• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Politie heeft het druk met ‘coronaracers’

Auteur: machielvdd, gepost 22 april 2020 om 13:01 – 67 Reacties

De politie heeft geen last van verveling tijdens de coronacrisis.

Met lege wegen is de verleiding groot om het gaspedaal stevig in te trappen. Een LaFerrari-eigenaar maakte bijvoorbeeld van de gelegenheid gebruikt om de topsnelheid eens uit te proberen op de Autobahn. Ook in Nederland weten sommige individuen het gaspedaal goed te vinden. Helaas hebben we hier geen Autobahn.

Er worden veel meer snelheidsovertredingen vastgesteld dan normaal, melden agenten uit de regio Utrecht aan het AD. Dat terwijl er juist veel minder mensen op de weg zijn. De staatskas wordt in ieder geval goed gespekt door de coronaracers. “Wat we nu in een weekend aan bekeuringen uitdelen, halen we normaal in een maand binnen,” zegt een leidinggevende van Politie Midden-Nederland.

Motoragent Dennis heeft de coronaracers ook opgemerkt, zo blijkt uit zijn Instagram-bericht. Vorige week vorderde hij in twee dagen tijd acht rijbewijzen in van bestuurders die 50 km/u of meer te hard reden.

https://www.instagram.com/p/B_CZXnfh9wP/

Begin deze maand was het ook al raak. Toen klokte een beginnend bestuurder 219 km/u, waar een maximumsnelheid van 100 km/u gold. Zijn rijbewijs mocht hij dus inleveren. Diezelfde avond was er in dezelfde regio iemand die 198 km/u reed en ook zijn roze pasje mocht inleveren.

Het gaat niet alleen om enkele incidenten hier en daar. Veilig Verkeer Nederland meldt tegenover het AD dat er in de week van 6 april 318 rijbewijzen zijn ingevorderd. Dat waren er 118 meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

De situatie is ook minister van Nieuwenhuijzen niet ontgaan. Vorige week had geen goed woord voor de coronaracers over. Volgens de minister vormen de rustige wegen geen enkel excuus om te hard te rijden.

Foto: Agenten bewonderen een Challenger, gespot door @kuifje

Via: AD

Ook interessant!

  • 70 jaar ZONDER rijbewijs
    Man rijdt 70 jaar (!) zonder rijbewijs
  • LOL: 25 km-auto scheurt weg van politie met 130 km/u
  • Video: politieachtervolging 200 km/u+ voor spookvoertuig
    Video: politieachtervolging 200 km/u+ vanwege spookvoertuig
  • Politie Oss neemt alle 13 auto's van man zonder rijbewijs in

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, maximumsnelheid, politie, rijbewijs

Vorig bericht: « Kunnen we de Dutch GP definitief op onze buik schrijven?
Volgend bericht: Dit kost de nieuwe Seat Leon »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    22 april 2020 om 13:06

    Ik kan er geen medelijden mee hebben. Het gaspedaal dieper intrappen dan toegestaan is toch in 99,9% van alle gevallen een vrije keuze.

    Login om te reageren
    • wif1 zegt

      22 april 2020 om 17:28

      @RRRobert: Tja, geef het beestje maar een naam, maar ik denk dat de corona crisis helemaal niks te maken heeft met het gevolg van een behoorlijke snelheidsverlaging op snelwegen en een intensivering van de laser controles. Dan neemt het aantal boetes logischerwijs flink toe en ook de mate van overschrijden. Ik rij nu al best lang op hetzelfde stuk snelweg naar het werk, maar pas sinds de snelheidsverlaging staan ze plots ineens te laseren op het viaduct boven de snelweg, waar mijn afslag zit. En als ik dan op Flitsmeister kijk staat ie er vaak niet op, ik maak dan wel melding maar heb het idee dat ze er maar kort staan omdat de melding ook later niet FM heeft bereikt.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        22 april 2020 om 17:54

        @wif1: ik denk ook niet dat er méér bekeurd wordt met de lasergun of de flitser, maar veel meer op waarneming i.c.m. de geijkte snelheidsmeter. Dat maakt dat er relatief weinig op FM staat vermeld.

