• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Taycan doet 26 keer 0-200 km/u

Auteur: RubenPriest, gepost 10 augustus 2019 om 08:58 – 114 Reacties

Porsche Taycan doet 26 keer 0-200 km/u [video]


Een eenvoudige manier om snel misselijk te worden?

Nog even en dat is het zover. In september trekt Porsche het doek van de Taycan. De eerste volledig elektrische productie-Porsche gaat ontzettend belangrijk worden voor het merk. De hype-kraan in aanloop naar de onthulling staat volledig open.

Porsche komt jaren later met een performance elektrische auto dan bijvoorbeeld een merk als Tesla. Ja, zeggen ze dan ook bij Porsche. Maar bij Porsche moet daadwerkelijk performance vragen van de auto geen probleem zijn.

Het doel met de Taycan was om een échte Porsche neer te zetten. Een elektrische auto die prestaties kan leveren, altijd en overal. Dit laatste moeten we nog even afwachten in de praktijk, maar voorlopig ziet het er goed uit. De 600 pk sterke Taycan is bijvoorbeeld in staat om 26 keer achter elkaar van nul naar 200 km/u te accelereren. Ook meerdere hotlaps uitvoeren op een circuit mag geen probleem zijn voor de Porsche. Verder accelereert de Taycan in 3,5 tellen naar 100 km/ en de bruto capaciteit van de lithium-ion accu bedraagt 90 kWh.

Het YouTube-kanaal fullychargedshow mocht de Taycan als eerste aan de tand voelen. Het vliegveld van Lahr fungeerde als testbaan voor de Porsche om compleet los te gaan.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Porsche, Taycan, Video

Vorig bericht: « Autoblog Garage: Peugeot 205 GTi
Volgend bericht: Dit is de BMW M8 MotoGP Safety Car »

Lees Interacties

Reacties

  1. spacemoon24 zegt

    10 augustus 2019 om 09:00

    Meerdere hotlaps… dus na 5 rondjes mag je weer een uur wachten totdat je weer 5 rondjes mag rijden?

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      10 augustus 2019 om 09:19

      @spacemoon24: ziek he..! kuch…

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      10 augustus 2019 om 09:31

      @spacemoon24: Tja, de vraag is ook hoe relevant het is. Uiteraard begrijp ik dat Porsche zichzelf als ‘sportief’ wil profileren en dat dit dus ‘moet’, maar het gevoel zegt dat de Taycan, buiten de obligate perspresentaties om, zelden tot nooit een circuit zal zien. Tot op heden zie ik op typische circuitdagen maar weinig Tesla’s of Panamera’s, zogezegd. Lijkt me niet dat de Taycan, die een soort combinatie van die twee is, daar ineens verandering in gaat brengen.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      10 augustus 2019 om 09:35

      @spacemoon24: onzin, waarschijnlijk red je wel een uurtje knallen en daarna een kwartiertje laden.

      Login om te reageren
      • mennok zegt

        10 augustus 2019 om 11:52

        @flutterby: Een uur knallen? Ik acht de kans daarop uitermate klein

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          10 augustus 2019 om 12:28

          @mennok: ik baseer het op mijn Model 3 bij flink trappen en jij zeker op je onderbuik gevoel?

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            10 augustus 2019 om 13:28

            @flutterby: houden de remmen dat ook vol? Probleem van de tesla was volgens mij niet de accu’s maar iets anders… En vergeet niet dat flink trappen op de openbare weg heel wat anders is dan het maximaal belasten van de auto.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              10 augustus 2019 om 14:22

              @peug206: in de S was het de temperatuur van de accu, maar de 3 heeft betere koeling.

              Login om te reageren
              • peug206 zegt

                10 augustus 2019 om 15:04

                @flutterby: van de remmen? Volgens mij was 2 rondjes op circuit de American genoeg om de remmen volledig te slopen van de model 3.

            • martijn_vangammeren zegt

              10 augustus 2019 om 14:36

              @peug206: Dat zal bij deze Porsche geen probleem zijn. Daar hebben ze wel aan gedacht.

