• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop in Nederland: Ford GT met heul veel power

Auteur: Loek, gepost 28 augustus 2019 om 21:04 – 38 Reacties

Afbeelding Te koop in Nederland: Ford GT met heul veel powerAfbeelding Te koop in Nederland: Ford GT met heul veel powerAfbeelding Te koop in Nederland: Ford GT met heul veel powerAfbeelding Te koop in Nederland: Ford GT met heul veel powerAfbeelding Te koop in Nederland: Ford GT met heul veel powerAfbeelding Te koop in Nederland: Ford GT met heul veel powerAfbeelding Te koop in Nederland: Ford GT met heul veel powerAfbeelding Te koop in Nederland: Ford GT met heul veel power

Ford GT Occasion
Ietsje meer dan zijn 550 waarmee hij uit de fabriek kwam rollen.

De huidige Ford GT is de Amerikaanse interpretatie van een supercar, een rolmodel voor de ‘sportwagen van de toekomst’ en een hebbedingetje voor verzamelaars in één. Want daar de limitering van 1.350 stuks en de omstreden koopovereenkomsten nogal Ferrari-esque proporties aannemen, gaat het om een ‘slechts’ 400.000 euro kostende supercar, die zijn kracht niet uit een slurpende V8 haalt, maar een EcoBoost V6. De auto en naam doen altijd denken aan het raceverleden van de Ford GT40, terwijl de nieuwe er eigenlijk maar weinig mee te maken heeft.

Zijn voorganger was wat dat betreft een betere auto vanuit retro-perspectief. De in 2005 uitgebrachte Ford GT was wat minder een rasechte supercar dan de versie uit 2017, maar een muscle-car was het evenmin. Wat het vooral was, was een relatief goedkope manier om een 550 pk sterke V8-aangedreven middenmotor supercar te bezitten. De auto wordt geteisterd met een vermeendelijk slechte reputatie wat betreft betrouwbaarheid, omdat Jeremy Clarkson er ooit eentje bezat en daar had hij ongeveer elke dag problemen mee. Dit had echter te maken met een alarm cq elektronische startonderbreker die de auto nodig had voor typegoedkeuring in het Verenigd Koninkrijk. Met de auto zelf was verder weinig mis. Tenzij je hem gaat tunen.

Ford GT Occasion

Dat is de reden dat deze grijze GT op Nederlands grondgebied onze aandacht trekt. Op de plaatjes ziet het eruit als een frisse youngtimer, zoals we van de Udense tent in kwestie gewend zijn. De auto komt officieel uit het VK dus wees alert op de ‘Jeremy Clarkson-kwaaltjes’. Anyway, daar moet je zelf maar achter komen. De Ford GT uit 2005 is een bijzondere auto in Nederland, dus wat krijg je voor het geld? Nou, 803 pk(!).

Dat aantal is niet afkomstig van een amateurklusser. Amerikaanse tuner Roush en Britse tuner Mountune zijn verantwoordelijk voor de enorme boost op de GT. Zoals gezegd is de auto verder in tiptop conditie en bovendien mag je die 803 paarden zelf temmen met een handbak. Het betreft een model uit 2005 met 47.915 km op de klok. De prijs is wat je mag verwachten van dit bijzonderheidje met GroenLinks-onvriendelijke motor: 225.000 euro. Durft u het aan?

Ford GT Occasion

Ook interessant!

  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, grijs, mountune, occasion, roush, tuning

Vorig bericht: « Je kunt nu al los gaan in andermans Supra
Volgend bericht: BMW presenteert nu ook de X5-zeef »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    28 augustus 2019 om 21:13

    Getuned of niet, wat blijf ik dit een geweldige wagen vinden!

    Login om te reageren
  2. camber24 zegt

    28 augustus 2019 om 21:15

    Oud collega van me werkte bij de CBOT (Chicago dus) als trader. Wilde destijds (2005/2006 ofzo) zich inschrijven voor een Ford GT. Ernaast gegrepen, en toen maar ‘uit pure armoede’ voor een 911 Turbo gegaan. Elke dag reed hij met die 911, en elke dag baalde hij nog dat het hem niet gegund was. Blijf het ook een tof ding vinden. Stiekem veel leuker dan de nieuwe.

