• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stel je Saab-vraag aan Victor Muller!

Auteur: Wouter, gepost 9 augustus 2010 om 15:05 – 75 Reacties

Victor Muller bij Saab fabriek

Toen Victor Muller van Spyker zijn interesse in Saab uitsprak, waren we op zijn minst een beetje verbaasd. Dat het kleine Spyker het grote Saab zou opslokken, dat leek een brug te ver. Inmiddels weten we dat het wel kan, we zijn dan ook benieuwd naar de plannen en ideeën die Victor Muller heeft. Jullie mogen de vragen insturen en wij zullen ze op camera aan Victor gaan stellen.

Dus wees creatief en stel je vragen over Saab aan Victor Muller. Je kunt de vragen hieronder kwijt in de comments. Je hebt tot donderdag 26 augustus de tijd, dan zullen we een selectie van de beste vragen aan Victor voorleggen. In de week erna plaatsen we daar uiteraard een mooi verslag van, wat hopelijk een unieke inkijk geeft hoe Saab de toekomst tegemoet ziet.

PS: Mocht jij in de doelgroep zitten, meld je dan ook nog aan om samen met ons de 9-5 te gaan testen!

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

9-5, Saab, victor-muller

Vorig bericht: « Vraagje: heb jij al ESP in je auto?
Volgend bericht: Rijtest & video: Volkswagen Scirocco R en R-Cup »

Lees Interacties

Reacties

  1. tonniee zegt

    9 augustus 2010 om 15:10

    Komt er een 9-1X ?! Iig een 9-1:P

    Login om te reageren
  2. PeterBerkhout zegt

    9 augustus 2010 om 15:10

    Van welke technologie van Spyker kan Saab op termijn gaan profiteren of andersom?

    Login om te reageren
  3. 3er Reihe zegt

    9 augustus 2010 om 15:17

    Saab was vroeger self engineered en werd helaas GM (Opel) en nu hoor je BMW techniek wat uiteraard kwalitatief heel goed is maar wordt Saab ECHT een eigen merk?

    Login om te reageren
  4. StijnB zegt

    9 augustus 2010 om 15:21

    Welke motoren en onderstellen gaat Saab naar de toekomst toe gebruiken (nog steeds GM, of van een andere constructeur)?

    Login om te reageren
  5. autogier zegt

    9 augustus 2010 om 15:26

    komt er een 9-5 coupe/cabrio

    Login om te reageren
  6. NOL zegt

    9 augustus 2010 om 15:26

    Hoe ist nou?

    Login om te reageren
  7. DrLoempia zegt

    9 augustus 2010 om 15:26

    heb je een in zweden echt sneeuw?

    Login om te reageren
  8. anonymous coward zegt

    9 augustus 2010 om 15:27

    Ik sluit me bij StijnB aan, wat voor technologie gaat toekomstige Saabs aandrijven? (mag ik in het kader van de turbo-geschiedenis het 1750TBi blok van FPT voorstellen?)

    Enne, die 9-1, wordt dat een premium B-seg hatchbackje? Komt er dan ook een 9-2 A3/1-serie concurrent?

    Login om te reageren
  9. Gunslow zegt

    9 augustus 2010 om 15:28

    Komt er een cabrio versie van de ’93’?

    Login om te reageren
  10. De Pilsvogel zegt

    9 augustus 2010 om 15:36

    Wat vind je van de Zweedse vrouwen victor?

    Login om te reageren
  11. Maarten SLR zegt

    9 augustus 2010 om 15:43

    Komen er weer sportmodellen bij Saab zoals de oude Sonett?

    Login om te reageren
  12. Doewap zegt

    9 augustus 2010 om 15:47

    1. Is het denkbaar dat Saab in de toekomst auto’s bij NedCar laat bouwen?

    2. Kan Saab via onze technische universiteiten (Twente/Eindhoven/Delft) iets betekenen voor de kennis-economie in Nederland?

    3. Kan Saab onderdeel van een groter concern worden, zonder dezelfde lijdensweg te ondergaan als Seat?

    4. Heeft de familie-Quandt al interesse in Saab getoond?

    5. Hoe kan Saab, nu ze buiten de raamcontracten van GM valt, uberhaupt nog inkopen, terwijl de productie-aantallen de komende jaren laag blijven?