        Ik rijd nog wel gewoon m’n woon-werkverkeer en het valt echt op dat er véél meer politie op de wegen aanwezig is, zowel op de motor als met de surveillance auto. En hoogstwaarschijnlijk ook nog wel met onopvallende voertuigen.

        Login om te reageren
        • wif1 zegt

          22 april 2020 om 19:40

          @RRRobert: Precies, dat zal er zeker ook toe bijdragen. Dat de politie dan gaat spreken over Coronaracers vind ik weer zo stigmatiserend. We zijn allemaal mensen en gewoontedieren en zullen dus onbewust die snelheid van 100 overschrijden. Toen we 130 ipv 120 op de snelweg mochten waren er zoveel mensen die toch onbewust die 120 aanhielden, puur omdat het nu eenmaal jaren in je systeem zit. En ja, regels zijn regels, maar zodra de regering de regel veranderd om links in plaats van rechts op de weg te gaan rijden, zullen er heel wat ongelukken gebeuren doordat mensen die regel niet hebben opgevolgd, maar toch zeker niet met opzet de wagen in de puinpoeier gereden hebben. Het is mijns inziens lekker makkelijk om altijd maar met het vingertje te wijzen.

          Login om te reageren
          • damrakker zegt

            22 april 2020 om 22:39

            @wif1: geen horeca, voetbal, festivals, demonstraties etc. Dus ze hebben het rustig. Het is mij opgevallen dat ik ze meer zie en vaker zie staan laseren. Je moet wat als je kapot verveelt als agent.

            En aangezien Flitsmeister gevoed wordt door gebruikers en die er nou eenmaal minder op de weg zijn kan je daar ook niet op vertrouwen.

            Ik pas mij aan totdat ze weer ingezet worden in de bovengenoemde publieke bijeenkomsten die triest genoeg een dusdanige politie inzet vragen.

            Ergens snap ik het wel maar het is ook wel wat sneu. Ga toch boeven vangen is een opmerking die je mij nooit zult horen maken maar je kan je ook op een andere manier nuttig maken.

            Login om te reageren
          • appeltaartislekker zegt

            23 april 2020 om 14:45

            @wif1: hier in Nederland rijden we al massaal links..

            Login om te reageren
  2. rutgerg zegt

    22 april 2020 om 13:06

    Komt dit alleen door corona of ook doordat we nu nog maar 100km/h mogen en we daardoor veel sneller veel te snel rijden. 150 vind ik namelijk niet extreem hard maar tegenwoordig dus al genoeg voor invordering.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      22 april 2020 om 13:27

      @rutgerg 150 is absoluut niet hard, maar 100 = 100 en als je besluit het gaspedaal dieper in te trappen, dan accepteer je het feit dat je ”extra belasting” kan gaan betalen als je gepakt wordt.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        22 april 2020 om 13:29

        @ot92: o maar ik vind het ook niet zielig. Ik merk alleen zelf wel dat je heel snel harder dan 100 rijdt. Tis echt een slakkengang. Dus wellicht dat t daardoor ook lijkt alsof meer mensen nu veel te hard rijden dan toen het 130 was…

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          22 april 2020 om 14:08

          @rutgerg: probeer zonder cruise control maar 100 te rijden op een weg van 5 banen die voor 10% gevuld is.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            22 april 2020 om 14:18

            @lekkerlinksrijden: echt geen enkel probleem, is gewoon een stukje discipline wat je er voor moet hebben. Als je dat niet hebt is dat je eigen probleem.

            Login om te reageren
          • grasvreter zegt

            22 april 2020 om 14:18

            Als je die beheersing niet hebt, hoe beheers je dan wel de Nederlandse taal, of schoenveters strikken.

            Ik rij geregeld 120 of 130 nog, daar niet van. Maar ik weet wel waar ik dat kan doen. Enige wat je dan tegen je kan hebben is een agent in burger.

            Login om te reageren
            • 87sandyd zegt

              22 april 2020 om 19:18

              @grasvreter: Zo is dat. En als je die wel tegen komt, accepteer dan de bon als een man. Zo moeilijk is dat niet

              Login om te reageren
              • rickthestig zegt

                22 april 2020 om 23:49

                @87sandyd: Noem het een vorm van rekening rijden, waarbij je betaalt om het potentieel van de snelweg te mogen gebruiken. Je weet alleen niet wanneer de rekening komt. Soms zit het mee, meestal valt het tegen.

