• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is dit hoe we Max Verstappen volgend jaar in beeld zien?

Auteur: jaapiyo, gepost 12 juli 2016 om 12:30 – 45 Reacties

Halo


Red Bull Racing test op Silverstone met de nieuwe variant van de ‘Halo’.

Momenteel wordt in Silverstone de eerste van twee Formule 1-testdagen gehouden. Enige tijd was testen tijdens het seizoen in de koningsklasse uit den boze, maar nu mag het weer, zij het gelimiteerd.

Door verschillende teams wordt de test aangegrepen om naast nieuwe onderdelen op de auto’s ook een nieuwe ‘onderdeel’ ín de auto te zetten. Verschillende relatief onbekende namen verschijnen op de tijdsmonitoren. Onder andere derde rijder van Renault en tevens Mercedes-protégé Esteban Ocon, Ferrari-academy rijder Charles Leclerc en Nikita Mazepin doen een paar rondjes.

Ook Red Bull zet twee junioren in. Dat betekent dat Max en Daniel niet achter het stuur zitten tijdens deze test. Hun plaats wordt ingenomen door Pierre Gasly, die uitkomt in de GP2 voor DAMS en in die klasse afgelopen weekend eindelijk een race wist te winnen. Voor Toro Rosso komt Sergio Sette Camara in actie, in de toekomst wellicht een belangrijke concurrent voor onze eigen Richard Verschoor in de Red Bull hierarchie.

Halo-halo

Gasly zal blij zijn dat hij twee dagen mag rijden, maar hij moet dat wel doen met zo’n gekke wichelroede voor zijn Franse neus. Teambaas Christian Horner heeft inmiddels aangegeven dat hij geen fan is van de Halo in deze vorm en ernaar neigt om tegen de geplande introductie ervan in 2017 te stemmen. Hij zegt dat het beter is om even goed na te denken over een elegantere en betere oplossing. Waarschijnlijk heeft hij zelf iets als een jetfighter-cockpit in gedachten. Hoe dan ook blijft deze onooglijke oplossing ons dus volgend jaar mogelijk nog bespaard.

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Salaris Max Verstappen stijgt niet mee met inflatie
  • Red Bull: "Hamilton moet een raceban krijgen"
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, daniel-ricciardo, Formule 1, halo, Max Verstappen, Pierre Gasly, Racing, Red Bull Racing, veiligheid

Vorig bericht: « Opsporing verzocht: blauwe RS4 geklauwd in Nijkerkerveen [updated]
Volgend bericht: Fransman is furieux, betaalt boete met duizenden muntjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwm3gtr zegt

    12 juli 2016 om 12:33

    Hallo it’s me….

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      12 juli 2016 om 12:49

      @bmwm3gtr: you looking for..

      Login om te reageren
      • krizus zegt

        12 juli 2016 om 14:15

        @pinut187: … and I wonder where I’m driving.

        Login om te reageren
    • awesome zegt

      12 juli 2016 om 14:37

      @bmwm3gtr: Halo from the other siiiiiiide!

      Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    12 juli 2016 om 12:35

    Moet toch als rijder enorm irritant zijn om constant een scheiding in je zichtsveld te hebben. Ik ben er ook geen fan van maar als het tragedies zoals die van Jules kan voorkomen, dan moet het maar.

    Login om te reageren
    • vlosselmoss zegt

      12 juli 2016 om 12:52

      @misterdrogba: Deze tragedie kan ook voorkomen worden door geen kranen op het circuit te laten wanneer er nog op volle snelheid gereden wordt. Nu wordt een verkeerde call van destijds een ontwerpprobleem van nu.

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        12 juli 2016 om 13:08

        @vlosselmoss: Jules reed veel te hard onder dubbel geel. De kranen stonden op de baan juist toen er niet met volle snelheid gereden mocht worden. Jules ongeluk had weinig met de veiligheid van de sport te maken, gewoon een dom en onnodig ongeluk. De Halo is er om ongelukken zoals die van Massa en het fatale ongeluk van ex-f1 coureur Justin Wilson te voorkomen.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          12 juli 2016 om 15:00

          @bassx: Die Halo had weinig gedaan tegen Massa @Hongarije. Het fighterjet-scherm waarschijnlijk wel.

          Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      12 juli 2016 om 14:06

      @misterdrogba: heeft er niks mee te maken, 1. Jules had net zoveel schuld als de FIA. 2. Gevaar is onderdeel van de sport, accepteer het of ga niet racen. 3. Die had Jules of Surtees helemaal niet gered. 4. Experts zijn helemaal niet te spreken over deze maatregel aangezien uit de auto klimmen nu wellicht gevaarlijker is geworden.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        12 juli 2016 om 14:37

        @goodolddays: Op welke manier had dit Surtees niet gered als ik vragen mag?