              Login om te reageren
    • alexepstein zegt

      10 augustus 2019 om 09:45

      @spacemoon24: innovatie! Dit is de toekomst!

      Login om te reageren
  2. evdw zegt

    10 augustus 2019 om 09:22

    Voor een electrische performance Porsche valt het dan toch tegen dat de porsche dat in 3,5s doet en de Tesla in 2,7s.
    Dat hij 26x achter elkaar naar de 200kmh kan heeft niet zoveel meerwaarde wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      10 augustus 2019 om 09:30

      @evdw: 3,5 seconden, tegenvallen? Liever dit meerdere malen te kunnen doen dan slechts enkele keer 2,7 sec…ik heb al Tesla’s zien sprinten op de openbare weg tegen andere auto’s, het bleef meestal ook bij 1 sprintje om welgekende redenen…met de Porsche heb je dan toch iets langer fun… en wees maar zeker van dat die Porsche toch harder gaat als aangegeven door de fabrikant (zoals gewoonlijk)

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        10 augustus 2019 om 09:40

        @volvo_440_turbo: 3,5s is natuurlijk snel maar tov de 2,7s van de Tesla valt mij dat dan toch tegen van een merk als Porsche ja.
        En 1 sprintje om te laten zien wie het snelst is is genoeg natuurlijk. Zeker in Nederland moet je toch erg oppassen om je rijbewijs niet te verliezen dus meerdere keren van 0-200 zou ik niet zo snel durven doen.

        Login om te reageren
        • Volvo_440_turbo zegt

          10 augustus 2019 om 11:21

          @evdw: Porsche kennende, zoals hieronder net aangegeven. is conservatief in cijfers, dus wees gerust dat ie harder zal gaan en wellicht komt er nog een S-versie

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            10 augustus 2019 om 16:12

            @volvo_440_turbo: Wellicht krijgt de auto 437 verschillende uitvoeringen Porsche kennende.

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              10 augustus 2019 om 19:06

              @karaya: noem alle 437 uitvoeringen van de 992 eens op dan?

              Login om te reageren
              • karaya zegt

                10 augustus 2019 om 21:49

                @rhellema: Liever niet.

        • maarteno zegt

          10 augustus 2019 om 16:36

          @evdw: kijk het filmpje en je weet dat de praktijk al zo ongeveer op de 3s zat en niet 3,5

          Login om te reageren
        • 560pk zegt

          10 augustus 2019 om 19:37

          @evdw: als je wel eens lekker doortrapt met een auto met hoge performance, weet je dat het niet gaat om het stoplichtsprintje: het gaat om de tussenacceleraties op hogere snelheid, zodat je snel weer op hoge snelheid zit na afgeremd te hebben voor een langzamere medeweggebruiker. De Tesla S haakt dan al snel af (ik weet niet hoe dat met het nieuwe kleintje is). Dat Porsche laat zien dat de Taican 20 stoplichtsprintjes (maar dan wel naar de 200) aankan, lijkt er op te duiden dat ze dat beter voor elkaar hebben dan Tesla

          Login om te reageren
          • jmeverts zegt

            11 augustus 2019 om 01:00

            @560pk: gaat altijd ook om stoplichtsprintjes

            Login om te reageren
            • 560pk zegt

              11 augustus 2019 om 01:03

              @jmeverts: als je 18 bent wel, ja

              Login om te reageren
              • jmeverts zegt

                11 augustus 2019 om 07:54

                @560pk: emperisch onderzoek heeft uitgewezen dat ook op hogere leeftijd dan 18, stoplichtsprintjes nog steeds erg belangrijk en leuk zijn

            • evdw zegt

              11 augustus 2019 om 14:15

              @jmeverts: Ook in een Tesla S is dat prima in orde hoor.

              Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        10 augustus 2019 om 09:41

        @volvo_440_turbo: welgekende redenen??? Verklaar je nader…

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          10 augustus 2019 om 09:59

          @towi1989:
          Oververhitte accu’s. Dat zal ook gelijk de reden zijn dat de Porsche er 3,5 seconden over doet. Porsche vindt, zoals aangegeven, dat de Taycan altijd en overal dezelfde prestaties moet kunnen leveren. Een oververhitte accu is dan niet wenselijk want dan kan je hetzelfde kunstje niet nog een keer. Dus minder stroom trekken wat een (iets) mindere prestatie tot gevolg heeft.

