• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Telemetrie: Hamilton remde helemaal niet! [updated]

Auteur: Author, gepost 26 juni 2017 om 07:42 – 63 Reacties

Telemetrie: Hamilton remde helemaal niet!


Als we ons niet vergissen is gisteren een einde gekomen aan de bromance tussen Hamilton en Vettel.

Raar momentje achter de safety car. Hamilton mag als leider van het veld het tempo bepalen omdat de Mercedes-AMG GT met Bernd Mäylander achter het stuur de pits in duikt. Vervolgens wordt LH44 geramd door Sebastian Vettel die ervan overtuigd is dat de Brit hem een zogeheten brake test gaf.

Seb komt naast Hamilton rijden om middels handgebaren z’n ongenoegen te uiten en geeft Hamilton en passant ook nog even een beukje, uiteraard begeleid door inspirerende teksten over de boordradio. Lewis is zich van geen kwaad bewust. Later moet de Brit een nieuwe hoofdsteun halen. Vettel krijgt een stop-and-go penalty en eindigt uiteindelijk nog voor z’n concullega van Mercedes. Het hele raceverslag vind je HIER.

Een bizar lage straf voor een vrij heftig vergrijp dat je op de lokale kartbaan al een zwarte vlag oplevert, maar wat blijkt? Hamilton heeft niet (helemaal) gelift en/of geremd! Vettel zat gewoonweg te pitten en verwachtte dat de Mercedes op het gas zou gaan.

Lewis wachtte nog even met het loslaten van alle paardjes en dat mocht hij reglementair gezien. Bovendien toonde de analyse aan dat Hamilton zich bij de rollende herstart eerder in de race precies op dezelfde wijze prepareerde. Lang verhaal kort: Sebastian Vettel heeft zich gisteren vreselijk laten kennen en de straf die hij kreeg was een absoluut lachertje.

Voor de Vettel-hater: nog drie strafpunten op z’n licentie en de Duitser krijgt een ban van één race.

UPDATE 1: Meer lezen over de clash tussen Vettel en Hamilton? Check ons overzichtsartikel.

UPDATE 2: Vettel wordt misschien zwaarder gestraft en moet zich tegenover de FIA verantwoorden voor z’n acties.

Ook interessant!

  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton
  • Mercedes overweegt dit weekend gridstraf voor Hamilton
  • Vettel gediskwalificeerd
    BREEK: Vettel gediskwalificeerd, Hamilton P2! [UPDATE]
  • Video: Hamilton wint alsnog met overmacht

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

azerbeidzjan, crash, Ferrari, Formule 1, Lewis Hamilton, Mercedes, Racing, ruzie, schade, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Wordt Max Verstappen gesaboteerd?
Volgend bericht: Zoveel rijbewijzen werden afgepakt na de TT van Assen »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    26 juni 2017 om 07:53

    Was gewoon een fout van Vettel, klaar. Jammer dat hij niet groots genoeg is om dat toe te kunnen geven. Zijn straf is natuurlijk een lachertje voor alles en iedereen. Het kampioenschap niet willen beïnvloeden als wedstrijdleiding zijnde is prima, maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet.

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      26 juni 2017 om 08:22

      Het was gewoon extreem lafjes van de wedstrijdleiding, op deze manier hoort het echt niet inderdaad.

      Ik ben nog steeds shocked van het gedrag van Vettel op de baan.
      Zelf kart ik een aantal jaar en in elke andere auto-klasse was het een zwarte vlag voor Vettel geweest.

      Tijdens een gele vlag situatie (achter de safetycar) vol achterop je tegenstander rijden.
      Vervolgens je auto ernaast parkeren en je concurrent richting de muur aanstoten.
      Dat kan in geen enkele klasse zonder zwarte vlag.

