• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelheidsmeter van deze C63 Clubsport loopt tot 400 km/u!

Auteur: willeme, gepost 13 december 2023 om 15:05 – 6 Reacties

C63 Clubsport

Een C63 Clubsport klinkt ons letterlijk als muziek in de oren, het apparaat is nog snel ook!

Afgelopen week reed Wouter in de Mercedes-AMG C63S E-Performance dinges geval 4Matic+ Avantgarde AMG Line M Pakket Full Options super-de-luxe. Het is een beetje jammer dat we ons enkel focussen op de hoeveelheid cilinders, want het is een enorm dikke auto. In vergelijking met de BMW M3 is het bijvoorbeeld een plaatje om te zien.

Daarbij hebben we alsnog te maken met een 680 pk sterk luxekanon. Andere auto’s buiten beschouwing gelaten, is het een geweldige auto. Het probleem is: je laat andere auto’s niet buiten beschouwing. Je gaat de huidige C63 altijd vergelijken met de vorige C63 (W205). Of nog erger: de generatie daarvoor (de 204).

C63 Clubsport

Dat was namelijk een bonk heerlijkheid. Een atmosferische 6.2 liter V8 die aan de hele wereld kenbaar dat er 6.2 atmosferische liters het werk deden. Maar ja, die tijden zijn voorbij. Das war Einmal. Of wacht, nee, toch niet. Want de specialisten van Väth hebben een heel vet project, wat een woordgrap!

C63 Clubsport
C63 Clubsport

Het project in kwestie is de Väth C63 Clubsport en het is misschien wel de ultieme C63 ooit. De basis is een eenvoudige C63 AMG Coupé, dus altijd het faceliftmodel. Verder heeft Väth zo ongeveer alles onder handen genomen. De M156-motor is namelijk voorzien van een enorme mechanische compressor.

Verder zijn een enorme intercooler, oliekoeler, downpipe met 300-cels racekats en sportuitlaatsysteem is ook gemonteerd op deze super-Benz. Het resultaat is 680 pk, precies evenveel als de huidige C63 levert. Over koppel horen we de tuner uit Hösbach niet, maar het zal ongetwijfeld heel erg veel zijn.

C63 Clubsport
C63 Clubsport

Nog veel meer uitrusting

Uiteraard accelereert de C63 Clubsport niet alleen beter, dankzij de de Brembo’s met 390 mm schijven en remklauwen met zes zuigers sta je hopelijk ook iets eerder stil. Met een KW V3 schroefset kun je de auto naar wens afstellen. Het zorgt er tevens voor dat de auto iets dichterbij de grond staat.

De gemonteerde bodykit bestaat uit bumpers, skirts en diverse spoilers. Het ziet er heel erg heftig uit. De motorkap en diffusor zijn helemaal van carbon. Uiteraard is er ook een ander setje velgen. Voor zijn ze 8,5×20, achter 10×20.

C63 Clubsport

In het interieur komt er nog wat Clubsport-gevoel naar boven borrelen. Zo is de achterbank verwijderd en is er een rolkooi voor in de plaats gekomen. De stoelen voorin zijn vervangen voor Recaro Pole Position-kuipen. Die modificaties passen perfect bij het concept van een C63 AMG.

Uiteraard is de topsnelheid hoger (dat kan ook niet anders met 680 pk), dus is de snelheidsmeter voorzien van een upgrade. Die gaat nu tot 400 km/u. Daarmee moet je het voorlopig wel redden. Sterker nog, vroeger was dat de enige modificatie die indruk maakte op de parkeerplaats van de kleuterschool.

Ook interessant!

  • Toch nog een dikke V8 voor Mercedes-AMG C63!
  • Mercedes C63 met vierpitter is een belachelijke flop
  • Mercedes-AMG C 63 gaat over de kop in Rotterdam
  • Gestolen Mercedes C63 Estate
    Vind deze gestolen Mercedes C63 Estate (XP-075-K)

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

c-klasse, c204, c63, carbon, club-sport, compressor, Coupe, KW-suspension, Mercedes, spoiler, tuning, V8, vath, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Gestolen vrachtwagen ramt Politie Volvo
Volgend bericht: Waarom de Sprinter L2H2 de ideale bedrijfswagen is »

Lees Interacties

Reacties

  1. Richmond zegt

    13 december 2023 om 16:18

    Jammer van de mat zwarte lak en de stickers

    Login om te reageren
  2. erazor zegt

    13 december 2023 om 17:12

    Die doorgestreepte logootjes op de zijkant zijn toch wel de ultieme treurigheid. (Om over de rest maar te zwijgen)

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    13 december 2023 om 20:20

    Dan toch liever één van de 290 ‘world spec’ CLK63 AMG Black Series. Zeldzaam genoeg en wél om aan te gluren.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    14 december 2023 om 08:59

    Een bordeaux rode C63 estate met supercharger, die staat erg hoog op het wensenlijstje van mijn droomgarage.

    Login om te reageren
  5. flyerbunch zegt

    15 december 2023 om 15:00

    Geen idee wie de auto zou identificeren met een Lamborghini, Porsche of een Ferrari dus die stickers op de zijkant zijn totaal nutteloos!

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      16 december 2023 om 12:15

      Nee de Stickers zijn om te laten zien dat hij die auto’s verslagen heeft in een race

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North