        • maxidyne zegt

          22 april 2020 om 14:44

          @rutgerg: 100 in mijn Vivio AWD is voor je gevoel hard, enorm snelheidsgevoel. Maar in m’n andere auto’s voelt het inderdaad als een slakkengang. Iedereen zou voor de grap eens gaan rijden in een oude Alto/Cuore/Panda/Vivio etc. Dan heb je nog snelheidsbeleving! Zelfs 80 voelt al vlot.

          Login om te reageren
          • rutgerg zegt

            22 april 2020 om 14:47

            @maxidyne: ik heb dat eens in een Traction Avant gedaan. Inderdaad 80 is dan hard zat.

            Login om te reageren
          • spence zegt

            22 april 2020 om 15:35

            En dan begrijp je meteen waarom oude sportwagens zo erg in trek zijn.
            Een oude 911 vraagt heel wat ervaring om op de baan te houden, vooral bij regenweer.
            Het hoeft dan plots helemaal niet meer zo snel te gaan om iets te beleven.

            Zo vraagde de E46 (face-lift) heel wat meer concentratie dan de opvolger E90.
            En die E46 was 10 keer leuker om mee te rijden dan alle generaties die hem gevolgd zijn. Prachtig onderstel en stuurinrichting.

            Login om te reageren
            • tazmania zegt

              23 april 2020 om 07:14

              @spence: stap eens in een E30.

              Login om te reageren
              • spence zegt

                23 april 2020 om 14:37

                Mocht ik wat meer vertrouwen hebben in de Italianen, zou ik zeker gaan voor een 320iS die hier kortelings beschreven stond als een merkwaardig en zeldzaam model met een echte M-motor.
                En van een 325i cabrio zou ik ook niet vies zijn ;)
                Beide auto’s dateren uit mijn jeugd, maar de centen had ik toen amper voldoende om een autoboekje te kopen :)

    • mashell zegt

      22 april 2020 om 13:42

      Beide effecten natuurlijk spelen mee. Je hebt gekken die denken “lege weg de grenzen opzoeken” en mensen die nog aan de 100 moeten wennen en met lege wegen de discipline niet kunnen opbrengen, waar normaal gesproken de verkeersdrukte al een remmende factor is valt die nu weg.

      Login om te reageren
    • hiostu zegt

      22 april 2020 om 14:45

      Rondom Utrecht is alles al heel lang 100km/u, dus daar is weinig veranderd.

      Login om te reageren
  3. Bram750 zegt

    22 april 2020 om 13:12

    Moet zeggen dat ik me momenteel ook moeilijk man beheersen… zo’n lekker lege weg nodigt wel uit!

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    22 april 2020 om 13:25

    Zo zie je maar, elk voordeel heeft z’n nadeel. Minder criminaliteit, dus oom agent heeft nu ineens tijd voor dit soort onzin…..

    Login om te reageren
    • jeroenm83 zegt

      22 april 2020 om 13:40

      …..en dus natuurlijk direct De Automobilist extra gaan handhaven. How about de appende fietsers en blauwe-plaat brommertjes die veel te hard door de bebouwde kom jagen?

      Ja, het is verboden maar nee, ik zie echt de gevaarzetting niet als je rond de 130-150 over een vrijwel lege snelweg ‘cruist’. En haal nou even niet die luchtvervuiling erbij. Doeslief.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 april 2020 om 13:46

        De gevaarzetting komt vanzelf, als je 100 mag dan anticipeert het andere verkeer erop dat je ook ongeveer 100 gaat. Als je dan 130 of 150 gaat is het verschil wel erg groot. Ik klik de cruisecontrol ook niet precies op 100 maar bij meer dan 10% te snel moet je jezelf eens gaan afvragen hoe verantwoord dat nou eigenlijk nog is.