          Login om te reageren
        • mcshine zegt

          10 augustus 2019 om 12:14

          @towi1989: Echt onzin wat hij daar vertelt. Maar goed meneer is ervaringsdeskundige schijnbaar.

          Login om te reageren
      • pramm zegt

        10 augustus 2019 om 12:02

        @volvo_440_turbo: veelal blijft t idd bij 1 X heel hard optrekken. Dan is t verschil wel duidelijk. Alleen de opmerking dat t bij Tesla maar 1x mogelijk is om hard op te trekken is onjuist. Wil je idd in ca 2,7 seconden naar de 100, dan kan dat maar een beperkt aantal keer. Dat vergt bizar veel van eigenlijk elke auto. Maar doe je dat met 3.2 of 3.5 seconden, dan zit er niet echt een beperking op.

        Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      10 augustus 2019 om 09:41

      @evdw: Bij een Tesla knijpt de software het vermogen met 40 pk als je te vaak launch control gebruikt.
      Desalniettemin is het knap dat een Tesla dit kan.
      Het is wel zo dat Porsche zegt dat ze binnen 3,5 s naar de honderd accelereren. Dus het is sneller, de officiele cijfers komen nog.

      Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      10 augustus 2019 om 10:22

      @evdw: na 26 keer valt de tesla in hoofdgroepen uit elkaar en nergens zijn spareparts te krijgen!

      Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        10 augustus 2019 om 11:02

        @justsomebody: dat is ook beetje overdreven vindt je niet?

        Login om te reageren
        • justsomebody zegt

          10 augustus 2019 om 16:25

          @vtechlover: soms vind ik het ook lekker om er eens met gestrekt been in te gaan maar je hebt gelijk dat helpt vaak niet.

          Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        10 augustus 2019 om 13:19

        @justsomebody: Aha.. Jij bent die ene oom op feesten en partijen met de enorme open deuren en stoere verhalen!

        20 meter hoog. Uit stilstand. Bij de commando’s

        Login om te reageren
        • justsomebody zegt

          10 augustus 2019 om 16:23

          @olivier420: klopt! en jij dat vervelende neefje met een puistenkop die altijd al zijn mening en oordeel over een ander klaar heeft?

          Login om te reageren
          • barendbotje zegt

            10 augustus 2019 om 16:35

            @justsomebody: ah joh laat die tesla fanboys links liggen. Zijn nogal op hun teentjes getrapt door zo’n artikel met een sarcastische opmerking ??‍♂️

            Login om te reageren
        • vondick zegt

          10 augustus 2019 om 21:02

          @olivier420: Asami masai masasi wasiwa fankilaminarai meda

          Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      10 augustus 2019 om 14:39

      @evdw: Als je het filmpje kijkt hoor je Johnny zeggen dat het dichter bij de 3 seconden zit dan 3,5. Tesla kan het maar een keertje of twee en moet voor die ludicrous mode eerst een tijdje staan opwarmen. Deze Porsche dus niet.

      Buiten dat is dit filmpje van hoge kwaliteit muziek/beeld een geweldige journalist met humor en de juiste vragen waar ze nu nog geen antwoord op mogen geven.

      Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      10 augustus 2019 om 16:40

      @evdw: maar die 0,8 sec die doen het hem? Ik denk dat porsche nog wel met wat extra’s komt ze hebben hele goeie banden met Rimac en die weten de electro-pk’s wel te vinden denk ik.

      Login om te reageren
  3. svdv zegt

    10 augustus 2019 om 09:25

    Dus eigenlijk loopt hij al voor de onthulling hopeloos achter op een model s p100d..

