• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Singer 911 Kent Commission heeft perfect interieur

Auteur: willeme, gepost 10 november 2022 om 08:01 – 10 Reacties

Kent Commission

Dit interieur van de Singer 911 Kent Commission is toch precies wat je wil?

Net als jullie zitten wij op de redactie geregeld op de configurator een auto samen te stellen. Uiteraard voor een artikel, als onze hoofdredacteur @micahealras er naar vraagt. Dat zorgt er alleen wel voor dat we soms erover moeten schrijven zonder dat het de bedoeling was. Zoals nu. Het issue is namelijk het volgende: ondanks dat je namelijk heel erg veel kunt samenstellen, is niet alles mogelijk.

Dat komt omdat de favoriete Porsche 911 van ondergetekende niet gebouwd wordt. De Carrera T komt er nog het dichtste bij in de buurt. Gewoon een kale 911 met zo min mogelijk luxe-opties en zoveel mogelijk hardware-opties. Dus racekuipen, straf onderstel, grote remmen, sper en een handbak met de kleine motor. Het liefst de 4.0 uit de Boxster GTS, maar de 3.0 is ook prima. Maar bij Porsche doen ze het wel slim, want als je een leuk retro-interieur of fraai velgtype wil, moet je alsnog upgraden naar een ’S’ of ‘GTS’.

Singer 911 Kent Commission

Dat is het mooi van Singer. Daarbij kun je doen wat je wil. Je betaalt daar natuurlijk wel voor, maar zij bouwen dus wél de ideale 911. Lekker hardcore zonder dat je met een RS-behandeling aan komt zetten met extreme vleugels en koelopeningen. Dit is de Singer Kent Commission en net als al die andere Singers is het de mooiste Porsche 911 ter wereld.

Kent Commission
Kent Commission
Kent Commission
Kent Commission
Kent Commission
Kent Commission

De kleur is Graphite Grey, ofwel Grafijtgrijs. De combinatie met donkerrood voor de letters en lichtgrijs voor de striping is uitstekend gekozen. Het geeft de auto een ietwat ingetogen voorkomen, wat opmerkelijk is. De carrosserie is namelijk geheel van koolstofvezel. Dus waar de gemiddelde supercar ‘FORGED CARBON’ uitschreeuwt, is het hier keurig overgespoten. Dat zien we ook bij de gesmede Fuchs-velgen (ook daadwerkelijk gesmeed bij Fuchs) en de remmen die je achter de wielen zit. Gewoon een donkerrode klauw, maar wel met keramische remschijven.

Kent Commission
Kent Commission

Het hoogtepunt is echter het interieur. Kijk Porsche, dit is wat we willen: de racekuipen met donkerrood leer en ruitjesmotief voor de zittingen. We weten dat Singer dit soort dingen niet voor het eerst doet, maar de Kent Commission blijft een geweldige combinatie tussen modern en retro.

Kent Commission
Kent Commission
Kent Commission

De motor is de 4.0 die door Ed Pink Racing onder handen is genomen. Dat betekent vier liter aan atmosferische heerlijkheid met Mahle-zuigers, goed voor 390 pk. Daarmee is de Singer 911 Kent Commission meer dan snel genoeg. Dus Porsche, als jullie dit willen nabouwen, heel erg graag. Dan beloven wij ‘m geregeld te zullen configureren. Anders moeten we nog harder sparen voor een echte Singer.

Meer lezen? Dit zijn 9 elfjes die oud en nieuw combineren!

Ook interessant!

  • Porsche gaat Singer motoren
    Porsche gaat Singer motoren bouwen
  • Aanschouw: de 911 Turbo volgens Singer
  • Singer doet voor het eerst een cabrio!
    Singer presenteert voor het eerst een cabrio!
  • 911 Turbo van Singer is een nieuw restomod-meesterwerk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, Coupe, grijs, Porsche, restomod, Singer, tuning, Video

Vorig bericht: « Kijk, Volvo komt ook met een mini-EX90
Volgend bericht: Met deze klassieker kun je eindelijk botsen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    10 november 2022 om 08:24

    Iedere Singer is eigenlijk wel een artike waard. Wat een fantastische wagens bouwen ze toch. Ik weet alleen nooit of ik het origineel wil, de 500pk Williams, of de nieuwe Turbo variant. In de droomgarage staan ze alle drie.

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      10 november 2022 om 08:36

      Eens! Het zijn iedere keer unieke kunstwerkjes. Qua motor zou ik de Turbo versie laten schieten. 390 Atmosferische paarden zijn ook voldoende en je zit niet iedere keer met een “Wait for it” moment.

      Als ik het van mijn zakgeld kon betalen had ik er eentje. Ernaast in de garage, een Aston Martin DB5 Vantage en een Series 1 E-Type cabrio.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 november 2022 om 09:33

      Als je nou die Powerball loterij gewonnen had, had je niet hoeven kiezen. Alhoewel, dan was het niet “welke Singer kies ik in godsnaam”, maar “Welke kleuren en materialen kies ik in godsnaam, want er zijn zoveel prachtige opties”

      Login om te reageren
  2. adyton zegt

    10 november 2022 om 08:31

    Ja idd een van de mooiste interieurs.

    Login om te reageren
  3. rollingstoned zegt

    10 november 2022 om 08:37

    Erg fraai weer inderdaad.

    Login om te reageren
  4. pignon zegt

    10 november 2022 om 08:54

    Mocht ik ooit voor de keuze staan en ik kom er niet uit, dan bel ik @willeme. Die heeft de smaak goed te pakken!

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 november 2022 om 09:37

      Kijk uit, voor je ‘t weet hebbie een houtstrip op je dashboard ! 😝

      Login om te reageren
    • adyton zegt

      10 november 2022 om 11:57

      Ik denk dat je dan toch eerder een witte met een cognac interieur krijgt 😁

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    10 november 2022 om 09:53

    Om te voorkomen dat het hier een Alpina/Tesla/Alfa achtig juich feestje wordt: ik vind het vier keer niks. Die dikke kont staat niet, die te diepe wielen zijn niet mooi, die oliedop in het kofferdeksel is nog steeds een vergissing en de met leer beklede motorruimte is gewoon belachelijk. Een in goede kwaliteit gemaakte kitsch, meer is het niet.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      10 november 2022 om 12:55

      De kont vind ik wel meevallen. Een Turbo heeft een veel dikkere kont. En die diepe Fuchs velgen kunnen natuurlijk je smaak niet zijn, maar ze zijn wel historisch verantwoord. Zie b.v.
      https://i.pinimg.com/originals/47/ef/c6/47efc61dc9fa4f8f4f2f22fb2c94d08e.jpg
      https://richmonds.com.au/wp-content/uploads/2018/10/Porsche-911-SC-race-car-white-22.jpg
      Wel eens dat leer in de motorruimte belachelijk is en die oliedop is inderdaad ook wel dubieus. ;-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North