
Een club uit Munchen kiest voor een merk uit Munchen.
Voetbal en auto’s. Het is de ideale combinatie. Doe er een paar biertjes en bitterballen bij en je hebt een samenvatting van de betere AutoBlog redactieborrels. Aangezien veel mensen naar voetbal kijken is het voor merken zeer interessant om voetbalclubs of evenementen te sponsoren. In sommige gevallen werkt dat uitstekend. Opel en Feyenoord waren echt kameraden, hand in hand. Soms was het heel vergezocht: wat te denken van Chevrolet en Manchester United. De auto’s van dat merk waren niet eens in het Verenigd Koninkrijk leverbaar (op een verdwaalde Camaro en Corvette na).
Voor heel lange tijd was Audi de grote autosponsor van Bayern Munchen. De Zuid-Duitse club liet zich sponsoren door het merk uit Ingolstadt. Die plaats heeft overigens ook een voetbalclub, maar die kunnen er werkelijk geen pepernoot van, aldus Rene van der Gijp (FC Ingolstadt 04 staat momenteel zeventiende in de tweede Bundesliga). Maar goed, terug naar Bayern. Audi gaat er namelijk uit en wordt vervangen door BMW.
Dat wordt bevestigd door Edmund Stoiber, commissaris bij Bayern-Munchen. Audi wordt vervangen door grote concurrent BMW, wat op zich wel logisch is. Naar het schijnt is er vorig jaar al een intentieverklaring ondertekend. BMW gaat zo’n 800 miljoen euro betalen aan Der Rekordmeister. BMW neemt ook de Bayern-aandelen (8,33%) over van Audi. Verwacht niet dat Robben en Ribéry niet snel in een BMW komen voorrijden. De verbintenis gaat pas in vanaf 2025.
Top steek die 800 miljoen maar in r&d
@tdipower: r&d van het voetbal?
@drdedofi: nee, de 800m die audi nu overhoud
@tdipower: in 2025 koop je net 1 topspeler voor 800mljn lol
@tdipower: ik meen dat Chevrolet ooit een deal afsloot met ManU vlak voor het hele merk zich terugtrok van de Europese markt (de Cruze, wie kent ‘m nog) voor 600 mio. En alsnog waren ze ermee in hun nopjes ofzo. Paarse broeken…
@jaapiyo: ManU heeft fans over de hele wereld en veel daarvan in Azie waar wel Chevrolets worden verkocht. Dus zo gek is het niet.
Voor heel het elftal 2 Active Tourers en daar past alles in, klaar!
@thomasthomas: hij is leuk!
@thomasthomas: en voor elftal 1 ?
2025… volgens Elon rijden we dan allemaal autonoom. Automobilisten zijn immers maar faalhazen aldus El Smokey.
@ghost: daar zal mr Musk niet ver naast zitten denk ik. Wellicht iets te optimistisch maar dat gaat sneller dan je denkt.
Freude am Fußball
Ik zou toch liever een RSje gesponsord krijgen dan een M. Maar gezien de club uit de dezelfde stad als BMW komt is het wel begrijpelijk.
@smex: nou ik liever m5 compitition
Hè? Dus ze tekenen een deal ter waarde van 800 miljoen (voor hoeveel jaar?) die pas ingaat vanaf 2025? Dat zijn bizarrement bedragen en periodes.
@poes: Dan ben je een grote club.
Wat is de reden van de switch naar BMW?
@mars2: support your locals
@mars2: er zijn wel 800 miljoen redenen… :-)
@mars2: uhhh??.. grapje zeker ? nou ok ..ik bijt.. ik bedoel, natuurlijk bmw. Weer een reden waarom spelers bij je club willen blijven. WE WILLEN ALLEMAAL BMW toch?
Nu er op het veld niet meer gesjoemeld kan worden dankzij de VAR moet de mobiliteitsleverancier natuurlijk wel in het geheelplaatje passen.
2025, dat gaat Robben niet meer meemaken bij Bayern. Misschien kan die een Chinese bak gaan rijden in de
@hotze: overeenkomstige markt (China dus)
@hotze: Robben gaat dat niet doen. Misschien nog een jaartje PSV, maar ik denk dat hij na dit seizoen lekker gaat rentenieren. Hij is een van de weinige voetballers die heel verstandig met zijn geld is omgegaan.
@willeme: denk ook dat ie er mee gaat stoppen. Hij is echt van glas, zo vaak gebelesseerd. Rentenieren inderdaad. Snijder kan dat ook gaan doen maar dan gedeeld door 2 ? ; zonde hoor.
Toch leuk voor de spelers. Het kwartet Audi’s is compleet, kunnen ze nu BMW’s gaan verzamelen.
“Verwacht niet dat Robben en Ribéry niet snel in een BMW komen voorrijden”
Wél op korte termijn dus? ;-)