• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot RCZ R Bimota heeft 305 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 januari 2015 om 09:51 – 46 Reacties

Afbeelding Peugeot RCZ R Bimota heeft 305 pkAfbeelding Peugeot RCZ R Bimota heeft 305 pkAfbeelding Peugeot RCZ R Bimota heeft 305 pkAfbeelding Peugeot RCZ R Bimota heeft 305 pkAfbeelding Peugeot RCZ R Bimota heeft 305 pkAfbeelding Peugeot RCZ R Bimota heeft 305 pkAfbeelding Peugeot RCZ R Bimota heeft 305 pkAfbeelding Peugeot RCZ R Bimota heeft 305 pk

RCZ R Bimota
Hiermee is dit staaltje samenwerking tussen de auto- en motorfabrikant de sterkste RCZ ooit ever (tuners niet meegerekend).

Peugeot doet de laatste jaren graag collabo’s met andere partijen om zijn producten in een ander jasje te gieten, en zo in de spotlights te brengen. Een slimme manier van aandacht genereren als je kas leeg is.

Met Carrozeria Castagna verbouwde het al eens een Peugeot 508, en het nieuwste product is een samenwerking met Bimota, dat exclusieve motoren maakt. Op de Motor Bike Expo in Verona werd deze krachtige RCZ R gepresenteerd, met projectnaam PB 104 – de initialen van de makers met erna de ‘1’ van het projectnummer en ’04’ omdat hun schepsel 4 wielen heeft.

RCZ R Bimota interieur

Het 1.6’je – toch al niet lullig tot 270 paarden gekieteld in de standaard R – kreeg een nieuw uitlaatsysteem, een nieuwe ECU-map, en de turbo wrd voorzien van een andere nieuwe blow-off valve. Mits de voorwielen (ondersteund door een LSD) deze krachten nog een beetje kunnen verwerken is dit een aardige dijkjesstamper.

Het uiterlijk is – van binnen en buiten – in lijn met Bimota’s race-livery en in de wielkasten van de nog eens met 10 mm extra verlaagde RCZ R prijken forse zwarte vijfspakers. Hierin doen 380mm schijven aan de voorzijde hun werk, achter bleven ze standaard. Op de achterbank vind je een retehandige opbergbox voor je Bimota-helm.

Ook interessant!

  • Helaas: hete 308 PSE met 300 pk staat op losse schroeven
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

motor, Peugeot, rcz, rcz-r

Vorig bericht: « Lancia Thema 8.32, youngtimer in beeld
Volgend bericht: Dit is de eerste Range Rover Sport SVR in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. peugeotgek zegt

    25 januari 2015 om 10:00

    Interieur ziet er geweldig uit met dat alcantara op het dash en het stuur.
    Kleurstelling van buiten vind ik iets minder, maar dat neemt niet weg dat dit een heerlijke auto is. Helaas boven mijn budget.

    Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    25 januari 2015 om 10:08

    Wow, het ziet er niet uit. Daarnaast heb ik niet veel vertrouwen in de Franse 1,6 met 305 pk

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      25 januari 2015 om 10:16

      @mrrallycross: Mijn vader heeft een 3007 1.6HDI, na 60000 km zijn turbo kapot wegens een bekend productiefout, nochtans altijd auto netjes warmgereden en laten nadraaien, ik heb nog vrienden die na een recente Peugeot ook geen Peugeot meer moeten hebben. Ik begrijp dit niet, een auto wordt toch meestal grondig getest eer die op de markt komt? Of doen ze dat bij Peugeot niet? Mijn schoonbroer anderzijds, die zweert bij Peugeot en die heeft bij mijn weten nog niet veel serieuze problemen gehad, tenzij hij het mij niet vertelt, maar je hebt wel een punt, vertrouw het niet. En 305pk uit een 1.6, kan nooit lang meegaan…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        25 januari 2015 om 10:21

        @Volvo_440_turbo:

        mijn oma rookt 3 pakkies zware sjek per dag ..
        en is met haar 126 levensjaren nog geen dag ziek geweest ..

        Login om te reageren
      • silver zegt

        25 januari 2015 om 10:29

        @Volvo_440_turbo: Een collega van me had als leaseauto een Peugeot 307 gekozen. Ik had nog zo gezegd, doe dat nou niet ;-) Binnen een jaar tijd 4x teruggeweest naar de dealer ivm diverse gebreken. Toppunt was dat de complete uitlaat er na een jaar spontaan afviel…

        Login om te reageren
        • Volvo_440_turbo zegt

          25 januari 2015 om 11:13

          @silver: Een van mijn beste vrienden had 150000km met zijn 307, een 2.0 Hdi blok, in de garage raadde ze hem aan een andere auto te kopen omdat de kosten aan de motor te hoog opliepen. Zijn ramen hebben hebben van de eerste dag nooit normaal gesloten, en ik spreek dan niet over de andere elekronicaproblemen.