    Login om te reageren
    • dsdh zegt

      28 augustus 2019 om 21:19

      @camber24: fake!! ik heb nog nooit iemand zien balen in een 911 turbo

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        28 augustus 2019 om 21:34

        @dsdh: wel als je een Ford GT misloopt blijkbaar..

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      28 augustus 2019 om 21:29

      @camber24: ik vind deze ook mooier dan de nieuwe.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      28 augustus 2019 om 21:54

      @camber24: Jeremy Clarkson was anders niet zo blij met zijn GT40.
      https://drivetribe.com/p/jeremy-clarksons-ford-gt-is-up-HCmGtzezTi69oQiXqc86AQ?iid=dT2vWcgoTNaSjXpispHF4w

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        28 augustus 2019 om 21:59

        @rollingstoned: dus? Is hij opeens de benchmark?

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          28 augustus 2019 om 22:11

          @rolov: De man die het “maar” met een 911 moest doen is dat wel?

          Login om te reageren
        • rodekoontjes zegt

          28 augustus 2019 om 23:31

          @rolov: Dat zegt toch niemand?

          Login om te reageren
      • carfreakjim zegt

        28 augustus 2019 om 22:37

        @rollingstoned: Dat was, zoals vermeld in het artikel waar je op reageert, een probleem met de immobilizer die alleen de Engelse gt’s hadden. Ook is dit geen gt40 maar een gt, de naam gt40 is namelijk verkocht aan een replica bouwer. Ook is deze en de huidige geen 40 inch hoog, dus had die naam sowieso minder goed gepast.

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          28 augustus 2019 om 22:57

          @carfreakjim: Je mist het punt. Volkomen. Ik reageer op Camber24, en die heeft het toch echt over Fird GT’x uit 2005/2006. Maakt niet uit verder hoor…

          Login om te reageren
          • rollingstoned zegt

            28 augustus 2019 om 23:07

            @rollingstoned: Ford GT’s. *

            Fijn die edit knop.

            Login om te reageren
          • carfreakjim zegt

            29 augustus 2019 om 16:42

            @rollingstoned: Ik heb het toch ook over die ford gt’s, daar gaat dit artikel toch ook over.

            Login om te reageren
    • mvdd zegt

      29 augustus 2019 om 10:12

      @camber24: Er zijn toch wel auto’s die dichter bij een Ford GT in de buurt komen dan een 911 Turbo?

      Login om te reageren
  3. drdre1 zegt

    28 augustus 2019 om 21:17

    Meh… Ik weet ’t niet. Deze werd behoorlijk geplaagd door kinderziektes en daarnaast is ’t een behoorlijk lompe auto qua formaat. Ma’ ja… De echte GT40 past nog geen baby in… ?

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      28 augustus 2019 om 21:56

      @drdre1: wat ik begreep zijn de kosten van onderdelen spotgoedkoop vergeleken met een andere exoot. Onbetrouwbaar of niet, het is nog steeds niet duur. Het is dan ook geen uitzondering dat ze 2e hands een hoge km stand hebben.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        29 augustus 2019 om 18:57

        @janjansen: okay, interessant! Maar als dat is, is de nieuwe Ford GT een totaal ander concept, ook qua kosten dus. ?

        Login om te reageren
  4. ghost zegt

    28 augustus 2019 om 21:23

    HEBBEN!!

    Login om te reageren
  5. baklava zegt

    28 augustus 2019 om 21:27

    Ik heb helemaal niks met Amerikaanse auto’s, maar deze is toch echt zo ongelofelijk gaaf. Ook zoveel beter dan die nieuwe Ford GT

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      28 augustus 2019 om 21:42

      @baklava: In welk opzicht ‘beter’ precies?

      Login om te reageren
      • jules713 zegt

        28 augustus 2019 om 21:46

        @skinny058: Hij heeft een dikke supercharged achtcilinder in plaats van een V6 met hybride-meuk; handgeschakeld; en hij is mooier.

        Login om te reageren
        • skinny058 zegt

          28 augustus 2019 om 21:52

          @jules713: Oh okay, doe mij dan maar een ‘66 GT40 zonder supercharged meuk…veel ‘beter’!Al rijd ik met de huidige GT liever Le Mans want hij is een klap sneller.

