
En deze keer wordt het waarschijnlijk geen puur elektrisch label…
Stellantis is momenteel druk bezig om sportieve labels uit het verleden af te stoffen. Vorige maand zagen we de terugkeer van het GTi-label bij Peugeot het HF-label bij Lancia. Eerder zagen we al de comeback van GSe bij Opel. Nu bereidt Stellantis de terugkeer van het volgende label voor.
Dit label is nog niet zo lang geleden verdwenen. Het gaat namelijk om SRT. Deze divisie werd in 2021 opgegeven. Auto’s als de Challenger SRT en de Charger SRT werden daarna nog wel verkocht en de Durango SRT is zelfs tot op de dag vandaag leverbaar. Dus eigenlijk is het label nooit weg geweest, er werd alleen niks nieuws meer ontwikkeld.
Daar gaat nu verandering in komen. Dodge, Jeep en RAM maken in een gezamenlijk post bekend dat de SRT-divisie nieuw leven wordt ingeblazen. De tak zal geleid worden door Tim Kuniskis, de baas van RAM.

De groot vraag is: wat gaat de herrezen SRT-divisie doen? Wordt het een elektrisch label, zoals GTi en HF? Of gaan ze verder waar ze gebleven waren? In de video zeggen ze “It’s time to get loud again”. Dat klinkt niet alsof ze EV’s gaan bouwen…
In de RAM heeft de HEMI V8 recent weer een comeback gemaakt, dus wie weet gaat SRT gewoon weer aan de slag met dikke V8’s. Misschien krijgt de Charger Daytona straks alsnog een achtcilinder onder de motorkap. We zijn benieuwd.





Ze kunnen beter werken aan de betrouwbaarheid van bijvoorbeeld de motoren om maar iets te noemen
Verschillende afdelingen natuurlijk due niks met elkaar te maken hebben en elkaar niet in de weg staan
“Wordt het een elektrisch label, zoals GTi en HF?”
Waarom zijn GTi en HF elektrische labels?
Omdat de e-208 GTi en Ypsilon HF elektrisch zijn.
Hoeft nog niet direct een elektrisch label te zijn/worden. De vroegere gti en hf gaven aan dat het de meest sportieve uitvoering was en in het geval geldt dat nu voor de Ypsilon en E-208. Betekent niet dat ze de sportieve labels alleen maar toe gaan passen op EV’s
Hot hatches op benzine zijn gewoon niet meer interessant/rendabel. Dus de kans dat ze het GTi- of HF-label nog op een auto met verbrandingsmotor gaan plakken is nihil. Maar ik heb graag ongelijk.