Te koop in eigen land: fonkelnieuwe Ford GT

Auteur: , 56 Reacties

Tien jaar oud, maar praktisch nieuw, deze Nederlandse Ford GT is een buitenkansje!

Ford GT

Terwijl Wouter op stap mocht met de leukste Ford van het moment, breng ik een tien jaar oude occasie onder de aandacht. In 2002 kwam Ford met de GT40 Conceptcar, een auto die twee jaar later vrijwel ongewijzigd in productie ging. Grootste verandering was het naamplaatje. Aangezien Ford de rechten op de GT40-badge had verpatst aan een replica-bouwer, ging de GT40-hommage als GT (rijtest met beide!) door het leven. Iets wat ze bij aanbieder HCC overigens nog niet meegekregen hebben, zij bieden de auto aan als GT40.

Een tikje slordig voor een auto die net zoveel kost als een zeven Focus RS’en, maar het maakt de auto zelf niet minder aantrekkelijk. Niet alleen gaat het om een GT in een schitterende kleurstelling -in deze kleur deed er in 1966 ook een GT40 mee aan Le Mans- ook de kilometerstand is bijzonder. In de afgelopen tien jaar is er namelijk niet meer dan 100 kilometer met de woeste Ford gereden. Zou het deze zijn?

Dat is waarschijnlijk niet heel bevorderlijk voor de techniek van de auto, een setje nieuwe bandjes, wat nieuwe slangetjes en vervanging van alle vloeistoffen lijken noodzakelijk, maar je wordt wel de eigenaar van een praktisch fabrieksnieuwe GT. Aangezien het productiemodel van de nieuwe GT nog even op zich laat wachten én deze een zescilinder heeft, raden we jullie aan je spaarpot stuk te slaan en met 350.000 harde Euro’s op zak naar Moordrecht af te reizen. Da’s namelijk een heel schappelijk bedrag, eerder zagen we een andere Nederlandse toko zonder blikken of blozen bijna een half miljoen vragen voor een GT met 9k op de teller.



56 reacties

Ja!
Wow, ik zou er bijna een lening voor willen afsluiten!
via iPhone app
@888natan: een paar jaar geleden stond er eentje te koop bij louwman voor een beetje minder. Uit mijn hoofs voor 199k. Ff goed om je heen kijken dus
@smoothoperator: een paar jaar geleden gingen ze voor 150k maar die prijzen gaan door het dak. Heeft niks met om je heen kijken te maken. En due was trouwens zilver . Lang niet zo mooi als deze.
via iPhone app
@rolov: das subjectief. Ik vind deze niet zo mooi :)
Staat te koop in de voorraad in Duitsland, dus niet Nederland
@brabus: maar waarom zeggen ze dan ” te koop in eigen land ” ???? :(
@brabus: misschien is Duitsland wel eigen land haha. Om eerlijk houd ik meer van Duitsland dan van Nederland. Nederland is al naar de kloten en Duitsland begint minder te worden maar nog steeds minder. Mijn ideale land lijkt me een combinatie van Zweden en Duitsland qua bestuur en wetten, Duitse omgang van zaken en manier van rijden (want de meeste Nederlanders gaan gewoon zonder te kijken naar de linker baan als er een of andere sportwagen aan komt scheuren) en dan het klimaat van een lekker warm land wat over een tijdsperiode best het geval kan zijn. Dank u voor het uitlezen van mijn dom gelul als u nog helemaal tot hier bent gekomen. Verder wens ik u een goede dag toe.

