• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rick van Stippent wordt vervolgd voor Lambo crash

Auteur: Loek, gepost 12 mei 2023 om 16:58 – 53 Reacties

Volgens het OM is het ongeluk dat de eigenaar van Stipt Polish Point had te wijten aan roekeloos rijgedrag en dus wordt Rick van Stippent vervolgd.

Vorig jaar was er in maart een auto-evenement genaamd DAY1 World of Cars op het TT circuit in Assen. Georganiseerd door bekende sociale media-fenomenen kan het natuurlijk niet anders dat vele (bekende) autobezitters uitgenodigd werden om hun bolides te tonen. Zo ook de welbekende eigenaar van Stipt Polish Point, Rick van Stippent. Voor hem liep de reis ernaartoe alleen minder fijn af. Hij wilde zijn Lamborghini Aventador S meenemen naar Assen, maar kwam niet verder dan Rouveen (net boven Zwolle). Daar raakte hij de controle over zijn 740 pk sterke Lambo kwijt en reed de auto aan alle kanten total loss.

Normaal gereden

We snappen het wel hoor. Een lege A28 en 740 pk onder je rechtervoet, dan is ietsje harder gaan dan netjes 100 km/u voor een autofanaat erg verleidelijk. Met de impact van het ongeluk zou je dan ook denken dat er veel harder is gereden. Van Stippent heeft dit altijd ontkend en zegt dat hij normaal reed. Ondanks de video’s als bewijs dat hij eerder met hoge snelheid voorbij kwam zeilen, reed hij bij Rouveen netjes de toegestane snelheid. Er is niemand die kan bewijzen of dat echt zo is of dat het tegengestelde waar is, dus of het waar is laten we even in het midden. Feit is wel dat de plek van het ongeluk een notoire ‘bult’ in de weg heeft waar het kan dat de aerodynamica van de Lamborghini even niet meer snapte dat alle vier de wielen op de weg moesten blijven. Kortom: de feiten zijn ‘ongeluk’ en ‘Lamborghini total loss’, alles eromheen is gokwerk.

Opzettelijk gevaarlijk

Toch wil het Openbaar Ministerie even wat meer duidelijkheid in de zaak. Rick van Stippent wordt vervolgd voor het ongeluk van maart 2022. De snelheid wordt niet eens genoemd, het wordt gespeeld op gevaarlijk rijgedrag. De zaak wordt naar de rechtbank gebracht in Zwolle en Van Stippent moet zich daar melden in oktober. Dan wordt er officieel gekeken wat er nou gebeurde op de A28 bij Rouveen en of hij zich daadwerkelijk aan de snelheid hield of niet.

Zo krijgt het ongeluk dus alsnog een staartje. Zoals gezegd is een redelijk bekende video hoe Rick kwam langs zeilen bij andere gebruikers van de A28, oordeel zelf:

(via Dagblad van het Noorden)

Ook interessant!

  • Koop het fabrieksnieuwe huis van Rick van Stippent
  • Lamborghini Aventador SV op Marktplaats is een neppert
  • nieuwe Lambo V12
    Dit is de nieuwe Lambo V12
  • Gaat de opvolger van de Lamborghini Aventador er zo uitzien?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

openbaar-ministerie, Stipt-polish-point

Vorig bericht: « Shakira nieuwe vlam van Lewis Hamilton?
Volgend bericht: Tesla gaat stoppen met het stuur aan de andere kant »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    12 mei 2023 om 17:25

    Ik las Rick van Striptent

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      12 mei 2023 om 19:27

      Wel beter inderdaad.

      Login om te reageren
    • Jochen zegt

      13 mei 2023 om 07:57

      Omdat je ook uitgekleed wordt door een kijken naar oude rommel dat is opgelapt met goedkope middeltjes ?

      Login om te reageren
  2. mrcabdrivert zegt

    12 mei 2023 om 17:29

    Zolang er geen (video)bewijs is dat hij op het moment van het ongeval te snel of roekeloos reed, valt er ook niks te oordelen.