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      10 augustus 2019 om 09:33

      @svdv: hoezo? Ik denk dat men bij Porsche wel weet waarmee men bezig is…

      Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      10 augustus 2019 om 09:35

      @svdv: en er komt waarschijnlijk nog een S-versie

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      10 augustus 2019 om 09:39

      @svdv: Ach, qua materiaalgebruik, lakkleuren en design loopt Tesla al hopeloos achter op elke autofabrikant.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        10 augustus 2019 om 09:46

        @rikus: dat is maar deels de waarheid. Wat betreft aandrijf en accu-techniek liggen ze al jaren voor op de anderen.

        Login om te reageren
        • barendbotje zegt

          10 augustus 2019 om 16:37

          @janjansen: wel leuk als je voorop loopt op een techniek die uitsterft, waar zijn de lithium reserves?

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            11 augustus 2019 om 12:06

            @barendbotje: die zitten in de bodemlaag net boven de oliereserves.

            Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        10 augustus 2019 om 09:54

        @rikus: dat denk ik ook. Ik denk dat deze Taycan op het vlak van interieur, onderstel en remmen wel een paar niveau’s boven Tesla staat.

        Prestaties weet ik nog niet, met name de range dan.

        Maar goed, de Taycan is dan ook vanaf €150.000 tegenover €104.000 voor de Model S Performance. Ik ben wel te spreken over de Taycan wat deze indruk betreft. Filmpje gisteravond al gezien omdat ik op dat kanaal geabonneerd ben.

        Login om te reageren
      • kevin82 zegt

        10 augustus 2019 om 10:50

        @rikus: amerikaan vs duitser (duitser altijd +1 afgewerkt) en 10+ jaar ervaring versus 100+ jaren. Voor jou beeldvorming appels en peren. Ohh en succes met laden door europa met je duitser :) bij Tesla staat de techniek op 1 en dat doen ze meer dan goed

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          10 augustus 2019 om 11:12

          @kevin82: Appels en peren inderdaad, maar goed, ik heb de vergelijking ook niet gemaakt. En qua techniek zal het bij Porsche ook wel meer dan goed zijn, denk je niet? Hoe het zit met opladen weet ik niet. Maar als die Duitsers iets doen, is het geen half werk. De Porsche is duurder, maar voor een auto van een ton is een Tesla slap afgewerkt. Dure techniek.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            10 augustus 2019 om 16:14

            @rikus: Audi levert met de e-tron ook half werk. Ook Duitsers en hetzelfde concern.

            Login om te reageren
            • barendbotje zegt

              10 augustus 2019 om 16:39

              @karaya: ja maar de lupo is ook slecht afgewerkt, terwijl de chiron in dit verhaal wel goed afgewerkt is. Allemaal t zelfde concern….

              Login om te reageren
              • karaya zegt

                10 augustus 2019 om 16:56

                @barendbotje: Beetje vreemde vergelijking premium boy.

                De Lupo is de goedkoopste en de Chiron de duurste van VAG. Je wilt het ‘machtige’ Audi toch niet op één lijn stellen met de Lupo of wel?

              • barendbotje zegt

                10 augustus 2019 om 19:21

                @karaya: jij vergelijkt de etron met een tesla.. goede afwerking met troep, want de tesla is gewoon lupo level afwerking ngl

              • karaya zegt

                10 augustus 2019 om 21:48

                @barendbotje: Jij bent die oom op de verjaardagsborrel.

        • 560pk zegt

          10 augustus 2019 om 19:50

          @kevin82: vraagje: indien geld geen rol speelt, dus ook de aanschafprijs niet (die bij Tesla met gemak een duizendje of 50 omhoog of omlaag schiet, afhankelijk van hoeveel Elon geblowd heeft), welke auto denk jij dat 99% van de klanten zal kiezen? (Dit is een retorische vraag, voor het geval dat je m’n ironie niet meekrijgt)

          Login om te reageren
      • flutterby zegt

        10 augustus 2019 om 12:33

        @rikus: volgens mij loopt Tesla juist voorop met een diervrij interieur en hun design voor minimale luchtweerstand en maximale binnenruimte.