    6. Zou u niet liever heel snel Spyker verkopen of opdoeken en gewoon voltijds aan het roer van Saab gaan staan?

    7. Zoekt u nog mensen?

    Login om te reageren
  13. janmartijn zegt

    9 augustus 2010 om 15:57

    Komen er ook RWD Saabs?

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    9 augustus 2010 om 16:06

    Wanneer krijg ik mijn Saab?
    Heb hem al lang betaald.
    Weet het model niet meer maar het was iig de duurste met full options.

    Login om te reageren
  15. v10 zegt

    9 augustus 2010 om 16:07

    Wanneer komen de spyker straaljagers?

    Login om te reageren
  16. Wieldop zegt

    9 augustus 2010 om 16:15

    Gezien de beoogde concurrentie positie met oa BMW en Mercedes, zit achterwiel aandrijving in het vooruitzicht?

    Login om te reageren
  17. ZwerverRoodbaard zegt

    9 augustus 2010 om 16:16

    In hoeverre zal Spyker invloed hebben op het produceren van een sportwagen met de Saab-badge?

    Welke techniek denkt Saab te kunnen gebruiken van Saab?

    Login om te reageren
  18. ZwerverRoodbaard zegt

    9 augustus 2010 om 16:16

    *Edit* Spyker van Saab :P

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    9 augustus 2010 om 16:23

    Komt er ooit een Spyker 9-5? (systeem zoals Abarth Punto en co)

    Wanneer gaat Saab op de Chinese markt, en hoe denk je dat te doen?

    Login om te reageren
  20. Simpson zegt

    9 augustus 2010 om 16:24

    wat zijn saab / spyker’s plannen voor wat betreft elektrische (hulp)aandrijving?

    Login om te reageren
  21. phantom95 zegt

    9 augustus 2010 om 16:27

    1 Komen er Saabs die met amg en bmw M kunnen concureren?
    2 Krijgen spykers nu saab motoren?

    Login om te reageren
  22. audiracer zegt

    9 augustus 2010 om 16:27

    Welke Saabs, of in welke segmenten gaat Saab de komende jaren auto’s bouwen? Wat kunnen we verwachten, bijvoorbeeld ook tegenhangers van de primium merken?

    Login om te reageren
  23. AlfaFrankY zegt

    9 augustus 2010 om 16:42

    1. Wanneer kunnen we de eerste foto’s van de 9-5 coupe verwachten?

    2. Zijn er plannen om op termijn als een écht premiummerk te positioneren, compleet met een model boven de 9-5?

    3. Hoe ziet SAAB de toekomst voor wat betreft de modelbenamingen? De getallen 91-99 beslaan niet zo’n grote range, met het streepje ertussen eveneens niet.

    4. Staat er van de te lanceren 92 ook weer een attractieve en praktische stationcar op de rol?

    5. Gaat Saab zich meer of juist minder richten op Volvo als het gaat om modellenpolitiek en concurrentiebeleid?

    Login om te reageren
  24. primramessar zegt

    9 augustus 2010 om 16:43

    Waarom deze toenadering?

    Zijn de modellen van Saab niet goed genoeg om als warme broodjes over de plank te gaan, of moeten we eerst de marketing gezeik slikken.

    Login om te reageren
  25. TonB zegt

    9 augustus 2010 om 16:46

    Als Saab-Spyker op de Stockholmsbörsen wordt genoteerd, komt er dan een kantoor in Stockholm of blijft men in Trollhättan?
    Heb je tegen die tijd misschien een goede financieel-econoom nodig die ook in Zweden gestudeerd heeft (en ook Zweeds kan spreken)?

    Login om te reageren
  26. Laue zegt

    9 augustus 2010 om 16:55

    kunenn we golf,a3,focus,1 serie concurrenten verwachten?

    Login om te reageren
  27. tvrspeedsix zegt

    9 augustus 2010 om 16:55

    wanneer koopt u TVR?

    Login om te reageren
  28. nick nijkamp zegt

    9 augustus 2010 om 16:56

    waarom gaat de 9-3 de 93 heetten als die in 2012 komt?

