• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 productie wederom stilgelegd

Auteur: CasperH, gepost 17 april 2018 om 09:09 – 46 Reacties

Tesla Model 3 productie gestaakt


Elektrotechnique, Elektrotechnique, Elektrotechnique, Elektrotechnique, Elektrotechnique, Elektrotechnique, Elektrotechnique. Stop. Contact.

Het rommelt in Fremont, Californië. De fabriek daar zou harder Model 3’s moeten uitpoepen dan iemand die gister Mexicaans heeft gegeten, maar het wil maar niet op gang komen in de fabriek van Elon Musk. De fabriek is opnieuw stilgelegd meldt Buzzfeed, dit keer voor vier tot vijf dagen. De medewerkers van de productielijnen kunnen kiezen: verlofdagen opnemen of onbetaald thuisblijven. Een klein aantal medewerkers wordt ingezet voor andere taken bij Tesla. Het is de tweede keer in drie maanden tijd dat de medewerkers van de fabriek hiermee te maken krijgen.

Een paar dagen geleden riep Musk nog dat hij optimistisch was over het opschalen van de productie van de Model 3. Musk heeft het echter zwaar in de Amerikaanse media. Niet alleen laat hij medewerkers die de Model S en Model X produceren flink overwerken (volgens Musk vrijwillig, volgens medewerkers verplicht), ook de veiligheid in zijn fabrieken wordt in twijfel getrokken. Nadat de inspectie teveel incidenten had waargenomen werden deze op papier flink teruggebracht. Recent onderzoek lijkt echter uit te wijzen dat het wellicht zo is dat Tesla aan productiewerk gerelateerde klachten noteert als “persoonlijke medische klachten”, waardoor de cijfers gemanipuleerd worden. Tesla’s reactie is hier te lezen. Daar komt bij dat de prestaties van de Autopilot onder een vergrootglas liggen na een aantal nare ongevallen.

Los van deze problemen heeft het overnemen van de leiding over de Model 3 productie door Musk er nog steeds niet toe geleid dat de productiedoelen gehaald worden. Het doel was 2500 auto’s per maand te fabriceren per 1 april, maar het waren er slechts 2000. Per 1 juli zou het 5000 moeten zijn, maar of dat gehaald wordt is nog maar de vraag. En bovendien was het oorspronkelijk de bedoeling om eind 2017 al 5000 auto’s per jaar te bouwen. Geduld mensen, u krijgt een schaalmodelletje ter compensatie.

Elon Musk heeft het dus zwaar en het stilleggen van de productielijnen van de Model 3 zal hem niet helpen. Of het een nieuw dieptepunt in de beurskoers van het elektromerk gaat betekenen is de vraag, maar het zal zeker niet helpen de prijs van de aandelen op te drijven.

UPDATE, officieel statement van Tesla:

“Ons productieplan voor Model 3 bevat ook perioden van geplande downtime, zowel in Fremont als in Gigafactory 1. Deze perioden worden gebruikt voor het verbeteren van de automatisering en het systematisch adresseren van bottlenecks met als doel te productie verder te verhogen. Dit is niet ongewoon en zelfs heel gebruikelijk in het opvoeren van de productie. We hebben de wekelijkse productie aantallen van Model 3 gedurende het afgelopen kwartaal verdubbeld door productie- en supply chain bottlenecks te adresseren, inclusief een aantal korte stops om onze apparatuur te upgraden.”

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model S en Model X nog veel duurder
  • Tesla Model S en Model X krijgen geen gewoon stuur
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

fail, model-3, Tesla

Vorig bericht: « Wat vindt Jos Verstappen eigenlijk van Kamikaze Max?
Volgend bericht: OM creëert ergernis met filmpje Monstertruckdrama »

Lees Interacties

Reacties

  1. racerx zegt

    17 april 2018 om 09:20

    Verlofdagen opnemen of onbetaald thuisblijven omdat je werkgever de boel niet voor elkaar heeft, lekker dan…

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      17 april 2018 om 09:44

      @racerx: The land of the free. U bent vrij om zelf te kiezen.

