• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schumacher: “Ik ben klaar voor de F1”

Auteur: jaapiyo, gepost 19 oktober 2019 om 20:01 – 33 Reacties

Mick


Maar is de F1 klaar voor Mick?

Het F1 seizoen kent dit jaar nog vier races, maar in de Formule 2 wordt er nog maar één weekend geracet. Net als in de F1 is de spanning er echter al een beetje af, want Nyck de Vries heeft met nog een weekend voor de boeg de titel inmiddels veiliggesteld. De kampioen promoveert echter niet naar de F1 volgend jaar en het is nog de vraag of dat wel geldt voor runner up Nicolas Latifi. De Canadees heeft een voetje tussen de deur bij Williams, maar promotie naar de koningsklasse is nog niet zeker. Vooral niet als Nico Hulkenberg besluit dat hij toch echt in de F1 wil blijven en voor een appel en een ei bij zijn oude team gaat rijden.

Zo kan het best gebeuren dat er dit jaar helemaal niemand doorstroomt vanuit dé opstapklasse der opstapklasses, wat natuurlijk een beetje een aanfluiting is voor het hele kampioenschap. Maar heel misschien kan Mick Schumacher de kastanjes uit het vuur halen voor de F2. De ‘zoon van’ heeft zoals iedereen weet een link met Ferrari en kan potentieel aanspraak maken op een zitje bij Alfa Romeo. Mick zelf, die eerder vaak liet weten de tijd te willen nemen voor zijn pad richting de F1, laat het ‘Muricaanse AutoWeek weten dat hij nu wel klaar is voor de stap:

I feel ready. If you arrive into Formula 2, most of the people here would say that they are ready. Obviously a year in F2 where you learn a lot about tires and stuff helps you for F1, but that doesn’t mean that you will automatically do a good job because there are a lot of different things in F1 that affect your position.

I guess that if you get the chance, you take it. Maybe it makes more sense to stay another year in Formula 2 and do a good job, but that doesn’t mean that there will be any seats in F1 open, and you could be sitting there with nothing to drive. It is a bit like the sport choosing you rather you choosing the sport. If the chance comes, I will take it. Right now, I’m thinking about F2. We’re here, and that is what I focus on, but I dream about F1.

Met deze Kampfansage uit de weg geruimd is het natuurlijk wel even nodig Micks F2 prestaties van dit jaar te bekijken. En als we eerlijk zijn: het is niet direct zo dat Schuey junior het Ferrari/Alfa Romeo onmogelijk heeft gemaakt hem nog minimaal een jaar te passeren voor een zitje. Highlight van Micks seizoen is een overwinning in de sprintrace in Hongarije, die grotendeels te danken is aan de reverse grid die de F2 kent voor de races op zondag. Voor de rest zat er meestal niet meer in dan hier en daar wat puntjes sprokkelen voor de F3 kampioen van vorig jaar.

Een gokje op Mick is dan ook niet direct waarschijnlijk, vooral niet als Antonio Giovinazzi zijn redelijk goede tweede seizoenshelft (in vergelijking met Kimi) een vervolg kan geven. Aan de andere kant: Der Michael kwam ook pas écht tot zijn recht in de F1. Het is alleen de vraag of teambazen zoals Toto Wolff, French Toast en Frédéric Vasseur niet alleen in woord, maar ook in daad willen laten blijken dat ze vertrouwen hebben in de kwaliteiten van de jonge Duitser.

Ook interessant!

  • Bugatti van Schumacher
    Video: Netflix trailer Schumacher documentaire
  • Het mooiste automerk blijft nog even in de Formule 1
  • Alfa Romeo F1 deal loopt stuk op miljoenen pegels
  • "Alfa Romeo Racing krijgt nieuwe (bekende) investeerder"

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Ferrari, Formule 1, Formule 2, mick-schumacher, Racing

Vorig bericht: « Special: Opel Calibra
Volgend bericht: Yamaha, Honda en Kawasaki nemen dit mee naar de Tokyo Motor Show 2019 »

Lees Interacties

Reacties

  1. autodrome zegt

    19 oktober 2019 om 20:11

    Helaas, niet het talent van pappa, afvoeren maar

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      19 oktober 2019 om 20:36

      @autodrome: meer van z’n oom…

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        19 oktober 2019 om 21:15

        @awesome: allegedly

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      19 oktober 2019 om 21:00

      @autodrome: Mick gaat Vettel vervangen en met een Ferrari onder je kont hoef je geen talent te hebben om iedereen eruit te rijden. Ik zie Jean Todt al roepen, “Mick een groter talent dan Max”.

