• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Puntgaaf: Mercedes S600 Pullman van Brabus Classic

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 september 2015 om 10:53 – 39 Reacties

Klassieke Pullman-slee op de IAA


Aangezien Brabus de nieuwe Mercedes-Benz Pullman gaat maken is het alleen maar passend dat ze ook een klassiek model in de inventaris hebben. In 50 jaar tijd is er maar weinig statigheid verloren gegaan.

Naast het moderne werk restaureert Brabus ook klassiekers. Onder de vlag van BRABUS Classic werd er voorafgaand aan de IAA een ‘6-star restoration‘ uitgvoerd op een 300SL Roadster, een 280 SE 3.5 Cabriolet (W 111), een 280 SL “Pagode” (W 113) én op de klassieke S600 Pullman die we hier zien.

We zetten er meteen de gallery van de moderne S600 Pullman (uit Genève) bij. Zo kan je zien wat er zoal veranderde in een halve eeuw tijd.


Ook interessant!

  • Deze Mercedes G-klasse heeft een vanafprijs van €738k
  • Mercedes G-klasse Professional: zo hoort de G te zijn
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/c-klasse-estate-all-terrain-de-mercedes-die-vies-mag-worden-919117
    Mercedes C220d All-Terrain is ideale vakantiemobiel
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, brabus, iaa, iaa-2015, Klassiekers, Mercedes, pullman, s-klasse

Vorig bericht: « Loopt het doorgaan van GP Singapore gevaar door smog?
Volgend bericht: Maar welke Audi is het? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ThomasBol zegt

    17 september 2015 om 10:56

    Hebben.

    Login om te reageren
  2. donvincenzo zegt

    17 september 2015 om 10:59

    Geinig. Bij de naam Brabus verwacht je toch wat anders. Ik mis de bodykit… ;-)

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      17 september 2015 om 11:32

      @donvincenzo: Brabus doet nog veel meer dan alleen bodykits. Uit mijn blote hoofd:

      1. restauratie van klassieke Mercedessen.
      2. onderhoud van nieuwe en klassieke Mercedessen en Smarts.
      3. interieurs voor luxe boten en vliegtuigen (Brabus Exclusive),
      4. performance tuning voor Mercedessen. (Velgen, bodykits, tuningkits)
      5. Eco tuning voor Mercedes personenwagens, taxi’s, bedrijfswagens, tractoren en vrachtwagens. Met name voor vloot eigenaren. Om kosten te drukken en voor MVO.
      6. Fabricage van high performance Mercedessen. (Dat Rocket, Bullit, 850 serie en dergelijke. De extreme series)
      7. Brabus Zero Emission: Tesla tuning
      8. Performance tuning voor Smart
      9. Startech Performance tuning voor Bentley, Land Rover.
      10. Verkoop van nieuwe en gebruikte Mercedessen en Smarts.
      11.Verkoop van klassiekers/youngtimers (ook Porsche en Ferrari)
      12. Brabus ‘Atelier’. Breng elke willekeurige auto en zeg welke bekleding je wilt hebben, en ze regelen het voor je. Ook voor in car entertainment.

      Best een bedrijfje, daar in Bottrop ;-).

      Login om te reageren
      • tdu2zonda zegt

        17 september 2015 om 14:09

        @gtwillem: Daar valt inderdaad niets meer aan toe te voegen! Ze zijn ook niet voor niets de grootste tuner ter wereld! :D

        Login om te reageren
      • schreute01 zegt

        17 september 2015 om 15:48

        @gtwillem: je vergeet Brabus Aviation.

        Login om te reageren
      • Ultimora zegt

        17 september 2015 om 23:37

        @gtwillem: ze doen nog een ding: kleine serie speciale uitvoeringen maken voor andere merken, zoals de infinity Vettel, de Ssangyong rexton noblesse en een tucson waar ik de nieuwe naam van kwijt ben.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          17 september 2015 om 23:52

          @ultimora: klopt! Check nummer 12. Brabus fabriceert alles ;-).

          Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    17 september 2015 om 11:02

    Droomauto, nog liever de landaulet maar deze komt er ooit…. Staat trouwens te koop voor 600.000, overigens smoke, dit is geen s600 maar gewoon 600

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      17 september 2015 om 11:05

      Kut, zaad in m’n box van die 280se 3.5….. Schitterend!

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        17 september 2015 om 11:14

        @henkhupelschoten: moet je eens gaan kijken op de site van Kienle.com….

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          17 september 2015 om 11:32

          @406_v6: *fapperde fap fap, mijn god, kende het nog helemaal niet! Zelfs mijn w108 staat er! Bekend bij mij was mechatronik en brabus en eentje in Limburg die zo’n 300 SL windtunnel versie hebben gerestaureerd. Kan effe niet op de naam komen…. Maar zo’n project duurde 7 jaar voordat hij helemaal af was. Ik ga de site onthouden!

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            17 september 2015 om 12:02

            @henkhupelschoten: is hele mooie reportage van geweest op auto-motor-und-sport tv.

            Login om te reageren
            • henkhupelschoten zegt

              17 september 2015 om 12:08

              @406_v6: Ga ik kijken!

              Login om te reageren
              • 406_v6 zegt

                17 september 2015 om 12:21

                @henkhupelschoten: voorproefje: http://www.auto-motor-und-sport.de/video/mercedes-restaurator-kienle-6327931.html

          • desjonnies zegt

            17 september 2015 om 13:20

            @henkhupelschoten:
            W108, altijd de mooiste Grote Mercedes gevonden.
            Motorisering vind ik dan minder belangrijk, maar wel die dubbele ronde koplampen, maakt het een prachtwagen.

