• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota komt met nieuw platform voor stadsgebakjes

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 8 september 2019 om 14:04 – 11 Reacties

Toyota komt met nieuw platform voor stadsgebakjes


Kom maar op met die handel.

Toyota heeft zijn platform waarop nieuwe modellen worden gebouwd deze week weer verder uitgebreid. Met de zogenaamde “TNGA-filosofie” als basis moeten de auto’s van het merk een stap omhoog zetten op twee verschillende kerngebieden: rijkwaliteit en stijl. Nadat het middensegment en de grotere auto’s van het merk overgeheveld zijn naar het TNGA-platform, zullen straks ook de kleinere modellen van het merk eraan moeten geloven.

Deze week heeft Toyota de wereld kennis laten maken met zijn nieuwe platform, in de vorm van TNGA-B. Met zijn nieuwe platform voor kleine auto’s mikt de Japanse fabrikant op een aantal verbeteringen en vernieuwingen. Zo moet het besturen van een dergelijk model “natuurlijk en vertrouwelijk” worden.

Toyota komt met nieuw platform voor stadsgebakjes

Toyota probeert deze ervaring voor zijn klanten te creëren op de volgende manieren. Allereerst wordt de stijfheid van de koets vergroot, zodat hij prettiger stuurt. Toyota doet dit op zo’n manier dat het niet ten koste gaat van het gewicht en de kosten. Reken er dus niet op dat een kleintje van het merk straks ineens veel duurder is, dat is namelijk niet de bedoeling.

Met het nieuwe platform wordt de zitpositie eveneens aangepast. In plaats van hoog en naar voren komt de bestuurder straks dichterbij de grond en verder naar achteren te zitten. Het doel is hier om de auto minder topzwaar te maken en de gewichtsverdeling bij te spijkeren. Tenslotte krijgen zulke kleine modellen een MacPherson-ophanging. Overigens is het platform modulair, wat betekent dat de eigenschappen per model nog specifieker kunnen worden bepaald.

Ook interessant!

  • betaalbare Toyota sportwagen
    Good news! Er komt nóg een betaalbare Toyota sportwagen
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Toyota MR2 komt terug met 400 pk!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Toyota

Vorig bericht: « Verstappen en Hamilton blazen, Vlogger Rosberg valt om
Volgend bericht: Verstappen: “verwacht tijdens race geen problemen met Honda-motor” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    8 september 2019 om 14:28

    Zouden ze -in tegenstelling tot eerdere berichtgeving- hiermee toch (ook?) een platform creëren voor de opvolger van de Aygo?

    Login om te reageren
    • luxaeterna zegt

      8 september 2019 om 15:19

      @rrrobert: Zou fijn zijn, in een ander interview met een Europese Toyota baas las ik dat zolang er vraag is, ze een Aygo zullen aanbieden. Werd ook nog gezegd dat de Aygo best goed verkoopt en vooral veel jongeren naar Toyota brengt.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        8 september 2019 om 15:53

        @luxaeterna: ik weet niet meer waar en wanneer, maar ik begreep dat de Aygo/C1/107 drieling geen opvolger meer kreeg omdat de marges op deze (kleine) auto’s simpelweg te klein waren. Iets wat ook al werd vermeld over de Up!/Mii/Citigo drieling.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          8 september 2019 om 17:38

          @RRRobert: lage marges op kleine auto’s is niks nieuws, dat wisten ze van tevoren; het is precies de reden dat ze de Aygo samen met PSA hebben ontwikkeld.

          Login om te reageren
  2. vaakbenjetebang zegt

    8 september 2019 om 14:47

    Dat ‘variable height’ is hier wel belangrijk, want zo kan ook Toyota mee gaan dingen om de gunst van de koper die op zoek is naar de aangeprate voordelen van de mini- en midi-crossover. Dat is ook de reden dat de bestuurder relatief wat verder naar achteren geplaatst wordt, want anders komt het design (sic) van de crossover natuurlijk niet zo goed uit de verf…

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      8 september 2019 om 15:08

      @vaakbenjetebang: ik denk dat je niet goed weet wanneer je (sic) moet gebruiken

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        8 september 2019 om 15:30

        @poeperman: Toch wel. ‘Sic’ kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden om ironie aan te duiden waar dat anders niet meteen heel duidelijk wordt uit de platte, geschreven tekst. Zie het als een gezichtsuitdrukking terwijl je iets ironisch zegt.

        Login om te reageren
    • poeperman zegt

      8 september 2019 om 15:35

      @vaakbenjetebang: ‘t Is al goed, google geeft jou gelijk ?

      Login om te reageren
  3. poeperman zegt

    8 september 2019 om 15:33

    Sic gebruik je als je iemand citeert die in zijn/haar citaat een schrijffout heeft gemaakt, en je de schrijffout overneemt om het citaat niet te veranderen

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    8 september 2019 om 21:09

    Klinkt zowaar als een fijn platform waar de liefhebber ook wat aan heeft.

    Login om te reageren
  5. frank2b zegt

    8 september 2019 om 21:12

    Toffe velgen.

    Verder een wat ongezellige wagen, zo’n Toyota TNGA.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North