• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker ontvangt miljoenen van Snoras

Auteur: autoblogger, gepost 21 december 2007 om 10:18 – 35 Reacties

Spyker D12

Zoals we gisteren al konden voorspellen heeft Spyker een deal met de Snoras bank uit Litouwen. De lening (6.340.000,- EUR) wordt vandaag reeds verstrekt en zal ingezet gaan worden om het werkkapitaal te versterken en de ontwikkeling van de Spyker C8 Long Wheel Base en de Peking-to-Paris SSUV te realiseren. Daarnaast zal het krediet van Friesland Bank volledig worden afgelost.

Spyker zal 2.318.750 extra aandelen uitgeven aan Snoras, voor een prijs van 4,- Euro per stuk (in totaal 9.275.000,- EUR). Hiermee krijgt de investeerder een belang van 29,8% in Spyker Cars.

En nog een update over de stoelendans in de boardroom: Hans Hugenholtz zal aftreden als interim CEO en ons aller Victor Muller zal deze functie weer overnemen… WTF?

Vladimir Antonov, Chairman of the Supervisory Board of Snoras Bank said:
“This transaction is important to Snoras because it will expand our business opportunities and geographical range. We analyzed Spyker’s business plan and strongly believe that Spyker can significantly increase its production, improve its financial performance and prove that Spyker is a peer in the high-end car manufacturing industry as an innovative and sustainable player. I am looking forward to a long-term beneficial cooperation between Snoras and Spyker. Finally, I would like to express my regards to Spyker’s Board, employees and shareholders.”

Victor R. Muller, CEO of Spyker Cars N.V. added:
“I am both pleased and proud to welcome Snoras Bank as our strategic partners today. Their long term intentions and strategic views on how Spyker should develop are entirely in line with those of Spyker’s management. Through Snoras and its shareholders we will have a strong introduction to various markets, in particular for the Peking-to-Paris. After a very difficult year we could not think of a better way to end 2007 than to announce this partnership. We realize that it will take some time to regain the confidence of our business partners, suppliers and customers but we are convinced that such confidence will be restored soon. I express my sincere gratitude to the members of the Supervisory Board, my colleagues and our employees who have withstood these turbulent times so courageously and to those suppliers and partners who were loyal to us in spite of the barrage of negative impulses they were exposed to since March 2007. Spyker is now ready to enter a new phase in its history.”

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Hans-Hugenholtz, snoras, Spyker, victor-muller, vladimir-antonov

Vorig bericht: « Volkswagen geeft Golf 7-traps DSG [updated]
Volgend bericht: Op gevoel »

Lees Interacties

Reacties

  1. apos zegt

    21 december 2007 om 10:27

    29.8% = 9.275.000 euro

    Totale waarde van syker is nu dus: 31.124.000 euro
    oftewel iets meerdan 31 miljoen euro

    Login om te reageren
  2. peter zegt

    21 december 2007 om 10:29

    heel goed!!

    Login om te reageren
  3. Donald zegt

    21 december 2007 om 10:36

    Om met de heer Muller te spreken (uitgesproken vlak voor de beursgang); jammer voor al die azijnpissers in Nederland…

    Spijker komt er wel…

    Goede actie zo vlak voor de Kerst. Dat geeft de burger moed.

    Login om te reageren
  4. apos zegt

    21 december 2007 om 10:36

    de lening van de friesland bank was volgens bovenstaande link 8,7 miljoen

    Komt er dus een half miljoen werkkapitaal bij te verwaarlozen dus.

    Het enige voordeel is dat de lening word omgezet in aandelen zodat deze niet meer rente dragend is, en hierdoor de financieringskosten zullen dalen.
    Lekker goedkope manier om bijna 30% eigenaar te worden.

    Gewoon weer een noodsprong van muller

    Login om te reageren
  5. Armada zegt

    21 december 2007 om 10:40

    Hmmmmmm, juist. Ja.

    Wat is de precieze reden van het terug komen van victor muller?
    Was de ellende niet met hem begonnen?

    Login om te reageren
  6. Stef zegt

    21 december 2007 om 10:41

    God, hadden we maar aandelen gekocht toen ze op 3,16 stonden…

    Login om te reageren
  7. westy B zegt

    21 december 2007 om 10:58

    Het is te zien wat Spijker met het geld gaat doen, schulden bij banken en leveranciers aflossen betekent niet direct een betere verkoop.

