Rico Verhoeven heeft naast grote spieren nu ook grote nieren.
Eerder vandaag schreven we al dat ze bij PSV een nieuwe sponsordeal te pakken hebben. Ze verruilden namelijk Alfa Romeo voor BMW. Blijkbaar is het ‘Sponsor een Brabander’-week bij BMW, want ook Rico Verhoeven kreeg de sleutels van een gloednieuwe Bimmer.
Gezien Rico’s afmetingen moet hij eigenlijk wel een grote auto hebben, zodat alles een beetje in verhouding blijft. Hoewel hij op miraculeuze wijze in een McLaren 720S past, kunnen we ons voorstellen dat er prettigere auto’s zijn als je 1,96 meter lang (en ongeveer net zo breed) bent. Een kolossale SUV bijvoorbeeld.
We kijken er daarom niet heel raar van op dat de nieuwe aanwinst van Rico Verhoeven een BMW X7 is. Dit is namelijk de grootste SUV die het merk ooit bouwde. Met een lengte van 5,15 m, een hoogte van 1,80 m en een breedte van 2 meter kunnen we wel spreken van de Rico Verhoeven onder de BMW’s.
De kersverse BMW X7 van Rico Verhoeven is vrij ingetogen uitgevoerd, in het zwart met zilverkleurige velgen. Dat betekent niet dat het een ingetogen auto is. Integendeel, met de XL-nieren is een X7 net zo in your face als een stoot van Rico. Wat niet af te leiden is uit de foto’s, maar wel uit een Instagram-video die de kickbokser postte: we kijken hier naar een X7 xDrive30d.
Dat betekent dat het oneerbiedig gezegd een instappertje is. We hebben het desondanks wel over een auto met een prijskaartje van €168.290. Dat is ongetwijfeld niet het bedrag dat Rico ervoor betaald heeft, maar dat terzijde. In een X7 xDrive30d heb je een ietwat magere 265 pk tot je beschikking en 630 Nm koppel. Daarmee sleur je dit 2.345 kg wegende gevaarte (exclusief Rico) in 7 seconden naar de 100 km/u.
Het is niet bekend of de zwaargewicht ook nog zijn McLaren 720S in de garage heeft staan. Zo ja, dan matcht de X7 qua kleur in ieder geval met de achterkant van zijn McLaren.
Foto’s: BMW Ekris
De X7 is er vanaf 115.350 euro voor de X7 xDrive30d, dan heeft meneer Rico denk ik gewoon “ja” ingevuld op de optielijst. Wat een bedrag zeg, krijg je ook wel een hoop auto voor terug, maar voor dat bedrag koop je een huis zowat
@bierbuik: ook direct de lekkerste motor
@wildbeest: eh 40d, 50d…
In NL koop je voor 115 k een kiekekot … en in Amsterdam heb je er juist een garage voor !
Huizen en auto’s … voor beiden betalen onze Noorderburen de hoofdprijs !
@bierbuik: een huis zowat? Waar woon jij? 😅
@snorrie: @rolov: ik doelde meer op die 168k die ervoor betaald is, voor dat geld hebben wij een mooi appartement gekocht op 15 minuten van onze hoofdstad. Moet ik enkel niet te vergeten te melden dat dit een jaar of 8 gelenden is..
@snorrie: In het oosten kun je voor 168k een tussenwoning kopen..
@techniekmeneer: in het noorden van Groningen mooie 2 onder 1 kap voor 150k. En dus geen Delfzijl of Winschoten maar vlakbij het mooiste dorp van Nederland;)
@groninger: met of zonder scheuren?
@blo3to3t: zonder scheuren
@bierbuik: waar?
@rolov: in Delfzijl natuurlijk.
Mooi uitgevoerd zo deze X7. Gelukkig eens een keer iets anders dan dat overdreven “black on black “ gedoe.
Conservatieve versie, zonder M pakket … gelukkig.
De man heeft een goede BMW smaak
Nee, die past meer bij Badr.
@azuli: inderdaad en zo te zien ook een mooi interieur ipv saai zwart.
Wat is er overdreven aan ‘black on black’ (zwart exterieur op zwart interieur)?