Gr. Sint en Piet
@lamborghinibrapa: goed verhaal.
@legion1349: lekker kort
@victornator95: doen we helemaal niets mee
@victornator95: ik had ff hoop maar hij vergeet ook gewoon Zweedse vrouwen te noemen.
@dsdh: Ja daar dacht ik ook nog aan.. Zonde
@dsdh: Das cliché man. In elk land lopen lekkere wijven rond. Zweden indd ook..
@baap: kwestie van smaak maat. In kenia lopen ze niet hoor hoogblond met blauwe ogen……
@lamborghinibrapa: kom je vaak in Duitsland? Die Duitsers hebben er tegenwoordig ook een handje van om links te blijven hangen .
@rolov: dat niet alleen, ze gaan ook flink op de rem staan als er zich ergens weer eens een flitspaaltje bevindt, om vervolgens 20 km/h langzamer te rijden dan de aangegeven maximumsnelheid, en 300 meter verderop racen ze je weer voorbij om het kunstje bij de volgende flitspaal weer uit te kunnen voeren
@rolov: Verpest door de NLers en de vele wegwerkzaamheden (van 3 naar 2 baans) vermoed ik… maar het valt me het laatste jaar ook op.
@lamborghinibrapa: “that escalated quickly”
Lekker onder slagbomen door rijden!
@koenigsegggone1: handig bij de nieuwe koentunnel
Of waar die slagboom ook alweer hangt die er elke maand wel een keer wordt uitgereden
@rob5nismo: ja dat is inderdaad de slagboom van de coentunnel
Prachtig scheurijzer!
Wel erg dik hoor. Maar voor die 350k zoek ik dan toch een Murcielago SV op, of zijn die inmiddels alweer duurder?
@dutchdriftking: Ik denk dat die duurder zijn toch? Volgens mij lag de nieuwprijs al hoger dan dat bedrag.
@berlinetta: Ze waren nieuw 340 inclusief geloof ik, en ik heb ze een aantal keer voor een soortgelijk bedrag te koop zien staan. (Ja ik weet het, zoeken naar auto`s die je niet kan betalen is kansloos maar zo leuk)
@dutchdriftking: Erg henkenbaar. Vind het ook altijd zo leuk om te kijken wat er in Nederland (en daarbuiten) allemaal te koop staat. Het enige vervelende eraan is dat je altijd van die advertenties hebt van auto’s die vaak al verkocht zijn en voor 9 miljoen op Autoscout staan.
@dutchdriftking: Oh ik dacht dat ze nieuw voor boven de 400k weg gingen. Ben in de war met de prijs van de Aventador geloof ik.
@berlinetta: Ik heb net even gekeken en je hebt gelijk. Nieuwprijs EX was 340. in NL 510.736….. Er staan er nu 4 te koop. 3 rond de 400k en 1 met heel weinig km`s voor 750k. Kortom, verder weg dan ooit….
@dutchdriftking: 510k? Wat een bedrag. 400k is nog steeds veel, maar als ik 350k had te spenderen, had ik liever even doorgespaard voor de SV ipv deze GT. Die V12 is magistraal.
@berlinetta: Precies mijn gedachte! De SV maakt mij zo hebberig!
Ja, ja, ja! Ik vind een Ford GT zo heerlijk! Dit exemplaar is ook echt een snoepje! Wat een prachtig apparaat! Verder blijf ik het onbegrijpelijk vinden dat er mensen zijn die dit kopen om er vervolgens gewoon niet mee te rijden, wat een idioten!
@viezefreddyw:
Nu is een supercar natuurlijk ontzettend waardeloos om mee te rijden. Heel laag, heel breed, hoop kabaal, weinig tot geen comfort, zuipen als een tempelier; afijn, je snapt het wel denk ik. Ik snap wel dat er nauwelijks meegereden wordt.

