• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pats! Nieuwe Suzuki Wagon R in je gezicht

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 september 2012 om 11:07 – 57 Reacties

2013 Suzuki Wagon R+ jonge!
Jaaaaa! Dit is het moment waarop we op de redactie zaten te wachten. Niet de dikke F12berlinetta of de populaire VW Golf VII. Neen, de Suzuki Wagon R is wat ons betreft dé release van het jaar. Het lange wachten is eindelijk beloond!

Of het nou roze, paars, of blauw is, elke kleur staat deze swag-mobile wel goed. Een overdaad aan motorinhoud heb je er echter niet mee, er wordt alleen een Kei-tastisch 660 cc klein driecilinder blokje in gelepeld, dat zowel atmosferisch als geblazen wordt geleverd. Suzuki heeft er maar liefst 70 kg van af weten te schaven, waarmee het gewicht nu op een schamele 780 kg uit komt. Nandayo!

Never change a winning team, moet Suzuki gedacht hebben, en dus werd er niet te veel aan het uiterlijk gesleuteld. Ook Suzuki maakt gebruik van regeneratieve remenergie, en onder de passagiersstoel bevindt zich een li-ion batterij, als onderdeel van het mild-hybride ENE-charge systeem. Gemiddeld (Japans) verbruik, icm de standaard automaat? 3.5 liter per 100 km.

Of, en zo ja, in wat voor uitmonstering, de Wagon R naar Europa komt, is nog niet bekend, maar reken er maar niet op. Desgevraagd laat Suzuki weten dat het ‘niet in de lijn der verwachting ligt dat producten met een dergelijke duidelijk Aziatische signatuur richting Europa komen’.

Ook de plannen voor het afschaffen van de seniorenkeuring in Nederland zullen het tij niet kunne keren. Japanners kunnen vooralsnog kiezen uit het standaard-model of de Stingray-versie, met platte lampen, moar grille, zijskirts, dikke mistpitten, en lichtmetalo’s. Like?

Ook interessant!

  • Officieel: de nieuwe generatie Suzuki Hayabusa
  • Dit is de 'volledig' nieuwe Suzuki S-Cross
  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Suzuki, wagon-r

Vorig bericht: « Video: BMW M3 klinkt fokking lekker (van binnen)
Volgend bericht: Autojunk Foto Van De Maand – Juli ’12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. bullgod76 zegt

    7 september 2012 om 11:11

    Die Stingray versie ziet er wel vet uit van voor.
    Valt er verder dan nog meer te pimpen aan dit swag-mobile?

    Login om te reageren
    • fep739 zegt

      7 september 2012 om 11:21

      @bullgod76:
      een mooie antenne mag zeker niet ontbreken ;-)

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      7 september 2012 om 12:36

      @bullgod76: Weet het gemiddelde hatende Autoblog publiek eigenlijk wel waar SWAG voor staat??

      Login om te reageren
      • dutchiehd zegt

        7 september 2012 om 14:58

        @svenska_aeroplan_ab: swag komt van swagger wat een ander woord is voor stijl.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          7 september 2012 om 17:09

          @dutchiehd: niet dus, zie hieronder…

          Login om te reageren
      • 4991 zegt

        7 september 2012 om 16:07

        @Svenska_Aeroplan_AB: s-secretly
        w-we
        a-are
        g-gay

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          7 september 2012 om 17:09

          @4991: heel goed

          Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    7 september 2012 om 11:14

    ik denk dat wanneer je nog geen rijbewijs hebt iets negatiefs over dit soort uber-enginering gaat schrijven om dan vervolgens op “plaats reactie” te klikken ..

    Login om te reageren
  3. pjp911 zegt

    7 september 2012 om 11:15

    Dan zou ik idd ook liefst eerst die nieuwe A3 checken…

    Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    7 september 2012 om 11:17

    Bang for buck!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      7 september 2012 om 12:21

      @kaasboerin: buk voor bang!

      Login om te reageren
  5. sdk16420 zegt

    7 september 2012 om 11:18

    Kunnen we de achterkant ook ergens zien?

    Login om te reageren
    • Mercbenz zegt

      7 september 2012 om 11:27

      @sdk16420: Nog niet helemaal overtuigd van het topdesign?

      Login om te reageren
  6. C220AMG zegt

    7 september 2012 om 11:20

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 september 2012 om 11:25

      @C220AMG:

      en je capslock gebruik je zeker voor als je een beschaafde bui hebt ..