      Login om te reageren
      • sollie1984 zegt

        20 oktober 2019 om 03:51

        @venividivici: nou er zijn grote namen geweest die zich aardig hebben verkeken om hetzelfde te presteren met een Ferrari als Michael Schumacher. Dus als jij denkt dat een Max of een Mick of wie dan ook even in de Ferrari stapt om even te winnen dan zullen ze van een koude kermis thuis komen. Het is 1 van de lastigste auto’s om te besturen. Vraag het maar aan dhr Vettel.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          20 oktober 2019 om 12:55

          @sollie1984: Sorry, maar als ik zie hoe snel en makkelijk die arrogante snotneus Leclerc die Ferrari onder knie heeft dan geloof ik je ‘1 van lastigste auto’s’ verhaal niet erg.

          Login om te reageren
          • sollie1984 zegt

            21 oktober 2019 om 00:13

            @venividivici: dan zegt dat meer over het talent Leclerq. Want laten we eerlijk wezen, die jongen is geen pannenkoek. Soms lees je wel eens dingen over dat Max wel kampioen kan worden met een Ferrari maar die zou echt wel van een koude kermis thuis komen. Het feit dat de RB soms niet vooruit te branden is ligt niet alleen aan het team maar ook aan de coureur. Hoe goed is zijn feedback naar de monteurs toe en ga zo naar verder. Dus nee…niet iedereen kan winnen in een Ferrari.

            Login om te reageren
        • gjvp zegt

          20 oktober 2019 om 23:39

          @sollie1984: je scheert nu in 1 zin alle f1 wagens van ferrari over 1 kam. Iets met geen verstand van f1 zullen we maar zeggen

          Login om te reageren
          • sollie1984 zegt

            21 oktober 2019 om 20:32

            @gjvp: dat doe ik helemaal niet. Maar niet iedereen kan het beste uit een auto halen zoals alleen echte talenten dat kunnen. Ja de SF90 is anders dan de F2004. Die weer anders is dan bijvoorbeeld de F310 maar je moet het als coureur maar doen. En niet iedereen kan dat.

            Login om te reageren
  2. tiemegommer zegt

    19 oktober 2019 om 20:14

    Eerst maar eens goede resultaten halen in F2 en dan kijken of er ergens nog een plekje over is voor ‘de zoon van’

    Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    19 oktober 2019 om 20:21

    Paar races dit jaar gekeken, maar Mick viel niet op. Ik vrees dat hij niet zo goed is als papa

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      20 oktober 2019 om 02:21

      @lekkerlinksrijden: wie wel?

      Login om te reageren
      • rijnooit zegt

        20 oktober 2019 om 10:08

        @stfu: Lewis…

        Login om te reageren
        • Arno's zegt

          20 oktober 2019 om 13:30

          @rijnooit: Ik denk dat Lewis de 7 wereldtitels niet gaat halen. Kijk hoe hij nu al worstelt. Blijft op 6 hangen aangezien er meer kapers op de kust zijn gekomen. Mercedes heeft zijn dominantie al verloren.

          Login om te reageren
  4. Edge zegt

    19 oktober 2019 om 20:23

    Ik snap Mick wel. De Formule 2 auto’s zijn toch behoorlijk anders dan Formule 1 auto’s. Ze gebruiken dezelfde banden en zijn deels rond hetzelfde concept ontworpen, maar ze rijden totaal anders. Je hebt coureurs die alleskunners zijn en zich met speels gemak aan elk type auto aanpassen, maar je hebt ook coureurs die niet daar wat meer moeite mee hebben en in de Formule 1 pas tot wasdom komen.

    Toch vind ik dat je als coureur ook je sporen moet verdienen in de Formule 2. Het type wagen kan je wellicht niet goed liggen, maar zo’n raceklasse waar iedereen hetzelfde materiaal heeft is bij uitstek geschikt om je racecraft nog even wat bij te slijpen voordat je hopelijk de overstap naar de koningsklasse maakt.

    Login om te reageren
  5. gertjan2012 zegt

    19 oktober 2019 om 20:28

    Klein detail… heeft “der Mick” überhaupt wel genoeg punten voor een superlicentie?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      19 oktober 2019 om 21:00

      @gertjan2012: ja.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 oktober 2019 om 21:09

      @gertjan2012: Ja, hij heeft genoeg punten voor een superlicentie. Zijn tweede plaatsen in de Duitse en Italiaanse F4 in 2016 zijn elk goed voor 10 punten, terwijl zijn F3 titel van vorig jaar 30 punten waard is. Komt hij met 10+10+30=50 op meer dan de 40 uit die je nodig hebt om en superlicentie te verkrijgen.

      Er kleeft wel een kleine maar aan: Aan het eind van dit jaar vervallen de 20 punten die hij in de Italiaanse en Duitse F4 heeft verzameld en zakt hij weer naar 30. Hij zal dus of nu nog snel een superlicentie moeten regelen, of volgend jaar minimaal zesde moeten worden (=10 punten) in de Formule 2 als hij in 2021 op de F1 grid wil staan.

