• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top 10: de dikste conceptcars van 2013

Auteur: ricardo, gepost 26 december 2013 om 18:00 – 32 Reacties

Wow...


Hoewel de AutoRAI werd geschrapt stonden de mondiale autoshows allemaal weer op het programma, waar we overstelpt werden met conceptcars, designrichtingen en gekke automotive verzinsels. Traditiegetrouw maken we aan het eind van het jaar de balans op en blikken we terug op bakken die bij ons in de smaak vielen.

Cadillac Elmiraj Concept
Cadillac Elmiraj Concept

Ruim twee jaar geleden maakte Cadillac ons blij met de Ciel concept , dit jaar krijgen ze opnieuw de handen op elkaar met de Elmiraj. Een blubberdikke coupé met een lengte van 5,2 meter, volgepropt met luxe, verticale lampunits, en een nieuwe twinturbo 4,5-liter V8 met 500 pk en 678 Nm aan koppel.

Mercedes AMG Vision Gran Turismo
Mercedes AMG Vision Gran Turismo

Veruit de meest onrealistische concept uit het lijstje, want in productie gaat ‘ie niet. Mercedes AMG kon zijn fantasie daarom maximaal laten vloeien, wat tot een auto met een bijna negatieve grondspeling leidde en velgen waar amper rubber omheen zit. MAar dat mag, want in Gran Turismo 6 kom je daar mee weg.

Audi Nanuk Quattro Concept
Audi Nanuk Quattro

Oh Audi, je had ons bij V10 TDI.

Nissan BladeGlider Concept
Nissan BladeGlider Concept

Deze auto haalde zijn techniek weg bij de elektrische ZEOD RC (Zero Emission On Demand Racing Car). Het is nog altijd niet duidelijk of-ie in productie gaat. We hopen het natuurlijk van harte, ons straatbeeld kan wel wat meer Deltawing-achtigen gebruiken.

Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept

Subaru gaf aan de WRX-lijn voortaan los van de Impreza te ontwikkelen. Dit was daarvan de eerste voorbode. Een sexy, krachtig gevormde bullebak waarvan je weet dat het niet stukgaat, omdat Subaru. Over het gezapige productiemodel zitten we dan ook nog steeds in de ontkenningsfase.

Opel Monza Concept
Opel Monza Concept

Monza. Niet de eerste naam die je in verband brengt met Opel. Of met shooting brake-carrosserievormen. Opel durfde het toch aan en plakte de naam op dit imposante en langgerekte concept. Ronduit indrukwekkend.

Volvo Concept Coupé
Volvo Concept Coupé @ IAA 2013

Een hommage aan de P1800 om zachtjes van te watertanden, want voor het design werd met een schuin oog naar deze klassieker uit de jaren zestig gekeken. De auto staat op Volvo’s Scalable Product Architecture (SPA) en onder de kap ligt een 2.0-liter viercilinder met turbo, compressor, en bijgestaan door een elektromotor op de achteras. Jup, dit is hoe je coupés maakt.

Laraki Designs Epitome Concept
Laraki Designs Epitome Concept

Laraki is vooral bekend van luxejachten, maar met regelmaat doen ze iets met auto’s. Zoals de recente Laraki Designs Epitome Concept. Een manifestatie van 125 jaar autodesign binnen een paar vierkante meter. Té bizar, niet in de laatste plaats omdat een 1.115 pk sterke quad turbo V8 met zeven liter inhoud de aandrijving verzorgd.

Renault Twin’Run

Oh dear. Renault schoof een 3.5-liter V6 in een buizenframe, koppelde er een sequentiële zesbak aan en liet hem in 4,5 tellen naar de honderd km/u accelereren. Een historisch verantwoorde stadsracer van 950 kg was geboren.

