• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pflanzgarten! Dit is Audi’s nieuwe Q7-gamma

Auteur: jaapiyo, gepost 21 augustus 2018 om 17:04 – 22 Reacties

Q7


Opschudding alom. Soort van.

Audi heeft de olie het gamma van de Q7 ververst. De oude zespits diesels met respectievelijk 218 en 272 pk moeten plaatsmaken voor nieuwe zespits diesels met 231 respectievelijk 286 pk. De oplettende lezer heeft het waarschijnlijk al door: deze cijfers kenden we al van de nieuwe Audi A6. Audi’s grijpt de switch aan om de Q7 mee te slepen in de moderne badge-bonanza van het merk. De typeaanduiding ‘3.0 TDI’ moet wijken ten faveure van de badges ’45 TDI’ respectievelijk ’50 TDI’. Beide aggregaten voldoen aan de strenge Europese Euro 6D Temp-uitstootnormen.

Nu we het toch over uitstootnormen hebben: Ingolstadt heeft duidelijk nog steeds volop vertrouwen in diesel. De 45 TDI en 50 TDI zijn (voorlopig) namelijk tevens de enige Q7’s die je kan kopen. De grote SUV van Audi volgt daarmee het voorbeeld van zijn broer van Volkswagen, de Touareg (rijtest).

De SQ7 met 4.0 V8 TDI is, ondanks dat er laatste nog drie aan de Belgische politie werden geleverd, al enige tijd uit het gamma verdwenen. Q7’s op benzine staan helemaal niet op de kaart, dus als je een fullsize-SUV van VAG maar tevens intens geniet van vonkende bougies, dan moet je uitwijken naar de Porsche Cayenne, Bentley Bentayga (rijtest) of Lamborghini Urus.

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, Q7, sq7, SUV

Vorig bericht: « Red Bull: “Volgend jaar geen Shoey’s voor Ricciardo”
Volgend bericht: Ouch! Nederlandse Fisker had duidelijk geen goede karma »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    21 augustus 2018 om 17:18

    Dat is nou jammer, wilde toch echt een Q7 kopen, met benzine torretje. Helaas dan maar even verder kijken

    Login om te reageren
    • momo zegt

      21 augustus 2018 om 18:45

      @lekkerlinksrijden: Gewoon een nieuw voorraad model aanschaffen.

      Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      21 augustus 2018 om 20:44

      @lekkerlinksrijden: Range Rover sport maat.

      Login om te reageren
  2. dt89 zegt

    21 augustus 2018 om 17:21

    volgend jaar komen volgende motoren ook nog:
    3.0 diesel met 211pk
    3.0 benzine met 340pk
    De SQ7 komt ook terug met de gekende 4.0 BiTDI met 435pk
    En owja, de hybride (e-tron) komt volgend jaar ook terug

    Login om te reageren
  3. markie123 zegt

    21 augustus 2018 om 17:23

    De oude benzinemotoren kwamen niet meer door de WLTP cyclus toch? Lijkt mij dat ze makkelijk de V8 van de urus of bentayga moeten kunnen swappen.

    Login om te reageren
    • dt89 zegt

      21 augustus 2018 om 18:28

      @markie123: Elke motor kan door de WLTP-test geraken. Het is geen test dat motoren gaat afkeuren of verbieden. De oude V6 motoren gaan gewoon zéér hard stijgen in CO² uitstoot als het met de WLTP-norm getest word. Dat is ook de reden dat Audi enkele motoren uit het gamma heeft genomen en terug in de markt plaats met mindere pk’s en mild-hybride principe.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        21 augustus 2018 om 19:02

        @dt89: Maar als dit een eerlijkere test is, dan zou je toch juist verwachten dat spaardieseltjes daar in verhouding meer last van hebben? Mijn ervaring is dat hoe groter de motor is, Hoe groter de kans is dat je in de buurt kunt komen van het opgegeven verbruik.

        Login om te reageren
        • dt89 zegt

          21 augustus 2018 om 21:18

          @kareljansen: Klopt, ga ik ook niet ontkennen. Dat is ook de reden dat bij Audi de zogenaamde ultra motoren weg zijn ondertussen. En de meeste motoren met mild-hybrid komen. En WLTP gaat inderdaad een realistischer verbruik geven maar vooral een correctere CO² en daar is het voornamelijk om te doen. En weet dat er nu voornamelijk in NEDC 2.0 word gecommuniceerd, dus NEDC correlated.

          Login om te reageren
          • karhengst zegt

            21 augustus 2018 om 23:16

            @dt89: Dat vele modellen met mild-hybrid komen heeft mogelijk ook nog een fiscale grondslag. In Duitsland zijn er namelijk plannen om elektrische en hybride modellen tegen de halve bijtelling voor privé gebruik te laten rijden.

            Aangezien de Duitse premium merken allen hoog inzetten op deze Nikko aandrijving, heb ik het vermoeden dat ze enige voorkennis hebben.

            Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    21 augustus 2018 om 17:30

    Ik zou zo’n 3.0 TFSI toch juist kunnen waarderen in deze auto. Zuipen doet ie toch al en echt snel hoeft zo’n auto niet te zijn (al is 333pk, ook op dat gewicht meer dan vlot).

    Login om te reageren
    • wildewesten zegt

      21 augustus 2018 om 18:02

      @granlusso: werd eerst wel geleverd en dat leverde een sprint op van 5,5 seconde naar de 100 als ik mij niet vergis. Niks te klagen!

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        21 augustus 2018 om 21:26

        @wildewesten: Ja, zag ze weleens te koop staan. En wat betreft dat sprintje: absoluut vlot zat!

        Login om te reageren
    • alfaman zegt

      21 augustus 2018 om 22:55

      @granlusso: ik heb zo’n Q7 met 3.0 tfsi, wat een heerlijke wagen is dat… maar zeer zeldzaam…

      Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    21 augustus 2018 om 17:34

    ~de olie~ ververst ?

    Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      21 augustus 2018 om 20:00

      @allesmetturbo: dat doen de meeste audis vanzelf

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        21 augustus 2018 om 22:14

        @srthellcat: De mijne verbruikt per 30.000 km geen volle liter.

        Login om te reageren
  6. fietsenmaker zegt

    21 augustus 2018 om 18:37

    “Audi’s grijpt de switch aan om de Q7 mee te ..”, oej van dit soort zinnen gaan mij de tenen krommen. Ik ben dan ook wel een erg degelijk typje.

    Login om te reageren
  7. sezz zegt

    21 augustus 2018 om 19:22

    ehm… pflanzgarten ?

    Login om te reageren
    • e28forever zegt

      22 augustus 2018 om 09:03

      @sezz:
      Niet op letten, is normaal.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 augustus 2018 om 14:40

      @sezz: ja die is vreemd, bij Jaapiyo zijn die uitroepen meestal aan voedsel gerelaterd dus “fleischpflanzerl” was logischer geweest. Zo’n Nurburgring Streckenabschnitt is gewoon uit de bocht springen.

      Login om te reageren
  8. 730ld zegt

    21 augustus 2018 om 19:40

    218pk in zo’n tank. Wat een k*t motor

    Login om te reageren
  9. ff40 zegt

    21 augustus 2018 om 20:30

    A ja

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North