    Dat hij vlak daarvoor toevallig een keer het gas goed intrapt zegt helemaal niks.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      12 mei 2023 om 17:49

      @mrcabdrivert: ik denk dat je de deuken in de vangrail en slipsporen op foto 1 een beetje hebt gemist….

      Login om te reageren
    • Bram750 zegt

      12 mei 2023 om 18:37

      Sporenonderoek zegt genoeg.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      12 mei 2023 om 19:50

      @mrcabdrivert: het zal je verbazen in hoeverre de Landelijke Eenheid VOA (verkeersongevallen analyse, zie de Mercedes Sprinter op de header foto) met hun technisch onderzoek de bewijslast voor een rechter rond kan krijgen.

      Login om te reageren
      • Neuf-Trois zegt

        12 mei 2023 om 21:17

        Dat is waarschijnlijk de reden dat hij nu wordt aangeklaagd.
        “Uit technisch onderzoek is gebleken dat:..”

        Ze zullen op basis van de log van de boardcomputer en uit de data van het ongetwijfeld aanwezige voergtuigvolgsysteem vast wel kunnen achterhalen hoe snel hij heeft gereden.

        Het hoeft daarbij niet eens per sé over het moment van het ongeval zelf te gaan.
        Ze hebben die data mogen verzamelen naar aanleiding van het het ongeval.
        Op basis van de video’s die rondgaan is er vervolgens vast wel een rechter te vinden die toestemming geeft om in die data te mogen grasduinen naar bewijs voor deze ‘op video vastgelegde misdragingen’.

        Denk dus dat hij best wel mag vrezen voor zijn roze papiertje en dat zijn verzekering daar ook nog wat vindt als hij daadwerkelijk wordt veroordeeld.

        Login om te reageren
        • frankykoop zegt

          13 mei 2023 om 08:01

          Bij het ongeval had Rick ook de bruinwerker naast zich zitten die de hele dag in dienst van hem alles filmt….dus ga ervanuit dat die beelden ook nog wel ergens op n harde schijf staan….
          Hoop dat de verzekeraar zich terugtrekt, dan hoeven wij iig niet te lijden onder de fouten van die poetser.

          Login om te reageren
          • dutchneon zegt

            14 mei 2023 om 20:52

            Voor dat onderzoek van de VOA is geen boordcomputer nodig hoor….
            Met dat de zaak nu voorgelegd is door het OM is er toestemming om de telefoon van Rik uit te peilen en als Rik de waarheid spreekt zal daar op een paar kilometer nauwkeurig uitgewezen worden hoe hard hij reed op het moment van crashen maar ook het tracé daarvoor.

            ****Spoileralert****
            Aan de ‘remsporen’ (lees pirouette strepen) was al te zien dat het niet met 80 was…. en ook niet met 140……. iets daartussen ook niet…….. dan zal het wel harder zijn gegaan :p

            Login om te reageren
    • ArnoldH zegt

      12 mei 2023 om 21:23

      Het lijkt mij dat ze de computer van de Aventador zo kunnen uitlezen en daarin wordt geregistreerd hoe hard je reed op het moment van het ongeluk..

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        14 mei 2023 om 20:56

        Dat kan gewoon aan de hand van je telefoon ;)

        Login om te reageren
  3. seatleon zegt

    12 mei 2023 om 17:33

    Iedere keer als ik nu met 150-160 km/h over “de schans” bij de Lichtmis kom ben ik blij dat ik niet in zo’n instabiele Lambo rij die bij 100 km/h al loskomt.

    Login om te reageren
    • mj76 zegt

      12 mei 2023 om 17:53

      +1😂

      Login om te reageren
    • bunnylebowski zegt

      12 mei 2023 om 19:47

      @seatleon lol. Nooit gerealiseerd dat dit een ding is, maar wel bewust dat er altijd een irritant heuveltje is als ik richting het hoge noorden rijd.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        16 mei 2023 om 12:44

        @bunnylebowski: da’s juist het leuke van ‘de schans’. Als je met 100-120 km/u ‘met het verkeer meerijdt’ is er niks aan het handje, je voelt alleen een kleine opschudding.

