• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Ruim helft van snelle politie-Audi’s wordt niet gebruikt”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21 september 2019 om 08:54 – 99 Reacties


Vijf miljoen euro door het putje?

Het lijkt erop dat iemand bij de Nederlandse politie niet goed heeft nagedacht over de aanschaf van zeventig Snelle Interventie Voertuigen, in de vorm van een verzameling Audi’s A6. Volgens de Telegraaf, dat interne documenten van de politie in handen heeft gekregen, worden ongeveer veertig van de zeventig exemplaren momenteel niet gebruikt.

Dat ongeveer de helft van de SIV’s niet wordt gebruikt, heeft een simpele reden. Om in een dergelijke politieauto te mogen rijden, hebben agenten een speciale rijtraining nodig en niet voldoende agenten beschikken op dit moment over de benodigde vaardigheden om achter het stuur van de 272 pk sterke A6 3.0 TDI te kruipen.

Het probleem is dat de politieacademie het aantal opleidingsverzoeken niet snel genoeg kan afhandelen. Zo zijn er tot dusver te weinig mensen opgeleid om de A6, die in 5,5 seconden naar de 100 km/u snelt, te mogen besturen. Naar verwachting zullen over ruim een jaar pas voldoende mensen de training hebben afgerond, zodat alle SIV’s ingezet kunnen worden. De vertraging is te wijten aan het feit dat de academie momenteel overrompeld wordt door het geven van basisrijopleidingen en trainingen voor arrestatieteams.

De Snelle Interventie Voertuigen behoren o.a. tot de politievloot om te helpen bij achtervolgingen waarbij hoge snelheden worden gehaald. Een plofkraak is een typerend voorbeeld waarbij de Audi A6 wordt ingeschakeld. Daarnaast assisteert de A6 bijvoorbeeld ambulances.

Ook interessant!

  • Gestolen Audi S7 door politie in beslag genomen
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Politie op schoolreisje
    Video: Doornbos scheurt met politie Audi over Zandvoort
  • Video: Audi-rijder heeft geen zin in politie
    Video: Audi-rijder heeft geen zin in politie

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, Diesel, geld, politie, tdi

Vorig bericht: « Autoblog Garage: je kon er op wachten, de eerste tweewieler
Volgend bericht: Kimi Raikkonen’s nieuwe Richard Mille kost één miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    21 september 2019 om 09:05

    Maakt allemaal niet uit jongens, PON heeft z’n geld al.

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      21 september 2019 om 09:42

      @fanboy: wat heeft dit met PON te maken. Het gaat hier om interne zaken bij de politie.

      Login om te reageren
      • rickilicious zegt

        21 september 2019 om 09:59

        @hiostu: https://www.ftm.nl/artikelen/doormodderen-omstreden-politievoertuigen-aanbesteding?share=1

        Login om te reageren
        • hiostu zegt

          21 september 2019 om 10:09

          @rickilicious: dat kan zo zijn, maar de PON heeft niets te maken het feit dat ze niet worden ingezet, waar dit artikel over gaat.

          Login om te reageren
        • Jochen zegt

          21 september 2019 om 12:01

          @rickilicious: de snelle Audi’s lijken lease te zijn, geen idee hoe dat voor de rest werkt aldaar. je artikel beschrijft de periode voorafgaand aan de A6 toch ?

          Login om te reageren
      • thomassnelweg zegt

        21 september 2019 om 10:36

        @hiostu: Hap hap

        Login om te reageren
      • fanboy zegt

        21 september 2019 om 11:04

        @hiostu: Uiteraard heeft het er niets mee te maken dat ze niet ingezet worden. Dat is een intern ding.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          22 september 2019 om 08:22

          @fanboy: geef mij d’r maar één mee. Voor de ‘preventieve werking’.

          Login om te reageren
      • mwti zegt

        21 september 2019 om 12:47

        @hiostu: zit je iets dwars? Wat heeft PON er mee te maken?

        Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      21 september 2019 om 09:43

      @fanboy: voor die uitgaande A6’en, lopen echt mensen te slapen op de inkoop daar

      Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      21 september 2019 om 10:27

      @fanboy: En is destijds van die overjarige meuk afgekomen, win win.

      Login om te reageren
  2. nasty zegt

    21 september 2019 om 09:10

    Als een gestolen rs4 of s6 wordt gebruikt bij een plofkraak geraak je er nóg niet met je 272pk eh. Je hebt meer kans, maar dan houdt het op

    Login om te reageren
    • fabian159 zegt

      21 september 2019 om 09:14

      @nasty: als er genoeg druk op wordt gezet crasht die rs met onervaren 19 jarig bontkapje toch wel hoor.

      Login om te reageren
      • roadrage78 zegt

        21 september 2019 om 09:17

        @fabian159: de vraag blijft dan wel, hoeveel druk kan je met 272pk op 610pk zetten?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          21 september 2019 om 10:36

          @roadrage78: Genoeg denk ik. Helemaal als je een radio hebt…

          Login om te reageren
          • fabian159 zegt

            2 oktober 2019 om 07:16

            @lekbak: klopt, enkele jaren geleden was in met een vriend op zolder met een gestripte subaru sti met 300pk. Een heel snelle auto maar hij raakte een polo gti niet voorbij omdat die chauffeur gewoon veel beter kon rijden.

            Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          21 september 2019 om 10:56

          @roadrage78: heb je wel eens op de weg gereden? Er zijn meer zaken aan snel wegkomen dan pk’s. Een getrainde bestuurder compenseert zéér veel.

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 september 2019 om 09:49

        @fabian159:

        Nope ..
        Bankrovers in west Europa zijn anno 2019 succesvoller dan ooit ..

        Login om te reageren
        • KEV9 zegt

          21 september 2019 om 10:35

          @lincoln: cijfers aub.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            21 september 2019 om 11:08

            @soulmaster:

            Ach .. een linkje van een “onderzoek” ..

            Login om te reageren
          • appeltaartislekker zegt

            21 september 2019 om 16:12

            @Soulmaster: nieuws niet gevolgd? Als je als crimineel een advocaat kan neer knallen en daar ook mee weg komt, dan viert de criminaliteit hoogtij.

            Login om te reageren
            • KEV9 zegt

              21 september 2019 om 16:15

              @appeltaartislekker: kan jij mij vertellen wat dit te maken heeft met de bewering van @lincoln , het aantal bankroven is juist zeer drastisch gedaald in Europa, mede door de extreme beveiliging van de banken en de kluizen. En het hebben van weinig contant geld in de kassa’s.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                21 september 2019 om 16:33

                @soulmaster:

                Tuurlijk ..
                Plofkraken is heeeeeel wat anders dan een bankroof ..

              • KEV9 zegt

                21 september 2019 om 17:28

                @lincoln: ik quote jou:

                @fabian159:

                Nope ..
                Bankrovers in west Europa zijn anno 2019 succesvoller dan ooit ..

                toch heel wat anders dan plofkrakers die vrijwel nooit worden gepakt en ook het aantal plofkraken is afgenomen in heel europa door de veel betere beveiliging en dat het geld onbruikbaar is na een plofkraak

              • lincoln zegt

                21 september 2019 om 17:34

                @soulmaster:

                Jaaaaa tuurlijk ..
                Roven van een bank is heeeeel iets anders dan roven van een bank ..

                Wens je veel apartheid met je diversiteit ..

            • lincoln zegt

              21 september 2019 om 16:40

              @appeltaartislekker:

              Onzin ..
              Was een schietincident ..

              Totaal niet hetzelfde als afknallen ..

