• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS Clubsport

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 28 november 2018 om 17:21 – 24 Reacties

Afbeelding Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS ClubsportAfbeelding Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS ClubsportAfbeelding Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS ClubsportAfbeelding Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS ClubsportAfbeelding Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS ClubsportAfbeelding Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS ClubsportAfbeelding Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS ClubsportAfbeelding Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS Clubsport

Porsche breit einde aan 991 met de 911 GT2 RS Clubsport
Dingetje hoor!

Porsche schijnt niet te hebben begrepen dat ze met de krankzinnige GT2 RS (rijtest) al het uiterste uit de 991 hadden getrokken, want een halve dag na de onthulling van de nieuwe generatie 911 (992), onthult de Duitse sportwagenfabrikant doodleuk een raceversie van het 700 pk sterke straatmonster. Op de Los Angeles Auto Show heeft de automaker zojuist de doeken getrokken van de 911 GT2 RS Clubsport, de niet-straatlegale broer van het origineel

Het hart van de 911 GT2 RS Clubsport is net als bij de meest krachtige varianten van de 911 de twin-turbo 3,8-liter zescilinder, die in de praktijk goed is voor precies 700 pk. Daaraan verbonden heeft Porsche een zeventraps, dual clutch PDK-tranmissie. Het is niet precies duidelijk hoe snel de auto is in een sprint naar de 100 km/u, maar aangezien de auto in feite weinig afwijkt van het straatmodel, zal er weinig verschil te vinden zijn. Hetzelfde geldt hoogstwaarschijnlijk voor de topsnelheid, al is het zeker mogelijk dat de vergrote luchtinlaten en het iets aangepaste plaatwerk invloed heeft op de maximale snelheid van de Clubsport-uitvoering. Afremmen moet in ieder geval geen probleem vormen, want Porsche heeft de voor- en achteras voorzien van respectievelijk 390 mm en 380 mm grote schijven. Aan diezelfde achteras vinden we tevens wielen ter breedte van 31 centimeter.

Voor zijn aanzienlijk lagere gewicht hoef je deze Clubsport overigens niet te kopen, want na de uitvoerige ombouw weegt de raceversie van de GT2 RS slechts 5 kg minder dan het origineel waarop hij is gebaseerd. Deze aanpassingen zijn, zoals je kunt zien, voor een groot deel aan de binnenkant gedaan. De Clubsport ontvangt het carbon stuurwiel en de tellers van de 911 GT3 R en heeft daarbij een volwaardige racekuipstoel met zespuntsgordel. Desondanks ontkomt dit puristische wezen niet aan airconditioning.

De 911 GT2 RS Clubsport wordt slechts in een oplage van 200 stuks gebouwd. Krijg je op een of andere manier de kans een exemplaar te kopen, dan moet je 405.000 euro overmaken naar het in Stuttgart gevestigde bedrijf.

Ook interessant!

  • 911 GT2 pakt ronderecord
    911 GT2 pakt ronderecord op Nürburgring Nordschleife
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 991-II, clubsport, gt2, gt2-rs, la-2018, Porsche, Racing

Vorig bericht: « Laadpaalklevers moeten beboet worden!
Volgend bericht: Deze NL’se dames staan op de shortlist voor de W Series »

Lees Interacties

Reacties

  1. chriscross zegt

    28 november 2018 om 17:32

    Ochjee, weer 1 die in de vitrine verdwijnt en een paar maanden later het dubbele waard is.

    Login om te reageren
    • b2014209 zegt

      28 november 2018 om 18:07

      @chriscross: wat wil je er anders mee doen in de winter? Op straat maggie nie

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        28 november 2018 om 19:06

        @b2014209: dat betekent dat het ergens anders zomer is.

        Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      28 november 2018 om 18:57

      @chriscross: haast je snel dan en koop ze eentje!

      Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    28 november 2018 om 17:41

    Breit, leuk woord dat je niet vaak tegenkomt op de internets.
    Gewoon stam +t maar het ziet er een beetje apart uit en je hebt de neiging om het op z’n Duits uit te spreken.

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      28 november 2018 om 22:01

      @alcantara: gewoon uitspreken als BRA!!! -t

      Login om te reageren
  3. dare2think zegt

    28 november 2018 om 17:41

    Die is eigenlijk te goedkoop. Met 200 stuks gaat dat echt nog wel hard stijgen.

    Login om te reageren
  4. piedlourd zegt

    28 november 2018 om 17:53

    Nein! Gerade dass: Nein!

    Veel te veel geld voor wat het is, teveel gaten en nog steeds windgevoelig.

    Ik heb veel liever een fijn haventje voor dat geld en dan hou ik nog over voor een Cayman als daily

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      28 november 2018 om 18:16

      @piedlourd: een haventje voor dat geld, een aanlegsteiger bedoelde?

      Login om te reageren
      • piedlourd zegt

        28 november 2018 om 22:54

        @ikleesookoverautos: ik bedoel dat het mijn subjectieve mening is dat ik een 911 niet leuk vind en een Ferrari wel, zoals bijvoorbeeld de portofino.

        C tout

        Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      28 november 2018 om 18:29

      @piedlourd: jouw delirium duurt wel vrij lang, gaat het wel goed met je?

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        28 november 2018 om 18:40

        @2wheeler: hij wil gewoon dat iedereen weet dat ie al eens een Ferrari én een Porsche gereden heeft. Knokke-la-Zoute-syndroom. Daar is het normaal om op Porsche te kakken want je ziet ze er vaker dan Volkswagens

        Login om te reageren
      • piedlourd zegt

        28 november 2018 om 22:55

        @2wheeler: ja hoor prima! Dank je voor je empathie

        Login om te reageren
        • piedlourd zegt

          28 november 2018 om 22:57

          @piedlourd: en ja, ik heb allerlei soorten auto’s gereden, waaronder 911 maar dat vind ik qua subjectieve mening minder dan Ferrari die ik lekkerder vind. Ik heb trouwens ook weleens dacia, hyundai, suzuki en citroen gereden. Schokkend

          Login om te reageren
  5. Wesley zegt

    28 november 2018 om 18:02

    Het is nog wachten op die 991 Speedster, dat zal wel écht de laatste 991 worden.

    Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      28 november 2018 om 21:45

      @wesley: dan wordt de laatste

      Login om te reageren
  6. camber24 zegt

    28 november 2018 om 18:08

    Ik vind de achtervleugel wat te klein. Anders had ik het uiteraard meteen gedaan.

    Login om te reageren
    • tymo zegt

      28 november 2018 om 19:11

      @camber24: de tering, inderdaad wat een vliegdekschip

      Login om te reageren
  7. antoonniels zegt

    28 november 2018 om 18:40

    Dan toch liever de 935 reissue.

    Login om te reageren
  8. banaan7 zegt

    28 november 2018 om 19:34

    Spoilers, taartscheppen en picknick tafeltjes. Hoe gaan we deze noemen?

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      28 november 2018 om 19:57

      @banaan7: Dit is de luifel.

      Login om te reageren
    • jules713 zegt

      28 november 2018 om 21:04

      @banaan7: kocht laatst een spoiler, zat er ineens zomaar een GT2RS aan vast.

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        8 december 2018 om 00:10

        @jules713: Ik zal het je nog sterker vertellen, hiermee heb je niet meer down force, hiermee wordt de aarde harder tegen je porsche gedrukt.

        Login om te reageren
  9. michaelb zegt

    28 november 2018 om 20:42

    Karig interieur hoor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North