Autoblog advies: Relaxte, rustige reisauto voor 5 mille

Auteur: , 62 Reacties

Geen sportiviteit, geen haast, geen présence. Gewoon lekker kilometers vreten in een grote mate van comfort. Wat kun je krijgen voor 5 mille? Team Autoblog ging op onderzoek uit!

Volvo S40

Vandaag gaan we op zoek naar een auto voor Paul. Paul is muzikant én student. Op dit moment beweegt hij zich voort in een Fiat Punto. Het is zijn eerste auto, waar hij erg blij mee is.

Hij gebruikt de Fiat voornamelijk om van optreden naar optreden te rijden. Ondanks dat zo’n auto absoluut zijn charme heeft, is de auto niet al te ruim en is de actieve en passieve veiligheid niet om over naar huis te schrijven. Ook laat de geluidsisolatie te wensen over. Ook het comfort niveau mag van Paul wel een niveau hoger. Zo zou hij graag de beschikking hebben over items als cruise control en airconditioning.

Paul heeft al een beetje om zich heen gekeken. Zo heeft hij de Fiat Bravo al een blik waardig gegund. Hij is er alleen niet helemaal zeker of die auto wel daadwerkelijk een stap omhoog is. Een andere optie komt vanuit zijn ouders, die besmet zijn met het Volvo virus. Paul heeft dus een auto voor ogen die een niveau (of twee) hoger staat dan de Fiat Punto. Lukt dat voor 5 mille?

De wensen en eisen van Paul zien er als volgt uit:

Huidige /vorige auto's:Fiat Punto (188)
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 5.000
Jaarkilometrage:25.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Stilte
Gezinssamenstelling:Vriendin en ik
Voorkeursmerken /modellen:Volvo C30
No-go modellen / merken:Geen, alles is goed

Mercedes-Benz A200 (W169)
€ 5.000
2005
165.000 km

Deze generatie Mercedes-Benz A-Klasse was een heel stuk beter dan de eerste. Dat kwam door de enorme stabiliteit. Deze A-Klasse viel overduidelijk niet om. Ook de kwaliteit aan boord is een stuk beter voor elkaar, evenals de bouwkwaliteit van de auto. Als A200 is het zelfs een vlotte auto. Er zijn genoeg uitvoeringen te vinden die behoorlijk luxe zijn uitgerust. Zeker in deze prijsrange is er behoorlijk wat keuze. De stoelen zijn wat vlak, maar ze zitten uitstekend. De zitpositie is aanvankelijk even wennen, maar uiteindelijk ‘klopt’ het wel. Zeker voor de langere afstanden is het een uitstekende metgezel.

Mercedes-Benz A200 (W169) '05

Toyota Auris 1.6 Linea Luna Business (E150)
€ 4.950
2007
150.000 km

Als het écht saai mag zijn, ga dan voor de Toyota Auris. Natuurlijk, het is kwalitatief een van de beste auto’s in zijn klasse. De bouwkwaliteit is exceptioneel. Maar wat ze gebouwd hebben is een beetje ‘meh’. Dat doet niets af aan het feit dat de Auris een prettige auto is om te besturen. Alles gaat typisch Japans: vrij licht, doch precies. Sportiviteit is de Auris vreemd, gelukkig. Wel is het een comfortabele metgezel. Met name de stilte aan boord is erg prettig. De 1.6 motor is niet bijzonder krachtig, maar als je een beetje toeren maakt, wil de Auris best vooruit. de meeste exemplaren zijn redelijk compleet uitgerust en de betrouwbaarheid staat hoog aangeschreven. Kortom, een topauto. Alleen heel erg kleurloos en heel erg saai.

Toyota Auris (E150) '07

Volvo S40 1.8i Kinetic
€ 5.000
2005
125.000 km

Jazeker! Een heuse Volvo sedan. Een C30 is eigenlijk leuker, maar je kan met de sedan een goede deal doen. Het is een iets minder populaire carrosserievorm, dus daar kun je je voordel mee doen. Ondanks het feit dat het een grote auto lijkt, valt dat heel erg mee. De Volvo S40 staat op het platform van de Ford Focus en Mazda 3, maar dat weet de Volvo behoorlijk goed te verbergen. Ten eerste qua rijeigenschappen, want de Volvo is niet zo sportief als de andere twee om te rijden. Wel is de auto verregaand comfortabel, niet in de minste plaats door de stoelen. Voorin zit je uitstekend, achterin verwacht je onwillekeurig meer ruimte dan dat er aanwezig is. Het is een ideale auto die aanzienlijk groter aanvoelt en lijkt te zijn dan dat de afmetingen suggereren. Nadelen? Zo onverwoestbaar als de 240 is de S40 niet.