              Login om te reageren
    • willeme zegt

      21 september 2019 om 09:20

      @nasty: waarom denken mensen dat er na een plofkraak een draagace en Autobahn-run gehouden wordt zonder verkeer? In absolute termen is een A6 met 272 pk kansloos tegen een RS6 met minimaal het dubbele (afhankelijk welke ze stelen, uiteraard).

      De politie heeft een paar voordelen:
      1. Betere bestuurder
      2. Meerdere auto’s
      3. Tactiek
      4. Eventueel een helicopter (die dingen zijn hándig!)
      5. Motoragenten

      En ongetwijfeld nog een hoop meer :-). In het verkeer kun je niet altijd alle paarden gebruiken. Wel alle newtonmeters, en daar scoort die diesel best aardig. Daarbij heeft zo’n diesel een behoorlijke range. Als je een beetje plankt is de actieradius is echt bedroevend laag.

      Oh, en als laatste: niet alle achtervolgingen die gehouden worden is met een RS6. Zó veel zijn er ook weer niet ;-)

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        21 september 2019 om 09:35

        @willeme: Helicopterblog, motorblog.. maar je hebt helemaal gelijk. 300pk diesel is ruim voldoende om zga alles bij te houden. Zodra er een heli boven de boefjes hangt zijn ze voor 99% kansloos om nog te ontsnappen!

        Login om te reageren
        • antoonniels zegt

          21 september 2019 om 09:55

          @fmgarcia: Die helicopter heeft dan ook 2 keer 633 of 621 pk. Dus pk’s maken wel degelijk uit….

          Login om te reageren
          • tjorque zegt

            22 september 2019 om 19:00

            @antoonniels: ik denk dat er een nul ontbreekt… 613pk in een heli lijkt me veel te weinig

            Login om te reageren
      • lekbak zegt

        21 september 2019 om 10:41

        @willeme: een rs6 heeft bij een paar duizend toeren al meer vermogen dan de diesel maximaal kan halen. Newtonmeters doen er niet toe hè (iedere vorm van snelheid draait alleen om vermogen) de vertraging in de aandrijflijn zorgt daar wel voor. Een rs6 zal onder iedere omstandigheid harder accelereren.

        Desondanks denk ik wel dat de diesels vlot zat zijn om de andere genoemde redenen.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          21 september 2019 om 11:21

          @lekbak: De A6 diesel is snel genoeg om tactisch in te zetten. Zoals in mijn eerste zin staat: het is geen dragrace.

          Betreft koppel/vermogen: yes. Maar niet heel relevant. De diesel hééft bakken koppel én een gunstige actieradius wat je een enorm tactisch voordeel verschaft. Met name dat laatste is wel een dingetje ;)

          Login om te reageren
          • bbjorn zegt

            21 september 2019 om 11:47

            @willeme: maar een plofkraak wordt niet vaak overdag gehouden, en snachts zijn de meeste wegen leeg, dus dan heeft de rs6 wel een voordeel

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              21 september 2019 om 11:50

              @bbjorn: Nee. Dan nog is het lastig om die 250 te halen voor lange tijd. Denk aan vrachtwagens en dergelijke. Daarbij, Politie werkt goed samen met andere politie ;).

              Login om te reageren
              • bbjorn zegt

                21 september 2019 om 12:01

                @willeme: dat is waar ja, 1v1 zou misschien nog lastig worden voor politie, maar zij hebben veel meer middelen

              • renskuhh zegt

                21 september 2019 om 12:30

                @bbjorn: en niet te vergeten waarneer een crimineel het te bond maakt de politie in 99% van de gevallen afhaakt

              • Joerek zegt

                21 september 2019 om 13:26

                @willeme: De vluchtstrook is bijna altijd leeg. Dus ja, ’s nachts kun je op de nederlandse wegen best continu 250+ rijden

              • flutterby zegt

                21 september 2019 om 17:07

                @Joerek: succes he met 250 langs een vrachtwagen op de snelweg. Meestal is de vluchtstrook ingericht op 60-80 km/u en vrachtwagens rijden tegen de streep.

