Stel alvast je Audi RS6 of RS7 samen

Auteur: , 45 Reacties

Zodat de Nederlandse prijzen als een klap in je gezicht voelen. Maar dan heb je in ieder geval al even de opties kunnen bekijken.

RS6 rood

Zowel de nieuwe Audi RS7 als RS6 sloegen in als een bom. Beide krachtpatsers waren te aanschouwen op de beursvloer in Frankfurt, de RS7 in de specificatie waarin hij gelanceerd werd (Tangorood met optiekpakket zwart). De RS6 kreeg in tegenstelling tot de versie op de persfoto’s datzelfde kleurtje aangemeten, maar die moest iets meer kritiek incasseren. Bij de RS6 heeft de enorme unibrow, de grijze lijn boven de diffuser, niet de grootste fanbase. Dat heeft te maken met het optiekpakket aluminium. De eerst mogelijke manier om dat zwart te maken, hebben we nodig. Mooi, want de Duitse configurator is klaar om mee gespeeld te worden.

De prijzen zijn nog niet volledig representatief. In Duitsland mag je de RS6 meenemen voor 117.500 euro en de RS7 voor 122.000. Dat kan uitpakken tot een hoop meer, maar in Nederland zal er ruim over de 170.000 euro op de prijskaart staan. Normaal houden we het uiterlijk kort, want het is subjectief. Maar door de eerder genoemde unibrow-problematiek is het uiterlijk even belangrijk.

Nog iets wat ons opvalt zijn de velgen. Je kunt beide modellen krijgen met 21 of 22 inch lichtmetaal. Alles aan de auto laat zien dat de 22 inch onder de auto thuishoren. Kijk maar eens wat er met de hele stance van de auto gebeurt als je de 21 inch velgen selecteert:

Audi RS7

Goed. De unibrow. Je kan hem dus heel gemakkelijk ‘weghalen’ door níet te kiezen voor optiekpakket aluminium. Wij raden vervolgens wel aan om een mooie lichte kleur te kiezen, voor het contrast. Kijk maar eens hoe het staat bij wit, of rood (bovenaan dit artikel).

RS6 wit
RS6 wit

Daarentegen vinden wij dan weer dat als je een donkere tint bestelt, zoals zwart of Navarrablauw, dan is het optiekpakket aluminium juist een gaaf contrast.

Audi RS6 blauw

Die laatste is overigens een mooie graadmeter: een relatief kale uitvoering, al zit er qua performance genoeg op. Oftewel: LED-Matrix koplampen, kleurtje, velgen, optiekpakket. Dan kost het geheel iets meer dan 140.000 euro. Dat gaat je in Nederland nooit lukken: de prijzen worden binnenkort bekend, maar gaan naar verwachting gauw richting de twee ton kruipen met opties. De nieuwe RS6 en RS7 zullen rond de jaarwisseling bij de dealer staan. Zelf aan de slag kan hier (RS6) en hier (RS7).



45 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Oh dat treft, had het enorm druk op het werk vandaag en vond het al raar dat ik geen RS6 in de configator kon vinden. Weet ik morgen weer wat doen!
@dromedaris: The Configator! Klinkt als een hardstyle festival
@dromedaris: ik ga het morgen ook ns proberen.
@dutchdriftking: treinblog.nl?
Dacht dat ik in het autostyle boek zat te kijken
@lompey: deze is inderdaad niet zo subtiel…
@awesome: jammer inderdaad. De oorsprong is subtiel en het laatste model was op het randje. Helaas valt deze over het randje. De gewone A6 is fraaier
21 inch staat prima, hij moet alleen dan ietsje lager op z’n wielen komen te staan.