      Login om te reageren
  7. the-budel-guy zegt

    7 september 2012 om 11:22

    660 CC motor blok(je). Volgens mij zijn er brommers die nog meer hebben.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      7 september 2012 om 11:25

      @the-budel-guy: Dat x3 is de chopper van m’n pa.. ;D

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      7 september 2012 om 11:26

      @the-budel-guy: Binnenkort zijn er Fords die minder hebben.

      Login om te reageren
  8. Mercbenz zegt

    7 september 2012 om 11:25

    Wat een pussymagnet!!!

    Login om te reageren
  9. faalhaas zegt

    7 september 2012 om 11:28

    Pornobak!

    Login om te reageren
  10. loberg zegt

    7 september 2012 om 11:33

    Ik dacht dat de telefooncel uit het straatbeeld verdwenen was…

    Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    7 september 2012 om 11:37

    Je kunt lullen wat je wil… Volkswagen loopt zich op z’n borst te kloppen dat ze 100 kg gewicht hebben bespaard (en ja, da’s best een prestatie), maar het feit dat Suzuki op een karretje als dit nog 70 kg weet te besparen is eigenlijk nog veel knapper.

    Ik zou zeggen, laat maar komen. Volgens mij is er best wel (weer) een markt voor auto’s als dit.

    Login om te reageren
  12. meneersander zegt

    7 september 2012 om 11:38

    Als ik zo die rode op de eerste foto zie icm met dat lichte interieur en dat mooie navi scherm en Klimaat regeling, dan heb je toch een redelijke auto hoor!

    Login om te reageren
  13. JaxDryke zegt

    7 september 2012 om 11:40

    Hij’s nog steeds lelijk.

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      7 september 2012 om 12:06

      @JaxDryke: Als je dit lelijk vind weet je niet wat het idee achter deze Japanse Kei cars is, of je bent zelf ontwerper bij VAG.
      Probeer jij zelf maar eens een 4-persoons auto met deze beperkte buitenmaten te ontwerpen en zoveel mogelijk binnenruimte.

      Login om te reageren
      • JaxDryke zegt

        7 september 2012 om 12:08

        @bullgod76: ik zei niet dat ie niet functioneel is. ik zei dat ie (nog steeds) lelijk is.

        Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        7 september 2012 om 12:53

        @bullgod76: je hebt gelijk! Prachtige wagen.. mijn nieuwe droom wagen! Zooo functioneel..

        Login om te reageren
  14. Design_Driven zegt

    7 september 2012 om 11:52

    Ik snap niet waar iedereen zich zo druk overmaakt. Gezien de proporties van deze kleine monovolumes vind ik hem er helemaal niet zo slecht uitzien.

    Ik vind het leuk dat je echt 2 verschillende voorkanten kan kiezen, zoude meer merken moeten doen. Leuker dan een andere onderlip op de standaard bumper, of meegespoten stootstrips toch?

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      7 september 2012 om 12:36

      @sketcher: Dikke plus 1 voor jou. Kennelijk zijn alle lurkers hier mannen met minimaal een V8 en 400 PK. En staat dit allemaal ver beneden hun niveau…
      …realiteit is waarschijnlijk dat 40% niet eens te centen heeft om er een nieuw aan te schaffen…. Dus lekker makkelijk bashen.

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        7 september 2012 om 12:59

        @911GT2: sja, ik kan het ook niet betalen ben namelijk student. Maar blijkbaar is dit eerder een afzeik blog, dan dat er ook nog nuttige reacties worden geplaatst. Iemand afzeiken staat op punt 1 bij 90% van de bloggers VAG afzeiken op punt 2. Kan je hier nog überhaupt nog iemand serieus nemen? Ik vind van niet.. Al minstens een jaar niet..

        Maar om even op de auto te komen, t zal wel een goede bejaarden bak worden maar hier wil je toch niet in gezien worden?

        Login om te reageren
  15. Maurice16 zegt

    7 september 2012 om 11:54

    Ik zou het ook niet durven om de achterkant te laten zien.

    Login om te reageren
  16. yourockmyworld zegt

    7 september 2012 om 12:00

    Ik dacht dat de Splash de opvolger was van de Wagon R+. Want die Splash is toch ook gelijk aan de Agila? Net als de Wagon voorheen was?

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      7 september 2012 om 12:19

      @YouRockMyWorld: in Europa is de Wagon R+ inderdaad vervangen door de Splash (Die gelijk is aan de Opel Agila), maar in Japan wordt de Wagon R+ nog steeds gebouwd.