      Login om te reageren
    • bitd zegt

      17 april 2018 om 09:45

      @racerx: nee, omdat je het samen met je collega’s niet voor elkaar hebt. Daarom

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        17 april 2018 om 13:20

        @bitd: misschien heeft de grote baas gewoon onrealistische ambities.

        Login om te reageren
      • nasty zegt

        17 april 2018 om 13:45

        @bitd: nope, collega’s zijn ook maar mensen die de fantasie van de baas proberen te bolwerken.

        Login om te reageren
    • ff40 zegt

      17 april 2018 om 09:56

      @racerx: dan moet je zelf maar een bedrijf starten
      Kijken of je het zelf kan

      Altijd zulke idiote opmerkingen alsof je baas een ander mens is als jij

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        17 april 2018 om 11:21

        @ff40: altijd die figuren die op hun knieën gaan voor de grote bazen want die verdienen respect, ze zijn immers de grote baas. Maar op die manier durft niemand meer hardop te zeggen dat de grote baas aan het prutsen is, denkt de grote baas dat hij het geweldig doet want er is geen tegenspraak, geeft zichzelf een bonus terwijl het bedrijf naar de kloten gaat…. Als je baas aan het prutsen is, doe hem, jezelf en het bedrijf een plezier en vertel het hem!
        Hier heeft het management een fout gemaakt en de medewerkers mogen vrije dagen of salaris inleveren om het te kunnen fixen en dat durf je goed te praten? Dat is typisch Amerikaans maar wij noemen dat slecht management. Is niet zo goed voor de medewerker motivatie.

        Login om te reageren
      • mnmg zegt

        17 april 2018 om 13:39

        @ff40: ik ben zelf ondernemer met een flink aantal mensen in dienst. Als ik een afspraak maak met een persoon dat hij als werknemer zijn tijd voor mij reserveert dan betaal ik netjes. Ook als het tegen zit, dat heet bedrijfsrisico. En als het mee zit dan heb ik immers de winst. Niet iedere persoon kan en wil dat ondernemersrisico nemen, en daarom komt iemand in loondienst. De echte idiote opmerking komt eigenlijk van jou hier…

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          17 april 2018 om 16:39

          @mnmg: exact, dit is dus precies zoals je met personeel om hoort te gaan. Iets met geven en nemen. Denk dat vriend @ff40 zijn leiderschapskwaliteiten mag gaan bijspijkeren, als die al aanwezig zijn.

          Login om te reageren
      • racerx zegt

        17 april 2018 om 16:34

        @ff40: Ik ga inderdaad op andere wijze met mijn personeel om, verder nog vragen?

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 april 2018 om 10:01

      @racerx:

      Dit gaat over Amerika, die hebben een stuk slechtere arbeidsvoorwaarden (en veel minder vrije dagen) dan wij gemiddeld hebben.

      Login om te reageren
    • tgul zegt

      17 april 2018 om 10:24

      @racerx: hallo: dit is Amerika! Maar goed jij hebt liever dat het bedrijf failliet gaat dus ?

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        17 april 2018 om 11:37

        @tgul: slecht management leidt daartoe.

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        17 april 2018 om 16:35

        @tgul: Kan me heel eerlijk gezegd weinig schelen… Als je op deze manier met je personeel omgaat manage je de boel sowieso al niet heel best.

        Login om te reageren
    • p993 zegt

      17 april 2018 om 19:33

      @racerx: ja, wat zou jij kiezen? Haha

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      17 april 2018 om 23:30

      @racerx: Zo ok ik zou er voor tekenen hoor met deze dagen… even de belastingdienst wat centen afnemen door in de zon te genieten van het buitenleven! ik kom altijd vakantiedagen te kort!

      Login om te reageren
    • galgootje zegt

      18 april 2018 om 00:03

      @racerx: niet lekker, wel begrijpelijk. Geen Tesla betekent geen werk voor behoorlijk wat mensen. Beurskoersen zijn leuk, maar met alle druk in de media moet ik vaak denken aan hoe idiooooot veel mensen hun baan verliezen als Tesla door negatieve berichten gedwongen wordt om droevig ten onder te gaan is dat een niet te onderschatten drama voor veel mensen.