      Achter de safetycar (maar ook tijdens de race) is het gewoon aan de achterliggende partij om genoeg ruimte tussen de voorganger te laten. Niet alleen liet Vettel bijzonder weinig ruimte, ook accelereerde hij in die situatie vol in de auto voor hem. Een auto die constante snelheid reed, zowel voor, als in, als na de bocht reed Hamilton bijzonder constant 50km/h, met een kleine speedbump naar 56km/h op het moment van impact.

      Vettel hoort als achterliggende auto veilige achterstand te houden, niet alleen deed hij dat niet. Maar hij accelereerde ook nog eens vol in de auto voor hem. Ondanks dat Vettel waarschijnlijk nog gefrustreerd was van de herstart daarvoor een groot gat liet vallen tussen hem en de raceleider, is het GEEN Enkele reden om tijdens de safety-car zo’n gevaarlijke situatie te creëren en achterin z’n voorganger te rijden.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      26 juni 2017 om 08:33

      @viezefreddyw: Sinds Liberty Media aan het roer zit vind ik de wedstrijdleiding vaker zeer mild met ‘no further action’. Maar ja, het moet spannender en meer sensatie voor de fans vinden ze.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        26 juni 2017 om 08:47

        @venividivici: Klopt ja, dat is opzich best goed. Zo is er wel meer sensatie. Maar dan is het lastig om te bepalen waar de grens ligt.

        Login om te reageren
        • bassx zegt

          26 juni 2017 om 15:43

          @viezefreddyw: & @venividivici: Verschillende stewards/officials bij elke race speelt ook een rol dat er een verschil zit tussen beoordelingen in wedstrijden. Dit wordt vanuit de FIA aangestuurd en niet zozeer de F1 Group en denk dat daarmee de invloed van LMG hierop weinig is.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 juni 2017 om 08:51

        @venividivici: Opzich is daar ook niks mis mee vind ik, hoewel Vettel toch wel zwaarder gestraft had moeten worden.

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          26 juni 2017 om 11:34

          @berlinetta: die 3 strafpunten heeft ie ook alleen maar last van als hij komende race iets soortgelijks uithaalt.
          De race er na zijn de punten van een kalenderjaar geleden al weer kwijtgescholden.

          Dat maakt het tot een fopstraf.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            26 juni 2017 om 11:48

            @awesome: Ja dat is waar, maar hij heeft wel nog steeds een redelijk hoog aantal punten. Als hij zich de rest van het seizoen niet gedraagt, kan hij alsnog eens geschorst worden.

            Login om te reageren
          • dracae zegt

            26 juni 2017 om 14:19

            @awesome: Ik vind die strafpunten juist een goede straf, dat bestraft een patroon van slecht gedrag en niet incidenten.
            In het geval van Vettel zal het ook werken, want hij staat nu op scherp, dus hij zal of op passen, of een race moeten uitzitten..
            Als de wedstrijdleiding hem bij een volgend probleem die strafpunten niet geeft.. dan zul je mij ook horen!!!

            Login om te reageren
    • Erik zegt

      26 juni 2017 om 08:46

      Deze informatie wist http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/news/ gisteren al 5 uur na de race te melden.

      Daarnaast bestaat ook nog de mogelijkheid (http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/vettel-knapp-an-disqualifikation-vorbei-gp-aserbaidschan-2017-12192091.html) dat de FIA president Todd Vettel voor het Internationaal Sporttribunaal kan brengen wegens onsportief gedrag!

      Login om te reageren
  2. jules713 zegt

    26 juni 2017 om 07:53

    Ik had het idee dat Hamilton wat afstand wilde creëren tussen hem en de Safety Car, om daarna tijdelijk wat meer snelheid te kunnen maken.

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      26 juni 2017 om 18:46

      @jules713: Als je kijkt dat hij de safety dat daarvoor hetzelfde deed en vanaf de volgende bocht vol op het gas ging en hij daarmee al heel dicht bij de safety dat kwam, dan had hij met direct gas geven waarschijnlijk de safety car voor de safety car lijn gepasseerd. Dus VET heeft het gewoon verkeerd ingeschat.