      Dit is de versie die nu nog verkocht word, maar binnenkort vervangen word door bovengenoemd nieuwe model:

      En de Stingray versie van het huidige model:

      http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Wagon_R

      Login om te reageren
      • yourockmyworld zegt

        7 september 2012 om 12:39

        @bullgod76: oh oké, dat wist ik helemaal niet. Maar thanks voor de info!

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        7 september 2012 om 13:30

        @bullgod76: Wagon R+ en Splash zijn groter dan een Kei-car.

        De auto’s hierboven (en ook de nieuwe waar dit artikel over gaat) is de Wagon R, zonder plusje. De Wagon R wordt al sinds 2000 niet meer in Nederland verkocht.

        Login om te reageren
  17. Dino2400 zegt

    7 september 2012 om 12:00

    Die laatste foto heeft me overtuigd, die MOET ik hebbon…

    Login om te reageren
  18. mout zegt

    7 september 2012 om 12:26

    Duidelijk getekend voor een jong en stedelijk publiek. Dat ervan houdt om de weekends sportief en gevarieerd door te brengen. Kan niet wachten op een test tegen de A1 en Mini One.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      7 september 2012 om 12:31

      @mout: Bestaan die nog?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        7 september 2012 om 13:22

        @kaasboerin: Mini’s? Helaas wel

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          7 september 2012 om 15:29

          @mout: Jong publiek dat in ’t weekend wil sporten?

          Login om te reageren
  19. mierenneuker zegt

    7 september 2012 om 12:31

    De R staat toch voor racing?

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      7 september 2012 om 12:32

      @mierenneuker: nee “Radical”

      Login om te reageren
  20. rodger zegt

    7 september 2012 om 12:41

    Zou die de elandtest halen?

    Login om te reageren
  21. renezzzz zegt

    7 september 2012 om 12:49

    Voor de doelgroep een prima autotje. Voor senioren of als stadsautotje. Ben benieuwd wat dit gaat kosten. In ieder geval is dit stukken beter dan die 45km brommobielen.

    Login om te reageren
  22. camber24 zegt

    7 september 2012 om 12:57

    IK BEN BLIND!!! HELP!!!

    Login om te reageren
  23. spotterfozz zegt

    7 september 2012 om 13:22

    Het is gewoon weer hetzelfde oerlelijke hok als eerst!

    Login om te reageren
  24. potver7 zegt

    7 september 2012 om 13:26

    De titel van dit artikel klopt niet helemaal. Dit is de nieuwe Wagon R, niet de nieuwe Wagon R+. De Wagon R valt binnen de maten voor een Japanse Kei-car. De Wagon R+ is een bredere versie ervan, en geen Kei-car.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      7 september 2012 om 13:36

      Check! R+ zit op de een of andere manier in mijn hoofd ingebakken. Mijn beppe had er vroeger nog een, een 1.3 met automaat. Reed heerlijk rumoerig.

      Login om te reageren
  25. mashell zegt

    7 september 2012 om 13:26

    Of het zijn heel kleine stoelen of deze heeft echt meer beenruimte achterin dan een S-klasse!

    Login om te reageren
  26. pikes83 zegt

    7 september 2012 om 13:32

    Dit is ook iets voor oudjes.rolator achter in en gassen.

    Login om te reageren
  27. blackie zegt

    7 september 2012 om 13:37

    Lekkerrrrrrrrrrrrr+

    Login om te reageren
  28. RobertJ zegt

    7 september 2012 om 14:42

    Prima hokje voor de Nederlandse markt toch?

    Login om te reageren
  29. mightymike zegt

    7 september 2012 om 15:09

    Zit wel meer ruimte in achter dan een c klasse of wen 3 serie;)

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      7 september 2012 om 15:09

      @mightymike: een! Bedoel ik natuurlijk;) excuus

      Login om te reageren
  30. 4991 zegt

    7 september 2012 om 16:10

    ziet er wel erg kort uit in verhouding tot de hoogte.

    Login om te reageren
  31. moveyourmind zegt

    7 september 2012 om 18:39

    Voor veel mensen is dit een prima auto, het is maar net wat je eisen aan een auto stelt. In ieder geval zijn de bedrijfskosten laag en is het gewoon een praktisch vervoermiddel.

    Login om te reageren
  32. kickass zegt

    8 september 2012 om 16:08

    Dat gaan ze niet leuk vinden bij Daihatsu!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North