• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Red Bull bracht Verstappen te snel naar de F1”

Auteur: jaapiyo, gepost 20 juli 2019 om 12:59 – 63 Reacties

Ocon


Wat? Is er iemand die dit nog durft te beweren in 2019? Jazeker! En het is niet eens Jacques Villeneuve!

En ook niet de willekeurige Verstappen-hater op de hoek van je straat, maar niemand minder dan voormalig F1 team-eigenaar Giancarlo Minardi. Het team van de Italiaan was met succes actief in de Formule 1 van 1985 tot en met 2005, mits je succes omschrijft als lekkere koffie brouwen voor bezoekers van de hospitality. Op de baan werden er niet veel klinkende resultaten gehaald, ook niet met Jos Verstappen, Robert Doornbos en Christijan Albers achter het stuur. In de jaren dat die Nederlanders uitkwamen voor Minardi, had Giancarlo de toko overigens al verkocht aan Paul Stoddart. In 2006 verkocht deze Ozzie het team vervolgens aan Red Bull en sindsdien gaat het door het leven als Scuderia Toro Rosso.

Echte kenners zullen die naam herkennen als het team waarvoor Max Verstappen zijn F1-debuut maakte in 2015. Max verscheen dat jaar aan de start naast mede-rookie Carlos Sainz. In dat opzicht heeft Toro Rosso de oude traditie van Minardi om jonge coureurs hun eerste kans te geven in de F1 altijd in ere gehouden. Bij Minardi startten onder andere toppers als Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso, Mark Webber en Zsolt Baumgartner hun F1 carrières. Maar toch vindt de oude Giancarlo (Minardi dus, niet Fisichella) dat Red Bull Verstappen te vroeg de F1 ingetild heeft. In de Corriere dello Sport legt Minardi uit waarom hij die mening toegedaan is:

Het voordeel voor Leclerc is dat hij rustiger is gebracht en daardoor stap voor stap zichzelf heeft kunnen ontwikkelen tot de coureur die hij nu is. Bij Max is alles in sneltreinvaart gegaan en met veel haast. Helmut Marko heeft Verstappen meteen een kans in de F1 gegeven, om te voorkomen dat Ferrari hem kon binnenhalen. Ferrari had echter voor ogen om Verstappen net zo rustig te brengen als ze dat nu ook met Charles hebben gedaan. Ik denk dat wanneer het verschil in de toekomst heel klein is tussen de twee, dit gegeven in het voordeel kan werken van Leclerc. Max heeft wat stappen overgeslagen op zijn weg richting de F1. Ik ben van mening dat hem dat kan opbreken. Ook wanneer je een genie bent, moet je in mijn ogen de universiteit afmaken voordat je begint met je werkcarrière.

Waarvan akte?

Ook interessant!

  • Red Bull motor 2022
    Yes: Max Verstappen heeft een motor voor 2022
  • Video: Verstappen op Zandvoort
  • Red Bull jubelt: "Beste testdag die we ooit gehad hebben"
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, minardi, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « “Volvo wil SUV-vlaggenschip boven XC90”
Volgend bericht: Autoblog advies: Relaxte, rustige reisauto voor 5 mille »

Lees Interacties

Reacties

  1. FB_100001036415374 zegt

    20 juli 2019 om 13:06

    “Ook wanneer je een genie bent, moet je in mijn ogen de universiteit afmaken voordat je begint met je werkcarrière” Nou, de realiteit leert ons dat de echte genieën van deze wereld juist de universiteit verlaten om meteen aan de slag te gaan (Gates, Zuckerberg, Spiegel, etc). Ik denk overigens ook niet echt dat Max stappen heeft overgeslagen, hij heeft ze zelfs op hele korte tijd snel geleerd. Op dit moment is hij op alle vlakken klaar voor een WK imo.

    Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      20 juli 2019 om 14:52

      @FB_100001036415374: je verwart genie met succesvol zijn

      Login om te reageren
      • FB_100001036415374 zegt

        20 juli 2019 om 14:58

        @lotuselises2: Niet echt. De namen die ik noemde zijn allemaal genieën (lees geniaal in wat ze doen, net zoals Verstappen). Ze zijn inderdaad ook succesvol, maar dat is zoals ik al zei het vroeg inspelen op dat genie gedeelte.

        Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      20 juli 2019 om 20:46

      @FB_100001036415374: zuckerberg is allerminst een genie…

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    20 juli 2019 om 13:07

    Tot en met Monaco 2018 had ik Minardi nog tot op zekere hoogte gelijk kunnen geven. Maar sindsdien zie ik een zeer volwassen rijdende Verstappen op de circuits rondgaan.

    Het is misschien niet de ideale leerschool geweest, maar zeker wel een goede, al zal Verstappen zelf wél moeten beseffen dat de kansen en ruimte die hij heeft gehad, niet voor elke coureur is weggelegd.

    Login om te reageren
    • hondas2000nl zegt

      20 juli 2019 om 13:42

      @RRRobert: daarmee bevestig je dus juist exact zijn standpunt. Misschien was het beter geweest als hij iets later instroomde, maar hij heeft nu wel veel ervaring op kunnen doen. En ook zijn eerste jaren waren een genot om naar te kijken, al dan niet altijd even succesvol.

      Login om te reageren
  3. Boomer zegt

    20 juli 2019 om 13:14

    Mijn mening is dat ik Verstappen liever helemaal nooit in een F1 wagen gezien had.
    Ik zeg niet dat het ventje niet kan rijden. Ik kan er alleen niet zo goed tegen dat iedereen op feestjes ineens F1 fan is maar amper een andere naam kunnen noemen dan Verstappen en Red Bull.
    Was hij maar wat beter geweest in voetbal… dat publiek past er ook beter bij.
    Tot zo ver mijn mening ;)

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      20 juli 2019 om 13:37

      @airc: Aha, meneer wil zich niet met pleps mengen en drinkt dus liever azijn per liter als ontbijt …

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      20 juli 2019 om 13:38

      @airc: Ik deel je mening grotendeels. Maar de gozer zelf kan daar weinig aan doen. Voor de échte F1-liefhebber is het een mooie toevoeging aan de sport.

      Als je als liefhebber van een sport niet kan juichen voor de Nederlander die deelneemt ligt dat meer aan jou dan aan de overige ‘supporters’.

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        20 juli 2019 om 15:40

        @viezefreddyw: mooi gezegd. Ik ben al jaren F1 fan. Tijd van Jos was ook een hele leuke toevoeging. Nu kan ik weer echt voor iemand juichen die Nederlander is en ook echt van wereldklasse is. Prachtig is dat.

        Login om te reageren
      • Boomer zegt

        20 juli 2019 om 17:44

        @viezefreddyw: ik zeg ook niet dat het Max zijn schuld is. Hij is een van de beste rijders op de grid.

        Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      20 juli 2019 om 13:39

      @airc: zeurpier

      Login om te reageren
    • 20klepper zegt

      20 juli 2019 om 13:44

      @airc: nutteloze reactie zeg, zeg dan gewoon niks.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      20 juli 2019 om 13:50

      @airc: Haha ergens sla je de spijker wel op zijn kop ja. Wat zou jij nou als test een mooie F1 vraag vinden om aan die nep F1 fan te stellen waardoor die gelijk door de mand valt en afdruipt?

      Login om te reageren
      • edftw zegt

        20 juli 2019 om 16:47

        @venividivici: meestal word het al lastig als je over een ander team begint haha, merk ik uit ervaring. Hamilton kennen de meesten nog en Ferrari ook wel. Ik vroeg laatst aan een lyrische “die-hard-ik-zorg-altijd-dat-ik-elke-race-kan-zien-fan” wat ie van de overstap van Ricciardo vond. De naam kwam bekend voor, maar waar istie heen gegaan dan??

        Login om te reageren
      • Boomer zegt

        20 juli 2019 om 17:44

        @venividivici: bijvoorbeeld welk circuit er in Frankrijk gereden werdt voor Paul Ricard? Wie was de meest succesvolle Fin in de F1? Wat is Minardi? Wat zijn x-wings…

        Login om te reageren
        • amphiby zegt

          20 juli 2019 om 23:02

          @airc: X-wings! Ik weet het! Van die vliegtuigjes in Star Wars!

