• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota GT86 GR Sport is een schaap in wolfskleren

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 2 juli 2018 om 18:03 – 27 Reacties

Toyota GT86 GR Sport is een schaap in wolfskleren


Is het erg? Niet per se.

Het is één van de treurigste dingen die een autofabrikant kan doen: het introduceren van een bolide die er aan de buitenkant vele malen spannender uitziet dan het model waarop hij is gebaseerd, maar dit in werkelijkheid niet is. Toyota is sinds afgelopen september met dergelijke zaken aan de gang. De Japanners introduceerde destijds de GR Performance-lijn met de Yaris GRMN (rijtest), en daaruit is nu de GT86 GR Sport voortgekomen.

Dat gezegd hebbende is er in feite niets mis met een sportpakket waarvan de auto er smakelijker uit gaat zien. Met name wanneer de auto in kwestie van zichzelf al een waar genot is om mee te rijden, zien we het graag door de vingers. Laat dit nu net het geval zijn bij de GT86.

Toyota GT86 GR Sport is een schaap in wolfskleren

Hoewel het GR Sport-pakket voor de GT86 ongetwijfeld een doorn zal zijn in het oog van zij die al jaren schreeuwen om een krachtigere versie van de auto–en de Subaru BRZ–kunnen we de poging de auto op te frissen wel degelijk waarderen. Toyota geeft de auto namelijk niet alleen puike extra’s voor de buitenzijde, ook binnenin de auto herkennen we de nodige aanpassingen. Kopers kunnen o.a. een achterspoiler, zijvinnen en een extra klein stuur aanvinken.

De GT86 Sport krijgt standaard een andere neus en voorspoiler, evenals Brembo-remmen en een GR Sport-stuur. Omdat het enkel optische aanpassingen betreft, verandert er niets aan de krachtbron. Oftewel, ook de Toyota GT86 GR Sport wordt aangedreven door een 200 pk sterke 2-liter boxermotor.

Toyota GT86 GR Sport is een schaap in wolfskleren

Ook interessant!

  • Toyota GR Super Sport: 1.000 pk en AMG One concurrent
  • Hilux GR Sport
    Hilux GR Sport is ook voor Nederland
  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Hier, de checklist om een Toyota GR Super Sport te bezitten

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

gazoo, gt86, Toyota

Vorig bericht: « Peugeot 508: rijtest en video
Volgend bericht: BMW geeft i3 en i8 een huid van 24 karaat goud »

Lees Interacties

Reacties

  1. alfapeter zegt

    2 juli 2018 om 18:16

    Wat optische opsmuk mag op zich wel maar er zou toch iets moeten onder zitten. Nu lijkt het een beetje op valse beloftes.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      2 juli 2018 om 19:09

      @alfapeter: Hoezo? De belofte is al lang geleden geweest dat er niets meer onder de kap gaat verschijnen, wat ze ook utibrengen.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        2 juli 2018 om 19:38

        @Jochempie: zat tuners. Denk dat je met een mooi formaatje Turbo, grotere injectoren, Intercooler en een turbo back uitlaat systeem wel ver komt. En als je het rond de 350pk houd lijkt mij dat de rest van het blok ook wel heel blijft.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          2 juli 2018 om 19:56

          @kennone: So? We hebben het hier toch over wat de fabriek uitbrengt?

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            2 juli 2018 om 22:52

            @Jochempie: ja maar daar blijven ze over zeuren. Geef alleen de tip dat het wel echt sneller kan.

            Login om te reageren
            • jochempie zegt

              2 juli 2018 om 23:39

              @kennone: er staan inderdaad wat geweldigde filmpjes van opgevoerde GT86’s, BRZ’s en FRS’en op youtube. Erg interessant.

              Login om te reageren
        • BaRa zegt

          3 juli 2018 om 03:33

          @kennone: kan best kloppen, maar niet overal in Europa krijg je dat straatlegaal. In België is het bijvoorbeeld een stevige klus om dat gekeurd en gelegaliseerd te krijgen – en door het proces heengaan is geen garantie voor succes. Als het af-fabriek wordt geleverd, heb je die sores niet.

          Login om te reageren
  2. dees zegt

    2 juli 2018 om 18:30

    Nou de Yaris GRMN is echt geen schaap in wolfskleren.

