Insignia OPC Touring gezien, en dat op 3 á 4 jaar tijd.
@gv93: ali b heb er een
@gv93: Heb er overlaatst eentje in Duitsland gezien. Vind hem niet zo bijzonder, ik zou eerder voor een astra OPC gaan dan. Rijdt volgens mij ook een stuk prettiger.
@gv93: rondom de ring kom je ze soms tegen, maar niet vaak! Zelfs Mercedes sls kom je vaker tegen :P
@gv93: was afgelopen week even in de buurt van de nurnburgring, minstens 20 m3’s gezien en 1 opel opc
@gv93: in zwitserland zie je ze bij bosjes rijden! Ook in duitserland/engeland zijn ze wel redelijk verkocht. Hier? Tja zolang we alles huren en graag muesli eten ga je deze wagen inderdaad niet vaak zien..
Dat is nog eens een rappe opel.
Zou nog gaver zijn als hij zich kon meten met bv de RS6 avant of M5
@bierbuik:
Insignia is formaat A4/ 3serie, geen idee dus waarom die zich zou moeten kunnen meten met een RS6/M5.
@jrk68: Volgens mij valt een insignia er een beetje tussenin.
@bogey:
Nope, Insignia is gewoon een D-segmenter, Opels zijn over het algemeen wat langer dan hun klassegenoten, daar vind je vanbinnen niks van terug.
Een Astra is ook groter dan een Golf, en toch zijn ook dat concurrenten.
Of ben jij nu ook van mening dat die tussen een Golf en een Passat inzit…?
@jrk68: Neen, dat niet.
Er rijd er een in amstelveen/uithoorn zal m wel is een keertje spotten. Maar die prijs is belachelijk!!
Dat stuurwiel ziet er erg goed uit!
Prestaties vallen enigzins tegen vind ik. BMW heeft met de 528i (245pk) dezelfde prestaties als de veel sterkere OPC
@glennie: prestaties op zichzelf zijn niks mis mee, alleen het is gewoon in vergelijking met BMW’s e.d. te langzaam.
@Lucb: Ja prestaties op zich niet verkeerd, maar met 325 pk zou er eigenlijk meer haalbaar moeten zijn
@glennie: Klopt, maar dan moeten ze de Insignia op een flink dieet zetten, lijkt me een mooie prestatie voor de volgende generatie.
@Lucb: zou een goed plan zijn! Met een lager gewicht gaat dat ding waarschijnlijk als een raket en kan het concurreren met bijv. een 535i
@glennie: BMW doet met alleen RWD en 245 pk 5,9 sec in de 328i. Met 306 pk en alleen RWD is dat al 5,3 seconden. Het is een snelle Opel, maar te langzaam en te duur in vergelijking met zijn concurrenten.
@fa5test: waar dan? Heb er hier nog geen gezien…
Voor dat geld koop je wel wat snellers.
@gv93 Afgelopen week een weekje naar Denemarken geweest. Op de snelweg op de heenweg 1 sportstourer OPC en in Denemarken zelf ook nog 2x normale OPC
Heeft iemand ervaring met de Opel Insignia? Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de auto, zeker na een aantal jaren.
@Entwicklung88: Niets mis mee, drie vrienden van ons rijden een Insignia; 2x een 1.6 Turbo 5-Drs en één 2.0 Turbo Sports Tourer. Nu inmiddels alledrie 2,5 jaar oud, alledrie in Techical Grey, alledrie met 20″ en alledrie gechipt. M’n broer heeft die auto’s verkocht dus helemaal objectief ben ik ook weer niet, maar behalve soms wat gezeik met Digitenneontvangst(waar ik in mijn Astra nooit last van heb) geen probleem.Pa en Ma gaan binnenkort een faceliftdemo kopen al weten ze dat zelf nog niet..
@Entwicklung88: De sedan vind ik overigens de mooiste carrosserievariant vooral in Technical Grey of zwart.Helaas is dat in West-Europa de minst verkochte versie.De 5-drs is in mijn ogen de beste koop; is lichter,al heeft de keuze in motorisering en versnellingsbak hier ook een zegje in en bied niet eens zoveel minder ruimte dan de ST. De Sports Tourer zie je in gebruikt vaak een wat dikkere auto met bijbehorende prijzen.Veel Insignia’s 507’s Passat’s en noem ze maar op komen van Leasemaatschappijen direct scherp op de markt via hun eigen netwerk(leaseplan is daar een grote in) en daar is op zich niets mis mee.Let wel dat veel van die auto’s in de laatste fase van hun looptijd,die vaak nog met een jaartje ofwat werd verlengd alleen maar het broodnodige onderhoud en banden hebben gekregen. Nogmaals, ik ben niet objectief, maar een Insignia voor de deur dat is gewoon goed. Succes!
Zouden ze ook eindelijk wat aan die waardeloze automaat gedaan hebben?
@meneersander: over een automaat werd met geen woord gerept. Alleen over een handbak.
@meneersander: Automaten en koppeling waren een groot probleem, ook de roetfilters.
In tsjechie en kroatie heb ik er een aantal zien rijden
Lokale heeft er een keer 4 in één klap aan hetzelfde bedrijf verkocht. Allemaal witte :-)
Af en toe zie je ze in Belgie wel eens
Updates zijn goed, maar je ziet er gewoon aan af dat Opel niet zijn ontworpen voor het luxe Touring segment; ze blijven gewoon achter bij de Duitse 3 en misschien Jag.
– Dat nav-systeem ziet er in die vorm gewoon lelijk. Alsof ze nog een stuk plastic hadden liggen voor de Opel Vivaro en daar even een 4″ (of zo) hebben uitgezaagd. Geen idee of het systeem goed is, maar al het lelijke plastic er omheen…. MIsschein dat het er in het echt beter uitziet; maar dan hadden ze op z’n minst een betere Photoshop prof in kunnen huren
– En kom op. Die chromen sierstrop achter op. Zo’n strip moet een styling element zijn. Nu lijkt het alsof ze dat ding er op hebben geplakt en rest zo uit hebben gesneden dat het er mooi omheen past.
– Pleur er een dikke motor in en iedereen is tevreden…. Ja, dat werk in de US & Australie. Hier dus niet. Prestaties zijn een beetje achterhaald en deze versie is gewoon te duur geworden. Opel kan leuk hatchbacks tunen; het luxe touring-performance segment is gewoon echt anders.
Pff 325pk… mag toch wel iets meer zijn nu!
Spijtig dat deze wagen zijn prestaties op papier niet in het echt waar maakt, bij verschillende testen haalt hij niet zijn 0-100 tijd, meschien hebben ze dit nu ook aangepakt ivm software.
Ik blijf het een ontzettend mooie auto vinden, de mooiste in zijn klasse van alle Duitse merken. Een auto met een hele andere styling dan de gemiddelde auto vind ik zelf en als station ook nog een halve camper qua ruimte.
Ongelofelijk dat Opel het keer op keer lukt om een model nog lelijker te maken. En dan heb ik het nog geeneens over het dashboard wow.
Opel blijft last hebben van imago probleem… Blijft een beetje de Seiko, Casio onder de automerken. Goed maar een premium/luxe.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).