    Login om te reageren
  29. Timo zegt

    9 augustus 2010 om 17:04

    Hoe erg geloofwaardig is de gedachte dat het nieuwe saab/spyker concern ooit winst gaat maken, of uberhaubt over 10 jaar nog bestaat?

    Groeten Timo

    Login om te reageren
  30. Xenonverlichting zegt

    9 augustus 2010 om 17:10

    Heb je op sommige momenten wel eens gedacht had ik SAAB maar links laten liggen?

    Login om te reageren
  31. Xenonverlichting zegt

    9 augustus 2010 om 17:12

    Sorry: Heeft U op sommige momenten wel eens gedacht had ik het TOCH maar links laten liggen?

    Login om te reageren
  32. Tim zegt

    9 augustus 2010 om 17:15

    – Wat is het belang dat een mogelijk partner zoals BMW heeft bij een samenwerking met Saab, m.a.w. wat heeft Saab te bieden?
    – De 9-5 wordt geplaatst in het premium segment maar de kwaliteit van het interieur past daar niet bij. Zal nog worden aangepast?
    – De leaseprijzen van Saabs zijn in vergelijking tot de directe concurentie erg hoog, mede vanwege de lage inruilwaarde. Dit laatste is altijd een probleem geweest. Hoe denkt Saab de leasemarkt, toch een belangrijk segment in veel landen, te kunnen veroveren?
    – Wanneer kunnen we de 9-4X in Nederland verwachten?

    Login om te reageren
  33. S zegt

    9 augustus 2010 om 17:22

    Komt er een Saab (9-2?) in het segment Audi A3, BMW 1-Serie?

    Login om te reageren
  34. autofan zegt

    9 augustus 2010 om 17:30

    @S: dat is de 9-1 al ;)

    Login om te reageren
  35. m5 zegt

    9 augustus 2010 om 17:54

    waarom hebben saab rijders altijd een roze polo aan en hebben ze hun trui om hun middel geknoopt???

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    9 augustus 2010 om 17:58

    @autofan: Nee, de 9-1 is meer een concurrent van de Mini en A1.

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    9 augustus 2010 om 18:10

    geachte heer Muller ..

    u bent (met name op autoblog.nl) uitgemaakt voor witwasser .. hete lucht verkoper .. katvanger .. fraudeur .. snob .. oplichter .. hoogmoedlijer .. dom .. arrogant .. bluffer .. en nog veel meer van dat soort ronduit onbeschofte benamingen .. door vrijwel iedereen hier op autoblog.nl ..

    heeft u deze mensen nog iets te melden ??

    Login om te reageren
  38. C70T5 zegt

    9 augustus 2010 om 18:16

    @lincoln

    hehe, leuke…

    Login om te reageren
  39. AudiQuatro zegt

    9 augustus 2010 om 18:19

    Onlangs verscheen er op AB een artikel over een Coupe variant van de 93, gaat Saab ook wat in het M3, C63, RS5 segment doen met deze auto? Het zou de mindere broeders van het model extra snel moeten laten verkopen!

    Login om te reageren
  40. joeytrambel zegt

    9 augustus 2010 om 18:30

    waarom ziet u niet af van de foute(qua imago en uiterlijk) spyker peking 2 paris, die komt er toch? is het niet beter om zo snel mogelijk met een lekker eigenwijze saab de( iets wat saaie) concurrentie voor audi a3, bmw 1serie op de markt te komen, die qua uiterlijk, verbruik en uitstoot een positie op de leasemarkt veroverd?

    Login om te reageren
  41. Philippe zegt

    9 augustus 2010 om 18:52

    1. In België wordt er veel gepraat over het sluiten van de fabriek van Opel in Antwerpen, en dat er eventueel kandidaat overnemers zijn. Is Saab geïnteresseerd in een wat duurdere, maar zeer efficiënte Opel-fabriek in Europa?

    2. Ziet u Saab als een investering op korte termijn of project met toekomstvisie op lange termijn?

    Login om te reageren
  42. trollhattan900 zegt

    9 augustus 2010 om 18:56

    He Victor, ben je ook aanwezig in Interlaken bij de intsaab2010. Tot zaterdag.