      Login om te reageren
  3. SpiderIV zegt

    26 juni 2017 om 07:55

    Qua temperament kan Vettel een Italiaan zijn! Zorgt voor leuke reuring.

    Login om te reageren
  4. c350cdi zegt

    26 juni 2017 om 07:59

    Vettel was zeer onprofessioneel. De 10 sec tijdstraf is een lachertje. Als ze een beetje gevoel hebben zetten ze hem de volgende race 10 of 15 plaatsen terug op de grid.

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      26 juni 2017 om 12:08

      @c350cdi: straf is gegeven, ondanks dat dit een bizar lage straf was kunnen ze niet achteraf nog één overheen gooien.

      Login om te reageren
      • dick1980 zegt

        26 juni 2017 om 17:07

        @foramen: zeker wel, vraag maar aan Kvyat (Canada). ?

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    26 juni 2017 om 07:59

    Vertel heeft zich gisteren van zijn slechtste kant laten zien inderdaad. En daarna ook nog vragen wanneer hij nou gevaarlijk reed.

    Ik had het idee dat hij wel vaker zat te slapen tijdens deze race. Bij de rollende starten werd hij telkens bijna voorbijgereden.

    Login om te reageren
  6. chrism zegt

    26 juni 2017 om 08:04

    Vettel had van mij een zwarte vlag mogen krijgen. Ook al zat Hamilton eventueel fout, dan nog zijn dit soort wraakacties niet gewenst.

    Login om te reageren
  7. waterisnat zegt

    26 juni 2017 om 08:12

    Ik kreeg door gebrek aan reactie bij achterop knallen eigenlijk direct het idee dat Hamilton precies wist wat hij deed…

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    26 juni 2017 om 08:16

    Op de live graphics was duidelijk te zien dat Hamilton remde, dus dat we daar als kijkers niet vanuit mogen gaan is na de verklaring van de stewards wel duidelijk.

    Wat het niet diskwalificeren van Vettel betreft: welke beslissing ze ook genomen hadden, het heeft direct invloed op het kampioenschap. Vettel niet straffen was winst voor de Duitser geweest en als je hem uit de uitslag geschrapt had was Hamilton vierde geworden en dus 10 punten ingelopen. Ik vind het dus een slap excuus.

    Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      26 juni 2017 om 08:42

      @edge: Ik weet niet welke live graphics jij gezien hebt, maar op “mijn beelden” was te zien dat #LH44 vóór de bocht met ca. 90km/h gas gaf en tegelijkertijd remde en met 50km/h de bocht nam en die snelheid ook na de bocht vasthield…

      O.T.
      Met deze wetenschap vind ik het alleen maar nog zuurder dat Seb niet zwaarder gestraft is (of dat Lewis de pech had met z’n hoofdsteun)
      Mooi dat dit stukje informatie ook naar buiten is gekomen, zijn de monden van de Hamilton-haters zoals in het artikel van gisteren nu ook gesnoerd…

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        26 juni 2017 om 12:13

        @jetlag: Als je deze video op 0,25 speed bekijkt, zie je goed dat Hamilton volgens de live graphics tot na het uitkomen van de bocht remde. Daarom dat ik ook zei dat de onscreen graphics niet helemaal betrouwbaar waren. https://www.youtube.com/watch?v=ap5sggpEskc

        Login om te reageren
    • peug206 zegt

      26 juni 2017 om 11:32

      @edge: op de live graphics stond idd dat hij remde. Ook dat hij toen hij de bocht uit kwam van 50 naar 58 en daarna naar 54km/h ging en daarna omhoog toen vettel hem raakte.

      Login om te reageren
  9. tvklarenbosch zegt

    26 juni 2017 om 08:24

    De straf van Vettel was voor de 2e aanvaring. Nu blijkt dat ook de 1e volledig zijn schuld is moeten ze hem daar ook voor straffen vind ik.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      26 juni 2017 om 08:33

      @tvklarenbosch: die eerste zou imo dan een race incident zijn.