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    17 april 2018 om 09:22

    Maar wel vorige week een nieuw en sneller model 3 presenteren terwijl je deze niet eens kan produceren. Ook grote visionairs stoten zichzelf wel eens de kop.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 april 2018 om 09:47

      @ghost: Elon heeft al aangekondigd dat er eerst 5000 p/w van de band moeten rollen voordat ze dualmotor gaan uitleveren.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 april 2018 om 09:59

        @flutterby: ja zoiets ja maar ik bedoel; waarom je focussen op iets nieuws als je het huidige niet eens onder controle lijkt te hebben?

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          17 april 2018 om 11:11

          @ghost: dat heet ondernemen, alvast vooruit kijken. Over de problemen heen kijken en doorpakken

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            17 april 2018 om 11:52

            @lekkerlinksrijden:
            Zo zijn er hele legers naar de kleauten gegaan !

            Login om te reageren
        • flutterby zegt

          17 april 2018 om 12:20

          @ghost: waarom al je eieren in één mandje stoppen? Als personen auto’s flopt kunnen ze het afstoten en is er nog een kans om bijv. de Semi wél levensvatbaar te houden.

          Login om te reageren
  3. riddertevoet zegt

    17 april 2018 om 09:29

    Het lijkt er in ieder geval op dat het besef is doorgedrongen tot deze megalomane gek dat auto’s in elkaar zetten belangrijker is dan met ruimtescheepjes spelen.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 april 2018 om 14:52

      @riddertevoet: not sure if trolling or serious…

      Login om te reageren
  4. hijman85 zegt

    17 april 2018 om 09:34

    Morgen gaat hij waarschijnlijk de model 1, de model 7 en de model Z presenteren. Daar gaan ze er vanaf volgende week 8000 per week van maken en staat over 2 weken bij de dealer. Goed bezig Victor Musk.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 april 2018 om 09:48

      @hijman85: je bedoelt reserveringen openen voor de Model Y? Daar ligt nog een gigantisch cashinjectie klaar.

      Login om te reageren
      • hijman85 zegt

        17 april 2018 om 10:41

        @flutterby: Het moment dat bedrijven nieuwe beloftes moeten verzinnen om geld aan te trekken, om hun beloftes aan de huidige klanten waar te kunnen maken voorspelt meestal weinig goeds voor de toekomst van het bedrijf. De volgende stap is dat mensen ook geld gaan krijgen als ze hun vrienden zo’n auto aansmeren. Dat is meestal ook de laatste stap, want een piramidespel is in de meeste landen verboden.

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          17 april 2018 om 11:21

          @hijman85: Die ‘laatste stap’ is al sinds jaar en dag aanwezig, in de vorm van het ‘referral program’.

          Login om te reageren
          • hijman85 zegt

            17 april 2018 om 11:24

            @amg65: Kwestie van tijd dus…

            Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        17 april 2018 om 13:22

        @flutterby: soort piramidespel begint het te lijken

        Login om te reageren
  5. stfu zegt

    17 april 2018 om 09:38

    -edit: speciaal voor jou, check ;)-

    Login om te reageren
  6. cloverleaf zegt

    17 april 2018 om 09:46

    De medewerkers van de productielijnen kunnen kiezen: verlofdagen opnemen of onbetaald thuisblijven

    WTF Elon!??
    Mijn vorige baas had dat ook eens geofferd toen 50 procent van de machines in onderhoud stond. Ik heb toen gezegd dat ik daar helemaal achter stond, maar dat hij zich niet moest verbazen als ik ook gewoon verlof op ga nemen als het mij uitkomt.. hebben we t maar zo gelaten…

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      17 april 2018 om 10:02

      @cloverleaf: Regels in de VS voor werknemers en werkgevers zijn behoorlijk verschillend van NL. In NL zou deze optie niet eens kunnen. Dan krijg je of doorbetaald met behoud van verlofsaldo of compensatiegelden.

