Puntgaaf: Mercedes S600 Pullman van Brabus Classic

Auteur: , 39 Reacties

Aangezien Brabus de nieuwe Mercedes-Benz Pullman gaat maken is het alleen maar passend dat ze ook een klassiek model in de inventaris hebben. In 50 jaar tijd is er maar weinig statigheid verloren gegaan.

Klassieke Pullman-slee op de IAA

Naast het moderne werk restaureert Brabus ook klassiekers. Onder de vlag van BRABUS Classic werd er voorafgaand aan de IAA een ‘6-star restoration‘ uitgvoerd op een 300SL Roadster, een 280 SE 3.5 Cabriolet (W 111), een 280 SL “Pagode” (W 113) én op de klassieke S600 Pullman die we hier zien.

We zetten er meteen de gallery van de moderne S600 Pullman (uit Genève) bij. Zo kan je zien wat er zoal veranderde in een halve eeuw tijd.




39 reacties

Hebben.
Geinig. Bij de naam Brabus verwacht je toch wat anders. Ik mis de bodykit… ;-)
@donvincenzo: Brabus doet nog veel meer dan alleen bodykits. Uit mijn blote hoofd:

1. restauratie van klassieke Mercedessen.
2. onderhoud van nieuwe en klassieke Mercedessen en Smarts.
3. interieurs voor luxe boten en vliegtuigen (Brabus Exclusive),
4. performance tuning voor Mercedessen. (Velgen, bodykits, tuningkits)
5. Eco tuning voor Mercedes personenwagens, taxi’s, bedrijfswagens, tractoren en vrachtwagens. Met name voor vloot eigenaren. Om kosten te drukken en voor MVO.
6. Fabricage van high performance Mercedessen. (Dat Rocket, Bullit, 850 serie en dergelijke. De extreme series)
7. Brabus Zero Emission: Tesla tuning
8. Performance tuning voor Smart
9. Startech Performance tuning voor Bentley, Land Rover.
10. Verkoop van nieuwe en gebruikte Mercedessen en Smarts.
11.Verkoop van klassiekers/youngtimers (ook Porsche en Ferrari)
12. Brabus ‘Atelier’. Breng elke willekeurige auto en zeg welke bekleding je wilt hebben, en ze regelen het voor je. Ook voor in car entertainment.

Best een bedrijfje, daar in Bottrop ;-).
@gtwillem: Daar valt inderdaad niets meer aan toe te voegen! Ze zijn ook niet voor niets de grootste tuner ter wereld! :D
@gtwillem: je vergeet Brabus Aviation.
@gtwillem: ze doen nog een ding: kleine serie speciale uitvoeringen maken voor andere merken, zoals de infinity Vettel, de Ssangyong rexton noblesse en een tucson waar ik de nieuwe naam van kwijt ben.
@ultimora: klopt! Check nummer 12. Brabus fabriceert alles ;-).
Droomauto, nog liever de landaulet maar deze komt er ooit…. Staat trouwens te koop voor 600.000, overigens smoke, dit is geen s600 maar gewoon 600
Kut, zaad in m’n box van die 280se 3.5….. Schitterend!
@henkhupelschoten: moet je eens gaan kijken op de site van Kienle.com….
@406_v6: *fapperde fap fap, mijn god, kende het nog helemaal niet! Zelfs mijn w108 staat er! Bekend bij mij was mechatronik en brabus en eentje in Limburg die zo’n 300 SL windtunnel versie hebben gerestaureerd. Kan effe niet op de naam komen…. Maar zo’n project duurde 7 jaar voordat hij helemaal af was. Ik ga de site onthouden!
@henkhupelschoten: is hele mooie reportage van geweest op auto-motor-und-sport tv.
@406_v6: Ga ik kijken!
@henkhupelschoten:
W108, altijd de mooiste Grote Mercedes gevonden.
Motorisering vind ik dan minder belangrijk, maar wel die dubbele ronde koplampen, maakt het een prachtwagen.
@desjonnies: ✌🏼️
En dit vind ik nou gaaf! Wat een apparaat!
Brabus doet veel goed tegenwoordig :)
Prachtig!
Heerlijk apparaat. De ultieme Dictator mobiel.
Met de beste claxon ooit: https://www.youtube.com/watch?v=hljDL1ofkjQ
Grappig, want die oer-600 Pullman was destijds “een ding”, onmiddellijk na de introductie was het een mythisch apparaat en Corgi en Dinky Toys probeerden elkaar de loef af te steken om deze als speelgoed op de markt te brengen.
Van deze is dat absoluut niet te verwachten ben ik bang, het gaat ze niet lukken, net zoals Maybach nooit is gelukt.