        Om het als schans te laten fungeren moet je iets harder rijden, bij 140-160 voel je ‘m al. Daarom dat je volgens mij nóg meer dan dat nodig hebt om een auto te lanceren zodanig dat ‘ie slipt en in de vangrail eindigt. Geen oordeel verder, hoor ;)

        Login om te reageren
  4. none1234 zegt

    12 mei 2023 om 17:44

    Is dat niet kut voor je verzekering als je veroordeelt wordt voor “gevaarlijk rijgedrag”?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      12 mei 2023 om 19:54

      Premie zal aanzienlijk verhoogd worden als ze hem niet al wegsturen.. wordt sowieso een hoge rekening

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        13 mei 2023 om 10:39

        Die poetst hij vast wel weer weg 😁

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 mei 2023 om 09:40

      Lijkt me dat die dat geweldig vinden, hebben ze een heel goede reden om niet te betalen en te royeren.

      Login om te reageren
  5. c4seum zegt

    12 mei 2023 om 17:49

    Ik rij regelmatig langs de plek waar het gebeurt is, ken dus ook de hobbel, maar het is onmogelijk om zo’n lange crashweg te hebben als je “maar” 100 hebt gereden. Daarnaast was deze plek een 120 weg voordat de max snelheid terug naar 100 ging. Het is gewoon ongeloofwaardig. Nog te meer omdat als je een constante snelheid hebt, er absoluut geen reden is voor de achterwielen om op hol te slaan. Resumerend reed hij gewoon veel te hard, en/of was hij hard aan het accelereren.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    12 mei 2023 om 17:52

    Ik zou als ik Rick van Striptent was gewoon zeggen dat er in Assen milieugekkies aan het werk zijn die wielen losschroeven en als bewijs het journalistieke werk van een, nu ja, ons alle bekend zijnde website aanbieden. Case closed!

    Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    12 mei 2023 om 17:58

    “Er is niemand die kan bewijzen of dat echt zo is of dat het tegengestelde waar is”

    Ook de technische recherche niet aan de hand van het zeer opmerkelijk en lange spoor op de weg? Ik denk dat er daarom ook geen snelheid wordt genoemd omdat die niet precies is te bewijzen maar wel dat er veel, en veel te hard werd gereden. Zo’n lang spoor zie je in de F1 nog niet eens.

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      14 mei 2023 om 20:59

      Aan de hand van de remsporen zeker wel, maar dan is er een zeer hoge correctiefactor die toegepast moet worden.
      Je telefoon uitpeilen werkt beter, dan is er maar een paar km correctie van toepassing en weten ze de snelheid over het hele tracé

      Login om te reageren
  8. jeroenm83 zegt

    12 mei 2023 om 18:00

    Tussen Emmerich en Rees op de A3 zit ook een ‘drempel’ in de weg, in een flauwe bocht. Daar even van het gas, en 250 kmh er zo recht mogelijk overheen is goed te doen (Audi’s TTS/RS6). Je maakt mij niet wijs dat zo’n Aventador met 100 kmh, zoals hij daar aan die praattafel zat te janken, zodanig loskomt daar op die A28 (even geleden nog langsgereden met ruim meer dan 100 kmh) dat hij pakweg 250 meter aan vangrail molt.
    Je kan het moeilijk bewijzen als OM, maar Rick: wees nou eens een vent zou ik zeggen.

    Login om te reageren
    • kappenou zegt

      13 mei 2023 om 10:23

      Inderdaad. Hij reed ook ver boven de 300

      Login om te reageren
  9. rollingstoned zegt

    12 mei 2023 om 18:14

    “Feit is wel dat de plek van het ongeluk een notoire ‘bult’ in de weg heeft waar het kan dat de aerodynamica van de Lamborghini even niet meer snapte dat alle vier de wielen op de weg moesten blijven.”