      Login om te reageren
  6. Robert zegt

    19 oktober 2019 om 20:28

    Ik denk dat de meeste teams liever pas vanaf 2021 met de jongste lichting aan het werk zal willen gaan, gezien het feit dat met ingang van dat seizoen de regelgeving voor de auto’s ook op de schop gaan en dat toch wel verschuivingen gaat veroorzaken.

    Daarnaast lijkt het me ook wel zinvol om Mick Schumacher nog een jaar te laten rijpen in de F2; hij heeft dan wel de juiste pedigree, een exceptioneel talent als Verstappen, Leclerc of Norris waren is het zeker niet. Sterker nog, ik zie hem heus wel ooit eens competitief deelnemen aan de koningsklasse, maar ik vrees dat hij net zo in de schaduw van z’n vader zal blijven als dat z’n oom (Ralf) dat óók overkwam.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 oktober 2019 om 21:12

      @rrrobert: Anderzijds kun je het ook zo bekijken: Met de gigantische veranderingen voor 2021 op de planning is 2020 wellicht een weggegooid jaar voor zo’n rookie wat betreft het autogevoel, maar het is ook een jaar waarin de coureur kennis kan maken met de manier van racen in de Formule 1, een jaar waarin hij kan settelen in het team en een jaar waarin hij kan leren feedback te geven op een manier dat de engineers de auto beter naar wens kunnen afstellen. Ook dat is wat waard.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        19 oktober 2019 om 22:04

        @edge: ja, maar kennis laten maken met de Formule 1 en hem feedback leren geven is ook mogelijk door zo’n jonge jongen in een 2017 of 2018 model z’n rondjes te laten rijden; dat kan volgens mij gewoon zonder restricties.

        Login om te reageren
  7. loserboi932 zegt

    19 oktober 2019 om 20:47

    Die titel! Ik dacht dat der Meister weer back in action was.

    Login om te reageren
  8. supertjeduc zegt

    19 oktober 2019 om 21:06

    Zag de echte vandaag bij top gear
    En die bekende zelfs dat als je niet de beste auto hebt winnen moeilijk is
    Dat was in zijn tijd al zo en nu nog steeds ( ze hadden het over het seizoen dat Hamilton achter aan reed in de Mercedes en brawn wel won

    Login om te reageren
  9. peug206 zegt

    19 oktober 2019 om 21:48

    Ik ben ook klaar voor (het salaris van) de f1.

    Login om te reageren
  10. rhellema zegt

    19 oktober 2019 om 21:56

    Eeehhhmmm…nee Mick, je overschat jezelf!!

    Login om te reageren
  11. deredactie zegt

    19 oktober 2019 om 23:20

    Niet dat Mick dit leest of überhaupt AB leest, maar ik gun het ‘m ?

    Login om te reageren
  12. mpgc zegt

    20 oktober 2019 om 06:32

    Volgens mij zegt Schumacher junior niet meer dan dat je je kans moet grijpen als ie zich voordoet. Een jaar langer in de F2 en dan goe presteren geeft geen garantie dat er een zitje in de F1 klaarstaat. Daar heeft ie helemaal gelijk in. Ik denk dat Schumacher nog een jaar in de F2 zal rijden. De middelen om zich in te kopen bij het juiste team zijn er. Als hij dan een goed seizoen kan draaien, zal hij wellicht bij Alfa Romeo aan de slag kunnen. Maar of dat een succes wordt…

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      20 oktober 2019 om 08:52

      @mpgc: ik denk juist dat 2021 een heel goed jaar om te debuteren. Zo’n beetje elk team heeft dan één of twee aflopende contracten onder z’n coureurs. En van veel coureurs ‘op leeftijd’ wordt toch verwacht dat ze plaats gaan maken.

      Login om te reageren
  13. Dutchcarwizard zegt

    20 oktober 2019 om 08:20

    Papa was sluw. Zoonlief is een beetje soft.

    Login om te reageren
  14. FB_100001036415374 zegt

    20 oktober 2019 om 10:44

    Mick Schumacher is gewoonweg niet overtuigend. Vaste middenmoot en dan soms hier en daar eens een lichtpuntje. Zolang als dat Verstappen, Leclerc en Norris in de F1 zitten zie ik hem geen races winnen, laat staan titels.

    Login om te reageren
  15. Benny_Weisz zegt

    20 oktober 2019 om 12:09

    “By the power of the media and the legacy of your ancestors, I hereby pronounce you F1-driver!
    You may now kiss your sponsor.”

    Login om te reageren
  16. ericd zegt

    20 oktober 2019 om 13:10

    Zag z’n pa gisteren nog op een ouwe TopGear aflevering. Da’s toch wel ff heel erg slikken. Blakend op TG, nu een kasplantje. Hard gelag voor hem en de familie.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    21 oktober 2019 om 10:21

    Kan prima naar Alfa toch? Kan Kimi eindelijk fulltime aan de drank….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North