        Login om te reageren
        • aallex zegt

          22 april 2020 om 14:06

          In t verkeer moet je overal op anticiperen. Mensen die de meest gekke streken uithalen.
          Dan is iemand die 30/40 te hard rijdt opeens echt niet meer zo super raar, zeker niet op de snelweg.
          Ik praat t niet goed, maar als iedereen gewoon goed oplet, en netjes spiegelt is er niks aan de hand.
          Getuige de Autobahn.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            22 april 2020 om 14:22

            @aallex: het gaat hierbij in beide gevallen over discipline, dit doen je te hebben om 100 te rijden maar ook om te spiegelen. Aangezien wij Nederlanders in Europa als één van de meest belabberde bestuurders zijn zal een autobahn hier ook niet werken. Wij zijn te arrogant door te denken dat die 100 niet geldt op een snelweg vol met randdebielen.

            Login om te reageren
      • xjs678qr zegt

        22 april 2020 om 15:34

        Was die 100kmh niet ingevoerd om de luchtvervuiling te verminderen ? Aangezien er nu 80% minder verkeer is, mag de overblijvende 20% nu 80% sneller rijden voor dezelfde prijs (dus 180% van 130 is 234 max), deal?

        Login om te reageren
  5. Ot92 zegt

    22 april 2020 om 13:29

    Ik ben helemaal geen fan van dit maximaal 100km/h gebeuren, maar toen ik gisteren op de snelweg zat en rustig op 105km/h op de cruise reed. Had ik het idee, dat ik de enige was die zich eraan hield. De rest zoefde met circa 120km/h langs me.

    Login om te reageren
  6. racerx zegt

    22 april 2020 om 13:40

    Tja, ik reed al 120 toen het 130 was en dat doe ik nu nog steeds, met de auto dan… met de motor is het Vmax + 45, als ik gepakt word tik ik ‘m af en hoor je me ook niet zeuren.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 april 2020 om 13:51

      Is dat motor rijden nou zo vervelend zo dat je er snel klaar mee wilt zijn? Dan is je oplossing niet te snel rijden maar marktplaats. Want het komt op mij onlogisch over. Niet alleen om per voertuig een andere strategie te kiezen maar juist om met de motor veel te snel te rijden, dat is veel gevaarlijker dan met de auto. En de snelheidsrush bij motorrijden lijkt me veel meer in de acceleratie te zitten als in de topsnelheid, op de Autobahn zie je niet alleen vrijwel geen motorfietsen maar als ze er zijn gaan ze niet erg snel.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        22 april 2020 om 14:04

        @mashell: motorrijden op de snelweg is ook geen snars aan!

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        22 april 2020 om 17:22

        Of het gevaarlijk is, misschien marginaal, maar een A weg heeft geen zijwegen dus dat valt allemaal wel mee. 145 is nou ook weer niet alsof je met 300+ over de autobahn jaagt he ;-).

        Snelweg rijden is gewoon suf op de motor dus wil ik er inderdaad snel klaar mee zijn, ook pak ik meestal de motor als ik ergens vlot wil zijn. Mijn tweede motor heb ik specifiek gekocht voor woon/werk (scheelt in de spits 10 min op 20km) en om kilometers te maken op snelheid, op een of andere manier lijken bestemmingen daarom ook gewoon allemaal wat minder ver. Mn ouders wonen bijv 200km verderop, met de motor rijd ik rustig heen en weer op 1 dag, met de auto zou ik dat nooit doen. Zelfde geldt voor het retourtje Moezelstreek bij vrienden laatst, nachtje blijven slapen en de dag erop weer snel terug. Ik kan het je niet goed uitleggen, Mashell, maar ik heb in ieder geval een dappere poging gewaagd. De drempel om een grotere afstand af te leggen is gewoon lager, gevoelskwestie… Hopelijk kun je er in de verste verten een beetje beeld bij krijgen.

        Daarbij heb ik ook zo goed als geen last van klevers en is doorrijden in dát opzicht veiliger. ;-)

        Login om te reageren
  7. Shaw zegt

    22 april 2020 om 13:56

    Niet zo DOM doen.
    100km/uur is pure uitlokking.
    Niets meer, niets minder.
    Je valt in slaap bij die tergend trage limiet.
    Facebook.com/Overal130

    Wanneer het nog gewoon 130 zou zijn geweest, was het draagvlak om je aan de snelheid te houden veel groter.
    Als de overheid jou als weggebruiker kinderachtig behandelt en kleineert, en niet serieus neemt,
    Wat verwacht de overheid oprecht dan van de burger?