          Login om te reageren
        • gelatobm zegt

          21 juli 2019 om 17:23

          @airc: ik heb het idee dat jullie denken dat je de norm bent van een F1 fan. Ik lach om al de mannen die dan om het hards bij de BBQ die feitjes kunnen opdreunen.
          Lekker zaterdag en zondag 2 a 3 uur op de bank liggen en genieten, kan mij het schelen wat ze daarna over schrijven. Ik weet dat er 20 rijders zijn en ze hebben allen mij respect, ik zet lekker een oranje bril op

          Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        21 juli 2019 om 09:47

        @venividivici: waarom zien de banden er na een race altijd zo beroerd uit?

        Volgens mij weet niemand van die hooligans dat..

        Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      20 juli 2019 om 13:59

      @airc: Misschien eens tijd om een echt feestje te bezoeken, in plaats van de verjaardagen van tante Bets en ome Jo

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      20 juli 2019 om 15:07

      @airc: Langzaamaan begin ik wel Max fan te worden. Maar dat half Nederland nu Verstappen petjes,jasjes draagt en doet alsof Verstappen een soort Nederlands elftal in de F1 is hoeft van mij ook niet nee.

      Login om te reageren
      • mwti zegt

        21 juli 2019 om 11:41

        @reistje: het is ook nooit goed. Je bent een echte ras-Hollander.

        Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      20 juli 2019 om 15:20

      @airc: ach, F1 altijd wel een beetje gevolgd, enkel wat fanatieker nu er een Nederlander om de winst meedoet. Door het meer te volgen kom je meer te weten, da’s ook leuk toch? En tussen fans van voetbal zit ook veel verschil. Als ik af en toe fans van het Nederlands elftal zie word ik daar ook niet echt vrolijk van, terwijl ik zelf toch tweewekelijks in een stadion te vinden ben. La gaan man…

      Login om te reageren
    • sportevo zegt

      20 juli 2019 om 15:20

      @airc: een mede-stander!

      Login om te reageren
    • kapitein zegt

      20 juli 2019 om 16:20

      @airc: Kerel, wat een negativiteit. Wat is nou precies het probleem? Verpest het voor jou de lol dat mensen met weinig kennis van de sport nu ook van de f1 kunnen genieten? Als die mensen er verder de ballen verstand van hebben, kan je ze ook wat proberen bij te brengen, in plaats van je te ergeren. Ze delen ten slotte een interesse met je.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        20 juli 2019 om 17:40

        @kapitein: nee dat doen ze niet. Het zijn wat ze in het Engels zo mooi ‘bandwagonfans’ noemen. Zodra Max uitvalt gaat de TV uit. Als Max ooit stopt kijken ze geen F1 meer. Dus als ik denk dat ze dezelfde interesse hebben blijkt te vaak dat ze werkelijk niets van de sport weten en/ of snappen.

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          20 juli 2019 om 21:56

          @airc: Inderdaad, ook wel bekend als de ‘succes-supporter’.

          Het type mens dat ophoudt met een seizoenkaart van ‘hun’ club te kopen als de resultaten 2 seizoenen tegenvallen.

          Erger nog dan de reguliere ‘succes-supporter’ is de ‘Oranje-succes-supporter’. Het type mens dat werkelijk ieder excuus aangrijpt om een dwaas oranje pak aan te trekken; dat met tienduizenden tegelijk naar een evenement gaat waar men in feite geen interesse in heeft zo lang er maar Nederlands succes te vieren valt; dat het met een beetje pech niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland op een zuipen zet dat het een aard heeft en vervolgens alles en iedereen terroriseert met hun ‘gezelligheid’ in de vorm van smakeloze, volkomen a-muzikale dweilorkesten en de polonaise; dat iedereen een prutser en een eikel vindt behalve de Nederlandse deelnemer(s)… Bwoah, ik word er al verdrietig van door het alleen maar te beschrijven.

          Login om te reageren
          • pa045 zegt

            21 juli 2019 om 10:20

            @vaakbenjetebang: en dat doen Duitsers zeker allemaal niet..