Volvo S40 1.8i Kinetic '05

Renault Megane 1.4 TCe Business
€ 4.750
2009
170.000 km

De Fiat Bravo is een prima auto. Zeker in vergelijking met de Punto. Een andere optie is de derde generatie Mégane. Jazeker, de Megane’s van de derde generatie zijn onder de 5.000 euro gedoken. Niet alleen de stationwagon diesels met 3 ton op de klok. We vonden ook relatief frisse exemplaren. Sommige zelfs met de TCe motor. Deze compacte turbomotor heeft als voordeel dat de prestaties prima voor elkaar zijn, maar bij een normale rijstijl is een fatsoenlijk verbruik absoluut mogelijk. In dit rijtje is de Mégane duidelijk moderner dan de rest. Ook zijn er voldoende exemplaren te vinden met een goede uitrusting. Het is geen designwonder, maar de auto oogt zeker niet verouderd. Qua betrouwbaarheid staat deze auto hoger aangeschreven dan zijn voorganger.

Renault Mégane Business 1.4 TCe '09

Audi A3 1.6 Attraction (8P)
€ 4.950
2006
155.000 km

In vergelijking met de Mégane is deze Audi A3 behoorlijk verouderd. De Audi A3 van deze generatie stamt uit 2003. Ten opzichte van zijn voorganger was het echter een hele vooruitgang en dit model ging mee tot 2012. Omdat de styling niet wezenlijk anders is dan zijn opvolger, heb je absoluut niet het idee in een heel oude auto rond te rijden. De 1.6 achtklepper is niet bepaald modern. Met 102 pk is deze ook niet erg krachtig. Gelukkig staan ze bekend om degelijkheid. Dat gevoel heb je ook als je erin zit: alles zit buitengewoon strak in elkaar geschroefd. Ondanks dat de Audi A3 premium is, hoef je niet standaard luxe te verwachten. Sommigen zijn zeer compleet uitgerust, maar dat was destijds optioneel.

Audi A3 1.6 Attraction (8P) '06

Chevrolet Epica 2.5i Executive (V250)
€ 5.000
2006
75.000 km

Als je echt rust wil hebben aan boord, moet je gaan voor een zescilinder. Als het even kan een zes-in-lijn. Het nadeel is dat deze voornamelijk in het vooronder van duurdere BMW’s zijn te vinden. Maar toevalligerwijs heeft de Chevrolet Epica óók een zes-in-lijn. Je krijgt heel erg veel waar voor een bescheiden bedrag. Zo heb je een fullsize sedan met leer, automaat, lichtmetalen velgen, alles elektrisch en automatische airco. De Epica mag dan een BMW-esque motor hebben, de wegligging is dat zeker niet. Wel is het een prima snelwegauto. Het verbruik en wegenbelasting liggen wel wat hoger, wat het bijna een Yolo-keuze maakt.

Chevrolet Epica 2.5 Executive (V250) '06

YOLO: Citroen C5 V6 Exclusive
€ 4.750
2005
140.000 km
Maar de echte Yolo gaat naar deze Fransoos. Als je jezelf gerieflijk vooruit wil bewegen, is de Citroen C5 een uitstekende kandidaat. De hydropneumatische vering is typisch Citroen. Het filtert alle oneffenheden weg. Het cliché ‘een vliegend tapijt’ is van toepassing op deze C5. De V6 is op zich best krachtig, maar ook gekoppeld aan een ouderwetse viertraps automaat. Echt snel is ‘ie niet, maar op de snelweg kun je met gemak 200 km/u halen. De Exclusive-uitvoering is zeer riant uitgerust. Is het dan allemaal hosanna? Nee, absoluut niet, want qua degelijkheid zijn ze niet allemaal even sterk. Met name de elektronica kan voor hoofdbrekens zorgen. Aan de andere kant: de exemplaren waar echt veel mis mee was, die zijn al lang geëxporteerd. We vonden enkele exemplaren met volledig documentatie qua onderhoud.