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        26 juni 2017 om 08:37

        @str8six: niet onder de safetycar. Die is er voor om racen te voorkomen, en dus is een racing incident in die periode vreemd. Vettel moet gewoon afstand houden en opletten. Hamilton heeft daar alle recht om de snelheid te bepalen.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          26 juni 2017 om 08:45

          @tvklarenbosch: goed punt!

          Login om te reageren
        • fapfap zegt

          26 juni 2017 om 10:08

          @tvklarenbosch: De safety car ging op dat moment al naar binnen, wat betekent dat de baan is vrijgegeven en veilig genoeg is om weer op geracet te worden. Dan treden er zeker andere regels in werking: P1 mag het tempo aangeven (en daarbij verder afzakken van de Safety car bijvoorbeeld).
          De Safety car is ervoor om racen tegen te gaan, maar op het moment dat hij naar binnen gaat neemt P1 het over. Op dat moment zijn de restricties: er mag niet ingehaald worden voor de Safety car line, en de safety car zelf mag ook voor de safety car line niet ingehaald worden. Hoe dicht P2 achter P1 rijdt maakt daarbij al niet meer uit, omdat het eigenlijk alweer een race situatie is.

          Login om te reageren
          • tvklarenbosch zegt

            26 juni 2017 om 10:19

            @fapfap: diegene die vooraan rijdt bepaald het tempo toch? Pas als hij op z’n gas gaat zijn ze vrij om te racen.

            Login om te reageren
            • fapfap zegt

              26 juni 2017 om 11:21

              @tvklarenbosch: Diegene vooraan bepaalt het tempo, vanaf het moment dat de safety car naar binnen wordt gehaald. Ze zijn vrij om te racen vanaf dat moment (niet vanaf het moment dat P1 op het gas gaat), maar mogen niet inhalen tot de safety car streep (anders was Vettel er meteen voorbij gereden). Vroeger was dat de start/finish lijn, maar daardoor was het onmogelijk om in de laatste ronde nog een positie te winnen, als in die ronde de safety car naar binnen werd gehaald en om die reden is dat veranderd.

              Login om te reageren
              • awesome zegt

                26 juni 2017 om 11:38

                @fapfap: je geeft zelf al antwoord.

                Niemand bepaalt de snelheid maar je mag niet inhalen tot start finish.
                Dan bepaalt de persoon vooraan toch automatisch de snelheid? Je mag er niet voorbij dus mag je niet harder rijden dan die coureur.

              • tvklarenbosch zegt

                26 juni 2017 om 11:56

                @awesome: en er dus al helemaal niet tegenaan rijden lijkt mij

              • fapfap zegt

                26 juni 2017 om 12:33

                @awesome:
                Ja, ik geef inderdaad antwoord en je zegt precies hetzelfde dan ik, wat is je punt?

  10. str8six zegt

    26 juni 2017 om 08:31

    Geen ban van een race. Als hij nu nog meer strafpunten zou krijgen tot eind juli wel. De strafpunten waarvan je er max 12 mag hebben staan nu op 9 en komen na 12 maanden te vervallen. De eerste strafpunten op z’n license kreeg ie eind juli vorig jaar en deze komen dan te vervallen. Althans, dit is wat ik op GPupdate oid las.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      26 juni 2017 om 08:43

      @str8six: Ah even teruggelezen. “Nog” 3 punten idd. Word net wakker op m’n eerste vakantiedag, dus nog beetje slaap in de ogen. ;-)

      Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    26 juni 2017 om 09:24

    Wel mooi gisteren die kale en van der Garde die krampachtig het in de schoenen van Hamilton wilden schuiven en Doornbos zoiets had van “wat lullen jullie nou?” en dan nu zn gelijk krijgen. Vond ik trouwens maar een vreemd moment in de studio. Enige objectiviteit was bij die twee niet te bespeuren.