        Ook het minimalistisch design van het interieur zie je bij andere fabrikanten steeds vaker terugkomen. Steeds meer knopjes verdwijnen in het touchscreen, zelfs bij de (Duitse) premium merken.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      10 augustus 2019 om 09:55

      @svdv: als je het afmeet aan een volstrekt irrelevante eigenschap als acceleratievermogen, sure. Kijk, als die Porker nou 20s deed over 0-100 dan was ’t een ander verhaal. Maar hoe vaak zal iemand z’n P100D maximaal laten accelereren? De meesten zullen ‘m leasen om vooral niet achter te blijven bij de collegae…

      Login om te reageren
      • jackass266 zegt

        10 augustus 2019 om 10:24

        @potver7: als je begint met de zin “maar hoe vaak zal” dan heeft sowieso zo’n 2,7 sec sprint van een tesla geen waarde. Tenslotte gebruikt meeste autorijders hun voertuig om te verplaatsen, niet om te dragracen.

        Login om te reageren
        • jackass266 zegt

          10 augustus 2019 om 10:27

          @jackass266: en als we daarnaar kijken zal de rijbeleving o.a. beinvloed door interieur kwaliteit van grotere waarde zijn en we weten allemaal dat tesla daar nogal wat steken laat vallen.

          Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      10 augustus 2019 om 10:24

      @svdv:ja dat komt vast door de super kwalitatieve en superieure producten die door Tesla gebouwd worden, we zullen zien over een jaar of vijf waar elon’s schroot blijft.

      Login om te reageren
      • pramm zegt

        10 augustus 2019 om 12:05

        @justsomebody: de mijne is nu bijna 5. En eigenlijk nog in prima staat. Wat kleine gebruikssporen daar gelaten. Belangrijker vind ik dat de accu nog aardig goed blijft. Ben erg benieuwd of Porsche de degradatie daarvan straks goed onder de knie blijkt te hebben.

        Login om te reageren
        • justsomebody zegt

          10 augustus 2019 om 16:28

          @pramm: wees maar blij, een ding is zeker: als het stukgaat kun je bij porsche reserve onderdelen krijgen en in laten bouwen op een plaats waar jij dat wil. Dat wil ik wel eens zien hoe Tesla dat gaat oplossen.

          Login om te reageren
    • gilettelubbers zegt

      10 augustus 2019 om 12:20

      @svdv: Ik denk dat Porsche wel degelijk voorloopt, met name op de brouwkwaliteit van de producten. Iets wat ik wel belangrijk vindt wanneer ik zo’n bedrag neerleg voor een auto.

      Login om te reageren
      • pignon zegt

        10 augustus 2019 om 13:16

        @gilettelubbers: wanneer doe je dat dan?

        Login om te reageren
  4. ddimi zegt

    10 augustus 2019 om 09:32

    Achteraanzicht lijkt wel op een viper

    Login om te reageren
  5. vinz667 zegt

    10 augustus 2019 om 09:42

    Jammer dat hij niet zoveel mag/kan laten zien …

    Login om te reageren
  6. ive1 zegt

    10 augustus 2019 om 09:50

    Turbo and Turbo S introduction 4 September on internet, 4s introduction 14 October.

    Taycan Turbo AWD: Power 625-685 hp, range 580km, base price 160.000 incl VAT

    Taycan Turbo S AWD: Power 625-760 hp, range 540km, base price 195.000 incl VAT can be ordered September delivered 2020, I am not sure if the Turbo can be ordered aswell

    Taycan 4S 28 cells AWD: Power 425-530 hp, range 520km, base price (est) 110.000 incl VAT can be ordered October delivered February 2020

    Taycan 4S 33 cells AWD: Power 490-625 hp, range 600km, base price not available

    Taycan base 28 cells, 2-wheel drive: Power 325-425 hp, range 530km, base price not available can be ordered September delivered December 2020

    Taycan base 33 cells, 2-wheel drive: Power 380-490 hp, range 620km, base price not available

    0-200 onder 10s, verschil tussen de snelste en traagste tijd was 0.8s bij die 26 tests.
    0-100 eerder 3s dan 3.5

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 augustus 2019 om 12:07

      @ive1: 160.000 zlotties?