    Login om te reageren
  8. de sjonnies zegt

    21 december 2007 om 11:08

    Knap om zoveel geld binnen te harken, ik had nooit verwacht dat er iemand in zou trappen.
    Blijft, ondanks de geldinjectie een dood paard, kijk bij Ferrari had je ene

    Mijnheer Enzo Ferrari die het bedrijf met hard hand heeft geleid, maar door zijn inzicht en toewijding en race successen het bedrijf op de kaart heeft weten te zetten, Ferruci Lamborghini heeft hetzelfde doel weten te bereiken met zijn autofabriek, ondanks alles zie ik nog steeds geen meerwaarde voor Spijker vooral omdat het F1 team verkocht is.

    Login om te reageren
  9. smokin zegt

    21 december 2007 om 11:10

    Ik hoop dat Spijker gewoon een gezond bedrijf wordt, en dat ze mooie auto’s gaan/blijven maken. Beetje chauvinisme kan geen kwaad

    Login om te reageren
  10. Jan C. zegt

    21 december 2007 om 11:12

    @de sjonnies: Nu is de cirkel rond. Hier werd steeds geklaagd dat Spyker niks in de F1 te zoeken had en dat ze maar auto’s moesten bouwen en jij wil dat ze in de F1 blijven?

    Login om te reageren
  11. de sjonnies zegt

    21 december 2007 om 11:21

    @ jan.c – ik begrijp wat je bedoelt, maar een premium merk als Spijker (althans zo willen ze gezien worden) moet een meerwaarde uit iets halen en autosport lijkt me een goede keuze, Porsche is groot geworden door endurance races, daar moet Spijker iets mee gaan doen wil men slagen !

    Login om te reageren
  12. Jonas zegt

    21 december 2007 om 11:23

    Zolang ze maar niet fait gaan en wachten tot ik ook geld genoeg heb om een c8 te kopen:p

    Login om te reageren
  13. W!d zegt

    21 december 2007 om 11:29

    @de sjonnies.. bestaat het spyker squadron nog? Niet of het nog van spyker is, maar of ze met spykers racen?

    Erg leuk voor spyker, jammer van de heer Muller.. het management is de oorzaak (in mijn ogen) van het slechte presteren van spyker als merk.

    Login om te reageren
  14. Einser zegt

    21 december 2007 om 11:29

    Geld van een bank uit Litouwen; hahahahahaha!

    Ben benieuwd…

    Login om te reageren
  15. Valetparker zegt

    21 december 2007 om 11:33

    Geld is geld, ook al komt het uit Noord Korea, in the pocket betekent investeren.

    Login om te reageren
  16. SR zegt

    21 december 2007 om 11:46

    slechtste nieuw van al lijkt me dat victor muller terug CEO wordt. miss tijd dat ze iemand met verstand daar zetten. het is ook vooral het probleem van de eige aandelen van muller en die andere kerel (mol ofzo) dat de hele zaak moeilijk maakt. ze zijn geen van beide bereid om verlies te incasseren en eruit te stappen dus zitte ze structuren op te zetten gelijk nu. het probleem hiervan is dat er niets veranderd met het bedrijf, geen nieuw management, geen nieuwe visie over het bedrijf,…

    alleszinds over spyker moet je je niet teveel zorgen maken denk ik, er zijn teveel rijke autoliefhebbers die wel wat willen investeren in dit bedrijf denk ik :)

    Login om te reageren
  17. Benjamin zegt

    21 december 2007 om 12:15

    Het squadron bestaat nog steeds en is in handen van Spyker zelf :D Zo eentje zou ik laten bouwen voor weggebruik, denk zo rond 2 januari dat de bestelling de deur uit gaat (oud jaarsloterij hè?) :P

    Login om te reageren
  18. Rob zegt

    21 december 2007 om 12:23

    Ik val bijna van m’n stoel van verbazing!

    Victor Muller weer terug als CEO terwijl hij het bedrijf naar zijn grootje heeft geholpen met zijn grootheidswaanzin. Maar wie weet dat hij er wat van geleerd heeft en nu weer volledig gaat focusen op het verkopen van auto’s.

    Login om te reageren
  19. Whoohoow zegt

    21 december 2007 om 12:30

    Tjonge jonge, en moet je dan die designs eens zien waarmee ze Spyker weer mee willen opbouwen.

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    21 december 2007 om 12:40

    Slimme zet van Spyker, het geld van vele arme Litouwianen in een bodemloze put steken is natuurlijk veel slimmer dan dan het geld van allerlei Friezen verloren laten gaan. Een boze Fries komt je wellicht nog opzoeken na een faillissement, van een Litouw is die kans veel kleiner.

    Login om te reageren
  21. Jan C. zegt

    21 december 2007 om 12:43

    @mashell: euh ja… nooit gehoord van de Lithouwse maffia?

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    21 december 2007 om 12:46

    Dus ze gaan weer terug van waar ze begonnen zijn….en dus uiteindelijk (V. Muller zal het weer op z´n Muller´s doen) weer terug zijn waar we gisteren waren…..