Citroen C5 V6 Exclusive '05

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



62 reacties

Ik zou zeker naar een Epica gaan kijken. Je gaat met die 156 pk geen enkele stoplichtsprint winnen, maar omdat dat toch niet hoog op de prioriteitenlijst staat is dat geen probleem. Omdat de auto geen ‘Europees’ (lees : stug) onderstel heeft, is-ie prettig comfortabel. Ook dat maakt het een prima metgezel voor een lange reis. Omdat vrijwel niemand er interesse in heeft, koop je ze met een lage kilometerstand voor een schappelijke prijs. Vandaar.
@amghans: Je hebt er al een volgensmij, of niet?
De toyota in dit geval en anders een Honda Civic.
Voor 5K kun je ook kijken maar een Octavia als het gaat om comfortabel en in alle rust kilometers maken. Voor- en na de facelift, combi of hatch, TSI of (atmo)FSI. Alles is te vinden.
@bernoulli: een Skoda Octavia is ook nog eens bijzonder ruim, en de auto weegt niet zo gek zwaar. Maar de echte oplossing voor dit vervoerd probleem is natuurlijk een Alfa Romeo 159.
@mikje90: Facelift MK2, liftback, FSI.
@phaeton: ik ben zelf van huis uit een VW man, maar dit merk en al z’n derivaten heb ik inmiddels de rug toe gekeerd, omwille van die FSI/TSI/TFSI blokken, zeker de generaties tot pak-em-beet 2016. Je kunt een giga open deur intrappen en gaan zaniken over dat je iedere keer benzine moet bijvullen als je olie tankt, maar dat was (en is) maar een deel van alle problematiek.

Eigenlijk kun je zo’n auto alleen kopen als de verkoper een volledige en aantoonbare onderhoudshistorie kan overleggen, het huidige olieverbruik in verhouding staat tot de kilometrage, op zeker aan alle terugroepacties heeft meegedaan en eventueel de (peperdure) modificatie aan de schraapveren heeft gehad. Oh, en een degelijke garantie-afspraak met de verkoper is ook niet onwenselijk.

Nee, die voorgestelde Audi A3 met de bekende 1.6 8-pitter mag dan misschien wat ouderwets overkomen, het is in retrospectief gezien waarschijnlijk wel een van de meest betrouwbare blokken die VAG ooit in de vele, vele modellen heeft geleverd. En mocht dit je interesse hebben, dan is het in de genoemde prijsklasse (< € 5000) zeker aan te bevelen om ook te kijken naar een Golf, Bora, Leon, Octavia of A4 met airco en c.c.; daarmee kun je er nog heel wat jaartjes mee vooruit.
@RRRobert: Als de 1.6 the licht is, is de 1.8T ook nog een optie. Dat zijn ook degelijke blokken.
@horza: die 1.8T heeft wel één ‘maar’. Dit was een van de eerste motoren waarbij men aanvankelijk uitging van smering dmv ‘long life’ olie, met verversingsbeurten van om de 30000 km. Later is men er bij VAG wel van teruggekomen, omdat deze blokken daar toch niet heel erg goed op gingen, met o.a. sludge-vorming en verhoogd olieverbruik als resultaat. Bottom line: die 1.8T kan een betrouwbaar blok zijn, mits juist onderhouden.
@bernoulli: En ze kunnen tegen een stootje, na 170000km Belgische en Oost-europese wegen nog altijd de eerste schokdempers en zoals vandaag ergens gereageers kunnen ze offroad ook hun mannetje staan ;)
De keuze tussen een rijk uitgeruste Epica met 6 cilinder of kale A3 met een amechtige 1.6.

Ben sowieso wel fan van de underdog, zo’n Epica zou zo maar op mijn lijstje kunnen staan.