    Login om te reageren
  43. RP zegt

    9 augustus 2010 om 19:13

    Gaat Spyker net als Ferrari ook de motoren downsizen? Hoe reeel is het dat er Spykers komen met een v6 met dubbele turbo’s?

    Login om te reageren
  44. (db) zegt

    9 augustus 2010 om 19:40

    In de jaren ’80 en ’90 had je een computerbedrijfje met een kleine groep die-hard gebruikers: grafici en architecten…

    In 1998 kwam er de iMac en werd Apple plots hip, dankzij de teruggekeerde baas Steve Jobs. Apple, iPod en iPhone werd een householdnames.

    Kan Victor Muller nu iets van Steve Jobs leren?

    Eventuele bijvraag:
    Apple stapte een stukje af van haar eigenzinnige koers, door Intel-processoren te gebruiken. Het was even vloeken in de kerk, maar de eigenzinnige cool van Apple-producten bleef bewaard.

    Zijn zulke deals ook de toekomst van de auto-industrie (ja, ik bedoel samenwerking met BMW)

    FYI: Heb poosje geleden nog iets geschreven over de vergelijking > http://www.aaiboek.com/?p=1364

    Login om te reageren
  45. Vroegerrrrr! zegt

    9 augustus 2010 om 19:52

    Wanneer wordt SAAB weer verkocht?

    Login om te reageren
  46. majinstar zegt

    9 augustus 2010 om 19:57

    Allemaal nutteloze vragen hierboven.

    – Wat maakt het merk SAAB ‘nu’ uniek waarom een consument daarvoor zou moeten kiezen om in te rijden ?

    – Is de overname van Spyker op SAAB niet puur gebaseerd op een vriendendienst ( kijkend naar de algemene maatschappelijke banden tussen Nederland en Zweden ) in tijde van een wereldwijde crisis ?

    – Dankzij een forse lening ( via bepaalde constructies en omwegen ) kon de overname van SAAB gerealiseerd worden. Bent u van plan om als eindverantwoordelijke aan te blijven ( de komende 30 jaar en zelfs langer ), totdat SAAB gestabiliseerd & winstgevend is ?

    Login om te reageren
  47. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 augustus 2010 om 20:15

    Zal ik er alvast een paar antwoorden?
    ;)