    Vicieuze cirkel iemand?!

    Login om te reageren
  23. Frank zegt

    21 december 2007 om 13:17

    En nu maar weer aan het werk daar bij s(p)ykerd?
    Sorry hoor begin aardig moe te worden van dat gezeur van die gasten. Laat ze een voorbeeld nemen aan Donkervoort. Bij Donkervoort maken ze gewoon auto’s zonder allerlei ambities die niet waar gemaakt kunnen worden. Nederland heeft nu eenmaal niet het klimaat voor mooie ambitieuze plannen. Helaas.
    Dus Spykerd: auto’s bouwen!

    Login om te reageren
  24. damster zegt

    21 december 2007 om 13:45

    Yo, Apos (“Totale waarde van syker is nu dus: 31.124.000 euro”), maak daar aandelenkapitaal van. Da’s namelijk iets anders.

    Mannen, goed nieuws niet? Toen ik op mijn 13de een krat bier achteroverdrukte bij de sportclub, was ik ook wat blij dat ik het volgende seizoen mocht terug komen om mijn fouten te herstellen.

    Go Victor!

    Login om te reageren
  25. mashell zegt

    21 december 2007 om 15:09

    @Jan C.
    Lithouwse maffia? Nee, nooit van gehoord. Maar het klinkt wel als iets waar je geen geld van wilt lenen.

    Login om te reageren
  26. apos zegt

    21 december 2007 om 15:21

    damster schrijft,

    21 December 2007 om 13:45
    Yo, Apos (”Totale waarde van syker is nu dus: 31.124.000 euro”), maak daar aandelenkapitaal van. Da’s namelijk iets anders

    Yo Damster
    Aandelen kapitaal = beurswaarde = totale waarde van de onderneming

    Login om te reageren
  27. W!d zegt

    21 december 2007 om 15:50

    @Damster.. iig de geschatte waarde van de onderneming :)

    @Jan C. natuurlijk is het gewoon witwasserij van de russische/litouwse mafia.. but who cares?

    Login om te reageren
  28. Turbopaultje zegt

    21 december 2007 om 16:12

    Volgens mij is de heer H. Hugenholtz CEO, ad interim……………….

    Login om te reageren
  29. Lagonda zegt

    21 december 2007 om 16:40

    Leuk !! Naast de vele Polen hier in Zeewolde krijgen wij er ook nog Russische mafia bij !

    Knap dat Spyker steeds weer een nieuwe kans ziet om het ene gat met het andere te dichten.

    Login om te reageren
  30. damster zegt

    21 december 2007 om 16:52

    Apos! Waddup? Geef me even je adres, ik heb hier nog een chocoladeletter A voor je liggen, lekkkkerrrrrrr……..

    Wat die beurswaarde vs. aandelenkapitaal betreft: Tsjah, hoe volatiel de volledig gekapitaliseerde beurswaarde om het nominale aandelenkapitaal heen fladdert -onderhevig aan praatjes van PR-nitwits-, het is nooit of te nimmer gelijk aan elkaar. Dan zou er immers geen beurswinst meer bestaan, en zou Rienk Kramer en een heleboel andere “goeroe’s” geen zak te doen meer hebben.

    Maar uh, het ging over auto’s maken en niet over finance. Wat de fok maakt het mij nou uit hoe de verdeling van het aandelenkapitaal in elkaar steekt, als ik een opgefokt corvette blok in mijn dutch design (=DD) suv heb liggen? Dus, bring back the focus, mannen: slap ouwehoeren over design, ontwikkeling en vooruitgang!

    Go Victor!

    Login om te reageren
  31. Drago zegt

    21 december 2007 om 16:52

    Als ik meneer Muller was zou ik maar even achter mijn oren krabben als de tijd er komt om de rente en aflossing op te hoesten.
    Lithouwen staat bekend om figuren die je “I give you an offer you can’t refuse” en als je niet meewerkt of afkomt, wakker wordt met één of ander dier in je bed.

    Login om te reageren
  32. SR zegt

    21 december 2007 om 17:17

    witwasserij? dit volg ik absoluut niet hoor… kan je dat even uitleggen?

    Login om te reageren
  33. Patrick T. zegt

    21 december 2007 om 17:46

    Hopelijk houdt Spyker het hoofd boven water:-)

    Login om te reageren
  34. primramessar zegt

    21 december 2007 om 21:34

    Als ze nu ook met mooie auto’s komen is het feest compleet. Het interieur is een van de mooiste, alleen met het exterieur wil het niet zo lukken.

    Login om te reageren
  35. Harie zegt

    22 december 2007 om 18:02

    Wat een niveau weer…. beetje kort door de bocht om geld uit het voormalige rusland meteen te bestempelen als crimineel geld…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North