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        17 april 2018 om 10:41

        @ghost: was ook niet in Nederland maar ook een land met een “angelsaksische” mentaliteit…

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        17 april 2018 om 13:35

        @ghost: hebben we in NL niet hele legers van mensen met 0-uren contracten? Da’s toch niet veel anders?

        Login om te reageren
        • unknown234 zegt

          17 april 2018 om 18:42

          @gregorius: hangt natuurlijk van allerlei factoren af, maar ook met een 0 uren contract heb je nog rechten. Als jij al 3 maanden werkt (laten we zeggen zo’n 30u per week) obv een 0 uren contract en de band komt stil te liggen dan moet de baas gewoon doorbetalen. Rechtsvermoeden arbeidsovereenkomst.

          Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    17 april 2018 om 09:48

    Op de andere media lees ik dat Musk aangeeft dit soort productiestops vaker in te lassen om de productielijnen te optimaliseren zodat de targets sneller gehaald kunnen worden

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      17 april 2018 om 09:56

      @gulli: dat zou natuurlijk ook kunnen. Aan de andere kant lijkt Tesla een hoop desinformatie te verspreiden.

      Login om te reageren
    • amg65 zegt

      17 april 2018 om 10:46

      @gulli: Dat stelde Tesla in een reactie, niet Musk. En dat klopt. De benadering van Tesla is gewoon anders, dat begrijpt nog steeds niemand lijkt het.
      De productielijn is niet vanaf dag 1 af en gereed voor de (uiteindelijke) 10.000p/m productie. Er worden in fases machines bijgeplaatst en het proces wordt constant verbeterd. Zoiets kun je als relatief jong bedrijf ook niet allemaal perfect plannen van te voren, dat weet eenieder die bij een (enorm) snelgroeiend bedrijf heeft gewerkt.
      De hoge mate van automatisering en de hoeveelheid nieuwe technologie in de Model 3 waren te hooggegrepen, dat zorgt voor wat problemen. Musk erkent dat het zijn fout was. Smulvoer voor de journo’s dus.

      Intussen hebben de Germanen de reserveringen (voor sommige hier bestellingen) voor hun EV’s geopend. Wel nog 1-2 jaar wachten voordat je hem hebt.

      Zie: https://electrek.co/2018/04/17/tesla-model-3-production-shuts-down-improve-automation/
      https://electrek.co/2018/04/16/porsche-taking-reservations-mission-e-norway/

      Login om te reageren
  8. mvdborn zegt

    17 april 2018 om 09:54

    En ik maar denken dat die auto’s altijd stil zijn.. Kunnen ze geen speakers aanzetten zodat het geluid van een werkende fabriek ook net echt lijkt?

    Login om te reageren
  9. slaapmutsje zegt

    17 april 2018 om 10:47

    Aan de andere kant, zo blijft de Model 3 wel lekker exclusief.

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    17 april 2018 om 10:59

    Ik heb al zestig elektrische vrachtwagens bij hem besteld die in 2019, nee 2020, sorry 2021 eeuuuh 2023 geleverd worden.
    Ik moest wel ff vooraf betalen.
    Consumenteman kan ik nu fluiten naar mijn centen ?

    Login om te reageren
  11. w0ut zegt

    17 april 2018 om 11:59

    Dat produktiecijfer van 5000 per jaar gaan ze wel halen denk ik.. ;-)

    “En bovendien was het oorspronkelijk de bedoeling om eind 2017 al 5000 auto’s per jaar te bouwen”

    Login om te reageren
  12. vroaaar zegt

    17 april 2018 om 13:01

    @CaperH je moet ff wat editten. Alle genoemde aantallen in deze blog zijn PER WEEK, dus niet per maand of per jaar!!

    Login om te reageren
  13. Dev zegt

    17 april 2018 om 17:19

    Vraag me af wanneer die bel eindelijk eens gaat barsten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North