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        12 juli 2016 om 17:05

        @goodolddays: Inderdaad, een halo had Jules ook niet gered, maar Surtees wel. Die kreeg dat wiel namelijk op zijn voorhoofd, en laat daar nou precies die halo voor zitten. Enkel impact recht van bovenaf voorkom je er niet mee.

        Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    12 juli 2016 om 12:39

    Vond Halo op de Xbox toch beter te pruimen

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    12 juli 2016 om 12:47

    Tja, wil je open cockpit racen of wil je het niet? Afgezien van het het feit dat het lelijk is denk ik dat het geen recht doet aan dit basis idee van de Formule 1. Je moet altijd een zeker risico aanvaarden als F1 coureur.

    Hoeveel risico is nog aanvaardbaar? Binachi, María de Villota, en mogelijk Senna hadden nog geleefd met een dergelijke constructie voor hun neus. Dat is waar. Maar we hebben Alonso dit jaar ook al eens ondersteboven door de Australische lucht zien vliegen op een manier die hij 20 jaar geleden waarschijnlijk niet had overleeft.

    Wellicht alleen die kolom voor de neus van de rijder en die beugels laten voor wat ze zijn?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 juli 2016 om 12:48

      @pomoek: tja, en wat als de auto in de fik vliegt en de coureur door de beugel er niet uit kan….

      Login om te reageren
      • meneer zegt

        12 juli 2016 om 14:42

        @dutchdriftking: dat kan niet door de beugel

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        12 juli 2016 om 15:34

        @dutchdriftking: Ferrari heeft onder toezicht van de FIA voorafgaand aan de vrije trainingen van de GP van Oostenrijk een driver extraction test gedaan en de resultaten daarvan zijn blijkbaar positief genoeg om Red Bull eens met het ding te laten rijden.

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      12 juli 2016 om 13:39

      @pomoek: Antwoord op ongeluk van Jules is de Virtual Safetycar, coureurs kunnen blijkbaar zelf niet voldoende van het gas af. Het is om soortgelijke ongelukken als die Massa en dodelijk ongeluk van ex-F1 coureur Justin Wilson te voorkomen.

      Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      12 juli 2016 om 14:42

      @pomoek: Ik meen me te herinneren dat Senna’s ongeluk zo zwaar was dat een “Halo” hier ook geen soelaas had geboden.
      Hij kreeg:
      – voorwiel tegen zijn hoofd
      – hierdoor sloeg zijn hoofd hard naar achteren tegen de hoofdsteun aan
      – deel voorwielophanging door zijn helm heen.
      Alledrie de gebeurtenissen op zichzelf waren al dodelijk geweest.
      Met de hedendaagse F1 auto’s had Senna aanzienlijk meer kans gehad:
      – Sterkte cockpit
      – Kabels aan de wielen
      – HANS systeem

      Helaas heeft zijn ongeluk die drie verbeteringen uiteindelijk wel in gang gezet.

      De crash van Alonso in Australië dit jaar had in een F1 wagen uit 1994 ook een aanzienlijk ander eindresultaat gehad.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        12 juli 2016 om 15:41

        @ahs1979: kijk de crash van Senna nog eens, zou ik zeggen…voorwiel tegen het hoofd?

        Login om te reageren
        • ahs1979 zegt

          12 juli 2016 om 16:03

          @skinnybmw: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Death_of_Ayrton_Senna onder het stuk “Racing Crash” 4e alinea.

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            12 juli 2016 om 17:38

            @ahs1979: hmmm in mijn beleving is het altijd een stuk ophanging geweest wat zijn leven heeft gekost. Niet i.c.m. een wiel. Thanks!

            Login om te reageren
            • ahs1979 zegt

              12 juli 2016 om 18:22

              @skinnybmw: dat van die ophanging door de helm stond mij ook het meest helder voor de geest. Waarschijnlijk omdat dit het meest lugubere onderdeel was en op mij als 14-jarige.

              Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    12 juli 2016 om 12:47

    Als het geen belemmering op levert en daadwerkelijk veiliger is, waarom niet?

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    12 juli 2016 om 12:49

    Off topic: Blijft toch een prachtige auto die RB12 met die matte kleur blauw. Gaan volgend jaar meer volgen denk ik!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      12 juli 2016 om 15:40

      @pomoek: De Renault is ook in een matte kleur gespoten ;-)

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        12 juli 2016 om 19:44

        @Edge: klopt, maar ik denk dat er nog wel een paar gaan volgen.

        Login om te reageren
  7. pinut187 zegt

    12 juli 2016 om 12:49

    Mooi, RB zet junioren in en dus niet Max. 18 jaar en al geen junior meer mooi toch. En is Nikita geen vrouwen naam?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      12 juli 2016 om 12:59

      @pinut187: Renee, Maxime, Pascal en Henk zijn ook vrouwen namen. Hoor je ook niemand over.

