• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pitstop voor de Bentley Continental GT3 in LA

Auteur: ricardo, gepost 29 november 2012 om 22:59 – 21 Reacties

" title=

Een Bentley die voldoet aan FIA-regelementen voor de GT3-klasse. Wie had dat gedacht.

De classy Brit met Duitse genen mag zich gaan meten met onder meer de Aston Martin V12 Vantage GT3, McLaren MP4-12C GT3 en de SLS AMG GT3. Bentley heeft de auto gebaseerd op de Continental GT Speed en begint medio 2013 met het testprogramma. Daarna zal men beginnen met de uitlevering aan teams, wat dan aan het einde van de zomer zal zijn. Pas in 2014 zullen we de circuittijger (althans, we gaan er vanuit dat er wat kilo’s afgaan) veelvuldig op de track zien.

Het publiek van de LA Autoshow mag er ook van meegenieten, samen met de GT Speed en de Mulsanne.


Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Bentley, continental-gt, continental-gt-v8, GT3, la-2012, mulsanne, Racing

Vorig bericht: « Prijs Toyota Auris Hybrid: €23.750
Volgend bericht: Na vanavond mag je 130 op de A2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jweelden zegt

    29 november 2012 om 23:04

    Lijkt mij veelste zwaar zo een bentley vergeleken met de concurentie. Of zie ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
    • chrizzl97 zegt

      29 november 2012 om 23:11

      @jweelden: lezen…

      Login om te reageren
      • jweelden zegt

        30 november 2012 om 09:40

        @chrizzl97: ja maar paar kilo’s lichter zegt niet dat ie lichter of zelfs veel lichter is dan de concurentie.

        Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      30 november 2012 om 00:55

      @jweelden: de zwaarste concurrent (SLS) weegt 1340 kg, deze Bentley gaat hoogstwaarschijnlijk minder wegen.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        30 november 2012 om 08:58

        @bungabungastig: lijkt me sterk. Een sls is standaard al dik 700 kilo lichter als een GT, ik zou het al knap vinden als ze die 700kilo er al uit kunnen strippen! Ze moeten wel nog wat overhouden om mee te racen he!

        Login om te reageren
  2. norge zegt

    29 november 2012 om 23:11

    En als de GT3 niet lukt kunnen ze nog altijd aan vrachtwagen race’s mee gaan doen.

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      29 november 2012 om 23:17

      @norge:

      Want…

      Login om te reageren
      • smoked zegt

        29 november 2012 om 23:25

        @heidi: gewicht.

        Login om te reageren
        • dheep zegt

          29 november 2012 om 23:31

          @smoked: welk gewicht..

          Login om te reageren
        • autobart zegt

          30 november 2012 om 18:56

          @smoked: 9,81

          Login om te reageren
  3. 1audi1 zegt

    29 november 2012 om 23:34

    @smoked, of omdat bentley deel uitmaakt van de volkswagen group en dat moet norge natuurlijk bashen

    Login om te reageren
  4. sietse_hagen zegt

    29 november 2012 om 23:41

    M:A:N ook

    Login om te reageren
  5. ropbp zegt

    30 november 2012 om 00:18

    Ach…. Audi heeft toch ook al 495x Le Mans gewonnen. Dus als ze bij VW aan iets beginnen, doen ze ook meteen goed (behalve als er een distributieketting op zit :-) )
    En nee, ik ben AB-SO-LUUT géén VW-liefhebber!!!!

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      30 november 2012 om 08:40

      @ropbp:
      Niet persé VW, hoor. Gewoon Duitsers in het algemeen. Als Duitsers willen winnen pakken ze het héél grondigaan en maken iets dat op alle gebieden net iets beter is dan de rest. Als Amerikanen écht willen winnen maken ze een overkill. Als Fransen willen winnen beginnen ze met iets exotisch, komen er halverwegeaachter dat het wel érg veel geld gaat kosten dus de rest wordt afgeraffeld met de bekende Franses slag maar door de exotische basis zijn ze toch nog net de snelste. En als Italianen willen winnen maken ze zoiets moois dat de rest er gewoon niet van wíl winnen! En Britten… Die maken iets wat keihard kanrrijden en hopen dat het heel blijft.

      Login om te reageren
  6. barchetta zegt

    30 november 2012 om 00:28

    Als we dan toch op de zware tour gaan opteer ik voor Balotelli (+/- 88 kg) als coureur.

    Login om te reageren
  7. KEV9 zegt

    30 november 2012 om 05:30

    Om gewicht te besparen zetten de ze de bovenkant van de bentley op de onderkant van een vw golf :)

    Login om te reageren
  8. f650csrider zegt

    30 november 2012 om 09:21

    Interieur strippen en de auto wordt al minstens 1000 kilo lichter. Een coureur heeft geen massagestoel, multiemediaset en een “bank” nodig.

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      30 november 2012 om 10:22

      @f650csrider: Alleen het interieur strippen heeft bij zo’n Bentley geen zin om een goed gewicht te verliezen, want zelfs het chassis is enorm zwaar net als de body.

      Login om te reageren
  9. ar156sw zegt

    30 november 2012 om 11:12

    Ik vind hem vet… die spoiler ook, geweldig :) zou toch grappig zijn als ze hier een straatversie van uit zouden brengen. Ideaal ook voor alle voetballers, die hebben dan meteen een tafeltje om handtekeningen op te zetten voor de fans!

    Login om te reageren
  10. pieterveer zegt

    30 november 2012 om 13:15

    Ik ga zeker kijken als ie gaat racen, is toch geweldig? Doet mij denken aan de oude Bentleys die in de jaren ’30 furore maakten. Groot, log, maar wel snel! Hoe ze het doen zien wel tegen die tijd wel, maar als de auto totaal ongeschikt zou zijn om te winnen, zouden ze er ongetwijfeld niet aan begonnen zijn.

    Login om te reageren
  11. grandmasterb zegt

    3 december 2012 om 18:47

    Ik las ergens dat die Bentley zo’n 1000 kilo lichter weegt dat de normale straatversie. Ik heb zo’n vermoeden dat alleen de carrosserie er van buiten hetzelfde uitziet, maar van plastic is en het interieur vrijwel leeg. Bij de DTM-races zie je ook dat die auto’s vaak weinig meer te doen hebben met de straatauto’s, delen van de carrosserie vliegen er zo vanaf bij botsingen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North