      Login om te reageren
  7. sonnybonds zegt

    10 augustus 2019 om 09:51

    geeft wel weer aan hoe ver Tesla voor ligt op de concurentie

    Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      10 augustus 2019 om 10:29

      @sonnybonds: op het vlak van batterijen en aandrijflijn nog wel, maar ze worden spoedig ingehaald op dat vlak , je moet het geld hebben om de rest voor te blijven en in R&D de voorsprong te behouden. We zullen zien of Tesla met een narcistische mafkees aan het stuur dat volhoud. In variatie van modellen en marketing heeft porsche allang zijn sporen verdiend.

      Login om te reageren
      • rs62k5 zegt

        12 augustus 2019 om 12:55

        @justsomebody: Dat is gebaseerd op de aanname dat meer geld in R&D = meer innovatie. In de praktijk hangt dit minder nauw samen omdat het ook in grote mate afhangt van (bedrijfs)cultuur, de juiste mensen, mandaat van boven uit. Grotere corperates met vaste structuren hebben hier nou eenmaal meer moeite mee. Voor EV’s zijn er hele andere competenties nodig en de huidige grote autobedrijven zijn veel minder als Tesla software gedreven bedrijven met een startup-mindset. In en rond silicon valley zitten heel veel software engineers mensen met superspecialistische kennis en ervaring die je in stuttgart wat minder makkelijk vind. De grote duitsers hebben gigantische afdelingen die heel goed zijn in het ontwikkelen van de mechaniek en materialen voor traditionele auto’s. Ik vraag me af of ze dit makkelijk kunnen veranderen, voor verandering moet in zo’n organisatie ook iedereen op alle niveau’s geloven dat EV’s de toekomst zijn.

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      10 augustus 2019 om 11:30

      @sonnybonds: ooit was er een dag dat de eerste Corvette ook zijn tijd ver vooruit was…

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        10 augustus 2019 om 16:18

        @ghost: Slecht voorbeeld. Tijdgenoot van de 300 SL…

        Login om te reageren
  8. dolledries zegt

    10 augustus 2019 om 11:14

    Ok. En nu alles open zodat hij net zoals de Tesla het 1 keer kan doen, met een uur opwarmen etc … zoals de Tesla .. voor,ludicrous mode … kan me zomaar voorstellen de Porsche dan de Tesla verpulvert

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      10 augustus 2019 om 18:01

      @dolledries: Tesla heeft geen ludicrous mode nodig om Porsche bij te blijven. En als de Tesla niet voluit hoeft kan hij ook langer achter elkaar door. En dan hebben we het over een Tesla van 5 jaar oud versus een nieuwe Porsche.

      Login om te reageren
  9. 3246cm252kw zegt

    10 augustus 2019 om 11:29

    Wat een gare bak zeg! Ziet er niet uit

    Login om te reageren
  10. multimrshepherd zegt

    10 augustus 2019 om 11:40

    Groot Porsche fan, maar sec kijkend naar de acceleratie is hij net zo snel als een Tesla Model 3 performance. Daar zit dan naar verwachting een prijsverschil in van €60.000 voor dezelfde prestaties. ?

    Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      10 augustus 2019 om 11:49

      @multimrshepherd: maar moet je je bij zo’n auto nou echt blind staren op een 0-100 tijd?

      Login om te reageren
      • multimrshepherd zegt

        10 augustus 2019 om 23:03

        @kevdutchie: in deze test gaat het daar wel met name om. Vandaar ook de specifieke vergelijking.

        Login om te reageren
  11. spylegion zegt

    10 augustus 2019 om 11:44

    0-200 onder de 10s
    Dat houdt een Tesla niet bij.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      10 augustus 2019 om 12:37

      @spylegion: in 2016 al binnen 10.7s. Waarschijnlijk tegen die tijd wel een update geweest die de boel sneller maakt, zoals bijvoorbeeld de nieuwe aandrijflijn van dit jaar.

      https://electrek.co/2016/09/26/tesla-model-s-p100d-is-not-only-a-10-second-car-it-beats-cars-like-corvette-z06-nissan-gt-r/

      Login om te reageren
      • spylegion zegt

        10 augustus 2019 om 13:54

        @flutterby: dat zeg ik; houdt het niet bij
        En dat is vanuit stilstand, vanaf 80 rij ik zelfs met een 26 jaar oude 911 iedere Tesla zoek.