      • bmwe46m3balling zegt

        21 september 2019 om 11:08

        @willeme: je hebt grotendeels gelijk alleen tegenwoordig word het steeds zieker. 4 man met kalasjnikov’s in de auto, kraaienpoten neerzetten en meteen knallen op al die resterende agenten wanneer ze komen. Wanneer je weg rijd knallen op die agenten dan moeten ze stoppen want bang ze hebben kleine vuurwapentjes tegen over kalasjnikov’s en veiligheid komt in het geding. Helikopter met slecht weer is gelijk klaar. Komt dit jullie bekend voor?

        Scarface bende. Eerst al die tankstation postkantoren en juweliers pakken. Dan 2 Audi’s rs modellen stelen en een bmw m5 e60. En dan uiteindelijk BRINKS depot in Rotterdam. Tegenwoordig moet je maar geluk hebben wil je zulke mensen die niks te verliezen hebben niet tegen komen.

        https://youtu.be/SF8m8IqW0bk
        (Juweliers Audi rs en bmw m)

        https://youtu.be/KwChRZG-S5M
        (Overval van brinks)

        Vooral die overval van brinks is heftig. Niet alleen de manier hoe het is uitgevoerd en bedacht en voorbereid. Maar de manier waarop ze meedogenloos te werk gaan is uitzonderlijk en heftig.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          22 september 2019 om 08:29

          @bmwe46m3balling: misschien zelf even het filmpje kijken. De Brinks-overval was in Mokum.

          Login om te reageren
    • flutterby zegt

      21 september 2019 om 09:37

      @nasty: met 272 pk kan je makkelijk 610 pk bijhouden in regulier verkeer. Die 610 pk loopt telkens vast op andere weggebruikers terwijl die 272 pk gewoon door kan knallen.

      Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      21 september 2019 om 13:02

      @nasty: ik heb ooit eens een CLS55 achtervolgd in een V40 D4. Zodra hij vrij baan had liep hij enorm uit, maar dan moest hij weer iemand van de linkerbaan af duwen en kwam ik weer dichtbij. Dus ik denk dat het stiekem moeilijker is dan verwacht.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        21 september 2019 om 13:59

        @cabriohater: Altijd lekker, zo’n figuur die de baan schoonveegt wanneer je zelf genoeg paarden hebt er enigszins bij te blijven.

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    21 september 2019 om 09:23

    niet heel raar ..
    Zelf ook een zwik auto’s voordat ik mijn rijbewijs had ..

    Deed het echter wel van mijn eigen geld ..

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      21 september 2019 om 09:27

      @lincoln: Dus? De politie doet het toch ook van jouw eigen geld?

      Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        21 september 2019 om 09:42

        @bernoulli: BAM! Die zit :)

        Login om te reageren
      • galgootje zegt

        21 september 2019 om 09:55

        @bernoulli: grinnik

        Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      21 september 2019 om 09:35

      @lincoln: van wiens geld zou de politie het dan moeten doen, volgens jou?

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        21 september 2019 om 09:38

        @vroaaaaaaaaaar: hun budget is hun geld.

        Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        21 september 2019 om 09:42

        @vroaaaaaaaaaar: precies

        Login om te reageren
        • wildbeest zegt

          21 september 2019 om 09:45

          @autoriteit: ze doen het op de afgeroomde top van jouw gestolde arbeid / toegevoegde waarde

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 september 2019 om 09:45

        @vroaaaaaaaaaar:

        Idd .. Pon had ze makkelijk het 10voudige door de strot kunnen drukken ..
        Wat netto ook wel gedaan is uiteraard ..

        Login om te reageren
  4. Erik zegt

    21 september 2019 om 09:26

    Of is het zo dat de capaciteit op de politieschool er wel is maar dat er eerder niet voldoende agenten beschikbaar zijn die men zo’n auto toevertrouwd?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 september 2019 om 09:31

      @erik2907:

      272 peekaa !!
      Daar heeft zelfs Max nog moeite mee ..