Met de Volvo S40 zou ik ook goed kunnen leven , zeker met een 5 cilinder.
Ik zou eens naar een Focus kijken, zo’n chevy is leuk, maar bij inruil raak je hem aan de straatstenen niet kwijt. Megane en Focus zijn redelijk vergelijkbaar, alleen rijdt de focus toch echt nog een stuk beter. Zowel focus als megane zijn beide betaalbaarder dan een A3 , of Merc, ook in onderhoud
Muzikant op zoek naar rust en stilte… duidelijk verkeerde hobby gekozen dan!
@jipino: herrie is geen muziek en muziek is geen herrie. Had je nog een auto tip ?
@autopetje: nee maar bedankt voor de uitleg! Snapte het al niet.
@jipino: nu ik erover nadenk: aangezien hij muzikant is, is een auto waar wat versterkers en gitaren in passen handig. Dus een Volvo v70.
@jipino: misschien speelt ie wel blokfluit, dan is een Smart al genoeg.
@jipino: misschien speelt ie blokfluit.
Zo YOLO is de YOLO niet. De V6 is een hele taaie motor. De automaat zou ik iedere 100.000 km even laten spoelen bij bijvoorbeeld Garage Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep. Kost een paar honderd euro, maar als je langer dan een paar honderd duizend km wil rijden – doen. Zolang je dit bijhoudt kunnen ze veel hebben; die AL4 transmissie doet met een dieselende koppelbeul eraan ook gewoon probleemloos >500.000 km.
Wat betreft de electronica: Het valt allemaal heel erg mee, de C5 staat – ook als even luxe Exclusive – op diesel zelfs bekend als een echte langloper (genoeg exemplaren te vinden die met weinig reparaties tussen de 500.000 en 800.000 km komen, daarboven moet je het wel heel graag willen en worden ze dus schaarser). De vering is betrouwbaarder dan een setje conventionele schroefveren en dempers. Af en toe een bolletje of een hoogteregelaar en that’s it.
@koffiekopje: Oh ja, nog één klein pluspuntje van een C5: Ook al schuif je ‘m helemaal vol met – voor mijn part – met 600 kilo laminaat, de wegligging verandert nauwelijks. Dit komt doordat de vering zowel de rijhoogte als de demping gelijk probeert te houden. Vijf man in de auto, instrumenten op schoot en de hele kofferbak vol versterkers? No problemo.
@koffiekopje: u verkoopt er eentje begrijp ik?
@nasty: Nee, maar ik ben wel een groot fan. Voor alles wat met sportief rijden te maken heeft heb je er niets aan, maar voor lange snelwegritten op hoge snelheid is er bijna niets dat boven de C5 gaat.
Wat er wél boven gaat is bijvoorbeeld de Citroën C6, en dan het liefst met de drieliter V6 HDI en de extra isolatie. De vering van die auto’s is zó zacht, alles zonder luchtvering kan er niet aan tippen. Alles wat er wél aan kan tippen kost een veelvoud. Over die C6 gesproken: C6 op benzine – lekker laten staan. Die drieliter is dan niet krachtig genoeg.
@koffiekopje: Citroen verkoper toevallig?
@stuko: Ik typte het hierboven al:
Nee, maar ik ben wel een groot fan. Voor alles wat met sportief rijden te maken heeft heb je er niets aan, maar voor lange snelwegritten op hoge snelheid is er bijna niets dat boven de C5 gaat.
Wat er wél boven gaat is bijvoorbeeld de Citroën C6, en dan het liefst met de drieliter V6 HDI en de extra isolatie. De vering van die auto’s is zó zacht, alles zonder luchtvering kan er niet aan tippen. Alles wat er wél aan kan tippen kost een veelvoud. Over die C6 gesproken: C6 op benzine – lekker laten staan. Die drieliter is dan niet krachtig genoeg.
Wat ruimer, luxer en comfortabeler. Heel gek maar kijk eens voor een diesel. Momenteel niet geliefd dus voor dumpprijzen op de markt. En met auto’s van 1.300 tot 1.400kg is met een jaarkilometrage van 25k diesel best vaak goedkoper. Koppel bij lage toeren is erg comfortabel en last but not least, ook hier is een 159 weer een mooie optie.
@dutchdriftking: Volg ik je volledig in, niets beter dan diesel om km’s mee te vreten.

Met 25000km/jaar zou ik niet eens denken aan een wagen op benzine!
Ik heb een c30 2.0 diesel voor je te koop. Afgelopen week nieuwe apk en distributie is tegelijk vervangen. Roetfilter-issue tevens preventief verholpen. Stuur een berichtje bij interesse!
Die 1.4Tce is een dorstige tempelier. Zou ik een student niet aanraden.
Als je rust comfort en stilte wil ervaren dan kom je al gauw bij Mercedes of BMW uit. Niet die A klasse overigens. Die heb ik in een A200 turbo gehad. Leuk ding maar geen zoef zoef auto. Een MB combi is niet de mooiste maar wel de zaligste Benz in de prijs range van 5 k.
@autopetje: die a-klasse is echt ontzettend stil van binnen, en prettig comfortabel. Minstens 10 jaar vooruit op andere auto’s in het c-segment op dat vlak. En nog ruimer ook. Ondanks die ruimte van binnen trouwens een heel stuk kleiner van buiten dan elke andere c-segment auto, met alle voordelen die daarbij komen.