          Login om te reageren
        • Donstil zegt

          28 augustus 2019 om 22:45

          @jules713: Is de nieuwe Ford GT er ook met “hybride meuk”?

          Login om te reageren
        • ronnys zegt

          29 augustus 2019 om 08:53

          @jules713: nee hoor er is geen GT met hybride meuk…
          Die V6 is veel lichter dus de auto rijdt veel beter!
          Alleen die automaat is is jammer.

          Login om te reageren
  6. cabriohater zegt

    28 augustus 2019 om 22:08

    225.000Euro valt mij nog mee, ik dacht dat die dingen al richting de 400.000+ gingen.
    Wat word ik toch enorm hebberig van deze auto, en wat is het een tijdloos design.

    Voor mij liever dit model dan de opvolger. Vooral de limited edition bullshit van de opvolger laat mij koud, Ford met hun geweldige verhaal dat ze mensen uitkiezen die gaan rijden. Een limited edition auto waar je hebberig van word is regel 1 in het autoverzamelaars handboek voor dummy’s.

    Login om te reageren
  7. gandini zegt

    28 augustus 2019 om 22:21

    Gewoon die startonderbreker eruit ehh… breken en je hebt een prachtbak dus?
    Ik zou het wel aandurven.

    Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    28 augustus 2019 om 22:22

    Heerlijke wagen, zeker na het zien van de films van de Ford GTTT van IMV. Dat blijft echt een must om te zien als autoliefhebber.

    Login om te reageren
  9. clubbtraxx zegt

    28 augustus 2019 om 22:23

    Gave bak nog steeds, alleen door die achterlijke deuren met een stuk dak eraan is uitstappen een drama.
    Ja, ik weet dat de GT40 dit ook had, maar dat maakt het niet minder onpraktisch in normale parkeervakken.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      28 augustus 2019 om 23:02

      @clubbtraxx: weet je wat pas achterlijk was? Als die deuren niet een stukje dak eraan hadden, dan had je namelijk helemaaaaaal niet in kunnen stappen…

      Login om te reageren
  10. kennone zegt

    28 augustus 2019 om 22:23

    Heb het zelf bij langena niet op de bank staan maar vind het enorm mee vallen dit bedrag! Ik zou er zo voor gaan!??????

    Login om te reageren
  11. c3po zegt

    28 augustus 2019 om 23:02

    Beauty!

    Login om te reageren
  12. balboni zegt

    29 augustus 2019 om 00:09

    Hij blijft mooi ouder worden

    Login om te reageren
  13. reactief zegt

    29 augustus 2019 om 07:18

    De nieuwe heeft meer raakvlak met de originele GT40 dan deze lookalike. Want de nieuwe is gebouwd om te racen en te winnen, precies zoals het origineel. De vorige is gebouwd om erop te lijken.

    Dit model vind ik trouwens wel veel fraaier dan de huidige. En die problemen met betrouwbaarheid blijven hangen hè, bijzonder hoeveel invloed zo’n lulverhaal van Jeremy Clarkson heeft.

    Login om te reageren
  14. ericd zegt

    29 augustus 2019 om 10:44

    Met het stuur aan ‘onze zijde’, is het ook een onmogelijk ding in het VK. Ga maar na: je moet ‘m vanwege z’n breedte dicht tegen de stoeprand aan parkeren (anders doen fietsers een fijne scratch job op het koetswerk), maar dat maakt instappen bijna onmogelijk vanaf de stoep. Daarbij is overtaking op VK’s small country roads helemaal een horreur als je met je snufferd niet langs de auto die vóóŕ je ligt heen kunt kijken.

    Login om te reageren
  15. perry_snijders zegt

    29 augustus 2019 om 11:45

    Deze stond afgelopen weekend op het concours d’elegance op Soestdijk. Mooi ding!

    Login om te reageren
  16. billefetter zegt

    29 augustus 2019 om 14:41

    Vraag mij af wat een advertentie via autoblog kost, deze ben ik al een aantal keer tegen gekomen op autoscout.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    29 augustus 2019 om 15:05

    Lekker hoor. Enig idee hoeveel koppel dit monster heeft?

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      29 augustus 2019 om 18:51

      @dutchdriftking: zeker over de 900

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North