• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Primeur! Deze Venue crossover is óók stoer

Auteur: willeme, gepost 17 april 2019 om 18:06 – 13 Reacties

Afbeelding Primeur! Deze Venue crossover is óók stoerAfbeelding Primeur! Deze Venue crossover is óók stoerAfbeelding Primeur! Deze Venue crossover is óók stoerAfbeelding Primeur! Deze Venue crossover is óók stoerAfbeelding Primeur! Deze Venue crossover is óók stoerAfbeelding Primeur! Deze Venue crossover is óók stoerAfbeelding Primeur! Deze Venue crossover is óók stoerAfbeelding Primeur! Deze Venue crossover is óók stoer

Hyundai Venue '19
Net zo stoer als die GLS van zonet.

Hoeveel crossovers heb je eigenlijk nodig in je modellengamma? Het antwoord is heel erg simpel: zo veel mogelijk. Het maakt niet uit welk formaat de auto heeft, zolang het ding maar hoog op de poten staat. Daar kunnen we heel erg op tegen zijn, maar er valt zeker wat voor te zeggen. Het ziet er stoer(der) uit, je hebt een hogere instap, het is lekker overzichtelijk, je zit rechtop, het is makkelijk met het insnoeren van kinderzitjes en bij drempels hoeven de billen niet samengeknepen te worden.

Veel merken smeren hetzelfde crossover recept uit over al hun modellen. Bij Volkswagen lijken alle crossovers enorm veel op elkaar. Hyundai heeft een wat creatievere designafdeling, want je kan al van een afstandje zien welk model het is. Hyundai trekt voor de New York International Auto Show het doek van hun nieuwste creatie: de Venue!

Hyundai Venue '19

De platte koplampen doen wat denken aan diverse Citroëns. Omdat het zo’n guitig kleintje is, is het effect eerder lachwekkend dan indrukwekkend. Alsof je serieus moet kijken wanneer je kleine neefje zegt dat hij óók heel stoer is, net als de Palaside. De Hyundai Venue is namelijk echt heel erg klein. De auto is namelijk 13 centimeter korter dan de relatief compacte Hyundai Kona. Ook is de Venue drie centimeter slanker. Waar de Venue de Kona overtreft is in de lengte. De Venue is namelijk 1,5 centimeter hoger dan de Kona.

Hyundai Venue '19

Volgens Hyundai is de Venue maar iets minder ruim dan de Kona. Die wielbasis is zo’n 8 centimeter kleiner, maar de hoogte maakt wat goed. Het totale interieurvolume is slechts 76,5 liter minder dan de duurdere Kona. Hyundai heeft diverse persfoto’s vrijgegeven, waaronder ook wat schetsen. Hier zien we een schets van een Venue met bestuurder en haar lunchpakket op de bijrijdersstoel:

Hyundai Venue '19

De Venue wordt aangedreven door een 1.6 liter grote viercilinder benzinemotor. Deze kan worden gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een CVT-automaat. Deze Venue is aangekondigd voor de Verenigde Staten. Het moet wel heel raar lopen, wil deze trotse Globetrotter niet de oversteek maken naar de Oude Wereld.

Ook interessant!

  • Hyundai Tucson XRT
    Hyundai Tucson XRT is ruigere crossover-versie
  • gefacelifte Hyundai Creta
    Vind de weg omhoog met de gefacelifte Hyundai Creta
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt

Nieuwste artikelen

  • Kwalificatie Formule 1: Wie annexeert de pole position in Canada?
  • Tesla geeft gratis Model Y weg: zo kun je winnen
  • Is de goedkoopste Polestar 2 op Marktplaats betaalbaar genoeg?
  • Video: overal een gaatje zien
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, new-york-2019

Vorig bericht: « Dít is de enorme Mercedes-Benz GLS 580 4-Matic
Volgend bericht: Deze briljante alleskunner ga jij toch niet kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. chriscross zegt

    17 april 2019 om 18:14

    Zit snel vol met een paar stevige Amerikanen er in

    Login om te reageren
  2. Loek zegt

    17 april 2019 om 18:25

    Vind hem ietsje mooier dan de Kona, maar wel minder uitgesproken. Voorkant van een C3 Aircross en achterkant van een T-Cross. Dan vind ik dat ze de Kona toch onderscheidender hebben ontworpen.

    Login om te reageren
  3. bmwalpina zegt

    17 april 2019 om 18:43

    Ben ik de enige die eerst dacht dat dit weer een nieuw kunstje van Volkswagen was?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      17 april 2019 om 19:14

      @bmwalpina: nee, dat kwam bij mij ook al als eerste in me op. Vooral door de lijnen van het achtersteven, trouwens want wat @720s al zegt, van voren is het een behoorlijke copy-paste van de Citroën C3 Aircross.

      Ik begrijp trouwens totaal niet waarom je een schets de wereld in stuurt met een huisdier los op de bijrijdersstoel en de bestuurder met een smartphone in de hand achter het stuur.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    17 april 2019 om 19:15

    Ignis ben jij dat?

    Login om te reageren
    • duittenb zegt

      17 april 2019 om 22:42

      @dutchdriftking: haha, de Ignis. En auto ontworpen door een blind en dronken schaap :-)

      Login om te reageren
      • emping zegt

        18 april 2019 om 07:50

        @duittenb: deze is toch best gaaf: https://www.google.com/url?sa=i&source=imgres&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjQk6GE-djhAhVEJFAKHeBHCUIQjhx6BAgBEAM&url=https%3A%2F%2Fwww.carspiritpk.com%2F2018%2F08%2F06%2Fsuzuki-ignis-rally-concept-and-sport-concept-at-giias-2018%2F&psig=AOvVaw0nMZrfj3EDEtskkHYceanq&ust=1555652962956670

        Login om te reageren
  5. ontploffer zegt

    17 april 2019 om 19:33

    Bah, ik vind het dus echt helemaal drie keer niks…

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    17 april 2019 om 19:47

    Was men blind bij de ontwikkeling ervan? Alles lijkt 20 jaar oud..(kan aan mij liggen).

    Login om te reageren
  7. thomassnelweg zegt

    17 april 2019 om 19:54

    Als erbij stond dat dit de nieuwe Lada was, had ik het ook geloofd.

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    17 april 2019 om 20:38

    Schattig ding, behalve de grille. Dat laatste geld voor alle Hyundai’s tegenwoordig.
    Zal vast wel goed verkopen. In Europa, niet in de US.

    Ik vraag me af waarom Hyundai nog steeds geen bad-ass pick-up heeft in the US of A. Het is niet alsof ze het niet kunnen, en ze hebben ettelijke modellen specifiek voor de Amerikaanse markt, en ze hebben lokale productie. Vreemd dat ze geen deel van het grootste segment willen veroveren…

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    18 april 2019 om 07:51

    Lol @ lunchpakket. Kan niet he jongens :D

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      20 juni 2019 om 11:54

      @gulli: Toch leuk dat iemand het grapje heeft opgemerkt ;-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North