Om maar te zwijgen over het design van de velgen zelf
Doe mij maar de 21 inch met iets meer band, staat veel beter imho
@bottles: idd, velgen zijn ook veel cleaner. Het design van die 22 inch is gekunsteld. Gewoon iets verlagen en wat spacers en de stance is goed.
@shenkie: Spacers zijn met 600pk en 800Nm ook geen goed idee volgens mij.
Ik vind het geen mooie autos…
@sudbina: tenzij u waarschijnlijk zo’n 200K had om stuk te gooien op zo’n auto…of niet?
@cpp1: want als je veel geld hebt om stuk te slaan dan verandert je smaak??? Vreemd.
@spideriv: wat dat maar zo..
@cpp1: dan zou je voor die 2 ton toch beter een 2e hands arie kunnen kopen, of een alpina, of een m5, of een c/e amg, of een instap aston of een (gaat nog 3 uur door met mooie auto’s van ~2 ton).
Zelfs tuners gaan potverdekke hard hun best mogen doen om dit te overtreffen! Audi doet veel te hard zijn best om cooler te worden.
@gumz: 20k voor een tuner die een S-line kitje maakt die aansluit op de uitgeklopte RS carrosserie.
@phaeton: Neem dan gewoon een S6 en laat hem tunen door JD
..dat treft…heb toevallig nog wel ergens een slordige 160K om stuk te gooien op zo’n ding…bedankt AutoBlog👍🏼
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@baklava: Was net hetzelfde aan het denken, moeten we zelf nog naar de Audi site surfen en de configurator zoeken.. pfff
Ben ik de enige die de RS7 subtieler vindt ogen dan de RS6?
@tvklarenbosch: Nee. Hoezo? Dacht je dat?
Bij die RS7 hebben ze waarschijnlijk het slechtwegdekpakket aangevinkt ofzo…ding ligt duizelingwekkend hoog tussen band en wielkast…
Ik vind die 21 inch anders meer dan prima! Helemaal goed zo. Die 22 inch velgen gaan echt te vurrr!!
Hier hou ik wel van. Zo mooi als Audi’s zo’n twintig jaar geleden waren door hun ingetogen uiterlijk, zo mooi vind ik deze RS6 en RS7 omdat het er juist dik bovenop ligt dat dit de dikke versies zijn.
@moveyourmind:
Ja precies, beetje ala Lolo Ferrari.
Net zo mooi en stijlvol ook.
Apart… hij doet het niet goed. Ik word iedere keer verwezen naar BMW M
Iets met aap en gouden ring denkend………
Tja…de optielijst(en) van Audi. Een Autoblog-wedstrijd waardig. Stel de meest dure/uitgebreide versie samen die geaccepteerd wordt door de Config. Wat kost een tankdop met RS-logo er in gegraveerd!? Head-up/down display geprojecteerd op de voorruit en linkerspiegel? Steinway pianolak voor het dashboard?
In principe schelen de 21″+band en 22″+band amper in maat, misschien staat de luchtvering hoger?
Die two tone velgen blijf ik godsgruwelijk lelijk vinden. Bij elke auto.
@karaya: volledig mee eens. Vind de in de configurator beschikbare kleuren ook twee keer helemaal niets. Dat zou dan een – duur – Audi Exclusive kleurtje (Polar Blue oid) moeten worden. Dan wordt ‘t met een B&O Advanced audio en nog wat losse prullaria erbij wel een érg dure auto. Kortom : ik haak ff af.
Doe mij maar gewoon alles zwart op de velgen na en dan met een rood interieur👌
@finn1996: zo heb ik mijn vrouwen het liefst.
In het echt vast een verschrikkelijk dikke auto, maar zo in standaard configuraties zonder glimmende carrosserie zie je goed hoe lelijk deze nieuwe modellen zijn. Een C5 en C6 zijn geweldig ingetogen. Je rijdt met een C8 ongeveer in een Audi Aventador.
Die spaakvelgen staan wel goed. Voor de rest is het een beetje een speelgoedautootje aan het worden
Het is een verschrikkelijk dikke auto geworden, maar doe mij toch maar een S6. Iemand beschreef dit laatst als doorgesnoven design en daar kan ik me wel een beetje in vinden.
RS6 is fantastisch pakket maar het relatief anonieme uiterlijk was een deel van de charme. Dit is een beetje too much voor een ‘beest in maatpak’ als het ware, alsof de designers op zomerkamp bij Lamborghini zijn geweest en die inspiratie mee hebben genomen in het design.
De RS6 in het zwart met zwarte accenten en zilveren 21 inch velgen zoals op de RS7 hierboven is hij echt dik.
Elke andere configuratie: nope.
Eerder een RS6 Avant dan een RS7 Sportback.
De eerste auto met aambeien..
Die booskijkers boven de uitlaten; pijnlijk, verdrietig..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).