Als ik er eentje had zou ik ook ‘em netjes gepoest in de garage zetten. Om naar te kijken, want jongens wat is zo’n GT goed gelukt zeg! Waarom zou ik er mee op de openbare weg mee gaan rijden? Je gebruikt dan misschien 10% van het potentieel van die auto…. En paraderen op de boulevard is niet aan mij besteed. Nee, mooi in de garage laten en lekker naar kijken. Misschien een keertje scheuren op een mooi circuit, maar duizenden kilometers maken met zo’n ding? Echt niet.
@Rob: Dat supercars zuipen als een tempelier maakt voor de kopers natuurlijk niets uit, en ja ik snap je wel. Tuurlijk, een gemiddelde supercar is er niet voor dagelijks gebruik, maar 100 kilometer in 10 jaar tijd gaat natuurlijk nergens over.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Een auto, of dat nou een supercar is of niet, zou niet gekocht moeten worden om mee te showen op de boulevard, maar om mee te rijden. Gewoon een mooi aantal kilometers wanneer de zon lekker schijnt en het rustig is op de weg. Daarbuiten je supercar stallen op een mooie plek, lekker vaak poetsen en gewoonweg lekker naar kijken. Gewoon een stoeltje pakken, gaan zitten en gaan kijken. Hoe vaak je ook kijkt, je komt bijna elke keer iets nieuws tegen. De fascinatie en de beleving die je krijgt van een supercar (of eigenlijk elke auto ook die je mooi vind) moet de essentie zijn, niet de showfactor.
Zijn geld dubbel en dwars waard!
500k voor die auto! Ik snap het.. Ik vind het één van de mooiste auto’s van de afgelopen 20 jaar. En ze worden denk ik alleen maar meer waard, het is een redelijk tijdloos design
Ja lekker retro..
Die passagiers airbag ziet er niet sjofel uit, beetje Halfords niveau. vind de originele GT40 toch veel mooier.
@sracert: viel mij ook al op, zal wel een jetcars exemplaar zijn
Breng hem naar Gasmonkey die zetten er luchtvering onder en maken hem zo dat ie er ook niet meer uit ziet.
@thomasthomas: Dat hebben ze wel met meerdere exoten gedaan. Kijk bijvoorbeeld naar die F40. Ik ben het er mee eens dat het beter is dat ie er zo uit ziet dan dat ie op de schroot kwam liggen, maar om eerlijk te zijn vind ik hem echt heel erg lelijk geworden.
@viezefreddyw: Die F40 stinkt aan alle kanten; de ‘inkoopprijs’ van het wrak a $400k schijnt ook fake te zijn (want: TV show), hij stond namelijk te koop voor $200k en het hoogste bod na maanden was slechts $80k. En vervolgens dat bijna-totalloss schade ding voorzien van de typische opsmuk (nieuwe velgen, vering, turbo en een kevlar koppeling), was die niet-originele-met-serieuze-schade-historie Ferrari in 1x $675k waard ? Only in America … on reality TV !

Chassis moest rechtgetrokken worden – zogenaamd tot op de 1mm nauwkeurig – maar daarna gingen ze met hamers op de firewall rammen en de engine-mounts met een slijptol eraf zagen en terug lassen, WTF ?!? En de mond vol over ‘Ferrari Certified’ in het begin, maar 0,0 op het einde … uhuhhh …

Het feit dat het ding rijdt en niet op het autokerkhof ligt, maakt een hoop goed; maar al die onzin eromheen doet Jet Cars praktijken verbleken :(
Als je de striping van de Ford aftrekt dan blijft er wat mij betreft weinig van het ontwerp over. Geef mij maar een Italiaanse exoot.
Als ik het geld had zou ik het wel weten <3
Ik wil daar de nieuwe wel voor…
Ja graag
Ik vind het een schitterde auto met vooral een tijdloos ontwerp. Zowel exterieur als interieur zien er nog erg fris uit. Knap voor een auto van 10 jaar oud. Tel daarbij de goede rijeigenschappen en het fabelachtige geluid bij op en je hebt dus een topauto. Ik vind dat het geld wel waard.
Hij is dus maar 1 keer op de weg geweest om de tank te vullen waarschijnlijk. Zelfs J.Clarkson heeft hem weg gedaan omdat de Ford belachelijk veel zoop.
laatst al die Lusso en nu dit. Beter gaat het niet worden.
Erotiek op wielen!
Mooiste auto die er ooit gemaakt is 😍😍
@thebestcarsnederland: Helemaal mee eens! Tevens ook één van de meest tijdloze. Deze ziet er over 30 jaar nog stukken beter uit als de aankomende GT.
Zo’n handrem wil ik ook
De advertentie lijkt een hoax, auto staat op autoscout met 3000 afgelegde kilometers en op hun eigen site staat de auto niet eens bij hun aanbod. Vreemd…

De hogere prijs voor die andere ford gt in Nederland is overigens logisch, die andere ford gt is een originele Heritage edition, een simpele rode is minder exclusief, was geen optie maar een standaard kleur.
Zit inderdaad een luchtje aan…

Misschien een gevalletje ex btw , ex bpm , ex 100k “afleverkosten” ?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).