• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda Superb 3.6 V6 Turbo is Tsjechische tank met 450 pk

Auteur: Dizono, gepost 8 april 2015 om 21:12 – 48 Reacties

Afbeelding Skoda Superb 3.6 V6 Turbo is Tsjechische tank met 450 pkAfbeelding Skoda Superb 3.6 V6 Turbo is Tsjechische tank met 450 pkAfbeelding Skoda Superb 3.6 V6 Turbo is Tsjechische tank met 450 pkAfbeelding Skoda Superb 3.6 V6 Turbo is Tsjechische tank met 450 pkAfbeelding Skoda Superb 3.6 V6 Turbo is Tsjechische tank met 450 pkAfbeelding Skoda Superb 3.6 V6 Turbo is Tsjechische tank met 450 pk

Skoda Superb HGB Turbo
Volg de Skoda-rijder wordt zo wel erg lastig…

Heel, heel af en toe zie je ze nog wel eens voorbij glijden op de snelweg: Skoda Superb’s met de 3.6 V6 aan boord. Uiterlijk bijna niet te onderscheiden van de hordes 105 pk-sterke 1.6 TDI Greenlines, slechts vier uitlaten wijzen op het potentieel van deze 260 pk-sterke Tsjech.

Nu is een 260 pk-sterke V6 geen straf, maar in diverse andere VAG-producten levert het blok 20 tot 40 pk meer. Om niet langer in de schaduw van zijn premium-broertjes te staan, liet de eigenaar zijn Superb onderhanden nemen bij HGP, een specialist op het gebied van turbo’s. Maar de 3.6 FSI van VAG heeft toch helemaal geen turbo? Klopt, maar deze nu wel!Het resultaat is een waanzinnige 450 pk, in een Skoda welteverstaan.

Wil je een Skoda Suberb Combi in Nederland camoufleren, dan bestel je hem het beste in zilvergrijs, deze Duitse Superb springt er juist uit met zijn mode-gevoelige legerkleurtjes. Het interieur is chocoladebruin, gezien de kleur op de deurstijlen heeft deze Superb Combi na heel wat uurtjes plakplaatjes trekken een vergelijkbare tint.

Deze über-Tsjech uit 2012 heeft ondertussen 26.000 kilometer op de teller en staat momenteel in Duitsland te koop voor 25.500 euro. Kijken we naar de prijzen van Nederlandse Superb’s met 3.6 V6 (op één hand te tellen), dan lijkt ook deze Skoda weer ouderwets value for money te bieden. Wel even van te voren ons ocassion-aankoopadvies checken natuurlijk. Wie durft?

Ook interessant!

  • Skoda Superb nu flink goedkoper dan Audi A3
  • Populaire Skoda
    Populaire Skoda wordt gewoon gecanceld!
  • Skoda Slavia
    Skoda Slavia heeft 150 pk en 521 liter
  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

combi, hgp, occasion, Skoda, superb, wrap

Vorig bericht: « Afrojack maakt vakantiegeld op, koopt Rolls en Lambo?
Volgend bericht: Robert De Niro speelt Enzo Ferrari in film over diens leven »

Lees Interacties

Reacties

  1. vingers zegt

    8 april 2015 om 21:17

    Zeer geschikt voor de urban jungle genaamd randstad.

    Login om te reageren
  2. autofreaker zegt

    8 april 2015 om 21:17

    Zonder camo gewoon zwart de ultieme sleeper voor de gewone man kan je mee thuis komen skoda ;)

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    8 april 2015 om 21:17

    De kleur is zeker nog GreenLine. Het vermogen inmiddels niet meer. Veel sleeper potentieel. Standaard kleurtje dr op, paar TDI en Greenline badges…

    Login om te reageren
  4. camber24 zegt

    8 april 2015 om 21:19

    Ander wrapje, en doen. Erg coole sleeper.

    Login om te reageren
  5. 123bat zegt

    8 april 2015 om 21:20

    Hoop ik voor hem dat ze de DSG ook hebben aangepast, anders is de pret zo over lijkt me…

    Login om te reageren
    • silenro zegt

      8 april 2015 om 22:52

      @123bat: Vertel! Standaard DSG 6-bak kan veel hebben, met aangepaste software dan :)

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        8 april 2015 om 23:00

        @silenro: Nou ja, ehh, de software dan? :)

        Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        8 april 2015 om 23:06

        @silenro: Hij heeft het toch over een aangepaste DSG? Dus wat moet die nog vertellen, dan wat je zelf ook zegt.