    Kortom: Hij kan het dus beter bij het poetsen van auto’s houden.

    Login om te reageren
  10. hotze zegt

    12 mei 2023 om 18:21

    Is de Aventador inmiddels weer “fabrieksnieuw-na-total-loss” of toch op de schroothoop beland?

    Login om te reageren
    • shellplc zegt

      12 mei 2023 om 19:40

      Hij heeft hem weer terug, dat was toen in een filmpje op Youtube te zien dat hij hem weer ging ophalen.
      Auto was toen ook in beslag genomen na dat ongeluk door de Politie.

      Login om te reageren
  11. anthwan zegt

    12 mei 2023 om 18:57

    Door die klootviool stond ik een uur in de file ( kwam bijna te laat bij de bevalling van mijn zoon) en als die eikel nog 1keer beweert maar 100 kmh te hebben gereden trap ik persoonlijk 3.meter onder de grond. Droeftoeter.

    Login om te reageren
    • martinus.tussengas zegt

      12 mei 2023 om 19:28

      Je zoon zal trots zijn op je.

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      12 mei 2023 om 19:32

      Om ‘tactische’ redenen zal-ie het misschien nooit toegeven, maar die heeft niet op deellast 100 km/u gereden toen het fout ging. Maar dat zal het VOA-onderzoek vermoedelijk wel aan het licht brengen. Dus erover liegen is vast niet erg zinvol.

      Login om te reageren
    • bunnylebowski zegt

      12 mei 2023 om 19:49

      @anthwan in zo’n situatie pak je toch gewoon de vluchtstrook ?

      Login om te reageren
    • Groninger zegt

      12 mei 2023 om 22:24

      Poeh. Hij zal het nu wel laten zeg…. Tip: vertrek eerder of blijf bij je vrouw in de buurt als het moment bijna daar is.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 mei 2023 om 09:44

        Je doet nu de aanname dat het kind door zijn vrouw gebaard is maar dat is slechts de simpelste variant, als het kind bijvoorbeeld van z’n donderdagmiddag maîtresse is kan de boel een stuk lastiger zijn…

        Login om te reageren
  12. eggiebirdie zegt

    12 mei 2023 om 19:23

    a. al met al reed hij wel in een toffe wagen.
    b. wel bekruipt me toch het gevoel nu dat ik iets te veel betaald heb voor die poetsdoekjes…

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      13 mei 2023 om 07:34

      Je was op aliexpress echt veel beter afgeweest.

      Login om te reageren
  13. harrie zegt

    12 mei 2023 om 20:45

    Voor straf de hele vangrail daar fabrieksnieuw poetsen.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      12 mei 2023 om 22:34

      😂beste comment

      Login om te reageren
  14. room850 zegt

    12 mei 2023 om 21:03

    Kunnen ze niet uitlezen wat de snelheid was op moment van impact? Airbags enzv

    Login om te reageren
  15. mc96 zegt

    12 mei 2023 om 22:06

    Ik wacht wel even af of een rechter hem daadwerkelijk veroordeelt. Persoonlijk vind ik het zonde dat het OM tijd versplit aan het vervolgen van deze persoon. Het betreft een ongeval zonder letsel. Ik zou liever zien dat ze alcoholgebruikers en laggastypes die daadwerkelijk ernstig letsel veroorzaken meer zouden opsporen en vervolgen.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      12 mei 2023 om 22:36

      Denk dat ze dit vooral doen vanwege de preventieve werking die hiervan uitgaat. Als je zonder heterdaad betrappen iemand kan veroordelen, schrikt dat toekomstige wegpiraten mogelijk (een beetje) af. Ik snap het wel, zeker met deze publiciteit eromheen.

      Login om te reageren
    • grandmasterb zegt

      15 mei 2023 om 23:24

      Inderdaad nogal flauwekul, ik zie vaak politieauto’s (zonder licht of geluidssignalen) door rode lichten rijden en zonder richting aan te geven afslaan, dat zou eens onder de rechter moeten worden gebracht.