En die oer-600 Pullman serie eigenlijk ook niet……
Veel geld hebben is een ding, maar als je ook nog een beetje smaak hebt koop je toch zo’n prachtige klassieke limo!
Wat een absolute eindbazenauto. En wat er in een halve eeuw tijd zoal veranderd is, is m.i. dat de auto’s niet meer de statigheid van vroeger kunnen evenaren. Niks mis met de moderne Pullman, maar zijn oudere broertje blijft hem altijd de baas.
Wat een “State of The Art” auto is het toch die 600, ik kan dit heel erg waarderen!
Ik ben eigenlijk nooit hebberig, maar dit is wel een topper om te hebben.
Ik weet nog ergens een gewone, korte 600 te staan
Echte Nederlandse auto, alleen zo’n wagen restaureren met allemaal pneumatische en hydraulische leidingen is nog moeilijker en kostbaarder dan de restauratie van een compleet doorgeroeste Citroën SM waarvan de Maserati motor ook nog in de puin ligt.
@desjonnies: nog niet zo heel erg lang geleden zijn er door Mercedes nieuwe service trainingen gegeven aan werkplaatschefs/monteurs van dealers in het hele land. Was behoorlijk complex.
@desjonnies: En als je dan ziet wat men met droge ogen vraagt voor een 600 in goede staat, denk ik dat dat ondanks de restauratiekosten (en bijbehorende ergernissen als je zelf de werkzaamheden verricht) een koopje is…
http://ww3.autoscout24.nl/classified/269410737
http://ww3.autoscout24.nl/classified/254876566
@e1000bmw523i: Zelf doen is vrijwel onmogelijk, je hebt overal speciaal gereedschap voor nodig, kennis van zaken als hydrauliek (en dat is in de 600 zéér complex) en een schier oneindig budget.
@406_v6:

Onzin .. Gewoon boutjes en moertjes werk ..
Beetje logisch nadenken en durven ..
@lincoln: voorbeeldje dan maar: als het kofferbakdeksel slot kapot is, kost een nieuw slot je €7800 , nee géén schrijffout achtenzeventighonderd euri. Omdat het ding zo verdomd gecompliceerd is; het werkt op hydrauliek, het kofferbakdeksel gaat er mee open en dicht, maar de aansturing gaat weer pneumatisch. Zo’n slot vervangen kost qua arbeid zo maar een halve dag werk. Stoelverstelling gaat ook hydraulisch de raambediening ook, aansturing van deze zaken dan weer pneumatisch, dan weer elektrisch. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
@406_v6:

Ik geloof je 100% ..
Maar het is een blijft een “ding” ..
Cadillac en Lincoln en Imperial experimenteerden tussen 60 en 70 eindeloos met dat soort aansturingsmeuk ..

Knettergek kan je er van worden ..
Maar is altijd wel documentatie over te vinden ..
Wat een mottige velgen. Lijken bijna wieldoppen
@humpyourdog: alleen plebs maakt zich deuk om het uiterlijk van de wieltjes. Bovendien is dit veel comfortabeler dan formaatje stuiter in lichtmetaal.
@e1000bmw523i: maakt zich dRuk..
@e1000bmw523i: meh iets veelspakigs had toch beter gestaan. Dit is bijna even lelijk als forgiato’s
@humpyourdog: Nee, nee, en nog eens nee. Onder een dergelijke wagen zet je GEEN spaakvelgen. Putdeksels of compleet gesloten (lees staal met doppen) zijn de enige opties.
Allejezus wat een afschuwelijke velgen!
Ze hadden voor de raamstijlen van de nieuwe Pullman best ff naar de oude mogen kijken. Beetje lomp nu
Vind zo’n oude 600 Pullman oneindig veel mooier dan de nieuwe Pullmann

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).