            Login om te reageren
            • e1000bmw zegt

              17 september 2015 om 17:40

              @desjonnies: ✌?️

              Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    17 september 2015 om 11:05

    En dit vind ik nou gaaf! Wat een apparaat!

    Login om te reageren
  5. osmo zegt

    17 september 2015 om 11:06

    Brabus doet veel goed tegenwoordig :)

    Login om te reageren
  6. philipf zegt

    17 september 2015 om 11:09

    Prachtig!

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    17 september 2015 om 11:09

    Heerlijk apparaat. De ultieme Dictator mobiel.
    Met de beste claxon ooit: https://www.youtube.com/watch?v=hljDL1ofkjQ

    Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    17 september 2015 om 11:10

    Grappig, want die oer-600 Pullman was destijds “een ding”, onmiddellijk na de introductie was het een mythisch apparaat en Corgi en Dinky Toys probeerden elkaar de loef af te steken om deze als speelgoed op de markt te brengen.
    Van deze is dat absoluut niet te verwachten ben ik bang, het gaat ze niet lukken, net zoals Maybach nooit is gelukt.

    En die oer-600 Pullman serie eigenlijk ook niet……

    Login om te reageren
  9. ukbob zegt

    17 september 2015 om 11:10

    Veel geld hebben is een ding, maar als je ook nog een beetje smaak hebt koop je toch zo’n prachtige klassieke limo!

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    17 september 2015 om 11:13

    Wat een absolute eindbazenauto. En wat er in een halve eeuw tijd zoal veranderd is, is m.i. dat de auto’s niet meer de statigheid van vroeger kunnen evenaren. Niks mis met de moderne Pullman, maar zijn oudere broertje blijft hem altijd de baas.

    Login om te reageren
  11. Orichy zegt

    17 september 2015 om 11:32

    Wat een “State of The Art” auto is het toch die 600, ik kan dit heel erg waarderen!
    Ik ben eigenlijk nooit hebberig, maar dit is wel een topper om te hebben.

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    17 september 2015 om 12:53

    Ik weet nog ergens een gewone, korte 600 te staan
    Echte Nederlandse auto, alleen zo’n wagen restaureren met allemaal pneumatische en hydraulische leidingen is nog moeilijker en kostbaarder dan de restauratie van een compleet doorgeroeste Citroën SM waarvan de Maserati motor ook nog in de puin ligt.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      17 september 2015 om 16:29

      @desjonnies: nog niet zo heel erg lang geleden zijn er door Mercedes nieuwe service trainingen gegeven aan werkplaatschefs/monteurs van dealers in het hele land. Was behoorlijk complex.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 september 2015 om 18:46

      @desjonnies: En als je dan ziet wat men met droge ogen vraagt voor een 600 in goede staat, denk ik dat dat ondanks de restauratiekosten (en bijbehorende ergernissen als je zelf de werkzaamheden verricht) een koopje is…
      – http://ww3.autoscout24.nl/classified/269410737
      – http://ww3.autoscout24.nl/classified/254876566

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        17 september 2015 om 19:59

        @e1000bmw523i: Zelf doen is vrijwel onmogelijk, je hebt overal speciaal gereedschap voor nodig, kennis van zaken als hydrauliek (en dat is in de 600 zéér complex) en een schier oneindig budget.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          17 september 2015 om 20:06

          @406_v6:

          Onzin .. Gewoon boutjes en moertjes werk ..
          Beetje logisch nadenken en durven ..

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            17 september 2015 om 20:56

            @lincoln: voorbeeldje dan maar: als het kofferbakdeksel slot kapot is, kost een nieuw slot je €7800 , nee géén schrijffout achtenzeventighonderd euri. Omdat het ding zo verdomd gecompliceerd is; het werkt op hydrauliek, het kofferbakdeksel gaat er mee open en dicht, maar de aansturing gaat weer pneumatisch. Zo’n slot vervangen kost qua arbeid zo maar een halve dag werk. Stoelverstelling gaat ook hydraulisch de raambediening ook, aansturing van deze zaken dan weer pneumatisch, dan weer elektrisch. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              17 september 2015 om 21:09

              @406_v6:

              Ik geloof je 100% ..
              Maar het is een blijft een “ding” ..
              Cadillac en Lincoln en Imperial experimenteerden tussen 60 en 70 eindeloos met dat soort aansturingsmeuk ..

              Knettergek kan je er van worden ..
              Maar is altijd wel documentatie over te vinden ..

              Login om te reageren
  13. humpyourdog zegt

    17 september 2015 om 13:21

    Wat een mottige velgen. Lijken bijna wieldoppen

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 september 2015 om 17:43

      @humpyourdog: alleen plebs maakt zich deuk om het uiterlijk van de wieltjes. Bovendien is dit veel comfortabeler dan formaatje stuiter in lichtmetaal.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        17 september 2015 om 17:44

        @e1000bmw523i: maakt zich dRuk..

        Login om te reageren
        • humpyourdog zegt

          17 september 2015 om 22:51

          @e1000bmw523i: meh iets veelspakigs had toch beter gestaan. Dit is bijna even lelijk als forgiato’s

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            18 september 2015 om 10:51

            @humpyourdog: Nee, nee, en nog eens nee. Onder een dergelijke wagen zet je GEEN spaakvelgen. Putdeksels of compleet gesloten (lees staal met doppen) zijn de enige opties.

            Login om te reageren
  14. agera zegt

    17 september 2015 om 14:57

    Allejezus wat een afschuwelijke velgen!

    Login om te reageren
  15. imaginenl zegt

    17 september 2015 om 15:11

    Ze hadden voor de raamstijlen van de nieuwe Pullman best ff naar de oude mogen kijken. Beetje lomp nu

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    17 september 2015 om 16:03

    Vind zo’n oude 600 Pullman oneindig veel mooier dan de nieuwe Pullmann

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North