            Login om te reageren
        • kapitein zegt

          20 juli 2019 om 22:39

          @airc: Nogmaals, waarom nou zo negatief? Uiteindelijk zitten al die mensen op de zondag toch echt voor de zelfde race klaar als jij en ik. Of ze de tv uitzetten als Max uitvalt, dat zou ik niet weten en jij waarschijnlijk ook niet, want zo te horen ga je niet bij ze op bezoek. De sport word in elk geval door het succes van Max zo groot in ons land dat het me niks zou verbazen dat tegen de tijd dat hij is gestopt, er alweer een nieuw Nederlands talent in de hoogste regionen van de autosport zit. En dat vind ik nou juist het mooie er aan. Ik snap echt wel wat voor types je bedoelt. Als ik een afgeladen ziggodome met feestvierende max-fans na de gp van Oostenrijk zie, dan trekken m’n tenen ook krom. Maar toch, laat die mensen lekker genieten en blijf vooral zelf ook genieten. Uit eindelijk zal alle hype vooral goed zijn voor de positie van autosport in ons land, waardoor er ook weer meer oprechte liefhebbers bij zullen komen, zeker vanuit de jongere generaties.

          Login om te reageren
        • kapitein zegt

          20 juli 2019 om 23:11

          @airc: Nog maals, waarom zo negatief? Die mensen zitten op de zondag voor de zelfde race klaar als jij en ik. Of ze de tv uitzetten als Max uitvalt, dat weet ik niet en jij denk ik ook niet, want zo te horen ga je niet bij ze op bezoek. Dat hoeft gelukkig ook niet, maar laat die mensen lekker plezier hebben. De hele Max hype zorgt ervoor dat de autosport in ons land eindelijk waardering krijgt. Dat lijkt mij als liefhebber positief.

          Login om te reageren
        • gelatobm zegt

          21 juli 2019 om 17:27

          @airc: ben jij de norm?

          Login om te reageren
      • skinny058 zegt

        20 juli 2019 om 18:03

        @kapitein: Hij doelt meer op de mensen die ineens de ken enorm veel verstand te hebben van de F1…die zijn het irritantst. Vroeger hoorde je ze nooit over de F1 en ineens weten ze het beter dan jou. Heeft niks met negativiteit te maken, ik snap ‘m wel. Is ook een reden waarom ik niet naar Z’voort ga maar liever Silverstone oid. De hele Max-mania vermijden, brrr.

        Login om te reageren
        • kapitein zegt

          20 juli 2019 om 22:52

          @skinny058: Ja oké, maar dan irriteer je je dus aan vervelende betweters, dat heeft verder vrij weinig te maken met de F1, die vind je overal. En zelfs dan, laat ze lekker, je weet zelf wel beter toch. Ik zou zelf volgend seizoen ook niet naar Zandvoort gaan, alleen al omdat de baan rampzalig is voor de f1, maar ook omdat het niet het soort ‘feestje’ is. Maar ik gun alle mensen die straks massaal naar Zandvoort gaan een fantastische dag.

          Login om te reageren
      • sportevo zegt

        21 juli 2019 om 08:29

        @kapitein: ik kan me goed vinden in wat airc zegt. Toen ik in de jaren 90 op de middelbare school zat was ik samen met nog 1 jongen in mijn klas de enige die de races echt volgde. Andere klasgenoten vroegen zich af wat daar nou aan was: alleen maar rondjes rijden en het is slecht voor het milieu.

        Wat mij heel erg stoort is dat de F1 nu een soort terugkomend onderwerp is in het dagelijks leven. Commercieel probeert iedereen een graantje mee te pikken. Op TV komt in elk programma inmiddels wel een keer de F1 aanbod. Hulkenberg schuift aan bij Pauw, de NOS bemoeit zich ook met de F1, bepaalde kranten besteden opeens volop aandacht aan de F1 terwijl dat vroeger een no-go was (Volkskrant bijvoorbeeld) en bij RTL Boulevard zitten ‘experts’ opeens over de F1 te vertellen terwijl vroeger autosport alleen maar aan bod kwam als 1 van de prinsen in de 130i Cup weer eens ‘zwaar’ gecrashed en aan de dood ontsnapt was.

        Voor mij was het ook iets unieks. Ik volgde een sport die niet eens iedereen echt kende. Nu hoor ik op een verjaardag toch elke keer het onderwerp F1 voorbij komen (‘waar start Verstappen morgen?’) en iedereen is opeens die spreekwoordelijke bondscoach en weet alles van racen en voornamelijk denken ze het beter te weten (Verstappen rijdt veel te hard, daarom gaat zijn auto steeds stuk..). Helaas schakelt 90% pas in, 5 minuten voor de start (‘de rest boeit me niet’).

