• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 3 januari 2018 om 14:01 – 18 Reacties

Afbeelding Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagenAfbeelding Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagenAfbeelding Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagenAfbeelding Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagenAfbeelding Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagenAfbeelding Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagenAfbeelding Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagenAfbeelding Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagen

Peugeot 308 TCR is een beestachtige Franse toerwagen
Een verlaat kerstcadeau dat we met geen mogelijkheid zouden weigeren.

De in 2016 onthulde Peugeot 308 Racing Cup is toe aan vervanging. Zeker nu het TCR-kampioenschap zich vanaf dit jaar bij het WTCC, waar Tom Coronel aan meedoet, en het Europees toerwagenkampioenschap voegt. De nieuwe Peugeot 308 TCR zal het o.a. gaan opnemen tegen de Volkswagen Golf TCR, de Audi RS3 LMS, de Renault Megane RS en iteraties van de Hyundai i30 N en de Honda Civic Type R.

De 308 TCR is gebaseerd op de 308 GTI (rijtest) en wordt aangedreven door een geblazen 1,6-liter viercilinder, die na een flinke tune goed is voor 350 pk en 420 Nm aan koppel. De auto stuurt het vermogen zoals gebruikelijk naar de voorwielen, via een sequentiële zesbak.

Om de competitie goed op zijn lazer te geven is het uiterlijk van de 308 stevig aangepakt. De Peugeot 308 TCR krijgt een bootlading aan aerodynamische stukken, waardoor je de auto zo goed mogelijk door de bochten kunt slingeren. Een vernuftig neveneffect van deze onderdelen is dat ze een groot deel van de koeling voor hun rekening nemen.

De Peugeot 308 TCR kan per direct besteld worden bij de Fransen en komt in aanmerking voor deelname aan verschillende toerwagenkampioenschappen. Peugeot Sport zal de wagen zelf onder meer inzetten tijdens verschillende 24-uurs races. De bolide kost 109.000 euro, zonder belastingen.

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

308, gti, Peugeot, peugeot-sport, TCR

Vorig bericht: « Dit gaat Nissan met je brein doen
Volgend bericht: Alfa Romeo verkocht bijna 2x zoveel auto’s in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    3 januari 2018 om 14:07

    Kan die “op kenteken”?
    Zet hem dan maar mee in de lijst van dure kleine auto’s ? die je wél wilt!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      3 januari 2018 om 14:23

      @tjorque: Ik denk niet dat ik een 308 van 109K euro wil hebben … neem dan gewoon de 308 GTi en koop van de 65K die je overhoudt een leuke sportauto met meer PKs en RWD; gegarandeerd meer plezier op de openbare weg :)

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        3 januari 2018 om 16:58

        @dawwg: ik wil hem toch hoor, alleen wil ik hem niet betalen ?

        Login om te reageren
      • peug206 zegt

        3 januari 2018 om 17:27

        @dawwg: toch heeft het wel wat. Een echte hot hatch. En hiermee laat je de meeste sportauto’s toch ook op de openbare weg al achter je denk ik.

        Login om te reageren
  2. parttimeautospotter zegt

    3 januari 2018 om 14:32

    Ontzettend dik!

    Login om te reageren
  3. kilum zegt

    3 januari 2018 om 14:52

    Ziet er strak uit!

    Login om te reageren
  4. bmwfreak038 zegt

    3 januari 2018 om 15:40

    Heel gaaf!

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    3 januari 2018 om 15:46

    Eigenlijk een zeer schappelijk prijsje voor een complete ready-to-race wagen.
    En niet miepen over BPM of een kenteken, racewagens worden zelden ingevoerd in NL.
    is niet nodig om te racen.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      4 januari 2018 om 07:34

      @desjonnies: rijden idd genoeg Nederlandse equipes rond in de rallywereld die hun auto+kenteken uit het VK hebben gehaald. Kan prima!

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        4 januari 2018 om 08:34

        @gulli: maar voor de rally moet er toch juist wel een kenteken op?

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          4 januari 2018 om 08:38

          @kareljansen: ja klopt, maar blijkbaar mag een Engels kenteken gewoon blijven zitten. Er rijden in Engeland genoeg mensen rally met best dikke auto’s en die gaan het seizoen erop gewoon de verkoop in. Daar spinnen de Nederlandse rallyrijders dan weer garen bij. Oud WRC of R5 auto’s komen vaak compleet met extra onderdelen overgevaren. (zoiets bijvoorbeeld; https://racecarsdirect.com/Advert/Details/85602/omse-ford-fiesta-for-sale)

          Ik weet niet precies hoe het zit met rondrijden op buitenlands kenteken i.c.m. Rally maar ik zie ze vaak genoeg.

          Login om te reageren
  6. Edge zegt

    3 januari 2018 om 15:51

    Toch gaaf hè, dat je voor 109.000 euro (ex belastingen) een wagen kunt kopen waarmee je kunt deelnemen aan een officieel door de FIA goedgekeurd wereldkampioenschap. En nog mooier om te zien dat er zoveel fabrikanten zijn die -al dan niet met de hulp van een tuner- TCR varianten maken. In een wereld waarin het WEC en de F1 moeite hebben om de fabrikanten binnen boord te houden, doet het TCR juist goede zaken met Alfa Romeo, Peugeot, Opel, Volvo, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Seat, Subaru en Volkswagen zijn vertegenwoordigd binneh het TCR circuit. Mooi man!

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      3 januari 2018 om 16:33

      @edge: Het grootste voordeel van de TCR is dat de kosten laag gehouden kunnen worden doordat er vrij veel standaard onderdelen gebruikt worden. De Super 2000 en TCR klassen zagen er misschien op het oog leuk uit, ze waren zo duur dat alleen fabrieksteams en gefortuneerde privéteams er iets mee konden omdat het zoveel geld kostte de auto’s te onderhouden. De TCR begon in feite met de Seat Leon EuroCup als donor en vanuit die basis is er letterlijk een MQB-platform gemaakt dat o.a. de VW Golf, Audi TT en Audi A3 snel liet debuteren. De meeste andere teams hadden het een stuk zwaarder, omdat er geen officiële fabrieksteams in de TCR worden toegelaten, wel fabrieksondersteuning aan een prive-team (zoals Honda, Peugeot en Hyundai het inkleden).

      Login om te reageren
  7. dirkv zegt

    3 januari 2018 om 15:59

    Wat zou zo’n raketje wegen?

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      3 januari 2018 om 17:46

      @dirkv: gewicht mis ik ook idd!

      Login om te reageren
  8. ramshoek zegt

    3 januari 2018 om 16:29

    109.000 Euro. Best schappelijk vergeleken met Audi waar ze voor een A3 TCR met droge ogen het reglementair maximum voor hun wagen vragen > dik 140.000

    Login om te reageren
  9. sameshitdifferentday zegt

    3 januari 2018 om 16:39

    Peugeot… naast stokbrood en van die stinkkaas het beste uit Frankrijk!

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      3 januari 2018 om 22:01

      @sameshitdifferentday: vergeet Alizée niet!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North