        Login om te reageren
        • silenro zegt

          8 april 2015 om 23:33

          @mikkeloentje: Ik ben altijd heel erg benieuwd naar ervaringen van anderen namelijk, en vooral wat er dan aangepast moet worden. Ben erg nieuwschierig aangelegd en leer graag :)

          Login om te reageren
          • 123bat zegt

            8 april 2015 om 23:50

            @silenro: Ik zat te denken aan een high performance koppeling (zal de DSG er zeker twee van hebben), maar ’t kan zijn dat ik complete poep praat..
            Zoveel verstand heb ik er niet van maar het lijkt me logisch dat als je je motor opvoert dat er dan ook naar versnellingsbak, remmerij etc. gekeken moet worden.
            Trusten! :)

            Login om te reageren
    • nathan_verhoeven zegt

      9 april 2015 om 00:04

      @123bat: standaard dsg bak kan tot 500pk aan.

      Login om te reageren
      • soundgarden zegt

        9 april 2015 om 09:02

        @nathan_verhoeven: volgens mij gaat het om de nm’s wat de bak te verduren krijgt..

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        9 april 2015 om 12:23

        @nathan_verhoeven: Nm’s bepalen wat de bak aankan.
        In dit geval kan de DSG 6 bak 600 Nm aan koppel verwerken.

        http://en.volkswagen.com/content/vw_international/brand/en/innovation-and-technology/technical-glossary/6-gang-dsg-getriebe.html

        Login om te reageren
        • chonn zegt

          9 april 2015 om 20:08

          @406_v6: Het DSG artikel waar je naar verwijst heeft het over de high-power 7 traps droge platen DSG die 600 NM max aankan. Niets over max. koppel voor DSG-6, alleen dat het meer mag zijn dan 250 Nm. Ik vermoed dat je te haastig hebt gelezen…

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            10 april 2015 om 12:28

            @chonn: Je hebt gelijk, het is zelfs een stuk lager: 350 Nm…

            https://www.volkswagen-media-services.com/documents/10541/107567/UMWELTPRDIKAT_DASDSGDOPPELKUPPLUNGSGETRIEBE.PDF

            Login om te reageren
  6. leandro zegt

    8 april 2015 om 21:22

    Maar zo een auto heeft toch geen type goedkeuring?

    Is het een beetje normaal mogelijk dit ding op gele platen te krijgen?

    Login om te reageren
    • Marijn90 zegt

      8 april 2015 om 22:51

      @leandro: waarom niet? Zat auto’s waar achteraf turbo’s op geschroefd zijn. En hgp weet over het algemeen wel wat ze doet. Ken iemand met een hgp golf 5 r32 en die rijdt ook gewoon op gele platen.

      Login om te reageren
      • silenro zegt

        8 april 2015 om 22:53

        @marijn90: HGP is inderdaad wel één van de betere, zo niet de beste op dit gebied. Hoor zelden tot nooit jongens die problemen hebben met hun HGP set eigenlijk op .:R32 blokken.

        Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      9 april 2015 om 00:18

      @leandro: +40% vermogenswinst = opnieuw laten keuren bij het rdw

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        9 april 2015 om 09:45

        @johanhummer9: daar kom je dan wel doorheen. In Nederland doen ze niet zo moeilijk.

        Login om te reageren
  7. autofanaat zegt

    8 april 2015 om 21:26

    Erg mooie auto met zo’n dikke v6 erin.

    Login om te reageren
  8. thomcarspotter zegt

    8 april 2015 om 21:28

    Toevallig vandaag een concurrent van deze gezien, een 530D F11 Beemer, ook met camo wrap. Toch wel geinig!

    Login om te reageren
  9. daniel23ccx zegt

    8 april 2015 om 21:34

    Ik zie alleen maar foto’s van een parkeerplaats en de binnenkant van de auto

    Login om te reageren
    • ohoogeveen zegt

      8 april 2015 om 22:33

      @daniel23ccx: Als hij beweegt, dan vang je er vast een glimp van op

      Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    8 april 2015 om 21:36

    zou deze ook 14% bijtelling hebben en erin passen?

    Login om te reageren
  11. matthijsb zegt

    8 april 2015 om 21:52

    Oorspronkelijk een Superb Laurin

    Login om te reageren
  12. str8six zegt

    8 april 2015 om 22:01

    Ik zie alleen een paar zwarte velgen. Die camo werkt goed.

    Login om te reageren
  13. purepet9000 zegt

    8 april 2015 om 22:43

    Bruut!
    (lees de tips-email)

    Login om te reageren
  14. vetnek zegt

    8 april 2015 om 22:46

    Dit is gewoon de 2015 uitvoering van een Duitse halftrack/Kubelwagen

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    8 april 2015 om 22:49

    HGP staat vooral bekend om de VR6 turbo en bi-turbo. Dure maar relatief degelijke ombouw projecten. Deze 3.6 (wat in feite ook een VR blok is) is voor hun dan ook een koud kunstje.

    Login om te reageren
  16. rogers zegt

    8 april 2015 om 23:17

    In Nederland rijdt een 3.6 Superb rond met een supercharger ipv Turbo. Heeft wel “maar” 405 PK en 455 NM. Link: http://www.skodaforum.nl/forum/i/corn%C3%A9-zn-skoda-superb-sedan-3-6-fsi-v6-supercharged-4×4-elegance-laurin-klement-pack.16840/
    Er liggen nu 20 inch wielen onder…..