      Login om te reageren
  16. brammetjedeb zegt

    12 mei 2023 om 22:17

    Rick kan lullen als Brugman, die zit gewoon fout en ik ben bang dat er voldoende bewijs is als er een zaak gestart wordt. Genoeg gezien, verzameld en uitgelezen waarschijnlijk. Eer dat het OM er een zaak van maakt zijn ze zeker van zichzelf!
    En verder blijf ik hem gewoon wegzappen….

    Login om te reageren
  17. vindik zegt

    12 mei 2023 om 22:20

    Rik – ik heb echt niet harder dan 100 gereden -Stippent, maar geen idee hoe ik aan die remsporen van 400m kom ;)

    Login om te reageren
  18. AudiRS zegt

    13 mei 2023 om 00:28

    Arrogantje heertje mag zich verantwoorden. Goedzo.

    Login om te reageren
  19. drdre1 zegt

    13 mei 2023 om 09:02

    “Kijk, die vangrail zag er eerst zo uit. En zo verlaat hij eigenlijk de fabriek. Wij hebben er dus wat blauw Ali Express spullie op gedaan, even een witte handdoek erover, en kijk wat er gebeurd. Kijk wat er gebeurd. Al die viezigheid komt er met een beurt van af. Eieieigenlijk is hij nieuwer dan toen hij uit de fabriek kwam. Enig nadeel natuurlijk, de vangrail tordeert en dat is iets, dat hoort gewoon bij zo’n type vangrail. Dat heeft charme. Sommige mensen vinden dit he-le-maal niks! Ik hou er van!”

    Login om te reageren
    • jeroenm83 zegt

      13 mei 2023 om 11:29

      Mega;👍

      Login om te reageren
  20. schuimbekje3 zegt

    13 mei 2023 om 13:00

    Ik heb het even geprobeerd. 100 naar 0 kostte me 40m. 150 naar 0 was 75m 200kmh naar 0 duurde 150m en 250kmh naar nul koste 220m.
    Dus eerst een vangrail waarbij je wel minstens 30% afremt en dan 13 piruetjes draait over een afstand van 340m. Dan reed je niet 100kmh. Dat kan elke youtube natuurkundige berekenen.

    Login om te reageren
  21. MarcoM zegt

    13 mei 2023 om 13:36

    Net als Enzo Knol, als je een bekend persoon bekend, dan heb je ergens wel een voorbeeldfunctie, zeker op Social Media omdat veel jongeren zoiets na willen doen.

    Login om te reageren
  22. V8Vantage zegt

    13 mei 2023 om 19:30

    Ik heb een keer met 50 de auto van mijn vader totaallos gereden. Je staat verstelt hoe veel massa doet en je daardoor “door rijdt” ondanks de pirouettjes en het dijkje waar ik twee keer tegen aan botste. De auto, een Peugeot van 1050 kg. Laat staan hoe ver je door kan gaan met een zwaardere auto. Op het verkeerde moment gasgeven met 760 pk kan verkeerd gaan. Moet je niet onderschatten. Dat wil niet zeggen dat je op dat moment al (veel) te hard reed. Maar wel zegt het veel over het rijtalent van de bestuurder denk ik. En daar zou hij misschien wel op gepakt kunnen worden voor een artikeltje 5. Goed poetsen betekent niet dat je goed kan rijden met zoveel vermogen blijkt dan maar weer.

    Login om te reageren
  23. Dutch79 zegt

    14 mei 2023 om 07:48

    Gelukkig maakt hij alles weer ‘fabrieksnieuw’..

    Login om te reageren
  24. grandmasterb zegt

    15 mei 2023 om 23:26

    En hij heeft veel jaloerse braverikken die er langskwamen weer de dag van hun leven bezorgd. Want die rijden natuurlijk nooit sneller dan 100 overdag. Vreselijke saaie mensen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North