    @ tonniee: nee, wel een 9-2, planning is 2013
    @ 3er reihe: Saab zal nooit self engineerd worden. Is geen enkel merk meer namelijk… 90% komt van Bosch, Siemens, etc. Motoren gezamelijk ontwikkelen en platformdeling uiteraard ook.
    @ stijnb: Saab kan nu zn eigen partners kiezen, dat kan GM zijn of elke willekeurige andere leverancier.
    @ autogier: nee
    @ gunslow: uiteraard, de Saab Cabriolet was tot voor kort 21 jaar lang de best verkochte premium cabriolet
    @ de pilsvogel: lekker, ik hou wel van blond
    @ doewap 1. nee
    2. wellicht, Saab is ook al jaren verbonden aan diverse Zweedse universiteiten.
    3. voorlopig niet
    4. nee
    5. in de deal met GM is de levering van de onderdelen van de huidige modellen meegenomen, deze vallen nog in de raamcontracten.
    6. Nee, Spyker is hobby, en hobby’s mogen geld kosten
    7. Ja, wordt aan gewerkt.
    @ janmartyn & wieldop: natuurlijk niet, we leven in 2010
    @ zwerverroodbaard: waarschijnlijk niet. en Spyker zal gebruik maken van diverse faciliteiten van Saab, waaronder de windtunnel en de spuiterij
    @ simpson: saab heeft al lang geleden een hybride concept gebouwd op basis van de 9-3 cabriolet. Gecombineerd met Bio-Ethanol. Deze techniek kan vrij eenvoudig geïmplementeerd worden in productiemodellen
    @ phantom95: voorlopig niet, heeft vooral te maken met de gemiddelde uitstoot van het merk, daar zit een maximum aan. En wij hebben geen Mini of Smart als BMW/ Mercedes om dat te compenseren
    @ audiracer: vast in de planning staan de nieuwe 9-3 Sedan/ Estate/ Cabrio, de 9-4X en de 9-5 Estate. We werken zelf druk aan een kleinere Saab, in de A3/ 1-serie klasse
    @ AlfaFranky: 1. niet, dat model staat absoluut niet in de planning.
    2. voorlopig niet, maar een model boven de 9-5 zal belangrijk zijn voor de Chinese markt.
    3. 9 modelbenamingen is voorlopig genoeg
    4. Nee, van de 9-3 uiteraard wel
    5. Saab zal zich nooit op Volvo richten, heeft Saab ook nooit gedaan. De 2 hebben behalve het land van herkomst weinig met elkaar te maken. Mensen die beide merken daadwerkelijk vergeleken hebben, zullen dat beamen
    @ primramessar: ja, de modellen van Saab zijn goed genoeg. Maar dat zijn ze al 60 jaar. Marketing is in deze tijd hard nodig, anders weet niemand hoe goed je bent
    @ TonB: Saab heeft al jaren een kantoor in Stockholm
    @ Laue: jawel, de 9-2 staat in de planning voor 2013
    @ nic nijkamp: dat is een terugkeer naar de historische modelbenamingen van Saab. ‘Het streepje’ bestaat pas sinds 1997
    @ Timo: dat zal de tijd moeten uitwijzen, maar de voortekenen zijn goed met de modellen die al klaar staan om op de markt te komen. Daarnaast is er in het verleden veel ‘geschoven met geld’ binnen het GM-concern, en veel verliezen op Saab geschoven. Winst maken in Zweden wilde GM zo min mogelijk doen ivm de hoge winstbelasting
    @ Xenonverlichting: nee, ik hou wel van avontuur
    @ Tim: 1. hoe meer aantallen er van bijvoorbeeld een motor gemaakt wordt, hoe goedkoper de productie per unit wordt. Ieder merk wil momenteel platformen en motoren delen, om de kosten te drukken
    2. Het huidige interieur is top, op enkele materiaalkeuzes na. Deze zijn veroorzaakt door zich terugtrekkende leveranciers. Binnenkort wordt er een lijn op de markt gebracht met diverse exclusieve keuzes qua interieur, een beetje als het Designo-label van Mercedes. Hier hebben we met Spyker de nodige ervaring mee en contacten in.
    3. De restwaardes hangen samen met de populariteit. In de ‘goede jaren’ was Saab de runner up van de 3 Duitse merken, en was de restwaarde prima. Hier moeten we weer naartoe.
    4. In april 2011
    @ M5: ik denk dat u zich vergist en bmw-rijders bedoelt
    @ Citrofiel: dat klopt, maar die staat niet in de planning. De 9-2 wel, in 2013
    @ lincoln: ik zou willen zeggen: ‘ik had op mijn 30e al 40 miljoen in mijn zak’ en ze vervolgens negeren
    @ AudiQuattro: Saab zal in de toekomst de niches van de markt gaan opzoeken. Een Coupé variant van de 93 is, ook gezien de historie van Saab, zeker niet ondenkbaar
    @ joeytrambel: dat klopt, maar ik heb deze Spyker beloofd aan mijn vrienden in Dubai
    @ philippe: 1. nee, Saab heeft in Trolhättan een van de meest efficiënte autofabrieken van Europa, die zelfs in de mindere tijden nog diverse prijzen hiervoor in de wacht sleepte. Het is 1 van de weinige fabrieken waar diverse modellen op 1 productielijn ‘door elkaar heen’ worden gebouwd. Verder heeft de Zweedse overheid enorm geïnvesteerd in de infrastructuur in de regio en staan ze garant voor de EIB-lening. Dus dat doen we maar niet…
    2. Saab heeft een ‘asset value’ van 1,2 miljard. Ik heb het gekocht voor 74 miljoen. Zodra Saab weer draait staan de grote fabrikanten weer in de rij voor de faciliteiten en kennis van Saab. Dan verkoop ik het voor 1,2 miljard…

    Sorry Victor, kon ’t niet laten…

    Login om te reageren
  48. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 augustus 2010 om 20:25