    Login om te reageren
  17. gtwillem zegt

    8 april 2015 om 23:22

    Prima conversie. HGP is een specialist als het aankomt om de VR6 motoren van VW te voorzien van deukvulling en dubbel vermogen. Hopelijk zijn de koppeling, remmen, onderstel en elektronica goed aangepast.

    De wrap/lak is verschrikkelijk, maar dat kan zo weer donkerblauw gespoten worden.

    Aan de andere kant, een goede, perfect onderhouden, standaard, eerste generatie RS6 Avant heb je al voor 20k. Ik denk dat ik dan toch daarvoor zou gaan.

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      9 april 2015 om 11:26

      @gtwillem: De Skoda Superb is denk ik de meest onderschatte auto, als je hem neemt in een leuke uitvoering is het gewoon een perfecte gezinsauto voor een mooi prijsje.

      Natuurlijk is de Rs6 Avant een van mijn droomwagons. Deze vind ik heel erg mooi: http://www.thetorquereport.com/08rs6avant_hir002.jpg
      Alleen is die auto niet voor iedereen weggelegd. Velen kunnen er niet mee overweg en daarnaast zal de onderhoud etc. ook duurder zijn. Maar hij komt wel binnen handbereik dat is zeker wel mooi ;)

      Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    9 april 2015 om 08:32

    Leuk om mee door Duitsland te rijden lijkt mij

    Login om te reageren
  19. philipf zegt

    9 april 2015 om 08:42

    Maarja, je rijdt dan nogsteeds skoda….

    Login om te reageren
  20. opdebank zegt

    9 april 2015 om 08:57

    Ik heb ook wel eens online gezocht naar een turbo voor onder een superb v6. Klanten en buren zeggen er niets van.. En als je een keer lol wil hebben moet 450 pk voldoende zijn…
    Maar of het heel zal blijven is een tweede!

    Login om te reageren
  21. driftkicker zegt

    9 april 2015 om 09:09

    Het is een Skoda. Ik wil’m nog niet gratis hebben. Al had’ie 4500 pk.

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      9 april 2015 om 11:18

      @driftkicker: Jammer altijd die vooroordelen, heb je er weleens in gezeten of gereden? De Superb is een v/d leukste auto’s in zijn klasse met onwijs veel ruimte aan boord vind ik dan.

      Login om te reageren
      • driftkicker zegt

        9 april 2015 om 12:04

        @michaelcorleone: ja hoor, een week als huurauto mee rondgetrokken in Zuid Spanje. Ging amper 110 bergop.

        Login om te reageren
        • michaelcorleone zegt

          9 april 2015 om 12:31

          @driftkicker: Meer auto’s zullen daarvan last hebben dat is niet iets dat alleen een Skoda-geval is.

          Login om te reageren
          • driftkicker zegt

            9 april 2015 om 12:55

            @michaelcorleone: het ding reed en klonk als een bestelwagen. Geen vooroordeel, ervaring. Waarschijnlijk hebben Dacia en Lada inderdaad hetzelfde bergop probleem.

            Login om te reageren
            • Dizono zegt

              9 april 2015 om 13:51

              @driftkicker: Dan ben ik wel benieuwd naar welk type Skoda. Mijn Lada liet zich toch niet erg vergelijken met een Superb 1.6 TDI Greenline waarin ik ook veel kilometers heb gemaakt. En met 105 pk was die niet snel, maar ’t was een heel fijne reismachine.

              Login om te reageren
              • driftkicker zegt

                9 april 2015 om 14:03

                @dizono: ’t was een Fabia Combi 1.6 TDI.

              • dikdraak zegt

                22 augustus 2015 om 11:19

                @driftkicker: Een Fabia verhoudt zich tot een Superb als een Fiesta tot een Mondeo, dus je punt raakt kant noch wal.

  22. rikus zegt

    9 april 2015 om 09:42

    Het wrapje mag van mij blijven. Andere wielen er onder, iets lager en klaar is kees.

    Login om te reageren
  23. michaelcorleone zegt

    9 april 2015 om 11:16

    De Superb is voor relatief weinig geld veel auto, deze wrapje eraf en dan hoeft er niets meer gedaan te worden.

    Login om te reageren
  24. azenomei zegt

    9 april 2015 om 12:24

    Die kunnen ze goed gebruiken daar zodra de russen eraan komen.

    Login om te reageren
  25. schellekens006 zegt

    9 april 2015 om 13:15

    Ze schijnen verschrikkelijk veel te verbruiken die HGP turbos. 1 of 3 of zo met een R32 blok. Maat van me heeft er 1tje gehad. Maar wel bijna 450pk in zijn golfje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North