Tot een vaartje van 100 km/u, die hij in 2,6 seconden bereikt, rij je met deze matzwarte 911 spiegel-aan-spiegel met een Bugatti Veyron. Daarna verliest de creatie van MM-Performance waarschijnlijk de aansluiting met de quad-turbo W16.
Dubbel M-performance is een tuner uit Polen (en dus niet uit kraaiennest) die het aan heeft gedurfd om na een Z4 en een M550d de anabolenspuit in de van zichzelf al redelijk rappe 911 Turbo S te steken.
De standaard 560 pk en 700 Nm kregen een boost naar 650 pk en 800 Nm. Deze oppepper is niet het resultaat van wat Poolse huisvlijt in een schuur, maar werd bereikt door van allerhande bewezen partijen onderdelen uit het rek te pakken.
Naast een sportuitlaatsysteem met een spruitstuk van GMC Racing, Cargraphic katalysator en klepgestuurde pijpen van TechArt, werd er ook een BMC luchtfilter en een grotere Y-Pipe van IPD gemonteerd. Qua uiterlijk doet het niet heel schreeuwerig aan, afgezien van het matzwarte wrapje ziet de Turbo S er nog aardig standaard uit.
De 0-100 acceleratie is echter nog een stukje meer zetelduwend dan de standaard 3,1 seconden (hoewel Porsche altijd conservatief is in de opgaves). We vragen ons dan ook af wat er eerder aan vervanging toe zal zijn: je koppeling of je achterbanden.
Lijkt mij iig een stuk leuker rijden dan een Veyron :)
Uit de rekken pakken of in Nederland een voorraadje inslaan met een blikschaar? Da’s nog maar de vraag…
Ik gun deze Poolse tuner voordeel van de twijfel.
Het resultaat mag overigens wel wezen. Lekker sinister.
Ziet er bijzonder bruut uit. Maar ben van mening dat ik dit de sleeper onder de Porsches vindt.
@rickie2811: ik ben van mening dat ik vindt? Mooi om jezelf erop te wijzen dat het je mening is voordat je met jezelf in conclaaf gaat voordat je iets anders vindt ;-)
@str8six: ja ik wilde eigenlijk iets anders typen. Vergat het vorige te deleten
Even in de cynische modus: de sprong van 3.1 naar 2,6 sec. lijkt mij wel erg groot voor deze relatief beperkte vermogenswinst. Wel een erg toffe bak zo (zelfs in mat zwart terwijl dat al een paar jaar passé is)
@imaginenl: 3.1 klopt al niet. Doet al zo’n 2.8 sec. Dat zullen ze in Polen ook wel door hebben gehad.
Damn, straatstenen trekken! Bedenk ook even hoeveel PK een GTR nodig zou hebben om dit bij te benen..
@sebasjuhh: Bedenk ook even dat een Turbo S twee keer zo duur is als een GT-R.
@sebasjuhh: De huidige gtr zit al op 2,7s dus hoe bedoel je?
@sebasjuhh: de 550pk houdt hem al bij.. Laat staan de nieuwe nismo ;)
@emilio89: dragrace videootje van vorige week niet gezien zeker?
@Soulmaster: Ja. En iedereen en z’n moeder zag dat de GT-R bestuurder het had verkloot.
Perfecte tuning van de Turbo wat mij betreft; bruikbaar vermogen en een gigantisch harde launch!
Niks mis mee
Das best wel knetterdik! Zoals Casper zegt: Hebben!
“We vragen ons dan ook af wat er eerder aan vervanging toe zal zijn: je koppeling of je achterbanden.”
Afgaande op deze video, de bandjes:
http://www.youtube.com/watch?v=A5DRCTW-Q7o&app=desktop
“Daarna verliest de creatie van MM-Performance waarschijnlijk de aansluiting met de quad-turbo W16″… Tenzij er een bocht aan komt.
Dit zijn toch gewoon de standaard centerlocks van een Turbo S maar dan met een ander kleurtje?
@rcolt: klopt! Zal wel foutje zijn met vertalen oid. Op de site staat dat de motormanagment-module, de catback van TechArt en de naafdop zijn. De wielen zijn standaard maar ‘Black gloss’ gespoten.
@rotarypowah @rcolt: Check, aangepast
Allemaal gestolen onderdelen……
Wat een bruut apparaat! Ben benieuwd of je deze Porsche op straat kunt houden als je hem op de toppen van zijn kunnen gaat gebruiken. Dat was ook ooit een probleem bij een Mercedes SL 65 AMG die door Jeremy Clarkson is getest.