De Peugeot 3008 is voor een deel gelekt en krijgt enkele invloeden van de 508 mee.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar bij Peugeot zijn ze goed bezig het ‘suffe’ imago van zich af te schoppen. En dan hebben we het over design. De 508 is een verademing in vergelijking met zijn voorganger. De designtaal is een stuk scherper en stoerder geworden. De geluiden die je hoort over de 508 zijn voornamelijk positief.
Ook de 208 is een verbetering ten opzichte van zijn voorganger. En een vergelijkbaar recept staat de 3008 te wachten. De huidige 3008 is een echte familieauto. Het model begon als MPV en is doorgegroeid als crossover. Een verbetering, maar nog geen auto die het hart van een petrolhead direct sneller laat kloppen.
De nieuwe Peugeot 3008 is echter gelekt en krijgt sterke invloeden van de huidige 508 en 208. Kijk bijvoorbeeld naar de kenmerkende koplampen, maar ook een bredere grille geeft de crossover een andere look.
De plaatjes van de Peugeot 3008 zijn gelekt via Forum-Peugeot.com. Op basis van deze foto’s lijkt de nieuwe 3008 een soort 508, 208 en 2008 die in een blender zijn gegooid. Sterke invloeden van deze drie modellen komen terug op de 3008. En dat is een compliment, want de Franse autofabrikant is de laatste tijd lekker bezig.
Interieur is best wel netjes maar diegene die toestemming heeft gegeven voor die blauwe verlichting op die plekken mag wat mij betreft teruggezet worden in functie. Wat is dat toch lelijk zeg.
@rhellema: Ik mag hopen dat die verlichting in te stellen is. Iets minder fel en met gewoon wit licht in plaats van blauw oogt het volgens mij al een stuk beter.
@Edge: over het algemeen is blauw juist rustgevend.
@flutterby: In het algemeen wel ja, maar ik vind het hier nogal erg nadrukkelijk aanwezig. Maar goed, de foto is van aardappelkwaliteit dus het zou in de praktijk nog best mee kunnen vallen.
@rhellema: zal vast aangepast kunnen worden naar knalgroen.
Waarschijnlijk dezelfde die dat klein stuurtje bedacht heeft
@rhellema: met de kermis lampen ben ik het eens. Maar dat gekke stuurtje en tellers van Peugeot kan ik niet aan wennen, met het rijden zit het allemaal op de verkeerde plek. Voor mij een (van de vele) reden om geen Peugeot te rijden
@dalmore: hier net t zelfde…. t zijn enorm mooie interieurs, maar ik kan mn tellers niet zien als ik achter t stuur zit. Voor mij is het een no go
@dalmore: helemaal mee eens, heb er een dag mee gereden ,maar ik vind het bagger
@rhellema: ik heb het in mijn huidige 5008. Is chic als je het in het echt ziet. Je kan het ook in intensiteit aanpassen
Ik vind die slagtanden echt erg lelijk op de voor de rest behoorlijk mooie styling van de nieuwste generatie peugeots. Deze ziet er, op de slagtanden na dan, ook weer helemaal prima uit.
Knap ontwerp! Peus is inderdaad lekker bezig. Ik ben inmiddels bereid ze de 407 (coupé) te vergeven.
Ik ben alleen wel een beetje ambivalent over die stuurtjes. Leuk voor racegames, minder voor in de auto.
@tenaci: mijn 406 coupé was helaas de laatste mooie Peus.
@406_v6: Jep! Daarna was het ff niks meer.
@tenaci: ik vind de 407 Coupe nog best een fraaie bak om eerlijk te zijn.
Goede facelift! Ik vind de huidige 3008 al best oke ogen voor een SUV van dat formaat, maar met deze facelift ze men echt een enorme stap voorwaarts.
Maar Peugeot is de laatste tijd sowieso wel lekker bezig: 508, 208, 2008, het zijn stuk voor stuk de mooiste auto’s in hun klasse of horen op z’n minst bij de mooiere auto’s in de klasse. Ik zou het leuk vinden als ze die designtaal eens loslaten op een mooie coupé. Of ze nemen gewoon de e-Legende in productie, dat mag ook natuurlijk.
Wanneer gaan ze dat achterlijke stuur eens fatsoenlijk plaatsen zodat je de tellers ook echt ziet en normaal kan instappen? Snap niet dat mensen dit kopen, serieus wat slecht.
@20klepper: Wat bedoel je, je kijkt er gewoon overheen.