    @ (db): goed stukje! En zeker dat dit ook bij Saab speelt! Ik was laatst in gesprek met Simon Padian, Chief Design bij Saab (tot voorkort), en die zei bijna hetzelfde. Ik vroeg naar platformdeling etc. en hij zei ‘de autoprodcutie gaat steeds meer op die van PC’s lijken. Alle componenten komen van dezelfde leveranciers (Bosch bijv.), het is de vraag hoe je die het beste kan combineren. Kijk naar Apple: chips, accu’s, verbindingen, case’s, allemaal verregaande uitwisselbaar en allemaal ‘made in China’. Maar ze combineren en marketen het het best’.

    Dus kortom: ja, je hebt een punt!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      9 augustus 2010 om 23:43

      @Svenska_Aeroplan_AB: Mooie post joh! :D
      Maar in welke klasse valt die 9-2 dan nou?

      Login om te reageren
  49. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 augustus 2010 om 20:36

    @ ab.nl: vreemd trouwens: bij mijn (nogal lange…) antwoord, is mijn log-in ineens verdwenen??

    Login om te reageren
  50. Auto-maat zegt

    9 augustus 2010 om 21:30

    Tja, ik kom uit de reclame wereld en vroeg me af of Saab nog lang met het “Scania logo” blijft rond rijden?

    Login om te reageren
  51. RA999 zegt

    9 augustus 2010 om 21:59

    Victor, hoe zit dat nou precies met die schimmige achterdeurfinancieringen?
    .
    Of moet het een feel-good gesprek worden? ;)

    Login om te reageren
  52. mashell zegt

    9 augustus 2010 om 22:06

    Hoe snel gaat Saab de 93 opvolger lanceren? Dat zal toch de peiler van het marktpositieherstel moeten zijn en gaat deze dan weer 900 heten om de Opel jaren te vergeten?

    Login om te reageren
  53. W115 zegt

    9 augustus 2010 om 22:21

    Denkt u niet dat het beter is voor Saab om meer op Renault te lijken dan bijv BMW? Met andere woorden meer auto voor minder?

    Login om te reageren
  54. Bakpouwww zegt

    9 augustus 2010 om 22:46

    komt saab met en concurent om het tegen de A8 en de 7-serie op te nemen ?

    Login om te reageren
  55. viper zegt

    9 augustus 2010 om 23:11

    victor, hoe bevalt je nieuwe baan?

    Login om te reageren
  56. frank v zegt

    9 augustus 2010 om 23:21

    Geachte heer Muller,
    Wij hebben in een ver grijs verleden eens contact gehad m.b.t het sponsoren van de America’s Cup. Ik kreeg toen een persoonlijk briefje met sorry nu even niet, maar heel veel succes met je plan. Nu is er in 2013/2014 weer een America’s Cup, in San Francisco, midden in een autogek land, waar u heel veel Saab’s kunt verkopen…? Wellicht komen we er dit keer wel uit..?? I.e.g. heel veel succes met uw nieuwe avontuur. mvg frank

    Login om te reageren
  57. TonB zegt

    9 augustus 2010 om 23:28

    @Svenska Aeroplan,
    Heb je ook een antwoord op deel 2 van mijn vraag? :D
    Ik weet wel dat ze een kantoor hebben daar, maar als ik het goed heb, zit het hoofdkantoor officieel in Trollhattan, toch? Vind ik niet zo’n gezellige regio als Stockholm… ;)

    Login om te reageren
  58. Megakix zegt

    10 augustus 2010 om 00:14

    Is de Saab-overame nou niet eigenlijk alleen jouw keuze geweest omdat het welhaast ter ziele was ? Welk merk wil je (eigenlijk) als ‘man’ nu werkelijk ooit kunnen overnemen ?

    Login om te reageren
  59. Daantje zegt

    10 augustus 2010 om 00:17

    Victor hoe zie je Saab over 10 jaar?

    Login om te reageren
  60. Stopwearingpants zegt

    10 augustus 2010 om 02:59

    -Hoe zou jij de saab-rijder omschrijven? (bejaard ?)
    -Komen er nog leuke knal modellen uit, de komende tijd? (rally-spul eventueel?)

