• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stance M3 Touring is nu helemaal perfect

Auteur: willeme, gepost 6 januari 2023 om 10:06 – 19 Reacties

stance M3 Touring

De stance van de M3 Touring is eindelijk zoals deze hoort.

De BMW M3 Touring is de ideale auto die alles kan. Uiteraard is het apparaat rammend ordinair, maar omdat het een stationwagon is komt ‘ie ermee weg. Lukt je niet met een crossover. De M3 Touring is nog maar net op de markt of de eerste aanpassingen zijn al mogelijk.

Natuurlijk was BMW er zelfs als eerste bij met de BMW M Performance Parts-lijn van accessoires. Dan kun je die bronzen velgen krijgen of die maffe uitlaten die we over 30 jaar ongetwijfeld iconisch vinden. Uiteraard was Manhart er ook als de kippen bij met een aangepaste M3 Touring, alhoewel dat stiekem natuurlijk renders waren met de specificaties van de M3 Sedan die ze al eens eerder hebben aangepast.

stance M3 Touring

Hangende kont syndroom

De eerste echte live-foto’s van een aangepaste M3 Touring hebben we nu voor je. Uiteraard zijn het de onderstelspecialisten van H&R die aan de slag zijn gegaan. Normaal hebben ze een compleet arsenaal aan veren, dempers, anti-rollbars, schroefsets, spacers en ga zo maar door. Voor vandaag is het nieuws vrij bescheiden, maar omdat de M3 Touring zo heerlijk dik is wilde je ‘m niet onthouden.

stance M3 Touring

Het gaat namelijk schroefveren voor de Audi RS4-concurrent. Dat is niet hetzelfde als verlagingsveren of een schroefset, maar zit er precies tussenin. Duitse auto’s zijn bijna standaard voorzien van het ‘hangende kont syndroom’.

Let er maar eens op: die wielkasten voor hebben vaak veel meer ‘wheelgap’ dan de wielen achter, ook al is de auto niet beladen. Met een setje nieuwe veren verhelp je dat probleem niet altijd. Ook met de Bilstein B12-kit bleef de kont van de 325d hangen, bijvoorbeeld.

Stance M3 Touring
Stance M3 Touring

Stance M3 Touring zoals het heurt

Een oplossing is dus schroefveren. Het idee is simpel. Deze vervangen de standaardveren en werken samen met de adaptieve dempers. Je kunt de veren een klein beetje in hoogte verstellen (schroeven, vandaar de naam).

Voor bedraagt de verlaging tussen de 25 en 35 millimeter, achter is dat 0 tot 15 millimeter. Hierdoor is de stance van de M3 Touring ein-de-lijk zoals deze hoort. Gewoon precies helemaal recht.

Zo doet BMW het:

En zo doet H&R het:

De onderdelen va H&R zijn allemaal met Gutachten, TüV en andere KBA-goedkeuringen. Op zich wel een prettige gedachte met 510 pk onder de kap. Heel erg duur zijn de schroefveren niet.

Stance M3 Touring

Een complete set kost je namelijk 879 Duitse euro’s (Duitsers betalen iets minder BTW dan wij), exclusief montage. Eigenlijk een verplichte accessoire, nietwaar? Je kan de onderdelen per direct bestellen voor de terechte Autoblog Auto van het Jaar 2022!

Oh, en check de bewegende beelden van de H&R M3 Touring, zo vel vetter dan sstandaard:

Meer lezen? Check hier alle generaties BMW M3 in één Gallery!

Ook interessant!

  • geweldige stationwagons
    Deze 11 geweldige stationwagons hadden er moeten komen
  • Alpina B3 Touring Allrad (F31)
    Dit zijn 15 extra praktische Alpina 3 Series
  • M3, M4, M3, M3 M3
    Dit zijn de 22 lekkerste versies van de BMW M3!
  • Volvo
    Deze 11 M3 rivalen kwamen er helaas niet

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g81, HR-federn, M3, station, touring, tuning, verlaagd, Video, zwart

Vorig bericht: « Peugeot Inception is 680 pk sterke GT
Volgend bericht: Supercar van €150.000 gaat in 2 tellen naar 100 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    6 januari 2023 om 10:42