      Niet te lichtzinnig over denken maat ..

      Login om te reageren
  5. awesome zegt

    21 september 2019 om 09:31

    Je zou als academie ook prioriteiten kunnen stellen. Maar ik bemoei niet.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 september 2019 om 09:36

      @awesome:

      Gaat ook gebeuren ..
      In Police academy III ..

      Gaat er ook iemand met grote lippen een sirene nadoen ..

      Login om te reageren
    • hiostu zegt

      21 september 2019 om 09:41

      @awesome: dat doen ze waarschijnlijk ook en hebben de basis trainingen voorrang op die paar snelle auto’s.

      Login om te reageren
  6. t1mothys zegt

    21 september 2019 om 09:31

    Mensen, oprechte vraag: iedereen stelt dat door het gebrek aan pk’s deze a6 meteen het stof moet doen bijten, maar heeft dit ding niet bakken met koppel om te compenseren? Plus, zal de politie deze wagens ook niet ergens chippen oid dat we de daadwerkelijke specs niet weten?

    Login om te reageren
    • theladystig zegt

      21 september 2019 om 09:39

      @t1mothys: Ik gok dat deze wel getuned zijn. En zoals hierboven is gezegd door @willeme, de politie heeft betere hulpmiddelen en rijvaardigheden. Dat is in het verkeer heel belangrijk.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      21 september 2019 om 09:40

      @t1mothys:

      Ik weet van de politie Volvo’s van ‘vroegah’ dat die door Rica in Den Haag werden nagekeken. Niet alleen op vermogen. Die auto’s zijn natuurlijk zwaarder dan standaard (aantal agenten plus al hun toebehoren). Alles wordt op uithoudingsvermogen afgesteld en toevallig hebben ze vaak ook een beetje meer vermogen ;).

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      21 september 2019 om 09:42

      @t1mothys: zonder PK heb je niets aan koppel. Met meer PK kan je met een versnellingsbak eenvoudig meer koppel maken.

      Motoren op koppel vergelijken is compleet zinloos. Het gaat om de koppel ná de versnellingsbak op de wielen. Daarom zie je bij EVs ook bizar hoge koppels, dat kan een brandstofauto óók dankzij de versnelling.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        21 september 2019 om 10:30

        @flutterby: Eh… vermogen is (kort door de bocht) koppel X toerental. Het één is er niet zonder het ander in een aandrijflijn. Je kunt echter niet van vermogen koppel maken in een versnellingsbak. Je kunt daar enkel het ingaande koppel vergroten of verkleinen – en omdat het vermogen nou eenmaal een product van koppel en toerental is, verandert dat evenzo vrolijk mee.

        Kijk maar eens naar de specificaties van typische motoren en doe wat berekeningetjes. Een beetje vrachtwagen heeft een pk of 500. Neem een 13-liter Actros: 530pk bij 1600rpm en 2500Nm vanaf zo’n beetje 1100 tot 1300rpm. Een auto met 500-ish pk turbomotor (BMW 8-serie) ‘doet’ 530pk bij 5500rpm en 750Nm van 1800 tot 4600 rpm. De truck levert 3,3 keer zo veel koppel als de auto, maar evenveel vermogen. En zie: het toerental van het maximumvermogen ligt ongeveer een factor 3,3 lager dan bij de auto. Waar ik heen wil: vermogen en koppel kun je dus niet los van elkaar zien. (Noot: ik weet dat dit sommetje nogal kort door de bocht is maar grosso modo illustreert het wel het punt).

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          21 september 2019 om 12:00

          @vaakbenjetebang: je eerste alinea is helemaal fout. Het enige doel van een versnellingsbak is vermogen van de motor omzetten in koppel aan de wielen. Iets wat die versnellingsbak bijna onbeperkt kan doen.

