• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat we weten over de Bugatti-killer van Pininfarina

Auteur: RubenPriest, gepost 11 december 2018 om 14:48 – 23 Reacties

Wat we weten over de Bugatti-killer van Pininfarina


De Italianen werken aan een waar monster op wielen. Stukje bij beetje komt het merk met meer informatie naar buiten.

Een daadwerkelijke productieauto is deze nieuwe Pininfarina nog niet, maar de verwachtingen liggen hoog. Torenhoog. De specificaties klinken bijna te mooi om waar te zijn en nu heeft het designhuis ook de naam van het nieuwe model prijsgegeven.

Tot op heden werd het concept onder de naam PF0 aangeduid. Pininfarina heeft echter bekendgemaakt dat de auto Battista gaat heten. Dit is een verwijzing naar Battista Pininfarina, de Italiaanse ontwerper en oprichter van het designhuis Pininfarina. Het hele idee achter de Battista is uniek te noemen, want tot op heden zijn er nog geen andere merken die een elektrische hypercar gerealiseerd hebben. De productie van de auto moet gaan plaatsvinden in Cambiano, Italië.

Dankzij een aandrijflijn van het Kroatische Rimac, zal de Battista in staat zijn om zeer indrukwekkende prestaties te leveren. Vier elektromotoren zijn goed voor een systeemvermogen van 1.927 pk en 2.300 Nm koppel. Daarnaast is er een 120 kWh accupakket aanwezig. De sprint naar de honderd moet minder dan twee seconden in beslag nemen, met een topsnelheid van meer dan 400 km/u. De actieradius komt neer op circa 480 kilometer.

Wat we weten over de Bugatti-killer van Pininfarina

Het zijn nu nog teasers en mooie woorden. Over enkele maanden hebben we ook een daadwerkelijk beeld. Op de Autosalon van Genève staat Pininfarina met de Battista in levende lijve. De Italianen willen 150 exemplaren van de elektrische auto gaan maken, het merk heeft een wereldwijde verkoop voor ogen. De Battista gaat ongeveer twee miljoen euro kosten.

De elektrische hypercar is slechts het begin van een elektrisch offensief van Pininfarina. In samenwerking met diverse partijen willen de Italianen meerdere elektrische auto’s op de markt brengen. Na de lancering van de Battista, is het de bedoeling dat er nog voor 2025 drie SUV’s van Pininfarina gaan komen. Het chassis en de aandrijflijn is afkomstig van het Amerikaanse Rivian. Het nieuwe automerk kwam recent nog voorbij in DIT artikel. Exclusiviteit en nieuwe technologie zijn de kernwoorden voor deze projecten. Pininfarina hoopt zo klanten weg te kapen bij Lamborghini, Maserati en Ferrari, wanneer laatstgenoemde ook met een SUV gaat komen.

UPDATE: de auto is officieel, meer info HIER!

Ook interessant!

  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje
  • Bloedmooie Pininfarina Battista met 1.900 pk is nu af!
  • Bugatti Sur Mesure
    Je kunt officieel geen nieuwe Bugatti meer kopen
  • Pininfarina Teorema
    Pininfarina Teorema is slechts 1,40 meter hoog

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

battista, Elektrisch, geneve-2019, pininfarina, rimac, Rivian

Vorig bericht: « Pirelli-bandenkeuze voor eerste F1-races 2019 wordt ‘overzichtelijker’
Volgend bericht: Vilner’s knalrode E30 M3 heeft een verrassing in zijn neus »

Lees Interacties

Reacties

  1. Brigadier Broekhoest zegt

    11 december 2018 om 14:55

    Als ik het goed begrijp ontwerpen ze dus geen auto’s meer in opdracht?
    Dat verklaart de netvliesverscheurende modellen van Peugeot en Ferrari van de afgelopen 18 jaar.

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      11 december 2018 om 15:13

      @kapiteinknalgordel: da’s verdacht specifiek. Heb je een trauma opgelopen in 2000?