    Login om te reageren
  12. Joost zegt

    26 juni 2017 om 09:26

    Hamilton remde dan misschien niet, maar ik heb wel eens gehoord dat als je het gas loslaat bij zo’n ding, deze al harder afremt dan de gemiddelde straatauto waarbij je vol op de rem trapt. En om nou precies na de bocht terug te zakken van 90 naar 50 km/u is op z’n zachtst gezegd niet handig.

    En de reactie daarop van Vettel was belachelijk. Zowel op het circuit als later in het vierkantje.
    Net zoals de reactie achteraf van Sainz over de spin aan het begin. En het überhaupt ontbreken van Max bij de pers.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 juni 2017 om 09:56

      @ijoost: Dat klopt wel wat je zegt, maar aangezien Hamilton met een zeer lage snelheid reed denk ik dat hij niet zoveel remde doordat hij het gas losliet. Volgens mij remt een F1-auto namelijk heel hard af op de motor, harder dan een normale auto met de remmen. Volgens mij schakelde Hamilton niet terug.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 juni 2017 om 12:16

      @ijoost: Dat is wel zo, maar dat komt vooral door de hoge downforce en treedt vooral op bij hoge snelheden. Ik kan mij niet voorstellen dat een F1 auto die bij iets meer dan 50km/u van zijn gas gaat zo absurd snel vertraagt.

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        26 juni 2017 om 12:21

        @edge: weet ik ook niet. Heb er (helaas) geen ervaring mee.
        Je zag dat Hamilton na de bocht ineens veel langzamer ging. Paar meter later van het gas af en er was niets aan de hand geweest. En Vettel hield te weinig afstand en hij kon m.i. ook niet in / voorbij de bocht kijken.

        Mijn conclusie: ondoordacht van Hamilton want onverwacht. En Vettel had meer afstand moeten houden.
        Leren ze mijn zoontje bij verkeersles op school ook al….

        Login om te reageren
  13. freeze zegt

    26 juni 2017 om 09:36

    Dit is niet een juiste weergave van het artikel op motorsport.com waarop dit artikel is gebaseerd. De wedstrijdleiding heeft gezegd dat Hamilton wel heeft geremd maar dat bij de safety car periode daarvoor hij dat op exact hetzelfde punt deed. Volgens de wedstrijdleiding is het daarom geen overtreding omdat het niks anders deed dan normaal.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      26 juni 2017 om 09:53

      @freeze: Hamilton liet zijn gas los, hij heeft niet geremd! Check hiervoor maar http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/vettel-knapp-an-disqualifikation-vorbei-gp-aserbaidschan-2017-12192091.html.

      Login om te reageren
  14. ericc zegt

    26 juni 2017 om 09:39

    Na een bocht van het gas afgaan staat gelijk met remmen bij een F1 auto. Smerig spel van Hamilton door n

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      26 juni 2017 om 09:56

      @ericc: de leider bepaalt het tempo, dus ook of hij van het gas gaat of niet. Het is aan Vettel om op te letten. Dat Hamilton juist heeft gehandeld blijkt uit alle telemetrie data die de wedstrijdleiding juist heeft beoordeelt. En ja, ik ben geen F1 fan van wie dan ook maar kijk naar de (digitale) feiten!

      Login om te reageren
  15. weijs zegt

    26 juni 2017 om 09:42

    Ben ik de enige die gezien heeft dat Vettel eigenlijk alleen maar naast HAM wilden rijden om met z’n handjes te zwaaien om z’n ongenoegen te uiten, maar dat hij in zijn woede vergat dat z’n stuur iets naar rechts stond ipv rechtdoor?

    Laat ik vooropstellen dat ik absoluut geen VET fan ben (integendeel) en ik vind de straf net als iedereen ronduit stuitend, maar ik had de indruk dat het een heel onhandig ‘slippertje’ (hebbie ‘em?) was.