Ik ben van de a-klasse naar een focus gegaan en die Mercedes is in alles veel beter. Behalve dat dat geen stationwagen is, de Benz geen rukpukkel had (en ongeremd toch bijna niks mag trekken) en het wel een Mercedes is bij onderhoud (hoewel wel erg betrouwbaar). Zou ik geen trekhaak en stationwagen nodig hebben zou ik graag weer een w169 rijden.
@lekbak: ik heb ze 12 jaar lang verkocht en heb er zelf één gehad. Tov een focus ben ik het met je eens dat het een fijne auto is. Alleen bodem te hoog dus je zit in een rare houding. Auto is hoog maar raakt toch elke riggel en vluchtheuvel met de onderzijde. Verder een top auto maar echt geen zalige cruiser.
De mercedes w202 c240 of c280. Comfortabel, vlot en erg betrouwbaar. Alleen wil de carrosserie wel roesten maar daar rijdt ie niet minder van!!
Ik ben nooit zo van het Franse automobiele spul, maar ik zou hier opteren voor de C5. Neem lekker een station, kun je lekker veel meenemen
Saab 9-5. Heerlijk comfortabele cruiser, met een tikkeltje eigenzinnig interieur. Overigens ook heerlijke turbo-motoren
Ik zou ook eens kijken naar een Volvo V40 van 2000 tot 2004. (Eerste generatie, phase 2 of 3). Heerlijke auto’s om veel kilometers mee te maken, zijn er redelijk veel van gebouwd en met wat zoeken ook te vinden met niet al te hoge kilometerstanden. Ik vind de V50 die er op volgde en de V40 vanaf 2012 in vergelijking vanbinnen erg crap en minder comfortabel. Dan is de S40 een betere keuze.

Wil je heel veel zooi kunnen vervoeren zou ik toch zeker aanraden iig een stationwagen te overwegen.

Tevens, als je het op kunt brengen zou 1000 of 2000 euro extra heel veel extra mogelijkheden geven. Mijn ervaring is dat bij 5k budget je net in het dal zit van kleine auto met niet al te veel kilometers of grote auto met veel te veel kilometers.
Hier afgelopen maand een S40 gekocht en tot nu toe helemaal geen spijt van. Alles zit erop en is goed comfortabel.
Ford Escort station Diesel. Voor 1000 heb je een nette. Onwijs ruim. Blijven gaan en voor die prijs kun je er ook geen buil aan vallen.. Als student / muzikant moet je toch een beetje op de kleintjes letten. En de MRB haal je er wel uit met 25k…
@cloverleaf: laat maar staan schijnbaar niet meer te koop. Ik wordt oud.
@cloverleaf: de focus mk1 staat zat te koop. Ook onverwoestbaar, maar rijdt tien keer beter en is van binnen 100 keer zo prettig om mee te leven.
@lekbak: ja goeie!
@cloverleaf: Die 1.8 diesel is zo heel betrouwbaar niet hoor. Heb er indertijd flink naar gezocht (had een bestelautootje nodig en de Escort Courier is wel één van de mooiere).
Meerdere proefgereden die meer olie zopen dan diesel, en heb er uiteindelijk ook 2 bezeten die olie gingen zuipen.
De Peugeot (/Citroën) diesel is een fijner blok, dat blijft écht gaan en ook na een half miljoen kilometers nog gewoon zonder olie bijvullen, alleen verversen. Andere optie die bijna niet kapot te krijgen is – ik roep het niet graag, maar toch – Golf 4/5 met de 1.9/2.0 SDI of de 1.9 TDI.
Ik zou voor de Toyota gaan als je een redelijke ruime auto wil waarmee je ook makkelijk veel kilometers in kan maken. Ga wel voor de vijfdeurs. Controleer ook de airco onderdelen zoals leidingen en condensor.
Als je wilt upgraden vanuit een Punto kan je eigenlijk alles voor 5k groter dan het a-segment wel overwegen.