          Login om te reageren
          • Homer55 zegt

            25 januari 2015 om 22:51

            @Volvo_440_turbo: Ja en ik heb goede ervaringen met een 406 break 2.0 HDi met 4 ton op de teller en 0,0 problemen buiten de normale slijtage. Echte werkpaard.

            Login om te reageren
      • potjak zegt

        25 januari 2015 om 10:43

        @Volvo_440_turbo: Peugeot blijft een beetje een russisch roulette. Heb zelf drie gehad waarbij de laatste (1jaar oud) zo slecht was dat ik nooit meer dit merk zal kopen. Ik ken ook zat mensen die zweren bij een Peugeot en er alleen maar plezier van hebben. Over het algemeen denk ik dat elk merk zijn probleemauto’s heeft.
        Deze 1.6 is naar mijn weten samen met BMW ontwikkeld en kun je ook terugvinden in o.a. de Mini. Redelijk betrouwbaar blok.

        Login om te reageren
        • Volvo_440_turbo zegt

          25 januari 2015 om 11:10

          @potjak: Dat denk ik ook, mijn vader zijn 406 ervoor was vrij sterk, maar wel niet de kwaliteit als de Japanse auto’s die ie ervoor heeft gehad, hij is naar Peugeot overgestapt omdat die garage goeie service verleent, maar zo een turbo kapot, dan mag je nog goede service hebben, is een kostelijke grap. Trouwens, in mijn vroegere 440, 480 en 460 turbo zat een pompje dat de turbo automatisch deed nadraaien, waarom zetten ze dat nu niet meer in de auto’s?

          Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        25 januari 2015 om 12:43

        @Volvo_440_turbo: mijn moeder heeft nu 296.000 op haar 306 prima auto geen rare dingen mee gehad

        Mijn pa heeft een 508 alleen de versnellingsbak is een ramp al 2 keer vervangen neem nooit zon half automaat van peugeot echt een ramp

        Login om te reageren
      • FG zegt

        25 januari 2015 om 17:28

        @Volvo_440_turbo: Sterk verhaal man, Peugeot 3007 bestaat niet eens.

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      25 januari 2015 om 12:08

      @mrrallycross: Volgens mij is het dat prince-blok, die schijnt best robuust te zijn.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      25 januari 2015 om 14:24

      @mrrallycross:
      Kan je dat motiveren?
      Als je nu zegt dat je geen vertrouwen hebt in een Duitse 1.4 met 180 pk dan snap ik hem wel. Daarvoor staat het internet vol met bewijsmateriaal..

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      25 januari 2015 om 15:22

      @mrrallycross: in een Duitse wel? Die kunnen een 1.4 Tsi al niet normaal laten functioneren.

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        25 januari 2015 om 17:44

        @rufctr01: nee in dat vag blok heb ik ook zeker geen vertrouwen

        Login om te reageren
  3. norge zegt

    25 januari 2015 om 10:15

    Wow, het ziet er goed uit .Daarnaast heb ik veel vertrouwen in de Franse 1,6 met 305 pk..

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      25 januari 2015 om 13:28

      @norge: trolololol

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    25 januari 2015 om 10:18

    stickers zullen best wel stoer staan op een valhelm ..

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    25 januari 2015 om 10:23

    De stickers hoeven van mij niet zo, wel opvallend, maar ook kinderachtig.

    Maar het interieur is prachtig en de specs veelbelovend. Graag eentje in rood, met zwart dak en zwarte velgen.

    Login om te reageren
  6. dannydevries1987 zegt

    25 januari 2015 om 10:25

    Nice! !

    Login om te reageren
  7. silver zegt

    25 januari 2015 om 10:26

    Ik las echt even Bimotor…

    Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      25 januari 2015 om 12:25

      @silver: dat werd alleen bij de Audi TT gedaan door MTM

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        25 januari 2015 om 14:26

        @Junior540:
        Niet alleen bij een TT hoor, 50 jaar eerder was er al een 2CV bimotor om maar een voorbeeld te noemen..

        Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        25 januari 2015 om 19:52

        @Junior540: Mosler heeft ook een aantal (straatlegale) Cadillac’s aangepakt en omgedoopt tot twinstar, wel heel zeldzaam.

