
Mocht je het nieuwe model niet zien zitten.
Het grote probleem met een icoon opvolgen, is de manke vergelijking die men op basis daarvan gaat maken. David Moyes na Alex Ferguson, Josh Klinghoffer na John Frusciante en Ola Kallenius na Dieter Zetsche. Bij de nieuwe Land Rover Defender is dat natuurkijk niet anders.
De Defender was dermate lang een icoon, dat zelfs Land Rover lang getwijfeld heeft voer het maken van een nieuwe Defender. Mocht je er niet al te wild van zijn, maar je toch een ‘nieuwe’ oude Defender wensen: is er goed nieuws. Er zijn voldoende bedrijven die zich nog altijd bezig houden met het moderner maken van Defenders. Een van de bekendere namen op het gebied van Land Rover tuning is Overfinch en dit is hun laatste creatie.

De basis is een korte Defender met softtop. De kleur is Britser dan Brits: Emerald Green. De kleur zie je niet alleen op de lak, maar op ook op de verstevingsbuizen, velgen en achterkant van de sportstoelen. Dan zij een SVX-grille en lampencovers heeft de Defender nu een modernere look aan de voorzijde. Over die twee sportstoelen gesproken, het zijn de enige stoelen aan boord.

Overfinch heeft er namelijk een kleine pickup van gemaakt. In de achterbak zien we een reservewiel met een teakhouten dek, alsof je op een mooi zeiljacht loopt. Verder zien we in het interieur bijzonder fraai leer in de kleuren cognac met donkergroen. Het ziet er erg geslaagd uit, op die kitscherige keuzehendel voor de automaat, die is iets té glimmend.

De motor is ook net even iets te veel van het goede, maar dan op de juiste manier. De bedrijfswagen diesel is bedankt voor zijn diensten. De Overfinch Defender is voorzien van een 6.2 V8. Deze LS-V8 komt uiteraard bij General Motors vandaan en is misschien wel de meest briljante moderne benzinemotor ooit gebouwd. Het betrouwbare, lichte en compacte blok levert 450 pk. Dat is meer dan voldoende voor acceptabele prestaties, alhoewel Overfinch de topsnelheid begrensd heeft op 177 km/u. Dan het grootste nadeel aan deze Defender van Overfinch: de prijs. Ze willen er graag 239.000 pond voor hebben, omgerekend zo’n 287.250 euro.













Ruim over de top, jammer.
Ik pruim hem wel! Beetje teveel bling, maar verder stuk beter dan een nieuwe Defender.
O.T. Als ik de app open stopt m’n spotify automatisch
@flatsixx: op Android of Apple?
@rikv99: Apple, heb ik ook
@rikv99: Apple inderdaad.
@flatsixx: heb ik ook helaas.
Ik pruim veel van deze creatie maar die koplampen kijken make-up op te hebben en die velgen mogen vervangen worden door een robuustere stalen variant.
En dan die prijs… nee: er zijn leukere Laro’s voor dat geld.
@eklasse: Een auto van bijna 3 ton op stalen velgen? Omdat het een Land Rover is? Meh..
@rikus: bij Kahn hebben ze wat voorbeelden die je misschien wel aanspreken.
Ach, het heeft ergens wel wat. Maar kan iemand er wel andere spiegels op zetten? Iets vierkanter graag. Dit kan écht niet.
Voor dat geld toch een G klasse hoor.
Hahaha, een mooi-weer auto met het stuur rechts. Voor dat geweldige Engelse weer zeker.
@galverink: Cornwall, Isle of Scilly ?
@eklasse: daar heb je inderdaad nog wel kans dat je de zon ziet. Of Gibraltar.
Op de motor staat 620 cubic inch, dat zou dan eigenlijk niet slaan op 6,2L maar op 10068cc inhoud…
@cossiekiller: Haha, scherp! Óf hebben ze een slecht lettertype gekozen voor centiliter, cl?
Challenge: vind een slechter rijdende auto die even duur of duurder is. Qua handling
Zie ik op foto 14 nou dat ze de spiegels van een G-klasse gebruikt hebben?!
Het ging net zo lekker.
Mooie uitvoerig, stijlvol, lekker blok zoals bij Overfinch de bedoeling is. Ik werd al helemaal blij en toen kwam de prijs….
Jammer weer.
Toch maar staatslot kopen dan.
Wat een draak van een ding zeg bah