          Een Honda s2000 met 240pk kan aan de wielen exact evenveel koppel genereren als een vrachtwagen met 240pk, ongeacht het koppel van die vrachtwagen (minimale verliezen van de versnellingsbak voor het gemak niet meegerekend).

          De reden dat vrachtwagens grote laagtoerige motoren gebruiken is niet omdat ze anders niet vooruit komen. Dat is zodat de boel heel blijft, het verbruik beperkt blijft en nog een hoop andere hele praktische redenen. Maar niet vanwege de trekkracht!

          Login om te reageren
          • vaakbenjetebang zegt

            21 september 2019 om 12:23

            @lekbak: Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Een versnellingsbak (eigenlijk vooral een vertragingsbak) vergroot het koppel door het toerental te verminderen. De factor waarmee het ene groter wordt, wordt het andere kleiner. Daarmee blijft het geleverde vermogen inderdaad gelijk (Want: koppel X toerental). Het is echter niet zo dat je vermogen kunt omzetten in koppel. Dat gaat gewoon niet, het zijn hele andere grootheden. Evengoed kun je vermogen niet in toerental omzetten.

            Login om te reageren
          • vaakbenjetebang zegt

            21 september 2019 om 12:34

            @lekbak: En je hebt gelijk: ik typte ‘verandert evenzo vrolijk mee’ maar dat had moeten zijn ‘blijft vrolijk gelijk’. Dat was natuurlijk fout.

            Login om te reageren
        • lekbak zegt

          21 september 2019 om 12:13

          @vaakbenjetebang: om even verder te gaan op vermogen en koppel in de versnellingsbak:

          Als je motor 100pk bij 6000rpm levert heeft die op dat moment 117nm koppel. Stop dat in een bak met een vertraging van 1:2 en je krijgt 100pk bij 3000rpm en 234nm koppel aan de uitgaande as.

          Vertraag je 1:10 dan heb je dus 100pk bij 600rpm en 1170nm koppel aan de uitgaande as.

          Er gaat vermogen in, en er komt gelijk vermogen uit. Alleen je verhoogt je koppel ten koste van de snelheid. Dat een vrachtwagen een hoog koppel heeft doet er dus niet toe als er een passende versnellingsbak achter hangt. Je kunt aan de wielen elk koppel genereren wat je maar wilt, maar hoe hoger het vermogen hoe hoger de snelheid bij dat koppel. Vermogen is altijd het toverwoord, koppel van een motor is altijd nutteloos om te vergelijken.

          Aldus de theorie. In de praktijk heb je zaken als verbruik, levensduur van componenten en gebruikersgemak die om een bepaald motorkarakter vragen.

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          21 september 2019 om 13:58

          @vaakbenjetebang: lagere toeren = minder wrijving = minder warmte = minder brandstofverbruik.

          Daarom heeft een vrachtwagenmotor veel koppel op lage toeren een sportwagen zijn koppel op een hoger toerental.

          Door het toerental (op de as) te verhogen kan je met minder vermogen meer koppel genereren. Precies met wat een versnellingsbak doet.

          Login om te reageren
    • Jorrit zegt

      21 september 2019 om 12:03

      @t1mothys: Dit artikel helpt je denk ik wel verder:
      https://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

      Login om te reageren
  7. flatsixx zegt

    21 september 2019 om 09:38

    272pk is voor oom agent buiten gewoon veel.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      22 september 2019 om 09:56

      @flatsixx: het gaat niet om 272pk. Het gaat om met 250km/u verkeersregelsaandelaarslappend door het verkeer te manoeuvreren zonder daarbij onschuldige burgers dood te rijden met als doel een stel doorgesnoven kansenparels in een gejatte oude RS4 B7 met een halve geldautomaat in de kofferbak klem te rijden.