Ik zou zelf een fiesta kopen met 1.6 diesel plus chip naar 120pk. Als die lekker in de opties zit heb je een heerlijke km vreter. Indien benzine altijd de 1.6 kopen.
Een andere optie is een mk2 focus. Rijdt best prima en lekker goedkoop in onderhoud, in tegenstelling tot de Mercedes a-klasse die aangeraden word.
Ja dat kan er in mijn ogen maar een zijn namelijk: Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/124840910/Android?s=12-12-0-0-1-1
@rfocus: Zeker gezien de kilometerstand en onderhoudshistorie een schitterend exemplaar voor dat geld. Maar je zult er ook rekening mee moeten houden dat je maandelijks zo’n € 700,- aan kosten kwijt zult zijn bij 25.000km/jaar. En dat lijkt me voor een student/muzikant wel een erg forse toename in vergelijking met de Punto.
Ik snap je voorkeur voor een C30 helemaal. Nog steeds een mooie verschijning. Alleen, je kan er niets in meenemen. Maar dan ook echt niets.

Mijn advies: ga kijken naar een Volvo (maakt niet uit welke) als er maar een 5 cilinder motor in zit. Dan maakt km stand ineens ook niet zoveel meer uit…..
@iJoost: in had zelf ook gekeken naar een C30. Erg mooie auto alleen erg weinig ruimte. Zonde want je ziet ze steeds minder hier rijden.
@johan82: een 1e serie crème witte met bruine skirts en een t5 motor. Pijpje links en pijpje rechts :)
Yes please!

In de praktijk: met mijn (bovengemiddelde) lengte en (binnenkort) 3 kids is een xc60 of xc90 (youngtimer?) handiger. (Wil geen v70 meer, die ken ik nu wel)
@iJoost: als iemand die drie Volvo C30’s gehad heeft kan ik het bevestig, bloedmooie auto. Maar die kofferbak is echt wel erg klein en achterin is er te weinig ruimte om het krap te kunnen noemen.
Ik ben zelf al ruim een jaar in het bezit van een C30 1.8. Geweldige wagen! Als je echt daarin geïnteresseerd bent laat je eens inspireren en adviseren door jezelf toe te voegen aan de FB-groep C30Nederland.
Heb ik zo’n rare links gepost? Ik heb een hele batterij voorstellen opgezocht, maar blijkbaar hebben de mannen (welgegunde) andere dingen te doen.

Tdlr;
Yolo: Pontiac Fiero (kameleon auto) of serieuzer de Firebird

Reëel:
Alfa 166
Jaguar X-type 4WD
Jaguar S-type
Lexus IS200
Volvo S60

Ruimte voor muzikant:
Kia Carnival
Volvo 960!
Als je tijd en gelegenheid hebt een beetje doorsparen. Dan heb je een phase 3 C5. Heb ik ook gedaan. Rij er nu een maandje mee, 5000+ km. Geen enkel rammeltje (Ik ga snel even afkloppen op hout… )
@vantagev8: Mooie bak. Heb je ‘m met HPIII of met gewone schroefveren?
Chrysler sebring of 300c
Pff zo moeilijk is dat niet: Mondeo mk3 v6 ghia. Alle luxe die je nodig hebt. Best sturende auto in z’n klasse (toen). Lekkere V6. En je houdt zeker 1000 over om te tanken.
@mopar70: dat is ook een goed voorstel.
Dus hij wil rust ruimte en comfort. Als student zijnde lijkt mij betrouwbaarheid ook wel een belangerijk punt.

Blijkbaar kan hij zijn muzikale spullen kwijt in een Punto….

Oplossing heel erg simpel: Lexus LS400, verbruikt wat meer, maar de dealer zie je bijna niet want enorm betrouwbaar.
@205gti16: Hele goeie optie, al zou ik voor de 430 gaan. Toch net wat recenter.
En als je eraan begint, KIJK DIE LUCHTVERING NA! Een Lexus is héél erg betrouwbaar, maar als die vering stuk gaat, trek je portemonnee dan maar. Met name aan de achterkant gaat er na 15 jaar weleens wat stuk, en dan ben je 4 a 5K zo kwijt.
Voor dit geld heb je toch ook een leuke 523i E39? Met 6 in lijn

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).