Porsche showt per ongeluk expres de Porsche Cayman GT4

Auteur: , 26 Reacties

In een gezapige video over een vergane 911 duikt opeens de Cayman op die de 911 overbodig kan maken. Interessant.

Porsche Cayman GT4

De Duitser hebben een video vrijgegeven waarin we een kijkje in de werkplaats van het Porsche Museum krijgen, de thuishaven van zo’n 600 bijzonder Porsches. In Stuttgart zijn ze maar wat trots op dat oude spul, en als merk dat voor een groot deel op heritage draait wordt er natuurlijk zuinig mee omgesprongen. De hoofdrol is voor de 57e Porsche 911 van de eerste lichting. Meteen de oudste in hun collectie. (Voor wie het zich afvraagt: de allereerste 911 is in handen van Seinfeld). Een Porsche-restaurateur vertelt hoe het overblijfsel van de auto volledig uit elkaar gaat en onderdelen bij de verschillende departementen in nieuwstaat worden gebracht. Allemaal erg boeiend.

But wait, there’s more. We weten niet of Porsche iedereen nu in het ootje probeert te nemen, maar aan het begin van de video zien we in de parking overduidelijk een deels afgeplakte en nog niet onthulde Porsche Cayman GT4 staan. Die héél toevallig twee keer duidelijk in beeld komt. Het gele gevaarte heeft een forse achterspoiler en beschikt, naar verluidt, over meer dan 400 pk, afkomstig van een 3.8-liter zescilinder boxermotor. Het zou de eerste keer worden dat een Cayman de 911 overklast, dus hou rekening met een beperkte oplage en een fors prijskaartje. Maar na eerdere hints, zoals een debuut in Real Racing 3, kunnen we toch wel stellen dat Porsche deze Cayman-on-steroids heel graag met de wereld wil delen.

Porsche Cayman GT4

Check het gele Caymannetje zelf in de video vanaf 0:10 op Autojunk.nl.
Video: Porsche 911 restaureren



26 reacties

Te gekke auto
Goed gespot.

Euh, twee artikelen vanochtend en in beide ‘iedereen en zijn moeder’, heb ik een belangrijke verjaardag of moederdag gemist?
@lebeaunl: moedergrappen zijn ‘hot’ op de redactie.
Ik dacht altijd dat Seinfeld de eerste in Amerika geïmporteerde 911 had.Niet de allereerste 911 an sich.Maar ik zal het wel mis hebben.
@sydney: Volgens wat ik kan vinden erover, heb jij gelijk.
Ik denk dat porsche dit ergens wel expres heeft gedaan, weer een hoop media aandacht genereren.
Wat zijn ze toch subtiel bij Porsche!
Heerlijk karretje, gaaf kleurtje ook.
Hmm even nadenken waar ik geld vandaan kan halen voordat deze straks uitverkocht is…
Ik ben erg benieuwd naar de specs en voornamelijk naar de prijs. Ik hoop dat het een soort 968 Club Sport word; goedkoper dan de gewone versie. Dat zal sowieso niet gebeuren, maar ik ben bang dat je voor een Cayman met 911 motor ook gewoon een 911 kunt kopen…
Wat ik nou niet begrijp; waarom halen ze de achterbank niet uit de 911 en bieden ze deze als middenmotor aan?

4 zits hoort bij een 911 hoor ik de puristen al zeggen. Ja, en luchtgekoelde motors ook. Zullen nooit meer toegepast worden. Ronde koplampen ook, 996 had ze niet en was veruit het meest verkochte 911 model ooit.

Dump die 2 kuipjes, schuif die motor naar het midden, maak de Cayman gewoon weer een budget auto en de 911 het topmodel. Het kan zo simpel zijn :)
@Stefje: Omdat de Cayman veel mooier is dan de 911. Van mij mag de 911 het budgetmodel worden en de Cayman het topmodel.
@berlinetta: Die mening deel ik zeker niet :)

En Sydney; ik zeg niet dat het makkelijk te doen is, maar het is wel te doen en je kan beter de 911 op dit vlak verbeteren dan steeds om hetzelfde probleem heen moeten blijven werken. Dan kan je eindelijk de hete adem in je nek van de Cayman lozen.
@Stefje: Porsche heeft het al meerdere malen getest.In het Porsche museum staan in iedergeval al een 959 met Audi V8 middenmotor en ik geloof ook nog een 964 met middenmotor.Zijn ze toch maar niet mee doorgegaan.Een geliefd (hoe onhandig ook) concept van meer dan 50 jaar oud verander je niet zo maar.De 928 ging de 911 ook opvolgen,maar klanten dachten daar toch anders over.
@Stefje: Omdat ze dan een compleet andere auto moeten ontwikkelen.De achterbank halen uit een 911 en de motor van bovenop de achteras verhuizen naar het midden is geen optie.Dit veranderen zou het hele 911 concept omgooien betekenen.Dat gaat echt niet gebeuren.Zo simpel is het dus niet.
@Stefje: Als ik het mij goed herinner, is de huidige 911 generatie ( 991 ) oa langer dan de vorige, en ligt de motor ook ietsje meer naar het midden op. Vermoedelijk gedaan omwille van toekomstige elektrificatie, en het chassis er nu al op voor te bereiden.
DE Porsche die je moet hebben als je van autorijden houdt!!
Eens kijken hoeveel geld ik in mijn spaarvarkentje zit.
@zakar36: Ik hou ook van autorijden, maar heb toch liever een mooie 991 voor de deur.
Boxster/Cayman, nog steeds auto’s die onderschat worden, ik vind ze top!
Het is maar te hopen dat het met een handbak en hydraulische stuurbekrachtiging verkrijgbaar is. Die paar grammetjes extra koolstofdioxide maakt dan toch niet uit op zo’n performance model.
Bij zo’n restauratie denk ik altijd: ja leuk, maar als ik het zo zie is er letterlijk maar 5% over van de hele auto. Wat waarschijnlijk nog troep is ook en dus beter nieuw gemaakt kan worden. Waarom niet gewoon een oude Porsche compleet nieuw uit de fabriek laten rollen ipv een gaar en incomplete body proberen als nieuw te maken?
@stfu: je kan toch geen hele productie lijn opzetten om een oude Porsche opnieuw te produceren. Je kan het natuurlijk wel met de hand bouwen, maar dan kan je er net zo goed één restaureren.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
“Per ongeluk”
Heb vorige week men porsche dealer gesproken en volgens hun zal het geen beperkte oplage zijn :)
Gaaf filmpje!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).