      Login om te reageren
  8. hehe zegt

    21 september 2019 om 09:40

    Er zal natuurlijk ook altijd een beetje overcapaciteit moeten zijn, voor als er eentje schade rijdt of onderhoud nodig heeft.
    40 van de 70 is daarvoor te veel, maar het zal ook niet zo zijn dat ze allemaal tegelijk horen te rijden.

    Login om te reageren
  9. escort77 zegt

    21 september 2019 om 09:42

    Deze Audi’s zijn toch de opvolger van de Volvo’s? Mogen de bestuurders van die auto’s dan niet zo maar overstappen in de Audi? Vaag.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      21 september 2019 om 09:45

      @escort77: misschien waren er minder Volvo’s dan Audi’s nu?

      Login om te reageren
    • hans75 zegt

      21 september 2019 om 11:58

      @escort77: ze moeten eerst nog een cursus olie bijvullen volgen…anders kom je niet ver

      Login om te reageren
  10. lecomte zegt

    21 september 2019 om 09:42

    Ach, dan hebben ze in ieder geval voor nu wat reserve auto’s voor als er wat mis gaat tijdens het rijden.

    Login om te reageren
    • t1mothys zegt

      21 september 2019 om 09:45

      @lecomte: volgens mij is dat sowieso het geval toch, omdat de politie het wagenpark niet verzekerd heeft?

      Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    21 september 2019 om 09:48

    M.a.w. probleem gaat opgelost worden alleen duurt ff wat langer door andere prioriteit.

    Waar hebben we het over…

    Login om te reageren
  12. pa045 zegt

    21 september 2019 om 10:01

    Ik denk dat veel Audi rijders wel een rijopleiding gebruiken kunnen. Zouden ze bij wet moeten verplichten.

    Login om te reageren
  13. sdv zegt

    21 september 2019 om 10:02

    Ondanks dat hier gesuggereerd wordt dat pk’s er niet toe doen en dat de pipo’s koppel, motoren en helicopters ter beschikking hebben worden er masr weinig criminelen met snelle auto’s gepakt.

    Login om te reageren
  14. kniesoor zegt

    21 september 2019 om 10:03

    0-100 in 5.5 seconden met een 272 PK dieseltje ? Da’s behoorlijk rap, een E46 M3 met 343 PK (en een lager gewicht) doet dat nauwelijks beter.

    Login om te reageren
    • sportstand zegt

      21 september 2019 om 10:08

      @amghans: lang leve quattro, een automaat en die berg koppel onderin

      Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      21 september 2019 om 10:10

      @amghans: koewatteroooooo….

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      21 september 2019 om 10:13

      @amghans: 4wd & automaat met dubbele koppeling maken dat wel makkelijker.

      Login om te reageren
      • mk2jens zegt

        21 september 2019 om 18:06

        @torsen: Sorry te storen, maar de versnellingsbak is maar enkele koppeling. Zelfs de C7 RS6 (weet niet hoe het met de nieuwe zit maar waarschijnlijk ook) hebben allemaal gewoon erg snelle automaten met een enkele koppeling.

        Login om te reageren
        • Thomas20vt zegt

          21 september 2019 om 19:30

          @mk2jens: Deze 3.0 TDI’s hebben een 7 traps S-tronic met dubbele koppeling. De 313 en 320 pk hebben een 8 traps tiptronic met enkele koppeling.

          Login om te reageren
          • mk2jens zegt

            22 september 2019 om 23:12

            @thomas20vt: oh ja? Ik dacht dat dat allemaal die 8-traps automaten waren. Excuus, ik zat fout.

            Login om te reageren
        • torsen zegt

          21 september 2019 om 21:29

          @mk2jens: zie reactie hierboven. Maar je hebt een goed punt, niet alleen de automaten met dubbele koppeling zijn snel.

