• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schaeffler 4ePerformance is sneller dan een LaFerrari

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 29 mei 2018 om 14:57 – 19 Reacties

Schaeffler 4ePerformance


Meer dan 1.000 pk onder de kap. Daar kan menig tuner een puntje aan zuigen.

Het Duitse Schaeffler heeft er schoon genoeg van dat mensen de Formule E zien als een slap, groen alternatief voor de Formule 1. Mocht je nog altijd niet onder de indruk zijn van de technische ontwikkelingen die alle betrokken bedrijven, fabrikanten en ingenieurs de afgelopen jaren hebben gemaakt, dan komt Schaeffler je misvormde brein even het licht laten zien. Het bedrijf heeft namelijk een Audi RS3 omgetoverd tot een elektrokanon dat sneller is dan een LaFerrari.

De enorme stap die de Audi RS3 op het gebied van prestaties heeft weten te zetten, heeft Schaeffler volledig door weten te voeren dankzij technieken die direct zijn overgenomen uit de Formule E. In het specifiek heeft Schaeffler de elektromotoren van de ABT Schaeffler FE01 gebruikt, waarmee Lucas di Grassi in het seizoen van ’16/’17 de titel naar zich toe wist te trekken. Dit is het seizoen voordat Audi als constructeur bijsprong en het team in zijn volledigheid overnam.

Schaeffler 4ePerformance

De omgebouwde Audi RS3, die we nu kennen als de Schaeffler 4ePerformance, gebruikt niet minder dan vier elektromotoren van de Formule E-wagen. Wetende dat ieder van deze motoren 300 pk produceert, betekent het dat de elektrische RS3 1.200 pk aan boord heeft. Het krankzinnige vermogen stuwt de wagen in minder dan 7 seconden naar de 200 km/u, waardoor hij sneller is dan een LeFerrari en Hennessey Venom GT is. De wagen heeft een batterijcapaciteit van 64 kWh.

De motoren worden eerlijk verdeeld over de twee assen van de wagen. Elke individuele motor is aan een wiel verbonden. De twee motoren die zich op dezelfde as bevinden zijn op hun beurt weer aan een versnellingsbak verbonden, waardoor we het een elektrische twin axle mogen noemen. Niet alleen dat, want door deze constructie beschikt ieder van de vier wielen over torque vectoring. Zin om er één te kopen? Balen, ze gaan niet in productie.

Schaeffler 4ePerformance is sneller dan een LaFerrari

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Elektrisch, Formule E, Racing, RS3, Schaeffler, tuning

Vorig bericht: « 6 EV’s die je waarschijnlijk vergeten bent
Volgend bericht: Vely Nice, China maakt een Lambolghini Ulus! »

Lees Interacties

Reacties

  1. jje003 zegt

    29 mei 2018 om 15:07

    Dat electrisch rijden stappen maakt, twijfel ik niet aan.. Maar ik word er gewoon niet warm van.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      29 mei 2018 om 15:09

      @jje003: hoeft ook niet, ik vind het gaaf!

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      29 mei 2018 om 15:11

      @jje003: moet je je vingers eens in een snellader steken

      Login om te reageren
      • jje003 zegt

        29 mei 2018 om 15:43

        @gulli: Haha dan wel ja! Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de 5pitter.

        Login om te reageren
    • StijnB zegt

      29 mei 2018 om 15:39

      @jje003:
      Dat worden de batterijen wel…

      Login om te reageren
    • marcus1963 zegt

      29 mei 2018 om 15:55

      @jje003: maak eens een proefrit is een Tesla P100D en je bent verkocht. Tenminste ik ?

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    29 mei 2018 om 15:08

    Dat is nog eens quattro!

    Login om te reageren
  3. pielemuis zegt

    29 mei 2018 om 15:25

    Technisch gezien zit het niet meer onder de kap.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    29 mei 2018 om 15:27

    Toch apart dat er geen Audi logo te bekennen is. Schaeffler, ABT en Audi zijn immers dikke vriendjes in de Formule E waar de techniek van deze wagen vandaan komt.

    Login om te reageren
    • diezijner zegt

      29 mei 2018 om 15:35

      @edge: Ik denk dat Audi vol in wil zetten op zijn eigen E-Tron. En vooral in het geval van Audi-consuhoeren moet je goed opletten het juist te vermarkten anders lopen dat ze zo naar the next best thing wat op dat moment hype is.

      Login om te reageren
    • amg65 zegt

      29 mei 2018 om 16:55

      @Edge: Hoe zit dat met ABT eigenlijk? Daniel ABT himself rijdt geloof ik in de Formule E?

      Login om te reageren
  5. f40racer zegt

    29 mei 2018 om 15:35

    Dacht even dat we met die Polizei te maken hadden op de header

    Login om te reageren
  6. rikus zegt

    29 mei 2018 om 16:21

    Al was ie sneller dan het geluid, hij is en blijft wél lelijk.

    Login om te reageren
  7. Ram-G-maN zegt

    29 mei 2018 om 16:39

    Ze hebben de RS3 een fopspeen gegeven en daar knapt elke Audi blijkbaar van op. Zowaar de beste neus die ik op een moderne Audi tegenkom.

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    29 mei 2018 om 17:09

    De A3 ziet er gelijk een stuk beter uit!
    Dit zal natuurlijk belachelijk snel zijn, geen koppelkromme, max koppel en vermogen gelijk beschikbaar.

    Login om te reageren
  9. ikleesookoverautos zegt

    29 mei 2018 om 18:19

    Wat is de 0-100 tijd? Die moet rond de 2 seconden liggen ongeveer?

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      29 mei 2018 om 22:10

      @ikleesookoverautos: die is 6,8. Ken je nagaan!

      Login om te reageren
  10. ghost zegt

    29 mei 2018 om 23:57

    Toch relaxed idee dat je een RS3 zou kunnen kopen waar je geen cent BPM over hoeft te betalen.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      30 mei 2018 om 09:03

      @ghost: dat geldt voor elke nieuwe wagen in het buitenland…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North