• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Turbo S [650 pk] is gemaakt voor sprintjes

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 oktober 2014 om 09:26 – 23 Reacties

Afbeelding Porsche 911 Turbo S [650 pk] is gemaakt voor sprintjesAfbeelding Porsche 911 Turbo S [650 pk] is gemaakt voor sprintjesAfbeelding Porsche 911 Turbo S [650 pk] is gemaakt voor sprintjesAfbeelding Porsche 911 Turbo S [650 pk] is gemaakt voor sprintjesAfbeelding Porsche 911 Turbo S [650 pk] is gemaakt voor sprintjesAfbeelding Porsche 911 Turbo S [650 pk] is gemaakt voor sprintjesAfbeelding Porsche 911 Turbo S [650 pk] is gemaakt voor sprintjesAfbeelding Porsche 911 Turbo S [650 pk] is gemaakt voor sprintjes

Porsche 911 Turbo S
Tot een vaartje van 100 km/u, die hij in 2,6 seconden bereikt, rij je met deze matzwarte 911 spiegel-aan-spiegel met een Bugatti Veyron. Daarna verliest de creatie van MM-Performance waarschijnlijk de aansluiting met de quad-turbo W16.

Dubbel M-performance is een tuner uit Polen (en dus niet uit kraaiennest) die het aan heeft gedurfd om na een Z4 en een M550d de anabolenspuit in de van zichzelf al redelijk rappe 911 Turbo S te steken.

De standaard 560 pk en 700 Nm kregen een boost naar 650 pk en 800 Nm. Deze oppepper is niet het resultaat van wat Poolse huisvlijt in een schuur, maar werd bereikt door van allerhande bewezen partijen onderdelen uit het rek te pakken.

Naast een sportuitlaatsysteem met een spruitstuk van GMC Racing, Cargraphic katalysator en klepgestuurde pijpen van TechArt, werd er ook een BMC luchtfilter en een grotere Y-Pipe van IPD gemonteerd. Qua uiterlijk doet het niet heel schreeuwerig aan, afgezien van het matzwarte wrapje ziet de Turbo S er nog aardig standaard uit.

De 0-100 acceleratie is echter nog een stukje meer zetelduwend dan de standaard 3,1 seconden (hoewel Porsche altijd conservatief is in de opgaves). We vragen ons dan ook af wat er eerder aan vervanging toe zal zijn: je koppeling of je achterbanden.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, mat, Porsche, tuning, zwart

Vorig bericht: « Deze Rolls-Royce oogt als een overjarige drag queen
Volgend bericht: ATV-amfibie politie Dubai achtervolgt je tot in het water »

Lees Interacties

Reacties

  1. rijnooit zegt

    6 oktober 2014 om 09:32

    Lijkt mij iig een stuk leuker rijden dan een Veyron :)

    Login om te reageren
  2. Ram-G-maN zegt

    6 oktober 2014 om 09:36

    Uit de rekken pakken of in Nederland een voorraadje inslaan met een blikschaar? Da’s nog maar de vraag…
    Ik gun deze Poolse tuner voordeel van de twijfel.
    Het resultaat mag overigens wel wezen. Lekker sinister.

    Login om te reageren
  3. rickie2811 zegt

    6 oktober 2014 om 09:37

    Ziet er bijzonder bruut uit. Maar ben van mening dat ik dit de sleeper onder de Porsches vindt.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      6 oktober 2014 om 10:02

      @rickie2811: ik ben van mening dat ik vindt? Mooi om jezelf erop te wijzen dat het je mening is voordat je met jezelf in conclaaf gaat voordat je iets anders vindt ;-)

      Login om te reageren
      • rickie2811 zegt

        6 oktober 2014 om 11:53

        @str8six: ja ik wilde eigenlijk iets anders typen. Vergat het vorige te deleten

        Login om te reageren
  4. imaginenl zegt

    6 oktober 2014 om 09:53

    Even in de cynische modus: de sprong van 3.1 naar 2,6 sec. lijkt mij wel erg groot voor deze relatief beperkte vermogenswinst. Wel een erg toffe bak zo (zelfs in mat zwart terwijl dat al een paar jaar passé is)

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      6 oktober 2014 om 09:55

      @imaginenl: 3.1 klopt al niet. Doet al zo’n 2.8 sec. Dat zullen ze in Polen ook wel door hebben gehad.

      Login om te reageren
  5. sebasjuhh zegt

    6 oktober 2014 om 09:54

    Damn, straatstenen trekken! Bedenk ook even hoeveel PK een GTR nodig zou hebben om dit bij te benen..

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      6 oktober 2014 om 10:40

      @sebasjuhh: Bedenk ook even dat een Turbo S twee keer zo duur is als een GT-R.

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      6 oktober 2014 om 11:41

      @sebasjuhh: De huidige gtr zit al op 2,7s dus hoe bedoel je?

      Login om te reageren
    • 370z_stillen zegt

      6 oktober 2014 om 11:53

      @sebasjuhh: de 550pk houdt hem al bij.. Laat staan de nieuwe nismo ;)

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        6 oktober 2014 om 16:30

        @emilio89: dragrace videootje van vorige week niet gezien zeker?

        Login om te reageren
        • imba zegt

          7 oktober 2014 om 00:01

          @Soulmaster: Ja. En iedereen en z’n moeder zag dat de GT-R bestuurder het had verkloot.

          Login om te reageren
  6. guusboum zegt

    6 oktober 2014 om 10:07

    Perfecte tuning van de Turbo wat mij betreft; bruikbaar vermogen en een gigantisch harde launch!

    Login om te reageren
  7. meneer zegt

    6 oktober 2014 om 10:21

    Niks mis mee

    Login om te reageren
  8. timowouters zegt

    6 oktober 2014 om 10:36

    Das best wel knetterdik! Zoals Casper zegt: Hebben!

    Login om te reageren
  9. jaapiyo zegt

    6 oktober 2014 om 10:41

    “We vragen ons dan ook af wat er eerder aan vervanging toe zal zijn: je koppeling of je achterbanden.”

    Afgaande op deze video, de bandjes:

    http://www.youtube.com/watch?v=A5DRCTW-Q7o&app=desktop

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    6 oktober 2014 om 11:32

    “Daarna verliest de creatie van MM-Performance waarschijnlijk de aansluiting met de quad-turbo W16″… Tenzij er een bocht aan komt.

    Login om te reageren
  11. rcolt zegt

    6 oktober 2014 om 11:34

    Dit zijn toch gewoon de standaard centerlocks van een Turbo S maar dan met een ander kleurtje?

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      6 oktober 2014 om 14:00

      @rcolt: klopt! Zal wel foutje zijn met vertalen oid. Op de site staat dat de motormanagment-module, de catback van TechArt en de naafdop zijn. De wielen zijn standaard maar ‘Black gloss’ gespoten.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        6 oktober 2014 om 15:47

        @rotarypowah @rcolt: Check, aangepast

        Login om te reageren
  12. henkhupelschoten zegt

    6 oktober 2014 om 12:38

    Allemaal gestolen onderdelen……

    Login om te reageren
  13. robpors zegt

    6 oktober 2014 om 13:39

    Wat een bruut apparaat! Ben benieuwd of je deze Porsche op straat kunt houden als je hem op de toppen van zijn kunnen gaat gebruiken. Dat was ook ooit een probleem bij een Mercedes SL 65 AMG die door Jeremy Clarkson is getest.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North