    Login om te reageren
  61. Svenska Aeroplan AB zegt

    10 augustus 2010 om 09:13

    @ TonB: het tweede deel kan ik niet antwoorden. Ik moet zeggen dat ik het nu niet zeker meer weet. Er is altijd een hoofdkantoor Marketing/Sales in Stockholm geweest, maar met de concentratie van ‘alles’ in Trolhättan is die misschien verleden tijd…

    @ Citrofiel: thanks! En de 9-2 zal klasse A3/ 1-serie worden.

    Login om te reageren
  62. GallardoGT zegt

    10 augustus 2010 om 09:42

    1 – Wat is er waar van de geruchten dat Saab overweegt terug te keren in de rallysport WRC-klasse en wat is dan de planning om in te stappen, al in 2012, 2013, op basis van een nieuw klein sportief model?

    2 – Bij toetreden in de WRC zou Saab gebruik kunnen maken van de BMW 1.6L turbo motor, net als de WRC Mini van Prodrive. Kan Saab dan beschikken over dezelfde evolutie motor als die in de WRC Mini?

    Login om te reageren
  63. hynderman zegt

    10 augustus 2010 om 10:12

    Veel automerken ontwikkelen hun nieuwe grote auto’s met China in hun achterhoofd. Ook releatief nieuwkomers in het segment (Citroen DS19, Hyundai Equus, Volvo S??) proberen deze markt te veroveren. Is er een mogelijkheid voor een groot model Saab (Saab 98?) welke dan tevens kan concurreren met de gevestigde premium klasse.

    Login om te reageren
    • hynderman zegt

      10 augustus 2010 om 10:16

      @hynderman: Ik bedoel natuurlijk de Citroen DS9

      Login om te reageren
  64. RND zegt

    10 augustus 2010 om 11:02

    En natuurlijk de alleer belangrijkste vraag: KOMEN ER OP DE TOP MODELLEN WEER VAN DIE GIGANTISCHE TURBO’s?

    Login om te reageren
  65. sonett zegt

    10 augustus 2010 om 12:19

    Dag Victor,
    Ik had graag uw profiel in ons clubblad “Viggen” gezet
    graag een mailtje daar voor op [email protected]
    Bedankt

    Login om te reageren
  66. 1310TX zegt

    10 augustus 2010 om 14:19

    Wanneer koopt u de merknaam DAF automobielen?

    Login om te reageren
  67. Kevin02 zegt

    10 augustus 2010 om 16:19

    Beste heer Muller,

    Als u van de nieuwe 9-5 inderdaad een Saab-Saab wilt maken, waarom heeft u de designafdeling dan niet meteen opgedragen het Insignia-stuurwiel te vervangen voor een meer ‘eigen’ exemplaar?

    (verder hele mooie en originele auto, slechts dit detail doet meteen aan Opel denken, vandaar de vraag)

    Mvg,
    Kevin02

    Login om te reageren
  68. realcar zegt

    10 augustus 2010 om 21:08

    Gaat Saab ook retro zoals bij de Mini en de Fiat 500 met zijn Saab 96? Waar zit het Saab gevoel in?

    Login om te reageren
  69. pierre zegt

    11 augustus 2010 om 13:31

    komt er een nieuwe saab sonett?????

    Login om te reageren
  70. AJ zegt

    14 augustus 2010 om 21:49

    Wanneer komt er een Saab museum (in Nederland)?

    Login om te reageren
  71. sonett zegt

    1 september 2010 om 22:00

    @ AJ Dat is er al

    Login om te reageren
  72. sonett zegt

    1 september 2010 om 22:01

    @ AJ Dat is er al hoor.

    Login om te reageren
  73. konsta zegt

    14 september 2010 om 15:34

    Beetje laat, maar misschien is het nog mogelijk om deze vraag aan de heer Muller te stellen.

    Korte intro,

    Saab heeft zich in het verleden kunnen onderscheiden met techniek. (turbo, v4, gekanteld motorblok)

    Kan met deze gedachte ook het SVC motor concept (variable compressie) zijn wedergeboorte meemaken?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North