@20klepper: ik heb een lengte van 183 en ik kijk er gewoon overheen. Zowel in de 208, 308, 3008 en 508. Ik zit ook niet dicht op het stuur. Je moet gewoon normaal gaan zitten
@reetschild: precies. Ik vind het heerlijk om een klein stuur vast te hebben en er overheen te kijken. Ik ben 190 cm. Het enige mindere vind ik de kortere zitten voor lange afstanden
Voor een SUV ziet de huidige 3008 er ook meer dan prima uit. Een stuk spannender dan veel concurrenten. Er zit zelfs wel wat Range Rover Evoque in het ontwerp.
Nu nog de belachelijke kleine stuurtje eruit en ze hebben een topper want qua design zijn ze echt wel goed bezig.
Peugeot is lekker bezig, de laatste modellen vind ik er erg goed en orgineel uit zien. Dat kleine stuurtje vond ik prima, ik merkte er tijdens het rijden eigenlijk niets van. Ik neem aan dat je de sfeerverlichting in vele kleuren kunt instellen.
Ik weet niet, het ziet er een beetje uit alsof iemand een grapje gemaakt heeft en je probeert niet te lachen. De voorkant doet me denken op het moment net voor je uitbarst in lachen.
Heeft iemand ervaring met het stuur? Lijkt me op zich wel prettig.
@cloverleaf: op vakantie gereden met een 208 die dat ook had. In het begin raar, maar het went wel redelijk snel. Maar om nu te zeggen dat ik de meerwaarde er van zie…
Je vindt het niks of je vindt het geweldig, het is maar net hoe je er achter zit.
Stuur zou je altijd laag plaatsen ivm je er overheen moet kijken om goed je display te kunnen zien en je zult stuur echter aan de zij kanten pakken ( 3 en 9 uur)
@Johan: zelf ben ik iemand die t stuur altijd laag heeft staan, echter moet t bij de peugeootjes van deze tijd te laag staan zodat t niet lekker meer in de hand ligt.
Ik heb er een aantal keer meer gereden, maar moet zeggen dat ik het best fijn vond. Met name de zichtbaarheid op je tellers/navigatie is prettig.
@cloverleaf: in mijn 100NX zat ook klein stuur ik vond het wel fijn rijden qua gevoel en communicatie met de voorwielen
Ik heb de huidige 5008, en die heeft natuurlijk hetzelfde interieur als de 3008, maar in deze auto is het echt helemaal prima. Het stuur is wat kleiner dan gebruikelijk, maar dat is eigenlijk wel lekker. De positie van de klokken boven het stuur werkt in deze auto ook gewoon prima. Er wordt regelmatig gemopperd door mensen op deze opstelling, maar ik heb het idee dat dat vooral mensen zijn die er geen ervaring mee hebben. Ik zou zeggen, maak een proefrit en oordeel zelf ?
Het interieur lijkt bij de facelift trouwens niet gewijzigd, en dat is ook eigenlijk niet eens nodig.
@cloverleaf: ik rijd in een “nieuwe” 508. Stuurtje went snel en is prima.
Ik ben regelmatig naar Oostenrijk gereden met een 308 SW. Vond het prima. Had een fijne zitpositie, kon alles goed zien en het stuurtje lag ook lekker in de hand.
Huidige model 3008 in bezit van mijn vrouw, zelf heb ik het huidige model 508. Beide auto’s dus met het “kleine” stuur, zou niets anders meer willen. Ook het over het stuur heen kijken naar de i-cockpit voelt zeer logisch en natuurlijk aan.
@cloverleaf: nu 2,5 jaar goed aan het genieten van mijn 5008. Het stuur is wennen, toegegeven, maar super ideaal als je er langer mee rijdt. Over het stuur kijken is voor mij een heerlijk verschil met andere auto’s. Pas na vele kilometers merk ik dat het echt een aanwinst is. Het maakt de 5008 ook minder groot voor je gevoel, wat ik fijn vind
Wat een verschrikkelijk interieur zeg.
En die stuur gaan ze niet meer weg doen.. Dus wen er maar aan.
De 508 in een goede kleur vind ik echt mooi. Je ziet ze veel te weinig.
Ugh, nog steeds mensen die zeuren over dat stuur. Vermoeiend. Je kijkt er gewoon overheen. Kwestie van even de tijd nemen om alles goed in te stellen.
@mick0210: inderdaad
Wat een verschrikkelijk irritant interieur.
Zijn de mensen nu echt anders dan een paar duizend jaren geleden, ik begrijp dit niet, opvallen om op te vallen en na 2 à 3 jaar kotsbeu of hopeloos achterhaald. We gaan nog janken voor het verlies van de analoge klokken.
Bij Peugeot kan je dus ook gewoon analoge klokken instellen, voor de liefhebbers, en het lijkt dan best echt.