        Als ik dan zo’n menigte in Oostenrijk op de tribune zie hossen op van die verschrikkelijke muziek dan verdwijnt bij mij de hele charme van de sport. Dat gedrag past er gewoon niet bij. Ga lekker ‘alle Duitsers zijn homo’ zingen in het voetbalstadion maar zeker niet in het bijzijn van de Duitse TV tijdens een GP. Tenenkrommend gedrag van, zoals iemand dat hier eerder omschreef, ‘plebs’.

        Daarom wil ik ook absoluut niet naar Zandvoort. Ik vind het ook echt jammer dat er nu opeens draagvlak is voor een race in Nederland en dat zelfs de lokale Groen Links partij zich kan vinden in de plannen voor de race terwijl er eerst jaren een lobby is geweest om het circuit klein te houden vanwege de impact op het milieu en de overlast voor omwonenden. Die hoor ik nu echt niet.

        Het unieke van de F1 is voor mij echt verdwenen. Ik gun Max zijn succes en als sportliefhebber geniet ik van zijn rijden en vind ik het mooi dat hij wint omdat het toch een Nederlander is maar ik ben fan van Hamilton. Dat snappen veel mensen ook niet. Die zien alleen maar ‘Max’.

        Login om te reageren
        • skinny058 zegt

          21 juli 2019 om 14:44

          @sportevo: goed relaas!

          Login om te reageren
    • chrisc zegt

      20 juli 2019 om 16:28

      @airc: helemaal mee eens!

      Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      20 juli 2019 om 18:26

      @airc: heey, we kunnen nu in ieder geval wel op zondag met een geldige reden thuisblijven! Vroeger werd je aangekeken of je één of andere zieke fetish had als je voor de Formule 1 thuisbleef.

      Login om te reageren
    • probono zegt

      20 juli 2019 om 18:51

      @airc: jouw mening is natuurlijk prima. Lijkt er wel op dat je mening je af en toe wat irritatie oplevert. In dat licht bezien, zou je je kunnen bedenken dat je er zelf best weinig mee opschiet om zo te blijven denken. Mogelijk dat de mensen om jou heen, tijdens dezelfde feestjes, die zelfkennis al eerder toegepast hebben waardoor je nog iets van ze kunt leren! Alleen niet over de F1 dan, dat kunnen ze vast beter van jou leren…..

      Login om te reageren
    • kle500 zegt

      20 juli 2019 om 22:43

      @airc: ‘I liked this band before it was cool’ toch voornamelijk een reden om jezelf boven de rest van het gepeupel te plaatsen. Ik kijk ook al jaren f1, maar vind het zelf veel leuker geworden met A: een Nederlander, waar ik, hoe simpel dan ook een bepaalde onterechte chauvinischtische affiniteit bij proef, B: een briljante jonge coureur die in de afgelopen paar jaar menig doodsaaie race tot leven heeft gewekt. In hoeverre heb jij last van F1 supporters in je dagelijks leven? Die paar shots van oranje uitgedoste fans tijdens een race? Iemand die iets zegt op een verjaardag?

      Login om te reageren
      • skinny058 zegt

        21 juli 2019 om 14:45

        @kle500: Collegae op het werk, dagelijks…

        Login om te reageren
  4. eferrari zegt

    20 juli 2019 om 13:15

    Wanneer Verstappen eerst een jaar GP2/nu Formule 2 had gedaan was hij vloeiender volwassen geworden. In het begin van zijn carrière bokte hij een beetje in het veld. Dit gaf wel spektakel, maar leverde ook wisselende resultaten op met hoge uitschieters en diepe dalen. Zijn leeftijdsgenoot Charles was bij zijn debuut veel verder dan dat Max was bij zijn debuut. Hierdoor heeft hij een veel vloeiendere resultaten lijn laten zien vanaf race 1. Naar mijn idee, maar ik ben helaas geen teambaas/eigenaar, is dit wel een betere manier.

    Login om te reageren
    • autopetje zegt

      20 juli 2019 om 15:18

      @eferrari: je praat in andere woorden precies het artikel na. Is best knap !

      Login om te reageren
      • eferrari zegt

        20 juli 2019 om 20:10

        @autopetje: zo ging ook mijn schoolcarrière

        Login om te reageren
        • autopetje zegt

          20 juli 2019 om 21:05

          @eferrari: ik hoor het het al. Bij jou is het ook te snel gegaan ?