Aston Martin CC100
Aston Martin CC100

Aston Martin bestond een eeuw en trakteerde zichzelf op een eerbetoon aan de DBRR uit 1959. Een voorruitloos kanon dat 1200 kg weegt en gebouwd is rondom een carbonfiber monocoque. Onder de kap ligt een 5,9 liter V12 met minimaal 580 pk.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Officieel: de gloednieuwe Subaru WRX is hier
  • Zo gaat de nieuwe generatie Volvo's eruitzien
  • Video: Nissan GT-R sleept Volvo vrachtwagen door de sneeuw

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Aston Martin, Audi, Cadillac, cc100, concept, Coupe, elmiraj, laraki, lijstjes, Mercedes, monza, nanuk, Nissan, Opel, Renault, Specials, Subaru, top10, vision-gran-turismo, Volvo, wrx

Vorig bericht: « Maserati 4200 GT – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Video: Sebastiaan Vettel maakt van een Twingo een TF1ngo »

Lees Interacties

Reacties

  1. kampioentje zegt

    26 december 2013 om 18:06

    Ik mis de gele oer-quattro van audi!!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 december 2013 om 18:16

      @kampioentje:
      Ik niet, dat was immers ouwe wijn in nieuwe zakken.
      Nee, dan zie ik toch veel liever die maffe Twingo.

      Login om te reageren
  2. patab zegt

    26 december 2013 om 18:07

    Laraki, is dat geen Marokkaanse merk?
    Verder mogen de Renault en Subaru zo in productie gaan!

    Login om te reageren
  3. MAB zegt

    26 december 2013 om 18:13

    Volvo en subaru zijn het mooiste.

    Login om te reageren
  4. toroloco zegt

    26 december 2013 om 18:13

    Van mogen ze de Renault TwinRun maken, er is nog plaats in mijn garage.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 december 2013 om 18:18

      @toroloco:
      Dat gaan ze ook doen, alleen zal je die V6 er zelf bij moeten denken in je nieuwe Twingo/Smart forfour.

      Login om te reageren
  5. wolfssjrd zegt

    26 december 2013 om 18:29

    Die Subaru ziet er echt dik uit, houd de verwachtingen van de wagen erg hoog. Helaas krijgt Subaru het steeds weer voor elkaar om hem qua uiterlijk veel liever in productie te brengen..

    Login om te reageren
  6. imaginenl zegt

    26 december 2013 om 18:31

    Tja, en die Twinrun is natuurlijk een Twingo met wat toeters en bellen. Maarrrr daarom niet minder interessant! Gaat een leuke wagen worden zo met achterwielaandrijving. Kan nog wel eens DE verrassing van 2014 gaan worden.

    Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      26 december 2013 om 19:11

      @imaginenl: zo was er toch ook de clio v6.. van buiten zag een leek het niet, maar dat was gewoon een dikke hothatch met een dikke v6 achterin!
      Als ze bij Renault ballen hebben maken ze hem gewoon, ook al is het in een heel beperkte oplage ofzo, gewoon maken die handel!

      Login om te reageren
      • subarufan zegt

        26 december 2013 om 19:36

        @nickmercedes: als je het verschil tussen een clio v6 en een gewone niet ziet mag je toch een keertje naar de opticien gaan

        Login om te reageren
        • nickmercedes zegt

          26 december 2013 om 19:39

          @subarufan: Ik zeg een leek ziet het verschil niet, als ze naast elkaar staan wel, maar als ze gewoon over straat rijden niet. Bijv. een vrouw van 30 ofzo zou niet zeggen over de v6 variant van ‘oh dat is de clio v6′, die denkt eerder “oh dat is toch zo’n renault clio, of megane of wat was het ook al weer..”
          Ik zie het verschil wel, jij ook, maar de gemiddelde vrouw niet.

          Login om te reageren
          • larsdeijsbeer zegt

            26 december 2013 om 20:16

            @nickmercedes: Zekers. En een vrouw van 40 denk daar helemaal anders over. Ofzo…

            Login om te reageren
      • deladude zegt

        26 december 2013 om 19:38

        @nickmercedes: Die Clio V6 was bijna net zo breed als dat ie lang was en er zaten dikke luchthappers net achter de achterdeuren. Subtiel is het woord niet zeg maar….

        Hoe dan ook een erg cool apparaat. Die TwinRun zou een mooie opvolger zijn en met die gekke Fransen weet je het maar nooot natuurlijk!

        Login om te reageren
        • nickmercedes zegt

          26 december 2013 om 19:59

          @deladude: Je ziet het wel ja, als je weet dat er een v6 in ligt dan zie je dat meteen. Maar ik bedoel te zeggen, de gemiddelde leek weet niet dat het de uitvoering is met een v6 erin (of dat er uberhaubt een v6 variant is gemaakt..) maar die denken eerder dat het wel een dikke variant is, of dat een of andere sjonnie het wel gaaf vond ofzo. Dat bedoel ik te zeggen. Je ziet wel dat het een dikke auto is, maar als je niet weet dat er een v6 is, dan zie je dat er niet aan af.. Het is niet dat hij nou zo super uitbundig is, het valt op zich nog wel mee met alleen een paar luchthappers en wat verbredingen..