    Zijn linkerhand was van het stuur en z’n rechterhand was niet te zien door de onboard beelden, maat volgens mij was ie daar ook mee aan het zwaaien.

    Die VET is wel echt een droeftoeter aan het worden hoor, pfff.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 juni 2017 om 10:08

      @weijs: Dat vroeg ik me ook af inderdaad. Op geen enkel beeld is te zien dat Vettel daadwerkelijk aan zijn stuur draait. Het kan inderdaad ook gewoon een fout van hem zijn geweest. Gezien de woede en de frustratie kan ik me wel voorstellen dat je zo’n fout zou maken.

      Login om te reageren
    • fapfap zegt

      26 juni 2017 om 10:18

      @weijs: Ik denk dat je de enige bent, samen met berlinetta.
      Kijk gerust even het beeldmateriaal terug:
      https://www.autojunk.nl/2017/06/hamilton-en-vettel-hebben-ruzie-achter-de-safety-car
      Of denk je dat een F1 auto vanzelf rechtsaf stuurt als je het stuur loslaat? In de Red Bull kon Vettel prima rechtuit rijden, toen hij na elke gewonnen race met 2 vuistjes op en neer juichte.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 juni 2017 om 11:51

        @fapfap: Nou, het kan best goed zijn dat het gewoon in the heat of the moment is gebeurd. Het valt gewoon niet uit te sluiten. Ik ben het er in ieder geval wel mee eens dat Vettel is gestraft en die straf had ook wel hoger mogen zijn om een signaal af te geven.

        Login om te reageren
        • fapfap zegt

          26 juni 2017 om 12:48

          @berlinetta:
          In the heat of the moment waar ze niet harder rijden dan 70km/h? Je bedoelt in the heat of Vettel’s frustratie?

          Die gast is meervoudig wereldkampioen, racet z’n hele leven al. Denk je nu echt dat hij zijn stuurtje niet onder controle heeft als hij zijn hand uit de cockpit steekt?

          Hij had gediskwalificeerd moeten worden, voor het opzettelijk beuken van een andere wagen (de 2e aanrijding). Dat valt onder geen enkele omstandigheid goed te praten, helemaal niet op het hoogste niveau F1, en 10x zo veel helemaal niet achter de safety car. Vroeger kreeg je 10s stop-and-go penalty als je bij pit-uit over de witte lijn reed, nu krijg je zo een straf als je overduidelijk expres iemand anders beukt. Hij had de Mercedes zodanig kunnen beschadigen dat hij Hamiltons wedstrijd om zeep had kunnen helpen, en de raceverloop zodanig kunnen beinvloeden dat er weer een safetycar nodig was geweest om de Mercedes weg te takelen. Misschien is zelfs Hamilton’s headrest los geraakt door die impact en heeft hij er daarmee voor gezorgd dat HAM de pits in moest en daardoor niet 1e werd.

          Ook zonder beuken had hij hem er niet naast moeten zetten in die situatie, maar gewoon er achteraan rijden en pas na de race met een biertje uitleg gaan halen. Ik hoop dat hij minstens een grid penalty krijgt in Oostenrijk en achteraan moet starten.

          Login om te reageren
  16. ericc zegt

    26 juni 2017 om 09:42

    (vervolg) na de bocht even voetje te lichten zodat Seb moet remmen en dan gas geven voor het rechte stuk.

    Indien ze dit willen vermijden moeten ze de herstart na SC terug herbekijken. Seb heeft laten zien dat hij wel uit het juiste hout is gesneden. Een goeie reactie naar Ham. Als Ham maar niet met z’n Gucci-tas gaat slaan bij de volgende wedstrijd.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 juni 2017 om 12:20

      @ericc: fan van Vettel toevallig?

      Login om te reageren
  17. sracert zegt

    26 juni 2017 om 09:52

    Er was toch een reglement wijziging en sprake van een staande start na rood. Hoe zit dat nou?. Vettel is een Duitser, genoeg gezegd.