    Login om te reageren
  3. toyotavenray zegt

    2 juli 2018 om 18:39

    Dan kunnen ze beter de motor van de Yaris grmn erin doen en die nog wat verder doorontwikkelen voor wat meer pk’s.

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    2 juli 2018 om 18:42

    Gewoon atmosferisch houden, een 30pk erbij en een pakketje aanbieden met lichtere onderdelen ipv deze extra kilo’s. Dan krijg je nog een leuker speeltje.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      2 juli 2018 om 23:42

      @cossiekiller: had ik zo, met een mooie vlakke koppelkromme dankzij een andere collector en een tune is deze reeds veel leuker en maakt de belofte van een relatief koppelrijke atmosferische 2l motor waar (standaard voelt het soms als een 1.6…)

      Login om te reageren
  5. PunicaOase zegt

    2 juli 2018 om 18:57

    Paar dagen in gereden… stuurt goed, verder vond ik het maar een saai ding… saai geluid… saaie prestaties… saai van binnen… allemaal net niet… Gewoon effe wachten op een tweedehands Supra ?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      2 juli 2018 om 19:41

      @punicaoase: dat wachten hoeft niet. Zijn er zat te koop. En als je net zo veel uit wilt geven als dit ding nieuw kost heb je een goede 600pk onder je kont

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        2 juli 2018 om 19:46

        @kennone: ik bedoel de nieuwe die binnenkort komt…

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          2 juli 2018 om 22:55

          @punicaoase: aaah. Denk wel dat deze een (flink) stukje duurder is. Waarschijnlijk koop je voor die nieuwprijs een 1000pk oude Supra??

          Login om te reageren
          • PunicaOase zegt

            2 juli 2018 om 22:59

            @kennone: ja, ben er ook bang voor dat ie erg prijzig wordt… zeker in NL :-(

            Login om te reageren
  6. celicasteve zegt

    2 juli 2018 om 19:08

    Was al weer even geleden dat ik ermee gereden had maar afgelopen weekend een paar honderd kilometer gereden met een GT86. De rit bestond uit dijkjes en polderwegen en daar komt hij tot zijn recht en snap je hoe goed het concept is…

    Geen minuut last gehad van het saaie interieur ook..

    Login om te reageren
  7. FieRo zegt

    2 juli 2018 om 19:16

    Soort van MX-5 dus in een andere klasse.

    Tunen kan altijd..

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      2 juli 2018 om 19:45

      @fiero: bij de introductie van de R35 GTR zei Nissan dat er niet aan die motor gerommeld kon worden.
      Intussen rijden er exemplaren rond die meer dan 4x het originele vermogen leveren..

      Login om te reageren
  8. pechweg zegt

    2 juli 2018 om 19:22

    Snap niet waarom je dit soort wagens als automaat zou kopen, zoals de afgebeelde GT86 in het artikel ..

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      2 juli 2018 om 19:41

      @pechweg: erger nog. Marktplaats staat er vol van

      Login om te reageren
  9. Ram-G-maN zegt

    2 juli 2018 om 19:43

    Ziet gewoon top uit. Er moeten alleen andere velgen onder. RAYS Engineering Volk Racing Wheels TE37 bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  10. kniesoor zegt

    2 juli 2018 om 20:09

    Een soort 21-eeuwse interpretatie van een Opoe Manta/Ford Capri : spannende looks, verhoudingsgewijs bescheiden prestaties. Prima voor degenen, die niet zo nodig elke stoplichtsprint hoeven te winnen.

    Login om te reageren
  11. e36thuglife zegt

    2 juli 2018 om 21:56

    Huh? Zijn brembo rembo’s alleen optisch? Raarrrr.

    Login om te reageren
  12. gove zegt

    3 juli 2018 om 08:09

    wordt het niet een keer tijd dat ze dat goedkope interieur aanpakken?

    Login om te reageren
  13. ikleesookoverautos zegt

    3 juli 2018 om 08:23

    Ik zou gewoon een standaard uitvoering kopen. Genoeg leuk ander aftermarket spul voor te verkrijgen.

    Login om te reageren
  14. dare2think zegt

    3 juli 2018 om 09:58

    Gewoon met de kop eraf kopen en de rest van het geld besteden aan een turbo conversie. Een beetje gt86 kost nu 25k, een beetje turbo/super charger kit kost 6k, een nieuwe kost 57k. De rekensom is snel gemaakt. Je kunt sommige gt86’s zelfs al met conversie kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North