          Login om te reageren
  5. supertjeduc zegt

    20 juli 2019 om 13:27

    Ik heb leclerc voor de laatste race nog weinig geweldigs zien doen
    Kijk eens naar de punten
    Foutje hier foutje daar
    En die Ferrari is heel het seizoen beter geweest dan de RB

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      20 juli 2019 om 13:53

      @supertjeduc: Daarmee doe je Leclerc toch echt tekort. Het is buiten Engeland om niet heel erg spectaculair geweest, maar hij heeft gewoon meer dan prima gepresteerd. Pole position in de tweede race van het seizoen, een vrijwel zekere overwinning in Bahrein die enkel door technische malheur voorkomen werd, pole in Oostenrijk. Daarnaast heeft Leclerc ook één groot probleem: Vettel heeft vooralsnog de #1 status en bij Ferrari zitten de grootste strategische onbenullen van de Formule 1. Beide zaken hebben hem serieuze punten gekost. Zo was hij in Australië al een bak sneller dan Vettel, maar werd hij gesommeerd de Duitser niet in te halen.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        20 juli 2019 om 13:59

        @Edge: vorig jaar vond ik Lec ook veel fouten maken. Begrijp me niet verkeerd, absoluut top materiaal die jongen, alleen te vroeg in een Ferrari voor mijn gevoel.

        Login om te reageren
      • supertjeduc zegt

        20 juli 2019 om 14:17

        @Edge: dat ie een paar keer op pole heeft gestaan ligt toch ook in wat voor auto je hebt
        En de laatste race , als Max er niet was af getikt was ie gewoon voor leclerc geëindigd
        Ik zeg niet dat leclerc geen talent is
        Maar max is het laatste jaar wel bijna foutloos
        En artikel ging er over dat Max te snel in de F1 was gekomen

        Login om te reageren
        • FB_100001036415374 zegt

          20 juli 2019 om 14:54

          @supertjeduc: Ja als als. Als Leclerc in Bahrein geen technisch probleem had, had die ook gewoon de overwinning in de tas. Max is inderdaad foutloos op dit moment, maar hij is ondertussen ook al aan zijn 5e seizoen bezig, terwijl Leclerc in zijn 2e seizoen zit. Pole verkrijgen ligt inderdaad aan wat voor auto je hebt. Op dat vlak heeft Max al 3x de beste wagen gehad in een weekend en nog altijd geen pole gepakt. Toen ging Ricciardo er telkens mee lopen (Mexico 2018 bv). Je zegt kijk eens naar de punten en dan zie ik gewoon dat Leclerc 120 punten heeft en Vettel 123 punten, amper verschil. Ik ben dan ook van mening dat hij het zeer goed doet. Niet vlekkeloos, nee dat niet, maar hoe deed Max het in zijn 2e F1 seizoen? Ook niet vlekkeloos me dunkt.

          Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    20 juli 2019 om 13:53

    Ik zal over 10 jaar vertellen of hij gelijk heeft gehad.

    Login om te reageren
  7. bernoulli zegt

    20 juli 2019 om 14:18

    Ah, de dagelijkse clickbait.

    Login om te reageren
  8. dawwg zegt

    20 juli 2019 om 14:57

    Echt grote talenten slaan juist klassen over en Max valt in die categorie. Sterker nog, toen Max in 2015 startte, was de F1 zo ongeveer dood van saaiheid, een grote optocht-parade achter de grote leider aan. Het feit alleen al dat er 3 regels naar aanleiding van Max ingevoerd zijn, toont aan dat dit Giancarlo niet weet waar hij het over heeft. Maar goed, zijn team reed ook altijd achteraan, dus zijn adviezen NIET volgen lijkt me een goed begin om niet achteraan te eindigen …

    Login om te reageren
  9. naturalpower zegt

    20 juli 2019 om 15:00

    Hij is in die zin te snel gebracht, dat hij wel erg jong (en daardoor wat roekeloos) was. Op je 17e moet je fouten kunnen en mogen maken, maar toen reed Max al het hoogste niveau, waar veel fouten niet getolereerd worden. Zijn volwassenwording als coureur gebeurde vol in de schijnwerpers, waar dat bij veel topcoureurs minder het geval was. Hij is vooral in de ogen van buitenstaanders te snel gebracht, terwijl ze bij Red Bull waarschijnlijk wisten wat ze deden.

