• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Aygo is weer fris en fruitig

Auteur: CasperH, gepost 23 februari 2018 om 07:38 – 38 Reacties

Afbeelding Toyota Aygo is weer fris en fruitigAfbeelding Toyota Aygo is weer fris en fruitigAfbeelding Toyota Aygo is weer fris en fruitigAfbeelding Toyota Aygo is weer fris en fruitig

Toyota-Aygo-2018
De Japanners hebben hun junior langs de plastisch chirurg en de fysiotherapeut gestuurd.

In aanloop naar de autobeurs van Genève over een paar weken presenteert Toyota haar strakgetrokken Aygo. Eerlijk gezegd leefden we hier persoonlijk nog niet in de veronderstelling dat de Aygo gedateerd was, maar de stadsrakker gaat in zijn huidige vorm alweer mee sinds het voorjaar van 2014. En autofabrikanten die hun modellen langer dan vier jaar ongemoeid laten zijn tegenwoordig schaars.

De nieuwe Aygo heeft een iets strakkere neus, de nieuwe koplampen hebben geïntegreerde LED-dagrijverlichting. De nieuwe grille benadrukt de breedte van de auto en bovendien zijn er nieuwe velgen te selecteren. De achterkant heeft ook nieuw vormgegeven LED-lampen, volgens Toyota is het geheel nu meer premium. Bovendien zijn er twee nieuwe kleuren beschikbaar: Magenta en New Blue. Ook het interieur is opgeknapt (Toyota laat ons nog geen foto’s zien daarvan, helaas) en bovendien is er gewerkt aan de geluidsisolatie om het geheel wat stiller te krijgen.

Maar belangrijker is het nieuws in de neus: er is een nieuwe VVT-i 1.0 driepitter die voldoet aan emissienorm Euro 6.2. Dit blokje heeft een hogere compressieverhouding, gekoelde EGR en een verbeterde balans-as. In combinatie met een nieuw dual brandstof-injectiesysteem zorgt dat voor een piekvermogen van 72 pk bij 6000 toeren per minuut. Bij 4400 RPM komt het maximale koppel van 93 Nm vrij. De 0-100 kost 13,8 seconden, de topsnelheid bedraagt 160 kilometer per uur. Ook het onderstel en de besturing zijn verbeterd.

Ook interessant!

  • Toyota Aygo is exit, maar toch ook weer niet
    Toyota Aygo is exit, maar toch ook weer niet
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Toyota Aygo X: een crossover in het A-segment
  • Toyota Aygo X
    Toyota Aygo X houdt het A-segment in leven

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

aygo, geneve-2018, Toyota

Vorig bericht: « Ook dit merk heeft vanaf nu een eigen dealer
Volgend bericht: Kou en files: Rode Kruis waarschuwt wintersporters »

Lees Interacties

Reacties

  1. porschepdk zegt

    23 februari 2018 om 07:53

    Al weer.. heb het idee dat hij om de 2 maanden een facelift krijgt.

    Login om te reageren
    • mikehaans zegt

      23 februari 2018 om 08:20

      @porschepdk: de Aygo heeft nooit eerder een facelift gehad… dus weet niet wat je zegt

      Login om te reageren
      • porschepdk zegt

        23 februari 2018 om 09:44

        @mikehaans: ik zeg ook heb het idee. Omdat hij voor mijn gevoel niet zo lang geleden het huidige model is uitgekomen.

        Login om te reageren
      • nelson90 zegt

        23 februari 2018 om 09:53

        @mikehaans: https://www.autoblog.nl/toyota-aygo-facelift-maakt-trio-compleet

        Login om te reageren
        • khalid zegt

          23 februari 2018 om 10:21

          @nelson90: is het vorige model

          Login om te reageren
  2. metalmike zegt

    23 februari 2018 om 07:59

    In een donkere kleur zit het er niet slecht uit. Maar in het wit… aiii. Ze hebben veel naar Star Wars gekeken denk ik.

    Login om te reageren
  3. toyotavenray zegt

    23 februari 2018 om 07:59

    Ze zijn goed bezig. Komt hier nu ook een gazoo racing pakket op.

    Login om te reageren
  4. Nemus zegt

    23 februari 2018 om 08:00

    Ziet er wel weer een stuk beter uit. Al prefereer ik dan weer de Peugeot 108.

    Login om te reageren
  5. golfmk3 zegt

    23 februari 2018 om 08:10

    Ik vind het wennen. De pre-facelift had op een positieve manier een eigen gezicht. Deze heeft ook een eigen gezicht maar dan niet direct positief vind ik. Toen ik de C-HR voor het eerst zag vond ik hem direct heel mooi, dat kan ik hier nog niet van zeggen.

    Login om te reageren
  6. jerry zegt

    23 februari 2018 om 08:12

    Tjonge, het motortje heeft een flinke trekkracht van 4400 NM… ?