    De coronacrisis maakt een einde aan economische groei, hét argument om de “rotmaatregel” er snel ff doorheen te jassen, met het mes van de milieuextremisten op de keel.

    De tijdelijke maatregel 100 op de “snel”weg is daarmee niet meer valide, en moet snel ongedaan gemaakt worden.

    130 moet overal op alle tijdstippen weer worden ingevoerd. Dát is normaal doen, Marketing rutte.

    Stop de uitlokking van 100km/h en alle ellende die erop gaat volgen met controles, en áls men er zich eindelijk aan houdt, Afleiding zoeken op “snel”wegen het Nieuwe Normaal, en tijd inhalen daar waar het écht niet kan, bebouwde kommen, binnendoorweggetjes etc.

    Snelwegen zijn bedoeld om snel te rijden.
    Steun en like hét verzet tegen Tergend Traag rijden op de snelweg
    Wij houden vol en laten als een jackrussel-terriër nooit los

    Facebook.com/Overal130

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      22 april 2020 om 14:18

      Jij maakt wel erg vaak reclame voor die populistische Facebook pagina ofnie? Zit het je erg hoog?

      Login om te reageren
      • Shaw zegt

        22 april 2020 om 14:23

        Ja.

        Login om te reageren
        • xjs678qr zegt

          22 april 2020 om 15:35

          @Shaw: terecht!

          Login om te reageren
  8. alfalfa zegt

    22 april 2020 om 14:05

    Alsjeblieft politiemensen, pas op jezelf! Denk aan de werkdruk! Nu staat het halve land stil en er is weinig te doen, moeten maakt de criminele bevolking meteen weer schandelijk misbruik van de situatie door op de vrijgekomen ruimte op de wegen te gaan ‘Coronaracen’. Man, man, man, waar moet dat naartoe met dit land. Stel je eens voor dat iedereen dit straks gaat doen wanneer de Coronacrisis voorbij is… O wacht, dat kan gelemaal niet omdat we dan weer massaal in de file staan! Coronaracen? Het lijkt eerder boete-jagen of burger-pesten bij gebrek aan echt politiewerk.

    Login om te reageren
    • goodvibrations zegt

      22 april 2020 om 19:12

      @alfalfa: ik geef ze groot gelijk legaal racen achter een ander aan is ook best leuk.. Al zou ik toch wat vaker een waarschuwing geven.. Ipv een rijbewijs invorderen.. Tuurlijk te hard mag niet.. Maar wat nu als je dit op een compleet leeg stuk op de snelweg doet..? Is het dan ook terecht dat hij wordt ingevorderd? Hier in de woonwijk vandaag een “stereotype” als een malloot zien scheuren in een GTI langs spelende kinderen dan denk ik wel.. Invorderen en een cursus laten doen..

      Login om te reageren
  9. Volvo_440_turbo zegt

    22 april 2020 om 14:33

    Als ik het goed voorheb is deze snelheidslimiet van 100 voor de veiligheid en het milieu? Vermits er nu veel minder auto’s rijden gaat het qua veiligheid niet meer op wat mij betreft. Dan kan je perfect veilig sneller rijden. Ik spreek niet over 370 km/h uiteraard.
    Milieu? Een beetje sneller rijden en je motor wat warmer hebben doet toch roetdeeltjes beter verbranden? Of niet soms?

    Edit, ik las net dit: https://www.msn.com/nl-be/auto/nieuws/spectaculaire-daling-verkeersongelukken-door-coronamaatregelen/ar-BB12Ubc9?li=BBqiVh9

    Login om te reageren
  10. 440i zegt

    22 april 2020 om 14:37

    Gas erop.
    Flitsmeister aan, ver vooruit en goed in de achteruitkijkspiegel kijken.

    Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      22 april 2020 om 15:36

      @440i: Flitsmeister heb ik ook aan staan. Maar kwam vanmiddag een motorfiets knetterhard voorbij op de A6. Niet veel later een zilvergrijze Kia Optima. Aantal kilometers verderop stond de Kia op de vluchtstrook voor de motorrijder en stonden er twee agenten naast de motorrijder…. dan heeft Flitsmeister weinig zin… Heerlijk is dat…!

      Gewoon netjes 100 rijden is helemaal niet zo moeilijk, rustig spotify aan schuifdak open en op de cruise. Ik geniet op die manier van en vind het juist prettig even van huis weg en tot rust komen in de auto…

      Login om te reageren
  11. duitseautos zegt

    22 april 2020 om 15:30

    Hier hebben we zo een ‘coronaracer’.. Lege 3-baansweg in de avond. Rijbewijs in beslag voor 6 maanden..

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      22 april 2020 om 16:13

      Ik kan niet anders zeggen dan terecht. Dat betekent dat je minimaal 150 of 180 hebt gereden.

      Login om te reageren
      • duitseautos zegt

        22 april 2020 om 18:52

        @rhellema: afpakken terecht, regels zijn regels. Alleen 6 maanden is wel buitenproportioneel lang in mijn ogen.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          22 april 2020 om 19:43

          @duitseautos: de lengte van ingenomen periode is afhankelijk van het vergrijp dus ik denk dat we hier niet zomaar over 10 te hard hebben.

          Login om te reageren
    • E550 zegt

      22 april 2020 om 22:01

      Hoe hebben ze jou gepakt? Geen FM?

      Login om te reageren
      • duitseautos zegt

        23 april 2020 om 15:19

        @e550: Ik reed langs een oprit waarna zij kort erna ook de snelweg opkwamen. Blijkbaar zagen zij mij met een behoorlijk tempo voorbij komen en reden mij achterna. Na een kilometer of 4 zag ik in de verte zwaailichten in mn binnenspiegel en ging aan de kant. Het was rustig op de weg, was zowat de enige op de snelweg.

        Login om te reageren
      • duitseautos zegt

        23 april 2020 om 15:20

        @e550: FM gaf geen melding, niemand op de weg die t melden kon

        Login om te reageren
  12. rutger97 zegt

    22 april 2020 om 15:30

    Gisteren op een traject van 25 kilometer provinciale weg 3 politiemotoren, 1 herkenbare en 1 in burger(met iemand aan de kant) gezien. Wel echt bizar hoor. Schijnbaar is dat het enige wat ze te doen hebben

    Login om te reageren
    • tge2 zegt

      22 april 2020 om 16:00

      @rutger97: Samenscholingsboetes en snelheidsboetes zijn makkelijk verdiend.

      Login om te reageren
  13. vbarchetta zegt

    22 april 2020 om 15:38

    Flitsmeister heb ik ook aan staan. Maar kwam vanmiddag een motorfiets knetterhard voorbij op de A6. Niet veel later een zilvergrijze Kia Optima. Aantal kilometers verderop stond de Kia op de vluchtstrook voor de motorrijder en stonden er twee agenten naast de motorrijder…. dan heeft Flitsmeister weinig zin… Heerlijk is dat…!

    Gewoon netjes 100 rijden is helemaal niet zo moeilijk, rustig spotify aan schuifdak open en op de cruise. Ik geniet er op die manier van en vind het juist prettig even van huis weg en tot rust komen in de auto…

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      22 april 2020 om 16:45

      @vbarchetta: heerlijk is dat???

      Login om te reageren
  14. tge2 zegt

    22 april 2020 om 15:59

    Ik maak er geen geheim van dat ik gewoon met normale snelheid, als in 120-130 km/u, over de snelweg rijd. En er zijn er velen met mij. Ze proberen me al genoeg te dresseren hier.

    Login om te reageren
  15. MaartenD zegt

    22 april 2020 om 16:44

    Motoragenten, eng volk. En 100km p/u op een snelweg slaat natuurlijk nergens op….

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      22 april 2020 om 17:20

      @maarten020: dat denk jij dat 100 op de snelweg nergens op slaat, dat wil nog niet zeggen dat het de waarheid is. Wat wel een feit is dat jij je dan blijkbaar niet kan beheersen in/op een motorvoertuig maar hier iets of iemand anders de schuld van wil geven.