          Login om te reageren
          • mk2jens zegt

            22 september 2019 om 23:14

            @torsen: Excuus, dat was mijn fout. Maar inderdaad, in de echte wereld zullen ze aan snelheid weinig afdoen. Alhoewel ik toch bij zo’n enkele koppeling automaat hoe snel die ook mag zijn echt het scherpe snelle mis. Maar dat ligt aan mij. 100%

            Login om te reageren
  15. elemento zegt

    21 september 2019 om 10:08

    Men moet gewoon snelle cursus volgen(race etc) 5.5 sec valt echt wel mee. Waar eigenlijk om gaat is dat politie auto bijv drukke verkeer omstamdigheden juiste keuze maakt. Niet andere burgers in gevaar brengt.

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      21 september 2019 om 10:11

      @elemento: inderdaad, snel veel afwegingen maken znder te hoge risico’s

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      21 september 2019 om 10:35

      @elemento: Daar komt nog bij dat het verkeer, waar de politiewagen doorheen moet, vaak helemaal niet bedacht is op die politiewagen. De bestuurders van de andere auto’s maken soms in een fractie van een seconde een beslissing om al of niet aan de kant te gaan en dat is niet per se heel voorspelbaar – je moet daar als agent maar op kunnen anticiperen. Dat is oneindig veel moeilijker dan een auto met 272pk op zijn staart trappen. Het wordt nog interessanter als het een echte achtervolging betreft. Het bontkraagje in de gestolen RS heeft natuurlijk maling aan alles en sticht al verwarring, en dan mag je daar als agent nog even veilig je weg doorheen zien te banen… want je zult eens iemand zijn spiegel er af rijden, dan buitelen alle reaguurders op alle sociale media weer over elkaar heen om de politie belachelijk te maken.

      Login om te reageren
  16. loserboi932 zegt

    21 september 2019 om 10:22

    272 pk wauw!! Minder dan een 10 jaar oude S4.

    Login om te reageren
    • gekkehenk zegt

      21 september 2019 om 12:15

      @loserboi932: hoeveel pk heeft jouw fiets?

      Login om te reageren
  17. jw67 zegt

    21 september 2019 om 10:38

    Nu wil ik geen slapende (politie/Justitie)honden wakker maken maar het is natuurlijk wel opmerkelijk dat – i.t.t. een motorfiets – iedere beginnende en onervaren bestuurder zomaar in iedere auto met veel pk’s mag stappen.
    Wat dat betreft is zo’n interne politieregel ook helemaal niet zo raar. Toch?

    Login om te reageren
  18. e36thuglife zegt

    21 september 2019 om 11:12

    Nou als je hem toch niet gebruikt dan geef mij maar eentje want ik gebruik m wel. Taatuuu taatuuu motherfuckers ik kom er aan POLITIE VOLGEN STOP POLITIE doe je raampje is naar beneden jongeman pshhhhhh Pepperspray in je face hahaha vroarrrrr later ik ben tjalla. HAHAHAHA

    Login om te reageren
  19. awesome zegt

    21 september 2019 om 11:31

    Hulp is onderweg!

    https://www.telegraaf.nl/sport/1425348834/van-der-garde-meldt-zich-bij-politie

    Login om te reageren
  20. deboes zegt

    21 september 2019 om 14:05

    Rijtraining hoe te handelen bij onderstuur en falende remmen is toch niet zo moeilijk?

    Login om te reageren
  21. thomasthomas zegt

    21 september 2019 om 15:06

    Beter een een paar helicopters kunnen kopen.

    Login om te reageren
  22. ottosk zegt

    21 september 2019 om 17:03

    Het is duidelijk dat die mannen prive geen echt heftige auto’s gewoon zijn, als je idd van je Punto in een 272PK TDI A6 stapt denk je in een vliegtuig te zitten. Dat had ik zelf ook toen ik 25 jaar geleden van mijn 90 PK Passat eens in een 2.5 TDI A6 met 150 PK mocht rijden. Het is begrijpelijk dat ze dan ook rijtraining moeten krijgen en zeker om op hoge snelheid mensen te volgen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North