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          10 augustus 2019 om 16:22

          @spylegion: De harde cijfers zeggen wat anders. Of je moet een RUF onder je kont hebben.

          Login om te reageren
          • barendbotje zegt

            10 augustus 2019 om 16:44

            @karaya: cijfers, dat is de prijs toch ook maar???

            Login om te reageren
            • karaya zegt

              10 augustus 2019 om 16:57

              @barendbotje: Heb je gedronken jongen?

              Login om te reageren
              • barendbotje zegt

                11 augustus 2019 om 00:37

                @karaya: nee zo eens de kroeg opzoeken, neem jij dan nog een flesje azijn voor t slapen gaan? ?

        • flutterby zegt

          11 augustus 2019 om 07:49

          @spylegion: stoer hoor! In de afgelopen 6 maanden ben ik niemand tegengekomen die van mij weg reed, ook geen motoren.

          Login om te reageren
  12. BaRa zegt

    10 augustus 2019 om 11:46

    Hoe zijn ze in hemelsnaam van die beauty van een concept (Mission E) afgegleden naar dit lelijke kneusje?

    Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      10 augustus 2019 om 14:43

      @bara: Deze zit nog altijd onder de Camo zoals Johnny al laat zien. Hij denkt te zien dat hij nog goed tegen de mission E aanzit en hij heeft er nu in gereden.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        10 augustus 2019 om 17:06

        @martijn_vangammeren: Die lampunits zien er anders redelijk definitief uit. Net dat wat de Boxster en Cayman zo lelijk maakt, hebben ze nu in een overdreven versie op de elektrische Porsche geplakt. Fingers crossed dat het inderdaad deel is van de mule.

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          10 augustus 2019 om 21:11

          @BaRa: Zie je die stickers niet dan

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          11 augustus 2019 om 12:11

          @bara: een mule is een vroeg prototype van de ene auto op basis van de andere, hakken en zagen, letterlijk. Dit is een pre-productie wagen of een laat prototype. Je kunt duidelijk ziet dat de koplamp gewoon die 4 ledjes zijn, net als de Mission E, de rest is sticker.

          Login om te reageren
    • sanderp zegt

      10 augustus 2019 om 19:13

      @BaRa: neus lijkt, zover ik door de camouflage heen kan kijken, van voren erg veel op de mission e.

      Login om te reageren
  13. 911targa zegt

    10 augustus 2019 om 11:47

    Ik weet niet waar ive1 zijn informatie vandaan haalt, maar 160.000 incl OB voor de duurste, is toch een serieuze prijs. Dit gaat geen succes worden in de leasemarkt………….
    Overigens lijken de koplampen op mijn oude 996.2, die ik nooit weg had moeten doen ;-((

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      10 augustus 2019 om 13:12

      @911targa: ik heb Porsche dealer gehoord dat NL richtprijs €150K was en er zijn mensen die er ook al voor aanbetaald hebben.

      Porsche richt zich niet echt op de leasemarkt.

      Login om te reageren
    • 560pk zegt

      10 augustus 2019 om 19:59

      @911targa: ???? De Leasemarkt! Ik zie het voor me: “baas! Ik heb een nieuwe leasebak uitgezocht!”

      Login om te reageren
  14. buddy991 zegt

    10 augustus 2019 om 11:58

    Techniek: innovatief, maar niet baanbrekend
    Design: mwahhh
    Emotie: nul…want geen geluid

    Ik rijd al jaren Porsche, ben gek op het merk.

    We zullen het niet tegenhouden, maar ik vind al die stofzuigers op de weg maar niks, ook de Porsche stofzuiger niet.

    Zolang het kan, zal ik in mijn luchtgekoelde 911 blijven rondrijden

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      10 augustus 2019 om 12:38

      @buddy991: Je noemt een EV een stofzuiger? Het zal wel heel grappig zijn en vooral spottend natuurlijk maar maak dan een goede vergelijking. Weinig overeenkomsten met een stofzuiger.