      Login om te reageren
      • ikbenmnzus zegt

        12 juli 2016 om 13:12

        @fmgarcia: Klopt. Mijn buurvrouw heet ook Henk..

        Login om te reageren
      • cthijs zegt

        12 juli 2016 om 21:11

        @fmgarcia: kees ook ,

        Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      12 juli 2016 om 13:16

      @pinut187: http://www.imdb.com/title/tt0118379/

      Login om te reageren
    • super zegt

      12 juli 2016 om 13:39

      @pinut187:
      google eens “Nikita Khrushchev” en vertel me of je haar zou “doen” of niet.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        12 juli 2016 om 14:03

        @super: er zijn mannen die hem wel zouden doen denk ik. Al is Nikita echt een jongensnaam in Rusland.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 juli 2016 om 18:41

          @rufctr01: Het is allemaal de schuld van Elton John.

          Login om te reageren
  8. jverhofstad zegt

    12 juli 2016 om 12:51

    Ja het ziet er natuurlijk niet uit. Maar daarnaast vraag ik me af of dit daadwerkelijk zorgt voor meer veiligheid.. Je maakt het veiliger op een gebied maar het wordt een stuk lastiger voor coureurs om er snel uit te komen in geval van brand of wanneer de auto compleet in elkaar zit (denk aan alonso in australië)

    Login om te reageren
  9. gt500eleanor zegt

    12 juli 2016 om 12:52

    Zag nog wel een leuke grap over de halo voorbij komen.

    Jumbo word Halo sponsor van Max.
    “Halo Jumbo….”

    Login om te reageren
  10. antoonniels zegt

    12 juli 2016 om 13:37

    Een ongeluk zoals Massa had helpt deze oplossing dan weer niet bij. Vond de Red Bull oplossing eleganter en waarschijnlijk ook allround een betere oplossing. Ben ook benieuwd wanneer we de eerste halo zien die als extra vleugel wordt gebruikt….

    Login om te reageren
  11. goodolddays zegt

    12 juli 2016 om 14:03

    Slaat helemaal nergens meer op.. Weer een stukje allure helemaal weg gesteriliseerd…

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    12 juli 2016 om 14:45

    Dat de F1 een vorm van cockpitbescherming gaat invoeren is onvermijdelijk. Het ziet er niet zo mooi uit, maar als het de veiligheid ten goede komt dan moet het maar. Het probleem met de halo vind ik dat het alleen beschermt tegen een ongeluk zoals dat van Henry Surtees in de F2. Die kopte en losvliegend wiel en toen was het over en uit voor hem. De kans dat zoiets in de F1 gebeurt is al vrijwel nihil omdat daarna zogeheten wheel tethers zijn geintroduceerd. Dat zijn een soort kabels die ervoor zorgen dat de wielen bij een crash niet meer los kunnen komen van de auto.
    Een ongeluk zoals dat van Massa in 2009, waarbij hij een veer van de auto van Barrichello tegen zijn helm kreeg, voorkom je niet met deze Halo. Ik pleit dan ook voor een doorontwikkeling van Red Bull’s Aeroscreen. Dat ziet er niet alleen beter uit, maar beschermt zowel tegen kleine objecten als tegen grote objecten.

    Login om te reageren
  13. jeppie zegt

    12 juli 2016 om 16:16

    Die Red Bull zelf bedacht heeft lijkt me een stuk beter

    Login om te reageren
  14. pikes83 zegt

    12 juli 2016 om 17:42

    Halo captain jack

    Login om te reageren
  15. western zegt

    12 juli 2016 om 17:52

    Wereld kampioen

    Login om te reageren
  16. exclusieviteitsfreak zegt

    12 juli 2016 om 23:55

    Waarom wordt een straaljager cockpit-bescherming niet toegepast ? : https://www.google.be/search?q=straaljager&espv=2&biw=1920&bih=950&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjLsOjU9O7NAhXrB8AKHRJOArEQsAQIGw , dat is pas optimale hoofdbescherming volgens mij . . .

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      13 juli 2016 om 19:00

      @exclusieviteitsfreak: zeker ook met schietstoel en al? Denk niet dat het de extraction-test haalt

      Login om te reageren
      • exclusieviteitsfreak zegt

        13 juli 2016 om 20:58

        @bullzeyersn: Ik heb het gewoon als voorbeeld aangehaald . . . , en nee, niet met schietstoel en al, wel met ’n uitvoering in kogelvrij glas, maar dan ultra licht, en met de juiste luchtstroomlijn, en de coureur geen last mag hebben van spiegeling door lichtinval en met optimale verluchting van de cabine, deels gekoeld met zeer milieuvriendelijke airco in minivorm, en voorts openend naar voren, eventueel omhoogklappend, dat ze het maar eerst even uitproberen, de praktijk zal het wel uitwijzen . . .

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North