Los van de nieren is deze gewoon netjes uitgevoerd, niet opzichtiger gemaakt dan ie al is
Om een of andere reden is de X7 de enige BMW waarbij de grote nieren iets wat staan. Bij de rest van de modellen ziet het er alsnog belachelijk uit.
eens! De verhouding klopt hier redelijk wel..
@smex: volledig eens! Vette bak!!
Ik vind juist de nieuwe nieren het beste staan op de nieuwe 7-serie, daarmee kun je ook het verschil goed zien t.o.v. een 5-serie. Het model van de X7 vind ik persoonlijk iets de uitgerekt, de X5 is beter in propotie en heeft ook de mogelijkheid van een derde zitrij, qua ruimte scheelt het weinig heb ik zelf geconstateerd, ik zou lliever de X5 nemen, die is ook goedkoper.
Behoorlijk prijskaartje voor zo’n ondergemotoriseerd opblaas-X5
Rij jij een X 5 of een 2tje ?
@lambo350gt: Nederland he
Sjieke bak! Erg mooi als je de ruimte hebt om em te parkeren..
Goed voor de staatskas, anders dan ene M. Verstappen
@w115 Max Verstappen is een geboren Belg, dus die was sowieso al niet erg interessant voor de Nederlandse staatskas.
Deftige uitvoering zo in het zwart in combinatie met dat interieur en de spaakvelgen. De meningen zullen wel verdeeld zijjn, maar vond zelfs de grille zo heel mooi uitkomen.
Afschrijvingskanon!!! Over 3 jaar voor de helft.
@mark997gt3: dat geldt voor de meeste auto’s in dit segment..
Mx7?
Best een nette auto zo.
“Zilveren velgen”?? Ik hoop dat de blogger zilverkleurige bedoelt :-P
Oké, jij je zin
Iemand die er tegenin durft te gaan?
Maar 265pk en toch in 7 sec naar de 100? Dat is best rap voor zo’n ding.
Viel mij ook op.
Diesel & koppel?
@pindakoning: eens, zal daarna wel wat inkakken.
@pindakoning: het is een diesel , het gaat om koppel. Als er gewicht verplaatst moet worden dan is diesel de enige logische keuze
Ik ben iets langer dan Rico, maar als ik in een McLaren 720S wil passen, dan lukt dat :)
Over een X aantal jaar mag Rico wel bellen als hij er vanaf wil: sjieke uitvoering!
170k voor een 3.0 diesel met 265 pk. Mooie wagen maar beetje veel geld voor dat.
@thjvanvlerken: hij betaald letterlijk € 0.- het is een sponsordeal waarbij hij de auto mag rijden.
@tanzanitef30n: dat snap ik maar neemt niet weg dat het veel geld voor zoiets is. Los daarvan zou het mij niet verbazen dat er gewoon belasting mag worden afgedragen etc. Het is namelijk een verkapt inkomen.
Rico, sympathieke sporter vind ik. Schud Hari Fans de hand ookal wordt hij uitgejouwd.
Passende auto voor Rico. Persoonlijk zou je mij in het ‘groot’ segment blijer maken met een ‘gewone’ 7-serie.
Zal gaan om een leuke sponsor deal. Het is hem zeker gegund.
Ik snap dit soort auto’s niet. Negeer even de opties en de motor zelf en dan moet je inzien dat je eigenlijk op weg bent met een ford transit. Waarom blijven mensen zichzelf dit toch aandoen?
Voor dit bedrag kan je toch echt veel beter materiaal kopen. Smakeloos
De motor en de opties zijn net wat deze auto een fijne auto maken. Als je die weg denkt, hou je toch niks over? Bovendien kun je zo bij elke auto wel redeneren. Denk bij een Ferrari de motor weg en je hebt een veel te dure trapskelter. Denk bij een Defender het 4×4-systeem weg en je hebt een auto die werkelijks nergens goed in is.
Het is eigenlijk heel makkelijk. Stel je hebt 3 kinderen, maar je wilt niet in een minivan of station rijden? Daarnaast vind je de hoge zit comfortabel.