• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat kunnen we eigenlijk verwachten van de nieuwe Volkswagen Caddy?

Auteur: willeme, gepost 17 december 2019 om 19:01 – 28 Reacties

VW Caddy


Misschien wel de grootste verandering sinds 2004.

De Caddy is een enorm belangrijke bedrijfswagen voor Volkswagen. Het is de betaalbaarste en meest compacte besteller van de Wolfsburgers, onder de Transporter en Crafter gepositioneerd.

De Caddy begon zijn carrière als Golf pickup. Vervolgens werd het een Polo met hoge bak eraan. Maar het idee van PSA, de Ludospace, bleek een briljante. Een auto die bedoeld was als functionele familieauto of kleine bedrijfswagen. Eenvoudige techniek, maar wel een unieke basis. Het bleek een gouden zet.

Volkswagen Caddy

Nu is Volkswagen altijd ijzersterk geweest als het gaat om facelifts en een model vers houden voor de markt, maar de Caddy begint inmiddels op leeftijd te geraken. Het huidige model loopt namelijk al mee sinds 2003! Dat is 16 jaar oud. Niet dat je het direct in de verkoopstatistieken terug ziet, want de huidige Caddy verkoopt nog ouderwets goed.

Volkswagen Caddy

Er circuleren diverse spyshots van de Caddy op het interweb. Heel veel zin om deze op te zoeken heeft het niet, want de Caddy lijkt sprekend op zijn voorganger. Ditmaal zijn de meeste veranderingen onderhuids. Het huidige model is gedeeltelijk gebaseerd op de Golf V. De nieuwe Caddy komt eindelijk te staan op het MQB platform. Dit brengt twee voordelen met zich mee. De Caddy zal ruimer zijn dan het huidige model en zal een stuk minder wegen.

Volkswagen Caddy

Net als voorheen is er keuze uit een normale Caddy en eentje met lange wielbasis. Uiteraard komt de Caddy er als besteluitvoering en personenwagen variant. Qua motoren kunnen we nog genieten van TDI-dieselmotoren, alhoewel de benzine gestookte en elektrische Caddy waarschijnlijk zijn terugkeer zal maken. De compacte bestelwagen van Volkswagen verwachten we rond het tweede kwartaal van 2020.

Volkswagen ABT e-Caddy

Van onder naar boven:
Volkswagen Caddy (Typ 2K) ’18 (hoofdfoto)
Volkswagen Caddy (Type 14) ’82
Volkswagen Caddy (Typ 9K) ’95
Volkswagen Caddy (Type 2K) ’04
ABT Volkswagen e-Caddy (Typ 2K) ’19





Ook interessant!

  • Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
    Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!
  • NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
    NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy 4Motion
    Volkswagen Caddy 4Motion vult elke niche

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, caddy, Volkswagen

Vorig bericht: « Trajectcontrole A2 volkomen onze eigen schuld
Volgend bericht: Vergaap je aan de meest statige limo van het moment »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikje90 zegt

    17 december 2019 om 19:09

    Ooooooh ik kan niet wachten. Ik zal bij mijn sollicitatie gesprek bij PostNL vragen of zo’n nieuwe caddy mag een drift cursus ?

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      17 december 2019 om 19:10

      @mikje90: Autocorrect zorgt voor grammaticale fouten, sorry namens mijn telefoon.

      Login om te reageren
      • jpsienen zegt

        17 december 2019 om 19:30

        @mikje90: We zullen je nieuwe werkgever niet tippen over je ‘autocorrect’

        Login om te reageren
      • Erik zegt

        17 december 2019 om 19:55

        @mikje90:

        Hopelijk rijd je zelf wel in je auto correct.

        Login om te reageren
        • jpsienen zegt

          17 december 2019 om 22:38

          @erik2907: Grammaticaal prachtig verwoord ook dit…

          Login om te reageren
  2. larini zegt

    17 december 2019 om 19:16

    “Wat kunnen we eigenlijk verwachten van de nieuwe VW Caddy”
    Nou gewoon dat ze je binnenspiegel weer opvullen en graag je kofferbak induiken, net als altijd.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      17 december 2019 om 19:31

      @larini: inderdaad, het zou VW sieren als ze die dingen nou eens standaard zou voorzien van een adaptieve cruise control die niet uit te schakelen of te verwijderen is.

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        17 december 2019 om 19:51

        @rrrobert: Met remingreep.

        En graag niet alleen de Caddy.

        Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        18 december 2019 om 03:27

        @rrrobert: Standaard zit er tegenwoordig wel Front-Assist op naar mijn weten en daarmee wil je niet dicht achterop iemand rijden. Voordat je het weet rijd je net te dicht op iemand en dan gaat ie spontaan vol in de ankers…

        Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    17 december 2019 om 19:44

    Hopelijk een tergend trage motor.. busjes bestuurders zijn toch echt wel een van de meest opgefokte/asociale weggebruikers die ons land telt (en ja ik heb de V40’jes meegerekend)

    Login om te reageren
    • rickthestig zegt

      17 december 2019 om 21:24

      @janmetdelangeachternaam: Beter is dat de overheid langzame motoren verbied. Die schieten niet op waardoor al die caddies met bumperklevers voor zich rijden

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        18 december 2019 om 02:00

        @rickthestig: dat ligt echt niet aan de motoren ?

        Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    17 december 2019 om 19:54

    Lekker met een nieuwe schone diesel

    Login om te reageren
  5. polak zegt

    17 december 2019 om 20:13

    Die eerste foto is echt heel raar. Net een VW bus waar een stuk uit gehaald is

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      18 december 2019 om 02:01

      @polak: ’t is toch een vw-bus?

      Login om te reageren
  6. johnhert zegt

    17 december 2019 om 20:28

    Een auto die rijdt zoals die er uit ziet…

    Login om te reageren
  7. melkkoe zegt

    17 december 2019 om 21:06

    Ik heb er nu een aantal jaren een.

    Met een 2.0TDI die makkelijk tot 190pk te tunen is, kun je lekker blijven plakken bij het leaseblik, en andere bestel-auto’s laat je makkelijk achter je

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      17 december 2019 om 21:51

      @melkkoe: Ik wens jou echt 10 dagen jeuk op die ene plek op je rug waar je net niet bij kan met je handen…

      Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      17 december 2019 om 21:53

      @melkkoe: Mijn vito had standaard iets van 95pk, niet vooruit te branden met het extra gewicht achterin.
      Laten chippen en je kan normaal invoegen tijdens de spits, motor hoeft ook veel minder hard te werken dus je hoeft niet hoog in toeren als het blok koud is. Verbruik is ook hetzelfde gebleven in die zin alleen maar voordelen.

      Komt bij dat het turbogat compleet verdwenen is en nu lineair naar de 4200 toeren trekt en dat is een zegen. Ik heb een superhekel aan turbudiesels die van 1400 naar 3000 toeren als een beer trekt en daarna als een pudding in elkaar zakt. Dat rijdt zo zenuwachtig.

      Roetfilter en egr heb ik laten zitten overigens

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        18 december 2019 om 09:21

        @monsieurleloure: haha. Als met chiptuning sneller gaat dan levert de motor meer vermogen en moet dus per definitie “harder werken”. Maar meestal is het lui lekkerland voor een motor, hard werken is het alleen bij optrekken en op topsnelheid.

        Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      18 december 2019 om 04:04

      @melkkoe: Had jij niet eerst een Audi A4 met een 3.0tdi onder de kap?
      Wij hebben sinds een maandje een Passat B8 met een 2.0tdi 150pk onder de kap voor de deur staan. Deze kan met een kietelsessie van JD richting de 200pk en 440nm koppel met een stage 2 tuning (enkel software, stage 1 is rond de 190pk en 420nm koppel), misschien na de garantie periode kijken of er nog wat geld in het spaarvarkentje ligt.
      De vorige Passat B6 ging van 140pk naar circa 180pk en 410nm koppel en die kwam prima van zijn plek af. Die had ook JD tuning.

      Login om te reageren
    • hassebas zegt

      18 december 2019 om 16:18

      @melkkoe: same here, 150pk naar 190 pk en kenteken van mn caddy is v-200-pk ?

      Login om te reageren
  8. Robert zegt

    17 december 2019 om 22:02

    Die eerste generatie Caddy werd trouwens, als ik het me goed herinner, in Mexico gebouwd. Een land waar het klimaat weinig eisen stelde aan zoiets triviaals als roestpreventie. Dus toen de eersten daarvan naar Europa kwamen waren er exemplaren bij die de eerste apk nog niet haalden…

    Login om te reageren
    • stuko zegt

      19 december 2019 om 11:18

      @RRRobert: ah bijna 12:00 uur! Heb zin in een broodje aap vandaag!

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    18 december 2019 om 10:38

    Doe mij maar zo’n kekke pick-up van de eerste generatie. klein swapje en je hebt een geniale auto.

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      18 december 2019 om 10:50

      @dutchdriftking: blijft er niks meer van pakketjes over

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        18 december 2019 om 13:10

        @elemento: Ik was ook niet van plan er spullen mee af te leveren :P

        Login om te reageren
  10. hassebas zegt

    18 december 2019 om 16:20

    gisteren naar stuttgart en terug ook weer verbaasde blikken alom, een caddy met 190pk en 200km/h voorbij komt zetten op de A3
    heerlijk die 110/140pk kneuzen op de plek zetten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North