    Login om te reageren
  10. iphonistvongates zegt

    20 juli 2019 om 16:10

    Mee eens. Men had 6 dagen langer moeten wachten om te reflecteren en het glazen bolleke te raadplegen. Het is algemeen bekend dat je beslissingen pas op de 7de dag hoort te nemen. Het race universum is een beetje in de war nu op deze planeet. Vadertje TIJD zal het ons leren.

    Login om te reageren
  11. niex zegt

    20 juli 2019 om 17:03

    Max staat 6 wins voor en is de reden dat de f1 weer leeft. Maw wat een gelul.

    Login om te reageren
  12. sanderz28 zegt

    20 juli 2019 om 17:29

    Baumgartner? Die sprong toch uit een ballon op grote hoogte?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      20 juli 2019 om 18:21

      @sanderz28: dat was Felix.

      Login om te reageren
  13. knetje zegt

    20 juli 2019 om 19:47

    Hoezo te snel? Hij heeft sinds zijn komst in ieder geval voor wat vermaak in de formule 1 gezorgd!

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    21 juli 2019 om 08:27

    In de F1 komt Max goed mee, die is inmiddels ervaren en gebalanceerd daar verwacht ik geen problemen. Maar voor de rest van zijn leven… Max is helemaal gekweekt om dit te doen, heeft zich op andere vlakken amper kunnen ontwikkelen, dat kon hem na z’n carrière wel eens zwaar gaan vallen.

    Login om te reageren
  15. Silverarrow zegt

    21 juli 2019 om 09:04

    Giancarlo Minardi doet net alsof er maar één manier is om de F1 te betreden en dat die manier in steen geschreven staat. Sinds dat Verstappen in de F1 zit is er al controverse over alles wat hij doet, maar tot op heden heeft hij alle kritiek en criticasters gepareerd. Bovendien was de start van Leclerc bij Ferrari ook niet optimaal, als vooraf gedefinieerde tweede coureur van Vettel. Dat zal Leclerc met het nodige vertrouwen z’n F1 carrière ingestuurd hebben…

    Login om te reageren
  16. roadster1976 zegt

    21 juli 2019 om 16:22

    Gaston Mazzacane… wie kent hem niet…

    Login om te reageren
  17. gregorius zegt

    22 juli 2019 om 13:32

    Die Minardi; wat een gast.
    Ik heb een hekel aan al die Max fans (omdat hij toevallig voor Nederland rijdt en zij komen uit Nederland; dus fan).
    Maar dat Max op zn 17e in de sport komt is alleen maar goed.
    – De neutrale kijker zag gelijk dat er iets bijzonders aan de start stond.
    – De neutrale kijker zag een STR aardig racen, niemand had een idee hoe goed dat ding was, want ze hadden 2 rookies.
    – Er was altijd iets ’te zien’ rondom Max in een race; daar kan je een hoop coureurs niet op betrappen.
    – Nu is die gast 21 en men (niet alleen de NLers) als een ervaren coureur in de F1. Wat nou te vroeg?

    En dan de vergelijking met LeClerc: Max wint gewoon de eerste race in de RB (met wat mazzel door die MBs); maar doet het wel onder alle druk. Heeft die LeClerc nog niet gedaan.
    En wat we nu kunnen zien aan LeClerc? Op dit moment zien we een bovengemiddelde coureur in een zeer goed auto. Zijn teammaat is het even kwijt. Dus ja.
    En wat zien we LeClerc verder goed doen? Crash in Azerbeijan heeft m veel gekost. Jammer van die turbo in Qatar (dat was lullig). In Oostenrijk heeft Ferrari het een beetje fout ingeschat om m niet sneller te laten rijden.
    En in Engeland? Mooi gevecht, maar volgens mij wel verloren van Max; wederom.
    Dus wat nou volwassen?

    Login om te reageren
  18. turbobrick zegt

    23 juli 2019 om 09:07

    Het is heel simpel.
    Toen Rosberg Mercedes verliet had Max naar MB moeten gaan, koste wat kost.

    Hij is nu het slachtoffer van zijn loyaliteit !
    Leuk hoor RedBull maar met MB was hij nu wellicht als 1x wereld kampioen geweest en dit jaar weer.
    Dit gaat met RB never nooit niet lukken. Ondertussen wordt hij alleen maar ouder en nieuw talent blijft komen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North