        Login om te reageren
    • jpoers zegt

      25 januari 2015 om 14:17

      @silver: dat had ik nu eerst ook verwacht. Of in stijl van bimoto het 1.6je in een eigen chassis hangen.

      Login om te reageren
  8. rocky zegt

    25 januari 2015 om 10:28

    Wel leuk om even wat anders te zien als gekietelde Duitse auto :-)

    Off-topic: ik heb echt koffie nodig, toen ik de titel las, dacht ik “oh leuk, een RCZ met 2 motoren” (je weet wel: bi-moto) hahahahaha

    Login om te reageren
  9. henk123456 zegt

    25 januari 2015 om 10:41

    Was ik de enige die na het lezen van de naam uitging van een creatie met 2 motoren?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 januari 2015 om 10:48

      @henk123456: Nee, dat was je niet…

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 januari 2015 om 10:49

      @henk123456:

      sterker nog ..
      je bent niet eens de enige die zonder sneue reacties van andere kneuzen zijn spannende avonturen op autoblog.nl plempt ..

      Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    25 januari 2015 om 10:47

    Leuk. Nu nog het dak volledig weg, met voorruit en al, passagierskant afdekken met een plaat, en zo’n klein stukje plexiglas voor de bestuurder om de wind mooi over je helm te sturen…

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    25 januari 2015 om 11:16

    Interieur ziet er wel goed uit. En onder de motorkap vind ik het ook lekker ogen. Maar 305 paardjes op de voorwielen lijkt me iets te veel.

    Login om te reageren
  12. Alfarobert zegt

    25 januari 2015 om 11:20

    Bi Turbo,Bi motore.Ik had ook 2 motoren in deze Peugeot verwacht.Maar niks van beide dus.

    Login om te reageren
  13. Tonnie zegt

    25 januari 2015 om 11:34

    Nou ziet dat er even leuk uit! Nu nog een koper vinden die fan is van én peugeot, én bimota! Eitje toch?

    Login om te reageren
  14. RazorHead zegt

    25 januari 2015 om 11:40

    Tja, ze kunnen wel roepen dat hij 305 pk heeft, ik geloof het niet. De rcz r haalt ook niet zijn 270pk.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      25 januari 2015 om 13:25

      @RazorHead: Want jj hebt de RCZ R motor op de proefstand gehad (dus niet op de rollenbank)??

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        30 januari 2015 om 19:21

        @406_v6:
        Al 6 RCZ R’s op de rollenbank gehad, halen ong zo’n 250 pk. Ga je met zo’n nickname echt vertellen dat je niet weet dat die blokken hun vermogen niet halen ?

        Login om te reageren
  15. begbers zegt

    25 januari 2015 om 12:00

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  16. mercedesbenz63 zegt

    25 januari 2015 om 12:03

    Het gaat de goede kant op dus

    Login om te reageren
  17. lacker zegt

    25 januari 2015 om 13:39

    Wat is het nut van de opbergbox voor een helm in een auto waar je geen helm op hoeft te hebben als je die bestuurt?

    Je hebt toch ook geen aansluiting voor je wasmachine in een auto?

    Login om te reageren
  18. mercedesclk350 zegt

    25 januari 2015 om 13:50

    Als Peugeot nou eens een grotere motor maakt dan dat achterlijke éénpuntzesje, ja je krijgt er dus veel power uit maar ga es na hoeveel meer je er uitkrijgt als je de motor al iets vergroot.
    Of past het design van die auto zich niet aan een grotere motor?
    Wordt tijd dat Peugeot eens zoiets als de SR1 concept gaat realiseren.

    Login om te reageren
  19. rob5nismo zegt

    25 januari 2015 om 15:07

    Mooi vermogen uit zon blokje

    Login om te reageren
  20. rufctr01 zegt

    25 januari 2015 om 15:24

    Gaaf ding!

    Login om te reageren
  21. stamp zegt

    25 januari 2015 om 16:45

    Die naam en dan geen 2 motoren. Jammer gemiste kans. /Zoekt youtube naar DuRocco (Scirocco met 2x 16v blokje) veeeeel leuker maar niet zo nieuwswaardig

    Login om te reageren
  22. a3aan zegt

    25 januari 2015 om 17:20

    Hoe mooi ik de RCZ ook vind, het blijft een beetje truttig ding.

    Login om te reageren
  23. mclarenf1lm zegt

    25 januari 2015 om 19:53

    Dan vind ik de gemiddelde motor van Bimota toch wel wat mooier/leuker/sportiever/begerenswaardiger.

    Login om te reageren
  24. mellie zegt

    27 januari 2015 om 16:44

    Ziet er aan de binnenkant mooi uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North