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        22 april 2020 om 20:22

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        23 april 2020 om 09:29

        -edit: probeer het eens op een vriendelijkere toon, dank u-

        Login om te reageren
    • launchcontrol zegt

      22 april 2020 om 23:11

      @maarten020: helemaal met je eens!

      Login om te reageren
  16. ttr6 zegt

    22 april 2020 om 16:57

    Ik snap die racers wel. Ja, het mag niet, maar er mag zoveel niet. Beetje ondeugend moet kunnen. Als je gepakt wordt, tja dan moet je betalen. Om daar nu zo’n ophef over te maken. Bovendien heb je racers en racers. Met 200 km/h langs een (rijtje) auto knallen met 100 km/h snelheidsverschil: misdadig en niet goed te praten. Sprintje trekken op een lege snelweg……..kom op zeg. Ben bang dat ik de verleiding dit weekend niet kan weerstaan. Lang stilstaan vindt de Modena ook niet fijn……

    Login om te reageren
  17. rxate zegt

    22 april 2020 om 17:20

    Goedzo. Kunnen al die mensen de tegemoetkoming van de staat betalen in deze corona tijden. Hulde! Ze houden de economie op peil!

    Login om te reageren
  18. jometdebanjo zegt

    22 april 2020 om 18:57

    Allemaal grote praat van de politie. Normaal zie je ze nergens! Ik rij al 5 jaar lang iedere van Eindhoven naar Amsterdam en ze zijn werkelijk waar nergens te zien. Daarom volle gas inderdaad en altijd linkerbaan. Alles bij elkaar misschien een handje vol gezien in die 5 jaar dus ze hebben nogal grote mond is mijn mening. Veel bla bla. Wat een beroep. Nooit!

    Login om te reageren
    • jometdebanjo zegt

      22 april 2020 om 18:58

      @jometdebanjo: iedere dag ja!

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      22 april 2020 om 22:05

      Ze staan wel eens bij de afslag A2 richting A9 op een politiemotor (vaak gewoon te kijken zonder flitser).

      Login om te reageren
  19. aggy32 zegt

    22 april 2020 om 19:23

    Gewoon gas erop. Wegen zijn leeg dus waarom niet? Wordt je geflitst/staande gehouden heb je pech.
    Ik persoonlijk rijd overal nog de snelheden die voor 1 april van toepassing waren. Dat milieu en stikstof praat raakt me totaal niet.

    Login om te reageren
    • 440i zegt

      22 april 2020 om 19:47

      We worden nu natuurlijk feestelijk genaaid.
      Stikstof was al geen issue want nauwelijks tot niet afkomstig van de automobiel.
      En nu helemaal niet meer want corona.
      Blijft over het spekken van de staatsruif en Bromsnor spelen.
      Ze kunnen m’n rug op.

      159 kmh op de teller betekent dat je het gewoon later kunt aftikken.
      Dus ik ga daar niet overeen en kom er ook niet onder ;-)
      Maar nogmaals, goed voor- en achteruit kijken en FM aan.
      Dan kom je een heel eind.

      Mijn vrijheid eindigt daar waar ik een ander benadeel.
      En met bijna 160 benadeel ik niemand.

      Login om te reageren
  20. Homer55 zegt

    22 april 2020 om 21:05

    Is gewoon een gare regel. Toen alles 120/130 was reed het allemaal nog lekker door.
    Nu ontstaat tijdens deze rustige corona periode gewoon een file van 20 auto’s omdat inhalen zo moeizaam verloopt. Gewoon twee rijstroken vol bumperklevers. Nog erger vind ik dat er in je dode hoek eentje al kilometerslang met je meerijdt en jij een vrachtwagen nadert die je moet inhalen. Dan moet je weer snelheid vermindenderen, links achter die slome inhaler aansluiten en hopen dat je nog kan inhalen….
    Niks rustgevend, ontspannend bla bla bla bla…..

    En nog steeds vind ik dat de boetes ook omlaag moet. Het is niet van 120/130 naar 100 gegaan voor de verkeersveiligheid maar door stikstofprobleem…. Dan ook alle snelheidsovertredingen tussen 100-130 een lager boete bedrag…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North