    Login om te reageren
    • jerry zegt

      23 februari 2018 om 10:38

      @jerry: – inmiddels aangepast, dank u – @autoblog

      Login om te reageren
  7. ds3thp zegt

    23 februari 2018 om 08:17

    Dan zullen de C1 en 108 ook wel snel volgen!
    Gelijk tijd voor een 108 GTi met 1.2 Turbo van PSA

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      23 februari 2018 om 08:55

      @ds3thp: goeie! 130pk op de voorwieltjes

      Login om te reageren
      • hollandbest zegt

        23 februari 2018 om 14:32

        @2wheeler: lekker chippen naar 150pk

        Login om te reageren
  8. kennone zegt

    23 februari 2018 om 08:25

    Tijdje de eerste generatie gereden op mijn stage toen. Als je vol gas weg trok en halverwegen de airco aan zette leek het wel of je 30pk verloor haha.

    Login om te reageren
    • EdGaR zegt

      23 februari 2018 om 09:59

      @kennone: LOL

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      23 februari 2018 om 10:44

      @kennone: Die ervaring had ik met een andere auto ook. Bij inhalen of invoegen eerst even de airco uit voor die extra boost. Dat behelpen heeft ook wel wat.

      Login om te reageren
  9. mrB zegt

    23 februari 2018 om 08:37

    Een hele verbetering, zolang je niet wit met rare accenten kiest. Doe paarse ziet er best leuk uit voor zo’n stadsgebakje!

    Login om te reageren
  10. joejojo2012 zegt

    23 februari 2018 om 08:39

    Deksels leuk rakkertje blijft het. Voor mij het ideale wagentje in de stad

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      23 februari 2018 om 08:41

      @joejojo2012: je hebt een SUV nodig in de Jungle, urban-jungle wel te verstaan

      Login om te reageren
  11. viezefreddyw zegt

    23 februari 2018 om 08:39

    Ziet er prima uit voor zo’n klein rakkertje. Leuk wagentje!

    Login om te reageren
  12. vonklausenburg zegt

    23 februari 2018 om 08:54

    De leukste van het triumviraat, met het uitgebreide entertainmentsysteem met touchscreen helemaal leuk. Rijdt best prima, alleen – net als de C1 en 108 – zuipen ze extreem veel op de snelweg.
    Voor zo’n stadsrakkertje meer dan prima!

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    23 februari 2018 om 09:34

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  14. daihatsucuore zegt

    23 februari 2018 om 10:23

    Ik vind de komplampen wel heel erg boos kijken voor zo’n lief schattig autootje als de Aygo.

    Login om te reageren
  15. dakarbemo zegt

    23 februari 2018 om 10:31

    prima leuk uiterlijk maar dat interieur vind ik zo verschrikkelijk er niet uit zien :(

    Login om te reageren
    • mastemaker zegt

      23 februari 2018 om 19:37

      @dakarbemo: heb je foto’s van dit interieur dan? Niemand heeft dit al gezien namelijk…

      Login om te reageren
      • dakarbemo zegt

        23 februari 2018 om 19:45

        @mastemaker: Tis een facelift dus t “oude” interieur zal hoogstens een beter inbouwschermpje en hier en daar een beter/nieuw knopje krijgen. Er zit echt geen grote restyling van binnen.

        Login om te reageren
  16. karhengst zegt

    23 februari 2018 om 10:47

    Geinig karretje, als moest ik eventjes wat terugslikken bij het “meer premium”…

    Het zou inderdaad leuk zijn om hier een 130 PK versie van neer te zetten. Leuke concurrentie van dat geforceerde hok uit de VAG stal.

    Login om te reageren
  17. henk_he zegt

    23 februari 2018 om 11:13

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  18. vroaaar zegt

    23 februari 2018 om 11:23

    Is paars het nieuwe zwart? Kwam onlangs ook al een paarse Zoe voorbij.

    Login om te reageren
  19. cossiekiller zegt

    23 februari 2018 om 11:39

    Die witte ziet eruit als een panda die in ‘die’ periode van de maand zit.

    Login om te reageren
  20. HZW zegt

    23 februari 2018 om 11:44

    Het motor aanbod is nog steeds pure armoede.
    Heeft Toyota niet iets op de planken liggen met een turbotje er op, wat ze onder de kap kunnen schroeven.

    Login om te reageren
  21. mout zegt

    23 februari 2018 om 11:58

    … als de betaalbaarste auto in de prijslijst ‘meer premium’ is geworden.

    Login om te reageren
  22. bastiaangt zegt

    23 februari 2018 om 11:58

    GVD… Bij die witte schoot me direct een beeld door mijn hoofd: een Chinees fotomodel met veel teveel lippenstift op. En nu krijg ik dat beeld dus niet meer uit mijn hoofd… mooi klaar mee.

    Login om te reageren
  23. boxtarus zegt

    23 februari 2018 om 11:59

    Witte doet me een beetje denken aan de zangers van KISS

    Login om te reageren
  24. redbeams zegt

    23 februari 2018 om 12:44

    Pre-facelift zag er zeker niet gedateerd uit maar dit smoelt zeker niet verkeerd.

    Login om te reageren
  25. _Kristoff_ zegt

    23 februari 2018 om 13:22

    Ziet er tof uit! Nu nog een upgrade van de headunit om van MirrorLink after te zijn en Apple Car en Android Auto introduceren. Dat is ook meer premium ;)

    Login om te reageren
  26. hollandbest zegt

    23 februari 2018 om 14:36

    Weer heerlijk gelachen van de bovenstaande comments

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North