    Leuke uitvoering voor de uitvaartverzorger met veel haast…

    Login om te reageren
  2. hanstadema zegt

    6 januari 2023 om 10:52

    Stance is alles. Ik heb onlangs mijn e-tron (softwarematig) met 20mm verlaagd. In de laagste stand staat ie dan perfect qua hoogte. Door de verlaging stonden de wielen (door camber) visueel wat te veel naar binnen. Spacers voor 12mm achter 15mn (had ook 20mm kunnen hebben). Oogt nu als een (grote) stationwagen / avant. Ben er blij mee. Had nooit zoveel met de auto. Nu kijk ik weer eens achterom …

    Login om te reageren
    • hanstadema zegt

      6 januari 2023 om 11:07

      Heeft ook maar een paar honderd Euro gekost. Aanrader, maar wel wat langzamer over kort drempels ;-)
      Bij het artikel over autoverkopen in 2022 staat een foto van een Alfa. Daar is het probleem goed te zien met de hangende kont

      Login om te reageren
      • rulefollower zegt

        6 januari 2023 om 13:52

        Sowieso kan de e-tron niet hard over drempels. Bij het erafrijden zit je zo op zijn eindaanslag.

        Login om te reageren
        • hanstadema zegt

          7 januari 2023 om 18:26

          Zwaargewicht …

          Login om te reageren
    • anthwan zegt

      6 januari 2023 om 17:42

      Klinkt geinig, hebt u daar ook paar foto’s van?
      Ben nu wel nieuwsgierig.

      Login om te reageren
      • hanstadema zegt

        7 januari 2023 om 18:26

        Tja, hoe krijg ik die bij je … ?

        Login om te reageren
  3. PunicaOase zegt

    6 januari 2023 om 11:06

    Lekker hoor :-)

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    6 januari 2023 om 11:10

    Zal ik eens wat zeggen: als ik de originele stance van BMW zelf zie, vind ik daar al weinig mis mee. Sterker nog, bij de H&R configuratie krijg ik het idee dat, mede door de absurd lage wang van de banden, de wielen gewoon te klein zijn.

    Login om te reageren
  5. Exit Luminar zegt

    6 januari 2023 om 11:28

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    6 januari 2023 om 11:51

    Heerlijke stace, en dat is inderdaad alles. Heb je de gaafste M3 van de afgelopen 10 jaar, zitten er ook nog eens velgen met een schitterend design onder, maak je die hoepels zwart…. Dat BMW een iX, een X4 moeten verkopen, en dat ze daardoor ook een M3 kunnen verkopen, daar kan ik mij nog wel in vinden. Maar voer die M3 dan wel een beetje smaakvol uit. Dat is nu precies de reden waarom ik zo gek ben op Alpina’s, die zijn wél smaakvol uitgevoerd door de fabrikant. Ik ben bang wat daar de komende jaren van over blijft.

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    6 januari 2023 om 11:55

    Vind ‘t twee keer helemaal niks, die opgepepte bestelwagen-look. Zou al enorm helpen als de foeilelijke folie van de ruiten afgehaald wordt en de oto in een wat sappiger kleur wordt uitgevoerd. Dan een lichtere velgkleur en het wordt nog eens wat.

    Login om te reageren
  8. donald zegt

    6 januari 2023 om 14:53

    Ik ben geen BMW fan ook al rij ik een GS maar zo’n station wagen is wel erg dik. zo’n verenset zou voor mij niets toevoegen. Verder wel erg dikke bak.
    Die grill blijft wel een dingetje

    Login om te reageren
    • mx5wijf zegt

      6 januari 2023 om 14:55

      In het zwart valt de grille niet zo op. Je vraagt je wel af of die wagen schade heeft gereden…

      Login om te reageren
  9. mx5wijf zegt

    6 januari 2023 om 14:53

    Een hangende kont, ook wel een kakkende eland genoemd ;)

    Login om te reageren
  10. julez zegt

    6 januari 2023 om 15:15

    Pfff, wat is dit lekker zeg.. Dit maakt zo hebberig!

    Login om te reageren
  11. volvov7025t zegt

    6 januari 2023 om 18:05

    Wat mij betreft is een inch minder en iets meer rubber mooier

    Login om te reageren
  12. flow82 zegt

    6 januari 2023 om 18:27

    Ben ik de enige die dit geen vooruitgang vind? M.i is de voorkant nu te laag en de achterkant zie ik niet direct een verschil…

    Wellicht ligt dit ook aan het feit dat ik de foto’s via de app op mijn iPhone bekijk. En ik kan niet op de foto’s klikken en vergroten.

    Login om te reageren
  13. scrmeagle zegt

    6 januari 2023 om 19:10

    Afschuwelijk zo’n bestel wagen heeft ie soms een grijskenteken. Ziet er wat mij betreft fout uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North