      Login om te reageren
      • Brigadier Broekhoest zegt

        11 december 2018 om 15:29

        @winkeb: ja. Peugeot 407. Straks weer naar de gespreksgroep. Gelukkig verdwijnen ze uit het straatbeeld dus mijn therapeut heeft goede hoop.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          11 december 2018 om 18:29

          @kapiteinknalgordel: de 407 is niet door pininfarina ontworpen, maar door Peugeot zelf.

          Login om te reageren
          • Brigadier Broekhoest zegt

            11 december 2018 om 18:35

            @benja01: ehh. Lees mijn reactie nog eens. Dat bedoel ik ook namelijk.

            Login om te reageren
          • rollingstoned zegt

            11 december 2018 om 19:25

            @benja01: ja dat geweldige inhouse Peugeot design met die gekke haaienbekken… ?

            Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 december 2018 om 18:54

      @kapiteinknalgordel: Toch wel, alleen krijgen ze niet echt veel opdrachten meer. De laatste creatie waren de modellen van VinFast, in feite oude BMW’s met een grondige facelift.

      https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-pininfarina-schoonheden-hebben-een-naam-115357

      Dat ze ook onder eigen naam auto’s gaan verkopen heeft te maken met de nieuwe eigenaar Mahindra&Mahindra. Waarschijnlijk willen ze Pininfarina gebruiken als springplank, zoals Tata dat doet met JLR, en Geely met Volvo.

      Maar je kunt er dus nog wel terecht als je een modelletje wil laten ontwerpen waar je zelf geen tijd voor hebt…

      Login om te reageren
  2. suxez zegt

    11 december 2018 om 15:16

    2 miljoen euro is verbazingwekkend weinig geld voor deze auto als je het mij vraagt…

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      11 december 2018 om 15:25

      @suxez: en dan te bedenken dat je een Tesla Roadster met dezelfde prestaties maar een groter 200Kwh batterijpakket voor 250.000 euro kan pre-orderen.

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        11 december 2018 om 15:27

        @kobus1967: het is zelfs maar 215.000 euro.
        https://www.tesla.com/nl_NL/teslaroadster/reserve

        Login om te reageren
      • suxez zegt

        11 december 2018 om 15:27

        @kobus1967: Da wist’k nie! ? Dat is dan al helemaal goedkoop voor de prestaties.

        Login om te reageren
    • Boomer zegt

      11 december 2018 om 15:51

      @suxez: Deze auto is net als een roodharige… heeft geen ziel en is dus niets waard.

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        11 december 2018 om 17:12

        @airc: zeker nooit de clip van ‘when the lady Smiles’ gezien van Golden Earring?
        https://m.youtube.com/watch?v=PYxp6OIEZlk

        Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      11 december 2018 om 18:23

      @suxez: elke euro voor een EV is er een teveel.

      Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        11 december 2018 om 22:25

        @nopetrolnofun: hence the name…

        Login om te reageren
        • nopetrolnofun zegt

          11 december 2018 om 22:44

          @lithiumion: hihi

          Login om te reageren
  3. cloverleaf zegt

    11 december 2018 om 16:54

    Hoeveel is 22 procent over €1.950.000?

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      11 december 2018 om 16:58

      @cloverleaf: €429.000,-

      Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      11 december 2018 om 17:13

      @cloverleaf: hoeveel is 4% bijtelling over 2.379.000 euro?

      Login om te reageren
      • bitd zegt

        11 december 2018 om 19:17

        @kobus1967: vanaf 1/1 niet meer dan 4% over 50k en rest 22%!

        Login om te reageren
  4. bloemhof010 zegt

    11 december 2018 om 20:42

    Had pininfarnia niet wat te maken met Ferrari

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 december 2018 om 21:18

      @bloemhof010: Ja, in het verleden heeft Pininfarina heel wat Ferrari’s ontworpen maar de laatste jaren doet Ferrari steeds meer in hun eigen designstudio.

      Login om te reageren
  5. appeltaartislekker zegt

    12 december 2018 om 22:29

    Langer niet zo indrukwekkend als de Rimac Concept Two.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North