          En ik wil zeggen dat het natuurlijk erg gaaf is dat hij gewoon is gemaakt door Renault destijds, en dat het dus best kan dat deze twinrun de opvolger zal worden, gewoon omdat het kan! En omdat de clio v6 nu een echt gewilde auto is.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            26 december 2013 om 23:12

            @nickmercedes: dude geef het op… De Clio met v6 is voor de leek die jij beschrijft hetzelfde als een Megane, Fiesta of normale Clio.

            Login om te reageren
  7. larsdeijsbeer zegt

    26 december 2013 om 18:39

    Jammer dat de Lamborghini Egoista en Pininfarina Sergio de duimen moeten leggen voor een Opel en een Renault.

    Login om te reageren
  8. michelyman zegt

    26 december 2013 om 19:30

    Ik vond de Nissan/Nismo IDx een van de leukste. Maar die Renault is ook vet met een V6 middenmotor!

    Login om te reageren
  9. tt123 zegt

    26 december 2013 om 19:51

    De subaru en cadilac zien er best wel produceerbaar uit

    Login om te reageren
  10. ronaldddvos zegt

    26 december 2013 om 20:30

    die.twin fun is facktop vet

    Login om te reageren
  11. ronaldddvos zegt

    26 december 2013 om 20:30

    twin run

    Login om te reageren
  12. healey zegt

    26 december 2013 om 20:40

    Monza zou je niet met Opel in verband brengen? Jaren geleden, rond 1980, was er de Opel Senator coupé en die heette tada: Monza!

    Login om te reageren
  13. poekoek zegt

    26 december 2013 om 20:55

    De naam Monza die niet samen gaat met Opel?

    Login om te reageren
  14. jensgib zegt

    26 december 2013 om 21:56

    Voor mij de eerste 2 en die laatse Aston Martin :)

    Login om te reageren
    • jensgib zegt

      26 december 2013 om 22:55

      @jensgib: ik bedoelde de mercedes en cadillac maar die rode is ook wel dik….

      Login om te reageren
  15. harrie zegt

    26 december 2013 om 22:18

    De Cadillac Elmiraj was echt een indrukwekkende beauty op de IAA. De Volvo en de WRX mogen er ook wezen, en de Renault is erg geinig.

    De grootste tegenvallers waren de Audi Nanuk (lauw opgewarmd Lamborghini concept met uitgekauwd Audi design), de AM CC100 (proporties???) en de Opel Monza (leuk op de foto’s, in het echt zouteloos).

    Login om te reageren
    • deladude zegt

      26 december 2013 om 22:52

      @harrie: Die Nanuk is anders wel een van de weinige Audi’s die ik echt zou willen hebben (als ie er ooit komt).

      Doet me een beetje denken aan die oude Aixam Mega Track. Ook al zo’n offroad-supercar. Die vond ik als klein jochie ook al zo cool.

      Login om te reageren
  16. Rohrl-fan zegt

    26 december 2013 om 23:33

    Strikt genomen is de Aston eigenlijk niet echt een concept, want hij is gebouwd voor een klant. Je kan dus al meer spreken over een one-off.

    (Natuurlijk hangt het beetje af van wat je als een concept bekijkt…)

    Login om te reageren
  17. vinnie007 zegt

    27 december 2013 om 03:39

    Ik had de Devel Sixteen ook wel in het lijstje verwacht

    Login om te reageren
  18. daanjoris zegt

    27 december 2013 om 08:50

    Ik mis de gti

    Login om te reageren
  19. rob68 zegt

    27 december 2013 om 11:30

    Die Caddi is wel het mooist.

    Login om te reageren
  20. bmwe46csl zegt

    29 december 2013 om 09:47

    Ik mis die nieuwe lancia delta integrale!

    Login om te reageren
  21. koenigsegg1 zegt

    1 januari 2014 om 16:04

    Die Cadillac is wel wreed, moet er echt gewoon komen :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North