    Login om te reageren
    • fapfap zegt

      26 juni 2017 om 10:20

      @sracert: Treedt pas in werking vanaf… juli 2017 volgens mij, of juni 2018, in ieder geval later pas maar je hebt wel gelijk.

      Login om te reageren
  18. jules713 zegt

    26 juni 2017 om 10:15

    @fapfap: t was nog vroeg hè… ;)

    Login om te reageren
  19. martingtv zegt

    26 juni 2017 om 10:47

    De interviews met Vettel na de race waren bizar. Krampachtig probeerde hij vragen over de 2de botsing (toen hij naast Hamilton ging rijden) te vermijden. Daarom heb ik het gevoel dat hij expres tegen Hamilton aan reed.
    Had Vettel nog niet een extra 5 seconden penalty moeten krijgen voor inhalen tijdens de safety car periode. Na de botsing had hij zijn neus voorbij Hamilton.

    Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    26 juni 2017 om 11:03

    Okay, Vettel heeft zitten suffen en daarna expres Hamilton gebeukt en krijgt daar 10 seconden voor. Ik vind het eerlijk gezegd wel een passende straf. Als hij Hamilton eraf had gebeukt dan had hij uit de wedstrijd moeten worden genomen, dat dan weer wel.

    Bizar deze race. Het kost Ferrari en MB ongeveer 12 miljoen per race om zo’n auto te laten rondrijden. En dan verkloot de ene coureur zijn race met deze domme actie (Vettel) en wordt de race van de ander verkloot doordat ze een klemmetje vergeten zijn vast te maken. Wat dat laatste betreft: Blijkbaar mocht hij er niet mee doorrijden omdat het een safety issue is. Tijdens de wedstrijd vloog het carbon letterlijk om de oren van de coureurs. Ik zou in dit geval zeggen: Lewis, het gaat om je eigen veiligheid: kies maar wat je wil, terug in de pits of doorrijden.

    Login om te reageren
  21. PeugeotGTI zegt

    26 juni 2017 om 11:14

    Gas lossen in een F1 auto schijnt echt wel heel hard te vertragen. De plek waarop Hamilton niet op het gas ging was ook wel een beetje cheeky vond ik. Iedereen verwacht het daar, inclusief Vettel. Wat Vettel daarna deed had hem minstens een grid penalty voor volgende race op moeten leveren, maar onderschat niet wat voor sneaky bastard Hamilton is. Kijk maar hoe hij later suggereerde dat Bottas wel even wat gad terug kon nemen om Vettel bij Hamilton in de buurt te krijgen.

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      26 juni 2017 om 11:23

      @PeugeotGTI: heb eens gehoord dat als je met een F1 wagen alleen gas lost, je harder vertraagt dan een straatauto kan remmen

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        26 juni 2017 om 12:27

        @bullzeyersn: Dat is zo en met het brake by wire systeem helemaal.

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      26 juni 2017 om 12:29

      @peugeotgti: Hamilton vroeg netjes of Bottas vocht voor plek of aan het cruisen was. Als hij aan het cruisen was of hij dan Vettel wou blokken. Op zich niets mis met zo’n aanvraag.

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        26 juni 2017 om 13:11

        @bassx: Nee klopt, maar het geeft wel aan dat Hamilton een tactisch denker is en niet vies van dirty tactics.

        Login om te reageren
  22. vonwachowferstenberg zegt

    26 juni 2017 om 11:31

    Vettel schrappen uit uitslag van deze GP.
    Reglement aanpassen in de zin van vliegende start verplicht na interruptie zodat legale spelletjes à la Lewis niet meer kunnen (cfr Indy of Lemans).

    Login om te reageren
  23. kempenaer zegt

    26 juni 2017 om 23:31

    Het zijn allebei ratten, maar Hamilton wel de grootste in dit geval.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North