      Login om te reageren
      • barendbotje zegt

        10 augustus 2019 om 16:46

        @evdw: volgens mij snap je de grap niet.. Is niet erg zegt meer iets over jou ?

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          10 augustus 2019 om 17:07

          @barendbotje: well, to be honest… al die turbobakken klinken veel meer als een stofzuiger dan een EV.

          Login om te reageren
        • evdw zegt

          10 augustus 2019 om 18:44

          @barendbotje: Dat denk ik dan ook ja als het idd grappig zou moeten zijn. Wat is de grap dan precies?

          Login om te reageren
  15. marcus1963 zegt

    10 augustus 2019 om 12:31

    Komt er ook een Turbo S variant ?

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      10 augustus 2019 om 20:05

      @marcus1963: even serieus: het is toch van de dolle dat ze een electroauto een “turbo”-badge opplakken. Al de huidige typeaanduidingen, die niets meer te maken hebben met de aanwezige brandstofmotor (Audi met 40 en 50 S, BMW met 30 en 40, MB met allerlei cijfers die geen enkel verband houden met de aanwezige motorisering) zijn al belachelijk genoeg, maar dit spant de kroon, imo.

      Login om te reageren
  16. frederik zegt

    10 augustus 2019 om 12:51

    Maar waarom zo lelijk?!

    Login om te reageren
  17. Jantje_555 zegt

    10 augustus 2019 om 13:37

    knap zeg, dat motorgeluid is net zoals een Nissan Leaf en Renault ZOE!

    Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      10 augustus 2019 om 14:53

      @jantje_555: zoals je uitgelegd krijgt in het filmpje is het ene het rustig rijden geluid wat verplicht is. Dat andere is de motor die je hoort bij het optrekken.

      Login om te reageren
      • Jantje_555 zegt

        11 augustus 2019 om 20:49

        @martijn_vangammeren: de motor…right…ik hoor dit geluid ook in de tram

        Login om te reageren
        • martijn_vangammeren zegt

          12 augustus 2019 om 10:24

          @jantje_555: Dan luister je toch niet goed genoeg. In de FE kun je ook verschil horen tussen de verschillende auto’s die erin rijden. En de Zoe klinkt ook totaal anders dan de Taycan.

          Login om te reageren
  18. mpgc zegt

    10 augustus 2019 om 13:39

    In 2,7 sec ipv 3,5 sec naar 100 km/u. Dat lijkt me eerlijk gezegd alleen aan de borreltafel relevant. Meerdere keren achter elkaar in 3,5 seconden naar 100 km/ u op de openbare weg ook.

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    10 augustus 2019 om 13:57

    Hij is in iedergeval mooier dan welke andere elektrische auto dan ook

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      10 augustus 2019 om 17:10

      @dutchdriftking: Rimac concept one & two, Tesla Spider 1 & 2: alle vier auto’s die er volgens mij beter uitzien dan deze bak. Als de definitieve versie van de Porsche meer aansluit bij het concept, dan komt het wel goed. Anders blijft het een saai designkneusje, zoals wel meer Porsches dezer dagen.

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      10 augustus 2019 om 21:15

      @dutchdriftking: Ik denk het ook, maar dat weten we pas als we echt zien hoe hij eruit ziet, lastig door die stickers heen kijken.

      Login om te reageren
  20. jajeroenja zegt

    10 augustus 2019 om 13:59

    Vond de mule van dat ding leuker, volledig carbon achterdeuren, incl de ramen. Ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit ziet bij de onthulling.

    Login om te reageren
  21. marcus1963 zegt

    10 augustus 2019 om 20:21

    Ik hen gehoord dat ze bij de elektrische auto’s het woord turbo gaan vervangen door Lightspeed. Er zal dus een Lightspeed en Lightspeed S komen met keramische remmen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 augustus 2019 om 12:08

      @marcus1963: ik heb in de Suddeutsche gelezen dat er gewoon een Taycan turbo komt. Met zonder turbo dus.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North