• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda Kodiaq RS nu ook verABT

Auteur: Loek, gepost 1 augustus 2019 om 21:06 – 13 Reacties

Afbeelding Skoda Kodiaq RS nu ook verABTAfbeelding Skoda Kodiaq RS nu ook verABTAfbeelding Skoda Kodiaq RS nu ook verABTAfbeelding Skoda Kodiaq RS nu ook verABTAfbeelding Skoda Kodiaq RS nu ook verABTAfbeelding Skoda Kodiaq RS nu ook verABT

Skoda Kodiaq ABT
VerABT, mogen we dat zeggen?

Teleurstellingen komen in vele vormen en maten. Eén van de beschikbare vormen is wat ons betreft de Skoda Kodiaq RS. Sowieso is een sport-SUV een beetje een vreemd idee, al is niet iedereen het daar mee eens. Maar zoals het de Volkswagen Groep tegenwoordig betaamt is een sportversie tegenwoordig met een dieselmotor. Nou is 240 pk en 500 Nm koppel netjes, maar baanbrekend is het niet. Desalniettemin is de Tsjechische SUV (rijtest) de koning in zijn klasse op de Nürburgring.

Een moeilijke oplossing is wachten op een Kodiaq RS met benzinemotor, aangezien de kans niet erg aanwezig is dat die komt. Dus kun je de pijn verzachten door langs te gaan bij ABT Sportsline. Je kon je standaard 2.0 TSI al langs brengen voor een kuurtje, nu is de diesel-RS aan de beurt. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat je nu geen gigantische toenames moet verwachten, de auto krijgt een oppepper naar 270 pk en 540 Nm.

Skoda Kodiaq RS ABT

Verder verlaagt ABT de veren een beetje voor je, om het sportieve gevoel te benadrukken. En als kers op de taart: 20 inch ABT-velgen. Qua prestaties zal de auto nu van 0 naar 100 sprinten in 6,8 seconden, wat weer een kleine afname is ten opzichte van de 7 seconden waarin de standaard RS het doet.

Niks denderends, maar wel een logische stap in het ABT-gamma. En potente diesel-SUV’s, dat vindt de koper leuk zat.

Ook interessant!

  • gefacelifte Skoda Kodiaq
    Gefacelifte Skoda Kodiaq brengt RS-label terug!
  • vernieuwde Skoda Kodiaq
    Vernieuwde Skoda Kodiaq krijgt superbe trekjes
  • Kodiaq RS Ursus
    Kodiaq RS Ursus heeft 2.0 motor met 545 Nm
  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Diesel, kodiaq, Skoda, SUV, tuning

Vorig bericht: « Jonge XTC-gebruikers te snel achter het stuur
Volgend bericht: Bizarre (en grote) Porsche-collectie onder de hamer »

Lees Interacties

Reacties

  1. nofxke zegt

    1 augustus 2019 om 21:37

    Niet gigantisch…..270 pk uit een 2 liter diesel is toch redelijk stevig.

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      1 augustus 2019 om 23:38

      @nofxke: jd haalt uit de 2.0 biturbo 305pk en 640nm!!

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 augustus 2019 om 09:59

        @civicfk3: Klopt, maar bij Abt blijft de fabrieksgarantie van kracht, toch ook wat waard!

        Login om te reageren
  2. robicide zegt

    1 augustus 2019 om 21:50

    Ja hoor, een getjoende skoda…

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    1 augustus 2019 om 21:53

    Ze doen vast goede zaken, maar ben in meestal niet weg van de optische tuning van Abt, ook deze Skoda Kodiaq vind ik er niet heel erg op voorruit gegaan.

    Login om te reageren
  4. thomasthomas zegt

    1 augustus 2019 om 22:26

    Die motor moeten ze in een Golf leggen… GTD-R ?

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      2 augustus 2019 om 00:27

      @thomasthomas: ik heb nooit begrepen waarom dat nooit gebeurd is. Ik vermoed plaatsgebrek voor die 2e turbo, maar daar moet toch een mauw aan te passen zijn? Als GTD was dit een topmotor geweest. De bestaande GTD kon dan terug zoals bij de Golf3 GT TDI (met rood i’tje) gaan heten

      Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        2 augustus 2019 om 07:35

        @saxoke: denk dat het veel te duur zou worden. Wel jammer.

        Login om te reageren
  5. HIM zegt

    1 augustus 2019 om 22:39

    Abt of geen Abt, blijft een lelijk ding.

    Login om te reageren
    • giertjuh zegt

      1 augustus 2019 om 23:08

      @him: smaken verschillen gelukkig ik vind hem wel gaaf

      Login om te reageren
      • HIM zegt

        2 augustus 2019 om 06:01

        @giertjuh: gelukkig wel ;)

        Login om te reageren
  6. volvo480gtt zegt

    1 augustus 2019 om 23:29

    Ik vind de Seat Tarraco wel veel mooier. Van de Skoda vind ik de neus wel mooi maar de achterkant minder.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    2 augustus 2019 om 09:59

    Met het vullen van al die niches voor de VAG goep is Abt toch ook flink druk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North